Свет
„Компонентите од пејџерите користени во експлозиите во Либан не се од Тајван“
Компонентите користени во илјадници пејџери детонирани во Либан во вторникот не се направени во Тајван, рече тајванскиот министер за економија Куо Јих-хуеи.
Тајванскиот Gold Apollo оваа недела соопшти дека не ги произведува уредите користени во нападот и дека BAC со седиште во Будимпешта има дозвола да го користи неговиот бренд.
Не беше јасно како и кога пејџерите биле опремени за да се активираат од далечина. Истото важи и за стотиците рачни радија користени од Хезболах кои експлодираа во средата во вториот бран напади. Во два инциденти во Либан загинаа 37 лица, а околу 3.000 беа ранети.
„Компонентите се главно поевтини интегрирани кола и батерии“, изјави за новинарите тајванскиот министер за економија Куо Јих-хуеи.
На прашањето дали деловите за пејџер што експлодираа се произведени во Тајван, тој рече: „Можам со сигурност да кажам дека не се произведени во Тајван“, додавајќи дека случајот го истражуваат правосудните органи.
Безбедносни извори рекоа дека Израел е одговорен за експлозиите на пејџер. Израел директно не ги коментираше нападите.
Тајванскиот министер за надворешни работи Лин Чиа Лунг, кој исто така разговараше со новинарите во парламентот, одговори „не“ на прашањето дали се сретнал со амбасадорот на Израел за да ја изрази својата загриженост за случајот.
„Бараме од нашите мисии во странство да ја подигнат безбедносната свест и ќе споделиме релевантни информации со другите земји“, додаде тој.
Додека тајванските власти ја истражуваат потенцијалната врска помеѓу нивните распространети глобални синџири за снабдување со технологија и уредите користени во нападите во Либан, претседателот и основач на Gold Apollo, Хсу Чинг-куанг, беше испрашуван од обвинителството доцна во четвртокот навечер, а потоа беше ослободен.
Друго лице, исто така, во канцеларијата на обвинителството беше Тереза Ву, единствената вработена во компанијата наречена Apollo System, која не зборуваше со новинарите. Хсу рече оваа недела дека личност по име Тереза била еден од неговите контакти за договорот со BAC.
Портпаролот на окружното обвинителство во Шилин во Тајпеј изјави за Ројтерс дека двајца сведоци биле сослушани и дека добила согласност да изврши претрес на локации на четири нивни компании во Тајван, како дел од истрагата.
„Ќе бараме да утврдиме дали имало вмешаност на овие тајвански компании што е можно поскоро за да се осигура безбедноста на земјата и нејзиниот народ“, рече портпаролот.
Хезболах, кој е на страната на Иран, вети одмазда против Израел, кој не презеде одговорност за детонациите. Двете страни се вклучени во прекугранична војна од избувнувањето на конфликтот во Газа минатиот октомври.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Жител на Бејрут за Би-би-си: Видов луѓе без раце и очи
„Видов луѓе без раце, без очи“, изјави за Би-би-си Сара Рамал, која сега живее во Бејрут.
Таа беше принудена да го напушти својот дом во јужен Либан веднаш откако Хамас го нападна Израел на 7 октомври и не е сигурна кога ќе може да се врати, со оглед на израелските напади врз цели на Хезболах во регионот.
Рамал продолжува да го опишува она што го сведочела во Бејрут: „Видов татко како го носеше своето седумгодишно дете кое крвави со отсечена рака. Тој брзаше во болница“.
Таа вели дека познава здравствени работници кои загинале како резултат на експлозии на пејџер.
Израел не ја презеде одговорноста за нападите.
Европа
(Видео) Кадиров објави снимка: „Испраќам два вооружени сајбер камиони во војна во Украина“
Чеченскиот лидер, Рамзан Кадиров, објави ново видео на социјалните мрежи за кое тврди дека прикажува два сајбер камиони „Тесла“ за кои вели дека ги испратил во „зоната на специјалната воена операција“. Официјален Кремљ така ја нарекува војната во Украина што ја започна рускиот претседател Владимир Путин пред две и пол години.
