Економија
Александар Мемца – партнер во најголемата ИТ-компанија со 100 % македонски капитал⋮IWConnect – со вистинскиот тим ништо не е невозможно
⋮IWConnect, глобална, мултидисциплинарна ИТ компанија фокусирана на интеграција, дигитализација, менаџирање на податоци, анализа, инфраструктура, и создавање на дигитални оптимизирани технолошки решенија (Digitally Optimized Technology Solutions – DOTS), постои скоро 17 години.
Компанијата претходно беше позната како InterWorks, а од минатиот месец се ребрендира и го промени името во ⋮IWConnect. Новото име на брендот, како и логото го означува брзиот раст на компанијата, и подобро ги опишува компетентноста, знаењето, начинот на работа, и искуството кои ⋮IWConnect ги има.
Решивме да го запрашаме Александар Мемца, партнер во ⋮IWConnect, за неговиот пат до успехот, како и за тајната на успехот на најголемата ИТ компанијасо 100% македонски капитал.
– Александар, како одлучи да започнеш кариера во програмирање уште пред 20-тина години?
Секој од нас кога бил дете имал одредена замисла за својот живот и многу често сме велеле: Кога ќе пораснам сакам да бидам доктор. Па така и јас, како и останатите деца, уште кога бев на почетокот на основно училиште, пред речиси 35 години, воден од желбата да креирам нешто што дотогаш не постои започнав со креирање/програмирање на едноставни игрина Commodore 64. Како што времето поминуваше, таа желба да се креира нешто што не постои, и да се користат компјутерите за забава, премина во желба да се креираат и употребуваат програми кои ќе ја олеснат работата на луѓето во мојот близок круг, мојата фамилија и најблиските. Ова резултираше во креирање на различни програми за книговодство, разни автоматизирани извештаи, видео клубови итн. Мојата желба да учам, и постојано да се надградувам, како и да истражувам, ме однесе кон креирање на решенија за комплексни проблеми, препознатливи во индустриите, а паралелно со тоа и развивање на бизнис за пласман на истите тие решенија. Такашто би рекол, дека мојата желба и страст за програмирањето постоеше уште од најмала возраст, но можноста да направам нешто што ќе им го олесни животот на останатите беше клучниот момент кој уште повеќе ја зацрвсти мојата одлука да започнам со програмирање.
– Што те натера oд Америка да се вратиш во Македонија и да отвориш компанија токму тука?
Македонија е мојата родна земја. Тука сум живеел, растел, и имам голем број на спомени поврзани со Македонија, а посебно со Битола. Желбата да се даде шанса за развој на околината што ме креирала мене е тоа што ме натера да се вратам во Македонија и да отворам компанија тука. Во 2004, во Македонија (особено во Битола), не постоеше некој сериозен пазар за ИТ професионалци, и тогаш заедно со мојот партнери уште неколку храбри ентузијасти и ентузијастки, одлучивме ние да го креираме тој пазар.
Многу ми е драго што ние, како и други сериозни Македонски ИТ компании, сме помогнале да се креира околина за развој на талент и можност за вработување во ИТ секторот.

– Која е приказната која стои позади Интерворкс, или сега ⋮IWConnect?
Зачетоците на ⋮IWConnect се поврзани со личната желба да се даде вредност на околината што ми помогнала мене да сум тоа што сум, а секако постоеше и бизнис интерес. Благодарение на тогашниот едукативен систем (зборувам за кадар што веќе беше работна сила во 2004-2005) во Битола имаше сериозен талент чии што вештини котираа многу добро на светскиот пазар. Во тоа време Индија и Кина беа доминантни на светскиот пазар, па ние одлучивме да креираме конкуренција, или едноставно алтернатива на тоа што веќе постоеше како понуда.Искуството покажа дека можеме многу добро да котираме на светскиот пазар, и често да сме значително подобри од конкуренцијата. Креиравме уникатна понуда на услуги и знаења што сеуште не води како компанија, и со текот на времето поминавме низ неколку транзиции, за сега да сме фокусирани на поврзаноста (конекциите) и дигитализицијата.
Воедно сме покажале дека знаеме да градиме одлични професионалци што се желни за знаење и за професионален напредок, а освен тоа и за поисполнет живот,гладни за знаења, гладни за професионален напредок, и секако поисполнет живот каде парите не се секогаш највредни.
– Како успеа да изградиш компанија која од 5 стигна до повеќе од 170 вработени, присутна на пет различни локации?
Всушност јас ништо не направив сам, не изградив сам, зад мене стои сериозен тим што се градел скоро две декади. Рецептот за успехот е многу фантазирање и замислување што е се возможно, и потоа преземање на безрезервни акции кои не носат кон тие замислени цели. Кажано на друг начин, тоа е преземање на големи ризици, некогаш и на слепо, заради големата верба дека се работи на нешто многу големо и вредно. Во тој контекст многу е битно со кого работиш, со какви предизвици, во каква функција се поставуваш, и на крај која или каква фирма постануваш.
Денес има голема флуктуација на кадар. Сегашната отвореност на светскиот пазар тоа и го покажува сега има најголем број на поединци што се самовработени и даваат ИТ услуга насекаде во светот. Тоа е одлична шанса за секој индивидуалец. Но, за да се креира заедница на пријателство со заедничка цел за континуирано надградување со нови вештини, преку нови предизвици, и со спремност да се решаваат проблемите на најголемите светски брендови, бара огромен фокус и посветеност на тоа што е нашата визија и мисија.
Запазувајќи ги нашите фамилијарни вредности, имајќи ја желбата за раст преку авантури и предизвици од секаква големина, како и огромната потреба за да помагаме на други, не прави да сме исполнети во процесот на креирање на скромно богатство, а воедно да го зачуваме нашиот интегритет. Овие се накратко состојките што јас и моите колеги секојдневно ги употребуваме за да го одржиме и продолжиме да го градиме ⋮IWConnect.

