Македонија
Во „Синџир“ обвинети петнаесет лица вработени во УЈП
И покрај поднесениот обвинителен акт за предметот познат во јавноста како „Синџир“, предметниот јавен обвинител во Основното јавно обвинителство за гонење организиран криминал и корупција продолжи со постапување. Постапката е како резултат на индиции што произлегоа од доказите што Обвинителството ги достави до судот со поднесување на обвинителниот акт во предметот „Синџир“.
Врз основа на дополнително обезбедениот доказен материјал, Обвинителството, денеска, до Основниот кривичен суд Скопје, поднесе обвинителен предлог против петнаесет лица вработени во Генералниот даночен инспекторат на УЈП и во регионалните дирекции на УЈП во Скопје, Битола и во Прилеп. На сите обвинети им се става на товар дека сториле продолжено кривично дело – злоупотреба на службената положба и овластувањето, информираа од Обвинителството.
Станува збор за службени лица во Управата за јавни приходи, кои во посочениот период биле главни генерални инспектори или вршители на должност, нивни заменици, управници на регионалните дирекции, началници на даночни инспекторати и раководители на одделенијата за регистрација и утврдување даноци во регионалните дирекции, членови на телата за одобрување на ДДВ-побарувања со барање за враќање при регионалните дирекции, самостоен даночен советник за анализа на ризик и планирање контроли и инспектор за даночни обврзници.
Според дејствата содржани во диспозитивот на предлогот, обвинетите во периодот од 1.1.2019 до 31.12.2021 година како службени лица во Управата за јавни приходи, искористувајќи ист траен однос и исти услови, не ги извршиле својата службена положба и овластувањето, со намера да прибават за друг значителна имотна корист или на друг да му нанесат значителна имотна штета. Притоа постапиле спротивно на одредбите од Законот за даночната постапка, Законот за Управата за јавни приходи, правилникот за систематизација на работните места во Министерството за финансии, Управата за јавни приходи, процедурата за надворешна контрола, упатството за одобрување и враќање даночно побарување за ДДВ и правилникот за внатрешна организација на Управата за јавни приходи. Така, во зависност од нивните службени овластувања, не ја организирале и координирале работата на Генералниот даночен инспекторат со функциите на регионалните даночни инспекторати во Скопје, Прилеп и во Битола, за некои од даночните обврзници не извршиле соодветно рангирање според степенот на ризичност и самостојно не издале налози за контроли, не изготвиле предлог-листи на даночни обврзници за вршење надворешна контрола, иако дел од обврзниците според степенот на ризик припаѓале во ризични даночни обврзници, каде што задолжително било потребно да се извршуваат надворешни контроли. Така, за некои од кривичноодговорните правни лица опфатени во предметот „Синџир“, кои како даночни обврзници поднесувале задолжителни даночни пријави и годишни завршни сметки во регионалните дирекции во Прилеп, Битола и во Скопје, по основ на непресметан и неплатен данок прибавиле значителна имотна корист во износ од 167.918.419 денари предизвикувајќи штета на УЈП во вкупен износ од 206.456.437 денари.
Заедно со обвинителниот предлог, имајќи ги предвид околностите поврзани за личноста на обвинетите, околностите под кои е сторено делото, особено имајќи предвид дека обвинетите се службени лица што во вршење на својата служба го имаат сторено кривичното дело и дека може да им бидат недостапни на органите на прогонот и на тој начин да го оневозможат непреченото водење на постапката, предметниот обвинител поднесе и посебен предлог со кој предлага судот за обвинетите да определи мерки на претпазливост. Воедно, укажувајќи дека во специјализирано судско одделение за судење кривични дела од областа на организирниот криминал и корупцијата при Основниот кривичен суд Скопје веќе се постапува по предмет оформен по обвинителен акт на ОЈО за ГОКК од 22.1.2024 година против физички и правни лица обвинети за кривични дела – злосторничко здружување од чл. 394 ст1 и 2, даночно затајување од чл. 279 ст. 2 в.в. ст. 1 чл. 45 и перење пари и други приноси од казниво дело по чл. 273 ст. 1 од КЗ, предметниот обвинител достави и посебен предлог да се спроведе единствена постапка и поднесениот обвинителен предлог да биде споен во веќе оформениот предмет. Како образложение на предлогот, Обвинителството укажа дека постои меѓусебна врска помеѓу извршените кривични дела сторени од страна на обвинетите наведени во обвинителниот предлог и кривичните дела сторени од страна на обвинетите наведени во поднесениот обвинителен акт, како и дел од доказите што веќе се доставени со претходно поднесениот обвинителен акт.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Митева за извештајот на Советот на јавни обвинители: Институциите мора да се научат дека не може да функционираат по терк кој досега бил пракса со власта на СДС и ДУИ
„Очигледно дека работата на Советот на јавни обвинители не е добра ниту целосна, ниту па ја одразува и ја применува целата улога за која практично беше и формиран. Жалам, поддршка на ваков извештај ниту сега ниту во иднина нема да дадам“, истакна членот на ИК и пратеничка од ВМРО-ДПМНЕ Марија Митева на денешната собраниска Комисија за политички систем на која дебатираа за Годишниот извештај на Советот на јавни обвинители за 2023 година.
