Економија
Александар Мемца – партнер во најголемата ИТ-компанија со 100 % македонски капитал⋮IWConnect – со вистинскиот тим ништо не е невозможно
⋮IWConnect, глобална, мултидисциплинарна ИТ компанија фокусирана на интеграција, дигитализација, менаџирање на податоци, анализа, инфраструктура, и создавање на дигитални оптимизирани технолошки решенија (Digitally Optimized Technology Solutions – DOTS), постои скоро 17 години.
Компанијата претходно беше позната како InterWorks, а од минатиот месец се ребрендира и го промени името во ⋮IWConnect. Новото име на брендот, како и логото го означува брзиот раст на компанијата, и подобро ги опишува компетентноста, знаењето, начинот на работа, и искуството кои ⋮IWConnect ги има.
Решивме да го запрашаме Александар Мемца, партнер во ⋮IWConnect, за неговиот пат до успехот, како и за тајната на успехот на најголемата ИТ компанијасо 100% македонски капитал.
– Александар, како одлучи да започнеш кариера во програмирање уште пред 20-тина години?
Секој од нас кога бил дете имал одредена замисла за својот живот и многу често сме велеле: Кога ќе пораснам сакам да бидам доктор. Па така и јас, како и останатите деца, уште кога бев на почетокот на основно училиште, пред речиси 35 години, воден од желбата да креирам нешто што дотогаш не постои започнав со креирање/програмирање на едноставни игрина Commodore 64. Како што времето поминуваше, таа желба да се креира нешто што не постои, и да се користат компјутерите за забава, премина во желба да се креираат и употребуваат програми кои ќе ја олеснат работата на луѓето во мојот близок круг, мојата фамилија и најблиските. Ова резултираше во креирање на различни програми за книговодство, разни автоматизирани извештаи, видео клубови итн. Мојата желба да учам, и постојано да се надградувам, како и да истражувам, ме однесе кон креирање на решенија за комплексни проблеми, препознатливи во индустриите, а паралелно со тоа и развивање на бизнис за пласман на истите тие решенија. Такашто би рекол, дека мојата желба и страст за програмирањето постоеше уште од најмала возраст, но можноста да направам нешто што ќе им го олесни животот на останатите беше клучниот момент кој уште повеќе ја зацрвсти мојата одлука да започнам со програмирање.
– Што те натера oд Америка да се вратиш во Македонија и да отвориш компанија токму тука?
Македонија е мојата родна земја. Тука сум живеел, растел, и имам голем број на спомени поврзани со Македонија, а посебно со Битола. Желбата да се даде шанса за развој на околината што ме креирала мене е тоа што ме натера да се вратам во Македонија и да отворам компанија тука. Во 2004, во Македонија (особено во Битола), не постоеше некој сериозен пазар за ИТ професионалци, и тогаш заедно со мојот партнери уште неколку храбри ентузијасти и ентузијастки, одлучивме ние да го креираме тој пазар.
Многу ми е драго што ние, како и други сериозни Македонски ИТ компании, сме помогнале да се креира околина за развој на талент и можност за вработување во ИТ секторот.

– Која е приказната која стои позади Интерворкс, или сега ⋮IWConnect?
Зачетоците на ⋮IWConnect се поврзани со личната желба да се даде вредност на околината што ми помогнала мене да сум тоа што сум, а секако постоеше и бизнис интерес. Благодарение на тогашниот едукативен систем (зборувам за кадар што веќе беше работна сила во 2004-2005) во Битола имаше сериозен талент чии што вештини котираа многу добро на светскиот пазар. Во тоа време Индија и Кина беа доминантни на светскиот пазар, па ние одлучивме да креираме конкуренција, или едноставно алтернатива на тоа што веќе постоеше како понуда.Искуството покажа дека можеме многу добро да котираме на светскиот пазар, и често да сме значително подобри од конкуренцијата. Креиравме уникатна понуда на услуги и знаења што сеуште не води како компанија, и со текот на времето поминавме низ неколку транзиции, за сега да сме фокусирани на поврзаноста (конекциите) и дигитализицијата.
