Свет
Потрагата по летот „MH370“ продолжува: „Новите податоци за локацијата на авионот се веродостојни“
Малезија се согласи да ја обнови потрагата по остатоците на исчезнатиот авион MH370 на Малезија ерлајнс, повеќе од 10 години откако исчезна во една од најголемите воздухопловни мистерии во историјата, објави денеска министерот за транспорт Ентони Локе, пренесува Ројтерс.
Летот MH370, Боинг 777 со 227 патници и 12 членови на екипажот, исчезна на 8 март 2014 година, на пат од Куала Лумпур кон Пекинг.
„Нашата одговорност, обврска и посветеност се кон семејствата на жртвите“, рече Лок на прес-конференција.
„Се надеваме дека овој пат потрагата ќе биде успешна, дека ќе бидат пронајдени остатоците од авионот и дека семејствата ќе го добијат толку потребното затворање“.
Малезиските истражители првично не ја исклучија можноста авионот намерно да бил пренасочен од својата рута. Остатоци за кои е потврдено или се верува дека се од авионот биле најдени долж брегот на Африка и на островите во Индискиот Океан.
Локе рече дека предлогот за продолжување на потрагата во јужниот дел на Индискиот Океан дошол од истражувачката компанија Ocean Infinity, која последната потрага по авионот ја извршила во 2018 година. Договорот ќе опфаќа период од 18 месеци, а компанијата ќе добие 70 милиони долари доколку се откријат значителни делови од остатоците, додаде тој, објаснувајќи дека потрагата ќе се фокусира на морското дно на нова површина од 15.000 квадратни километри.
На летот имало повеќе од 150 кинески патници, заедно со 50 Малезијци и државјани на Франција, Австралија, Индонезија, Индија, САД, Украина и Канада.
Локе рече дека Малезија ги проценила новите податоци за можната локација на остатоците од повеќе експерти, а Ocean Infinity е уверен во шансите да ги најде.
„Сите податоци се презентирани. Нашиот тим ги разгледа и смета дека се веродостојни“, рече тој.
Малезија го ангажираше Ocean Infinity во 2018 година за да го пребарува јужниот дел на Индискиот Океан, но компанијата не успеа во два обиди.
Претходно, Малезија, Австралија и Кина пребаруваа површина од 120.000 квадратни километри во јужниот дел на Индискиот Океан, врз основа на податоците од автоматската комуникација помеѓу сателитот Инмарсат и авион.
Новиот договор ќе се заснова на принципот „не се најде, нема такса“, што значи дека Малезија нема да мора да плаќа Ocean Infinity освен ако не се најдат и проверат значителни остатоци.
На прашањето за изгледите за пронаоѓање на целиот авион, Лок рече дека би било неправедно да се очекуваат конкретни обврски. „Во овој момент, никој не знае со сигурност. Поминаа повеќе од 10 години“, рече тој.
Последната комуникација со летот MH370 беше приближно 40 минути по полетувањето од Куала Лумпур до Пекинг. Авионот навлегол во виетнамскиот воздушен простор, по што транспондерот бил исклучен.
Воениот радар покажа дека авионот скршнал од курсот и се вратил над северна Малезија, потоа во Андаманското Море пред да сврти кон југ, по што контактот бил целосно изгубен.
Во извештајот за исчезнувањето од 2018 година, кој има 495 страници, се вели дека контролите на Боинг 777 најверојатно биле намерно изманипулирани за да се пренасочи авионот од курсот, но иследниците не можеле да утврдат кој е одговорен и не заклучиле што се случило, велејќи дека тоа зависи од пронаоѓањето на леталото.
Инспекторите исто така рекоа дека нема ништо сомнително за потеклото на пилотот и копилотот, финансиските работи, обуката или менталното здравје.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Американски конгресмен со повик САД да излезат од НАТО
Американскиот конгресмен Томас Меси предложи закон со кој бара САД да се повлечат од НАТО, тврдејќи дека Алијансата претставува финансиски и дипломатски товар за земјата.
Во објава на мрежата X тој напиша дека НАТО е реликт од Студената војна и дека парите треба да се вложуваат во одбраната на САД, а не на социјалистички држави. Според него, НАТО ги чини американските даночни обврзници трилиони долари и носи ризик да ги втурне САД во туѓи војни.
