Македонија
Најчести причини за сообраќајни незгоди во кои страдаат младите возачи
Според податоците на СЗО, годишно во светот речиси 400.000 млади лица го губат животот во сообраќајни незгоди. Тоа значи дека 1100 млади лица на возраст до 25 години секој ден го губат животот во сообраќајни незгоди во светот.
Сообраќајните незгоди се водечка причина за смртност на лицата на возраст од 15 до 19 години, а втора причина за смртност за лицата на возраст од 10 до 25 години.
Имајки ги предвид наведените факти, од Републичкиот совет за безбедност во сообраќајот на патиштата велат дека сообраќајните незгоди се црната чума на 21 век.
Според светските искуства и резултатите од истражувањата на релевантни меѓународни организации, најчести причини за сообраќајни незгоди во кои страдаат младите возачи се:
Возачко неискуство
Ризикот за предизвикување сообраќајна незгода е највисок во првата година по добивањето на возачката дозвола. Затоа, и покрај добивањето на возачката дозвола, родителите имаат родителска обврска да им обезбедат на младите возачите најмалку од 30 до 50 часа надгледувана пракса на возење во текот на најмалку шест месеци од добивањето на возачката дозвола. Праксата треба да се реализира на разни патишта, во разни периоди од денот и во разни временски услови во сообраќајот. Практичната обука треба да опфати и активности за постојано скенирање на потенцијалните опасности вклучувајќи ги и другите возила, велосипедистите и пешаците.
Недоволна созреаност
Ризикот за предизвикување сообраќајна незгода се зголемува кога младите возачи возат млади сопатници во возилото. Притоа, колку е поголем бројот на сопатници во возилото, толку е поголем и ризикот. Во согласност со тоа им се препорачува на младите возачи да го намалат бројот на млади сопатници во возилото на 0 или еден. Почитувањето на ова прeпорака е особено важна во првите 6 месеци по добивањето на возачката дозвола.
Неискуство во ноќно возење
Ноќното возење е опасност за сите возрасни групи. Фатални сообраќајни незгоди се случуваат најчесто во вечерните часови, но ризикот е многу поголем за младите и неискусни возачи. Според ЗБСП, младите возачи – возачите почетници не смеат да возат по 23 часот, до 5 часот наутро, во првите две години по стекнувањето на возачката дозвола, без придружба на возрасно лице над 25 години, кое поседува возачка дозвола од соодветната категорија и на кое не му е изречена забрана за управување моторно возило.
Токму затоа пораката до младите возачи, до возачите почетници, е да се почитуваат законските ограничувања и да се вежба ноќно возење во придружба на искусен возач во вечерно време пред да почнат самостојно да возат во ноќни услови.
Некористење појас
Основната превенција од смртни случаи во сообраќајни незгоди е користењето сигурносен појас. Истражувањата покажуваат дека младите возачи и сопатници најмалку користат сигурносен појас. Затоа, секогаш користете појас и барајте од своите сопатници секогаш задолжително да користат сигурносен појас на секое патување. Ова е основен чекор за намалување на ризикот на младите да бидат лошо повредени при сообраќајни незгоди.
Расеано возење и нефокусираност
Нефокусираноста, расеаноста, невнимателноста – го зголемуваат ризикот кај младиот возач да предизвика сообраќајна незгода. Истражувањата потврдуваат дека младите возачи нејчесто користат мобилен телефон и возат под одвлечено внимание. Во согласност со тоа советот до младите возачи е: не преземајте активности што може да ви го одземат вниманието додека возете, како што се зборување на мобилен телефон, испраќање порака, јадење или играње со радиото. Последиците од нефокусирано расеано возење најчесто се фатални.
Замор
Младите возачи се во голем ризик од поспаност при возење, што е причина за предизвикување илјадници сообраќајни незгоди секоја година. Младите се најмногу поспани во утринските часови или доцна во ноќта. Затоа, планирајте го своето патување, патувајте подготвени, одморени, правете повеќе паузи и пијте повеќе течности додека возете. Никогаш немојте да си поставувате големи цели и не преценувајте си ги своите способности и не потценувајте го заморот.
Несовесно возење
Истражувањата покажуваат дека кај младите недостига искуство за правилно расудување и зрелост за да се проценат ризичните ситуации. Младите се повеќе склони кон преземање ризик, помалку држат безбедно растојание помеѓу возилата, возат слалом, неправилно престигнуваат, помалку се стрпливи и помалку се толерантни во сообраќајот. За помалку несакани ситуации на патиштата, младите возачи треба да бидат совесни и одговорни возачи и секогаш да ги почитуваат сообраќајните правила и прописи.
Брзо возење и алкохол
Брзината и алкохолот изнудуваат грешки, кои најчесто завршуваат со фатални последици. Возач почетник не смее да управува со возило со брзина поголема од 60 km/h на јавен пат, односно со брзина поголема од 80 km/h на пат наменет исклучиво за сообраќај на моторни возила, односно со брзина поголема од 100 km/h на автопат.
Возачот почетник, кој поседува возачка дозвола од Б-категорија, не смее да управува со возило чија сила на моторот е поголема од 77 киловати. Толеранцијата, односно дозволена количина алкохол во крвта кај возач почетник е еднаква на нула.