Воедно сме покажале дека знаеме да градиме одлични професионалци што се желни за знаење и за професионален напредок, а освен тоа и за поисполнет живот,гладни за знаења, гладни за професионален напредок, и секако поисполнет живот каде парите не се секогаш највредни.
– Како успеа да изградиш компанија која од 5 стигна до повеќе од 170 вработени, присутна на пет различни локации?
Всушност јас ништо не направив сам, не изградив сам, зад мене стои сериозен тим што се градел скоро две декади. Рецептот за успехот е многу фантазирање и замислување што е се возможно, и потоа преземање на безрезервни акции кои не носат кон тие замислени цели. Кажано на друг начин, тоа е преземање на големи ризици, некогаш и на слепо, заради големата верба дека се работи на нешто многу големо и вредно. Во тој контекст многу е битно со кого работиш, со какви предизвици, во каква функција се поставуваш, и на крај која или каква фирма постануваш.
Денес има голема флуктуација на кадар. Сегашната отвореност на светскиот пазар тоа и го покажува сега има најголем број на поединци што се самовработени и даваат ИТ услуга насекаде во светот. Тоа е одлична шанса за секој индивидуалец. Но, за да се креира заедница на пријателство со заедничка цел за континуирано надградување со нови вештини, преку нови предизвици, и со спремност да се решаваат проблемите на најголемите светски брендови, бара огромен фокус и посветеност на тоа што е нашата визија и мисија.
Запазувајќи ги нашите фамилијарни вредности, имајќи ја желбата за раст преку авантури и предизвици од секаква големина, како и огромната потреба за да помагаме на други, не прави да сме исполнети во процесот на креирање на скромно богатство, а воедно да го зачуваме нашиот интегритет. Овие се накратко состојките што јас и моите колеги секојдневно ги употребуваме за да го одржиме и продолжиме да го градиме ⋮IWConnect.

– Колку ти значи Македонија и како се чувствуваш кога доаѓаш тука? Кое е твоето омилено место во државата?
Како што кажав и претходно, Македонија е мојатародна земја за која ме врзуваат голем број на спомени. Јас и мојата фамилија го користиме секој момент кога можеме да се сме тука, затоа што тука се чувствуваме дома. Македонија има голем број на убавини, места кои можат да се посетат во секое годишно време, како што се мојот роден град Битола, Охрид и Скопје. Ако треба да изберам едно место кое ми е омилено, тоа би бил врвот на Тумбе Кафе во Битола, од каде што можеш да го видиш целиот град, а секако и голем дел од Пелагонија.
– Како дојдовте до идеја за ребрендирање на Интерворкс?
Постојат повеќе причини за тоа. Сведоци сме дека оваа година е година на транзиција за сите, а ние веруваме дека е година на нови почетоци. Па би рекол дека за нас ова беше совршено време да се навратиме назад на нашите почетоци, кои сме биле, како сме се развивале со текот на времето, и да поставиме основа за нешто уште поголемо – да креираме бренд кој ќе се заснова на нашето богато минато, но ќе се фокусира кон иднината на дигитализацијата и конекциите. Другиот аспект е тоа што сега сме глобално уникатни и нашите уникатни вредности ќе бидат лесно препознатливи на глобално ниво. За крај, верувавме дека тоа што секојдневно го правиме, внатрешно и надворешно, не е потполно експонирано со нашиот поранешен бренд и затоа одлучивме да се дефинираме точно така како што се чувствуваме.
– Што значи новото име?
Кога ја добивме идејата за ребрандирање, и кога ги разгледувавме предлозите за кое име да го избереме, сите бевме едногласни во тоа дека мора да зачуваме нешто што ќе не потсетува на тоа што сме биле, а само да додадеме дел кој ќе ги означува нашите сегашни и идни цели и планови. Според тоа, првиот дел од името, односно ⋮IW, е релацијата од тоа каде сме биле, а Connect е кои сме сега и каде одиме. Ние сме компанија што гради врски внатрешно, а воедно сме и компанија што решава проблеми, креира нови решенија и ги конектира/комбинира истите за да им овозможи на нашите партнери да бидат најдобри во процесот на исполнување на нивните цели.