Претходно на социјалните мрежи се пожали дека „Илон Маск од далечина оневозможил едно од неговите возила“. Кадиров рече дека „далечинското исклучување не влијаело“ на другите два камиони и дека тие „работат нормално“.
Kadyrov said he had sent "two more" Cybertruck "to the special military operation zone." Earlier, he complained that Elon Musk had "remotely disabled one vehicle."
Kadyrov said that the "remote shutdown did not affect" the other two pickup trucks and that they were "operating… https://t.co/g1eUciaEqA pic.twitter.com/85SizuUxwH
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) September 20, 2024
Двата сајбер камиони прикажани на видеото се опремени со митралези, како и возилото што Кадиров го покажа во август.
Свет
Телата на сопственикот на суперјахтата и ќерката, со авион се вратени во нивната татковина
Телата на жртвите од трагедијата на суперјахтата, меѓу кои беа и сопственикот и милијардер Мајк Линч и неговата ќерка Хана, се вратени од Сицилија со приватен авион на нивните семејства.
Седум лица загинаа кога суперјахтата вредна 30 милиони евра, потона во август за само 16 минути откако беше погодена од невреме.
Меѓу загинатите се Џонатан Блумер и неговата сопруга Џудит, адвокатот од Њујорк, Крис Морвило и неговата сопруга Неда, како и готвачот Рекалдо Томас.
Тие сега се вратени во татковината со приватни авиони, а се очекува нивните погреби да се одржат во секоја од нивните матични земји во наредните денови, јавуваат италијанските медиуми.
Во последните денови на Сицилија беа извршени обдукции на жртвите, а прелиминарните резултати сугерираат дека сите освен една биле заробени под палубите кога починале.
Аутопсиите извршени на жртвите во болницата во Палермо на почетокот на овој месец открија дека жртвите немале вода во белите дробови, објавија италијанските медиуми, сугерирајќи дека можеби биле свесни додека јахтата тонела.
Додека нивните тела сега се вратени дома, лекарите во Палермо продолжуваат да истражуваат дали нивната смрт била предизвикана од давење или недостаток на кислород во кабината.
На јахтата имало вкупно 22 лица, а меѓу преживеаните е и Анџела Бакареш, сопругата на Мајк Линч и мајката на Хана.
Стивен Едвардс, кој беше капетан на суперјахтата пет години до 2020 година, посочи дека можеби преживеала бидејќи нејзината тенденција да се грижи за безбедноста на бродот ја навела да ја напушти својата кабина пред бродот да почне да тоне.
Едвардс изјави за дека Бакареш „секогаш сакала да знае што се случува и што прави екипажот“.
„Таа е секогаш првата личност што се качува на мостот ако нè слушне како се прикрадуваме таму. Тоа може да објасни зошто таа се спаси, а Мајк не“, рече тој.
Анџела по трагедијата наводно им кажала на лекарите дека бродот се навалил, разбудувајќи ја неа и нејзиниот сопруг.
Според „La Repubblica“, таа рече дека се качила за да види што се случува пред да настане хаос и скршено стакло низ целата јахта.
Едвардс, кој разговараше со поранешните колеги на јахтата таа вечер, рече дека потонувањето се случило само неколку минути откако јахтата почнала да се полни со вода, при што скршениот мебел на бродот им отежнувал на патниците да се искачат на безбедно.
„Оние кои останаа свиткани во кревет беа во најлоша ситуација“, рече тој и додаде дека некои од гостите станале да видат што се случува.
„Потоа невремето силно удри. Некои стигнаа до салонот и тие беа оние кои преживеаја, бидејќи нивниот пат надвор беше малку почист.
„Внатре во кабините, луѓето лежеа во своите кревети една минута, а следната веќе се беше поинаку“, рече Едвардс.