Брзото возење и алкохолот се најчести причини за предизвикување сообраќајни незгоди со фатални последици. Затоа, почитувајте ги правилата за ограничување на брзината и никогаш не возете под дејство на алкохол.
РСБСП со апел: Безбедноста во сообраќајот бара сериозност, одговорност и максимално почитување на сообраќајните правила и прописи. Младоста не е и не може да биде никакво оправдување за неодговорното однесување во сообраќајот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
Петкоска: Ќе се формира претпријатие за регионална депонија во Новаци, што ќе донесе решение и за Буково
Ве информирам дека задутре во советот на Општина Новаци е закажана седница на која ќе се формира Претпријатие за регионална депонија и врз основа на таа одлука сите општини ќе може да си партиципираат за овој проект. Имаме посветена Влада, имаме одговорен градоначалник кој кажа дека депонијата ќе се огради, ќе се осветли, ќе се постави видео надзор и ќе се покрие со 4 илјади кубици земја. Владата е сериозна, веќе е откочен проектот и фаза по фаза ќе се реши проблемот со депонијата Буково“, истакна на денешната Комисија за финансии и буџет, на амандманската расправа за Предлог-буџетот за 2025 година, пратничката од ВМРО-ДПМНЕ, Лидија Петкоска.
Покрај ова, таа истакна и дека претходната власт нема ништо направено во однос на регионалната депонија во Буково, и дека сето што е ветено од нив останува неисполнето и покрај тоа што биле обезбедени средства, па така проблемот го наследила сегашната власт која успешно се справува со сето тоа.
„Поранешната министерка за животна средина вети дека до 2024 година оваа регионална депонија ќе биде отворена. Но како што велат, каде што СДС ветува појдете со мала торбичка, па ова ветување остана во наследство на владата предвидена од ВМРО-ДПМНЕ, која пак за разлика од претходната влада, во рекорден рок од само три месеци, успеа да го откочи проектот. Значи при обезбедени средства од Светска банка не се направи ништо од ветеното“, рече Петкоска.
Македонија
Тушевска: Владата на ВМРО-ДПМНЕ е посветена подеднакво на сите општини, отворајќи им можности за реализација на приоритетните проекти
Како пратеник од Валандово сакам да дадам едно кратко потсетување на граѓаните, поднесениот амандман само ја покажува неспособноста за работење на опозицијата. Односно, последните седум години бевте централна власт, а веќе седум години имате и локална власт во Валандово, вели Јулија Тушевска, пратеничката од редовите на ВМРО-ДПМНЕ, на денешната амандманска расправа на Комисијата за финансирање и буџет.
Таа појаснува дека локалната власт во Валандово е предводена од градоначалник кој доаѓа од редовите на СДС и истиот не успеал да го реализира проектот за изградба на пречистителна станица за отпадни води, а сега опозициската СДС поднесува амандман токму за ова.
„Имено, во финансираните проекти од Владата за оваа година и Валандово е општина која доби средства за изградба на капела на градски гробишта во износ од 18 милиони денари. Ова ја покажува посветеноста на Владата на ВМРО-ДПМНЕ и коалицијата дека сите општини, без разлика на која политичка определба спаѓа локалната власт, ќе добијат средства“, јасна е Тушевска.
Тушевска истовремено информира дека во наредната година ќе бидат обезбедени уште 250 милиони евра за Општина Валандово, па така и самата општина ќе биде во можност да аплицира за проектот за пречистителна станица и истиот да го добие.
„Така да, тргнувајќи од оваа година и во наредните, на сите општини им се отвораат нови можности да ги реализираат приоритетните проекти и да им се подобрат основните услови за живеење и создавање нови можности за граѓаните“, заклучува Тушевска.
Македонија
Јамалов: Буџетот за 2025 година е развоен со највисоко ниво на капитални инвестиции
Денес во Собранието на амандманската расправа за предлог буџетот за 2025 година во Комисијата за финансирање и буџет се обрати пратеникот од ВМРО-ДПМНЕ, Александар Јамалов кој што посочи дека овој буџет за 2025 година е развоен и со највисоко ниво на капитални инвестиции.
„Овој буџет е развоен со највисоко ниво на капитални инвестиции. 50,5 милијарди денари или 5% од Бруто домашниот производ, овие инвестиции ќе бидат насочени кон проекти кои ќе бидат долгорочен економски и социјален импакт“, рече Јамалов.
Тој посочи дека со ребалансот на буџетот Владата предвидела 100 милиони евра за директна помош на локалната самоуправа и јавно ги повика сите општини повторно да аплицираат за финансиска поддршка.
„Со ребалансот предвидовме 100 милиони евра директна помош на локалната самоуправа. Аплицираа општините сите и сите добија одредени средства според методологија за веќе готови проекти. Јас лично ги повикувам сите градоначалници и нивната администрација да бидат спремни за наредните 250 милиони евра, кои се од локално значење, да бидат подготвени со проекти да аплицираат на наредниот повик кој е предвиден со овој предлог буџет за 2025 година“, истакна Јамалов.