– Кои се твоите планови за во иднина?
Верувам дека нашата приказна е на самиот зачеток и допрва ни се најдобрите години, најдобрите искуства, можности и успеси. Имаме големи амбиции за во Македонија и пошироко, и се надеваме дека ќе останеме водичи во ИТ сферата.
– Дали ⋮IWConnect ќе се преселува во нов објект во Битола?
Големата експанзија во поглед на технологии, колегии решенија водеше до тоа да отвориме канцеларии во Прилеп, и Скопје во Македонија, Амстердам (Холандија), и Хјустон (Тексас) и нашиот раст продолжува во сите тие градови, како и во Битола. Канцеларијата во која сега сме моментално почна да биде малку тесна за нас, па неодамна купивме нов објект во нова Битола (зградата на ТВ Орбис). Планираме да креираме нешто уникатно од тој простор, со што сите ние ќе се гордееме, а се надеваме ќе се гордее и Битола, а секако и Македонија.
– За крај, што е она што ја прави ⋮IWConnect една од најуспешните ИТ компании во Македонија?
Би рекол дека тоа се нашите вработени кои безрезервно веруваат во мисијата која ⋮IWConnect ја има и максимално придонесуваат за остварување на сите цели кои ќе ги поставиме, нашиот менаџерски тим, нашите партнери насекаде во светот, како и типот/големината на проблемите што ние ги решаваме со технологиите што ние ги користиме.
Успешни сме само заради тоа што се радуваме на предизвиците и на секој неуспех гледаме како многу добра лекција од која што учиме да сме подобри во иднина.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Најважната задача која пред себе ја имаме е да го подобриме животот на граѓаните, рече Мицкоски
Претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски, на денешниот 18-ти Конгрес на партијата кој се одржува во спортскиот комплекс „Јасмин” во општина Кавадарци под мотото „Визија што гради држава – За генерацијата што доаѓа 2030“, имаше свое обраќање во кое се осврна на темата за стандардот. Тој истакна дека треба да се работи на системски мерки и решенија, а воедно и дека економијата треба да се раздвижи и домашните компании да се поддржат затоа што, како што вели тој, тие се рбетот на стопанството.
„Најважната задача, која пред себе ја имаме, е да го подобриме животот на граѓаните. Свесен сум дека нашиот народ живее тешко. Ние изминатите нешто повеќе од година и половина власт го посветивме на изградба на темели кои ги затекнавме разрушени. Но од годината што следи нашата основна задача е жилава борба за стандардот на граѓаните. За подобар живот и за создавање на систем кој нема да зависи од субјективните карактеристики на поединецот, туку од моралниот кодекс на заедницата. Систем кој служи на општеството и на она што претставува наша заедничка цел секој човек да има повеќе, да има повеќе пари, повеќе среќа и повисок стандард“, рече Мицкоски.
Мицкоски истакна дека и покрај намалениот наталитет, радува последниот податок на раст на бројот на новороденчиња во земјава. Тој посочи дека треба да се работи на системски мерки и решенија.
„Потребно е младите да ја добијат вистинската шанса која нема да зависи од политичката или било каква друга припадност, освен од сопствените капацитети и способности. Мора да го подобриме образованието. Знаењето и наобразбата е најважниот и најсигурниот клуч за излез од сиромаштијата. Економијата мора да се раздвижи дополнително, иако до сега се раздвижи најмногу во последната деценија, а домашните компании да се поддржат затоа што тие се рбетот на стопанството. Имаме тешка задача да се бориме против нашето исчезнување како држава и народ, а тоа е демографијата и намалениот наталитет. Радува последниот податок на раст на бројот на новороденчиња, но далеку сме од она што треба да биде вистински мотор на општеството, човечкиот фактор. И затоа треба да работиме на системски мерки и решенија. Помалку луѓе значи послаба економија. Послаба економија значи незадоволни луѓе. Така ја губиме државата. А ние сме премали за да се раситнуваме во секој поглед“, кажа Мицкоски и дополни:
„И кога ја говорам оваа тема за зголемен наталитет, мора да се даде одговор на две клучни прашања. Да се има чувство и грижа за оние кои имаат потешкотии да имаат свој пород, и државата ќе направи се за да помогне за зголемена и подостапна медицинска грижа. И второто прашање е да се помогне младите парови да стигнат до свој дом, затоа што навистина цените на недвижностите се нереални и свесен сум дека претставуваат голема грижа за многу луѓе“.