„Мора да се научат институциите дека не може да функционираат по терк кој досега бил пракса со власта на СДС и ДУИ каде само бледо ќе напишат некои статистики и ќе ги пратат до Собранието и ќе ценат дека така ќе поминат работите. Мора да размислуваме како да ги подобруваме работите, тоа беше и наше предизборно ветување“, рече Митева.
Таа истакна дека по скандалот со заменик претседателот кој се случи очекувала оставка од сите во Советот на јавни обвинители. „Во најмала рака очекував дека по скандалот кој се случи со заменик претседателот сите како совет на јавни обвинители ќе понесете морална одговорност, оставки и ќе кажете дека не сакате да сте дел од еден таков совет“, посочи Митева.
Македонија
Пренџов: На Македонија и требаат промени, граѓаните со право бараат оставки во судството со 2 проценти доверба
„Огромно мнозинство од граѓаните, пратениците во Собранието и сите добронамерни организации кои и мислат добро на Македонија очекуваа од сите вас во советот денес да си поднесете оставки. Требаше да си поднесете оставки бидејќи крајно време е во Република Македонија да создадеме еден нормален правен систем во кој на челото на правда и правичност ќе бидат пресудни во правниот промет кој го имаат граѓаните со институциите“, истакна пратеникот од ВМРО-ДПМНЕ Љупчо Пренџов на денешната собраниска Комисија за политички систем на која дебатираа за Годишниот извештај на Советот за јавни обвинители за 2023 година.
Пренџов додаде: „Ние во Македонија правна држава немаме. Правната држава почива на два столба првата е јавното обвинителство а вториот е судството. Ниту едното функционира, ниту другото функционира. Срамно е никој да не поднесе оставка од функција за која граѓаните кои сите не плаќаат имате 2% рејтинг“.
Пренџов укажа дека во Македонија нема правна држава, право и обвинителски систем.
„Темата право правда и реформи во правосуден систем беше ставен пред изборот на граѓаните, на секоја анкета немањето право и правда е клучен проблем, ама решение на него не е со вие да продолжите со како до сега да бидете судски совет во оваа држава со 2% рејтинг. На Македонија и требаат промени, а не козметика со зборување еден час и при тоа не кажување ништо“, дециден е Пренџов.
Македонија
Панова за работата на Советот за јавни обвинители: Нема позитивна работа
Во Извештајот за работа на Советот за јавни обвинители се вели дека Советот сите обврски ги има завршено успешно, па прашувам успешно ли е кога довербата во правосудството е минорни два посто, праша пратеничката Ели Панова од ВМРО-ДПМНЕ на денешната седница на собраниската Комисија за политички систем на која дебатираа за Годишниот извештај на Советот за јавни обвинители за 2023 година.
„Гледајќи седница на Советот што видов, што заклучив. Советот кој е составен од 11 члена е нем, никој ништо не зборува зарем тоа е транспарентност. Транспарентност ли е да се молчи. Се гледа дека само немо спроведувате одлуки“, рече Панова.
Панова се осврна на делот на Извештајот во кој се зборува за бројки или за статистика.
„Во делот каде зборувате за претставки давате бројки, статистика и кажувате дека најмногу претставки се во ЈО Скопје што е очекувано најголем број предмети се таму, но стои дека има незадоволство од времетраење на постапки што говори за неажурност, укажуваат за брзо решавање на предмети поднесени за луѓето за кои вие не смеете да постапите и најлесно е да ја отфрлите кривичната пријава, помал број биле претставки од незадоволство од застапената застареност. Или ако претставките зборуваат за неажурност, селективност, застареност на пријавите вие говорите дека позитивно работите“, посочи Панова