Во предложениот закон се наведува дека европските членки имаат доволно економска и воена моќ за сопствена одбрана и дека членството на САД во НАТО не е во согласност со националните интереси. Законските тврдења исто така посочуваат дека распадот на Варшавскиот пакт и Советскиот Сојуз го сменил безбедносното окружување и ја направил НАТО-мисијата за колективна одбрана нерелевантна, како и дека алијансата започнала голема источна експанзија од 1999 година.
Контекстот доаѓа по најновите изјави на Доналд Трамп, кој за „Политико“ рече дека европските лидери се слаби и „=препремногу политички коректни, додавајќи дека Европа „не знае што да прави“. Трамп претходно повика земјите од НАТО да го зголемат воениот буџет од 2% на 5% од БДП и предупреди дека оние што нема да го исполнат условот може да бидат исклучени од алијансата.
Свет
(Видео) Снимен моментот кога авион слета врз автомобил на автопат во Флорида
На социјалните мрежи се појави снимка што го прикажува моментот кога мал авион слета врз автомобил што се движел на автопатот I-95 во округот Бревард на Флорида.
Според властите, возачката на автомобилот и двете лица во авионот добиле само полесни повреди. Ударот го снимиле татко и син кои возеле веднаш зад возилото што било погодено.
Полицијата соопшти дека двомоторниот авион Beechcraft 55 во понеделник околу 17:45 часот локално време морал присилно да слета на јужната лента од автопатот. При слетувањето удрил во автомобил Toyota Camry со 57-годишна жена. Во авионот биле 27-годишен пилот од Орландо и 27-годишен патник.
A small plane crash landed on a busy interstate in Merritt Island, Florida, hitting a car.
The plane experienced a “loss of power in both engines,” it was known, and was attempting an emergency landing on I-95 when it hit a Toyota Camry.
The driver of the car was hospitalised… pic.twitter.com/ViZAuMJcwT
— Vani Mehrotra (@vani_mehrotra) December 10, 2025
Таткото и синот, Џејмс и Питер Кофи, изјавиле дека авионoт нагло почнал да паѓа пред нив.
„Бев преплашен, сфативме колку беше блиску до трагедија“, рекол Џејмс. Питер додал дека дури следниот ден сватил колку среќа имале.
Авионот бил отстранет од автопатот.
Причината за присилното слетување сè уште не е утврдена, а истрагата продолжува. Според проценка на службата, можно е авионот да останал без гориво.
Свет
Децата во Австралија го измамија системот: забраната за социјални мрежи има големи пропусти
Првиот ден од австралиската забрана за користење социјални мрежи за лица под 16 години покажа бројни слабости во системот. Многу деца успеале да ги заобиколат новите правила користејќи ВПН, манипулации со датумот на раѓање или трикови при скенирање на лицето.
Родители од различни делови на земјата за „Еј-би-си“ сведочат дека нивните деца без проблем добиле пристап до „Снеплет“, „Инстаграм“ или „Тик-Ток“, иако формално би требало да им биде забранет.
Во повеќе случаи, системите за проверка на возраст погрешно утврдиле дека децата имаат над 16 години — дури и кога станува збор за 11- или 13-годишници. Некои тинејџери успеале да ја измамат технологијата со шминка или прикривање на делови од лицето. Социјалните мрежи признаа дека постојат технички предизвици и дека родителите можат да пријават профили за деца под 16 години кои ќе бидат суспендирани.
Стручњаците објаснуваат дека технологијата за процена на возраст има маргина на грешка од една до три години, што овозможува заобиколување на забраната. На „Тик-ток“ веќе се појавија објави од деца кои се потсмеваат дека „успешно ја преживеале“ забраната.
Владата најавува дека пропустите ќе се отстрануваат постепено. Премиерот Албанезе посочи дека околу 440.000 „Снепчет“ профили, 150.000 „Фејсбук“ профили и 350.000 „Инстаграм“ профили во сопственост на деца од 13 до 15 години ќе треба да се деактивираат. Повеќе од 200.000 „Тик-ток“ профили веќе се затворени.
Министерката за комуникации Анника Велс нагласи дека ова е „маратон, не спринт“ и дека децата кои денес ја заобиколиле забраната нема да можат да го прават тоа постојано.