Економија
Мицкоски: Економијата мора да излезе од замката на ниски плати, до 2030 мора да направиме премин кон економија со високи компетенции
Македонската економија мора да излезе од историската замка на ниските плати, евтината работна сила и ограниченото производство. До 2030 година, земјата мора да направи структурен премин, од економија на евтина продукција кон економија на знаење, високи компетенции и додадена вредност, рече претседателот на ВМРО-ДПМНЕ во своето прво обраќање во отворениот дел на XVIII конгрес.
„Економската сила ја определува државната сила. Затоа Македонија мора да го напушти моделот на ниска продуктивност и зависност од увоз, и да премине кон економија којашто ќе се темели на знаење, технологија и иновации“, истакна Мицкоски.
Додаде дека овој премин бара системски реформски циклус во повеќе области:
„Индустрии базирани на знаење, технологија, ИКТ, биотехнологија, фармација, инженеринг, креативни индустрии. Ова е новата економска матрица. Земјата мора да вложува во области што создаваат висока додадена вредност и конкурентност на глобалниот пазар. Дигитализацијата и автоматизацијата се предуслов за приклучување кон европските и светските производствени синџири. Модернизацијата на бизнис секторот, новите дигитални технологии и технолошките паркови ќе создадат работни места со висока додадена вредност и ќе го зголемат извозниот капацитет“, рече Мицкоски.
Домашните компании, додаде Мицкоски, мора да станат мотор на раст преку силна институционална поддршка, капитално вбризгување, кредитни линии, намалени административни бариери и поддршка за раст.
„Националната економија е силна само ако домашните претпријатија се силни. Предвидлива фискална политика, стабилни даночни правила и долгорочно стратегиско планирање, усогласено со европските стандарди се предуслов за развој. Ниту една компанија не инвестира во држава во која даночните правила се менуваат со дневната политика. Довербата се гради со долгорочност, јасност и транспарентност“, посочи, меѓу другото, Мицкоски.
Економија
СЕТЕК BLUE DECEMBER: ЖЕЛБИТЕ БЛЕСКААТ ВО СИНО
Декември е месец на посакување, полн со желби за исполнување – време кога празничните моменти нѐ зближуваат, кога малите гестови добиваат големо значење, а топлината ја чувствуваме во вниманието што си го подаруваме едни на други. Ова е период кога блискоста станува најубавата празнична приказна, затоа што среќата е најголема кога се споделува – и секогаш оди рака под рака со подарувањето.
Оваа година, СЕТЕК го бои декември во сино. Со кампањата BLUE DECEMBER, празничниот дух се преточува во месец исполнет со инспирација, идеи и среќни моменти – поддржани од најголемиот избор на техника, по најповолни цени. За нас, декември е време кога желбите полесно се исполнуваат, а радоста стигнува побрзо од кога било.
Во рамките на BLUE DECEMBER ќе оживеат низа празнични активности.
На Сетекнувало, кому секогаш нешто му текнува, ќе му доаѓаат нови идеи за исполнување желби.
Santa Blue ќе го разбуди празничниот дух кај секого, а Синиот караван, кој ќе патува низ салоните на СЕТЕК, ќе ја шири празничната атмосфера каде и да се појави.
Во салоните ќе ве пречека и посебно уредено Сино празнично катче, место каде што инспирацијата се раѓа сама од себе, а идеалниот подарок е секогаш на дофат. Ве покануваме да ја откриете вашата сина празнична приказна во СЕТЕК – место каде што желбите природно се спојуваат со радоста, создавајќи ја вистинската магија на празниците.
BLUE DECEMBER има една едноставна мисија: да донесе повеќе радост во секој дом.
Следете нè за повеќе информации.
Facebook:@setec.com.mk
Instagram: @setec.se.od.tehnika
(ПР)