– Колку ти значи Македонија и како се чувствуваш кога доаѓаш тука? Кое е твоето омилено место во државата?
Како што кажав и претходно, Македонија е мојатародна земја за која ме врзуваат голем број на спомени. Јас и мојата фамилија го користиме секој момент кога можеме да се сме тука, затоа што тука се чувствуваме дома. Македонија има голем број на убавини, места кои можат да се посетат во секое годишно време, како што се мојот роден град Битола, Охрид и Скопје. Ако треба да изберам едно место кое ми е омилено, тоа би бил врвот на Тумбе Кафе во Битола, од каде што можеш да го видиш целиот град, а секако и голем дел од Пелагонија.
– Како дојдовте до идеја за ребрендирање на Интерворкс?
Постојат повеќе причини за тоа. Сведоци сме дека оваа година е година на транзиција за сите, а ние веруваме дека е година на нови почетоци. Па би рекол дека за нас ова беше совршено време да се навратиме назад на нашите почетоци, кои сме биле, како сме се развивале со текот на времето, и да поставиме основа за нешто уште поголемо – да креираме бренд кој ќе се заснова на нашето богато минато, но ќе се фокусира кон иднината на дигитализацијата и конекциите. Другиот аспект е тоа што сега сме глобално уникатни и нашите уникатни вредности ќе бидат лесно препознатливи на глобално ниво. За крај, верувавме дека тоа што секојдневно го правиме, внатрешно и надворешно, не е потполно експонирано со нашиот поранешен бренд и затоа одлучивме да се дефинираме точно така како што се чувствуваме.
– Што значи новото име?
Кога ја добивме идејата за ребрандирање, и кога ги разгледувавме предлозите за кое име да го избереме, сите бевме едногласни во тоа дека мора да зачуваме нешто што ќе не потсетува на тоа што сме биле, а само да додадеме дел кој ќе ги означува нашите сегашни и идни цели и планови. Според тоа, првиот дел од името, односно ⋮IW, е релацијата од тоа каде сме биле, а Connect е кои сме сега и каде одиме. Ние сме компанија што гради врски внатрешно, а воедно сме и компанија што решава проблеми, креира нови решенија и ги конектира/комбинира истите за да им овозможи на нашите партнери да бидат најдобри во процесот на исполнување на нивните цели.

– Кои се твоите планови за во иднина?
Верувам дека нашата приказна е на самиот зачеток и допрва ни се најдобрите години, најдобрите искуства, можности и успеси. Имаме големи амбиции за во Македонија и пошироко, и се надеваме дека ќе останеме водичи во ИТ сферата.
– Дали ⋮IWConnect ќе се преселува во нов објект во Битола?
Големата експанзија во поглед на технологии, колегии решенија водеше до тоа да отвориме канцеларии во Прилеп, и Скопје во Македонија, Амстердам (Холандија), и Хјустон (Тексас) и нашиот раст продолжува во сите тие градови, како и во Битола. Канцеларијата во која сега сме моментално почна да биде малку тесна за нас, па неодамна купивме нов објект во нова Битола (зградата на ТВ Орбис). Планираме да креираме нешто уникатно од тој простор, со што сите ние ќе се гордееме, а се надеваме ќе се гордее и Битола, а секако и Македонија.
– За крај, што е она што ја прави ⋮IWConnect една од најуспешните ИТ компании во Македонија?
Би рекол дека тоа се нашите вработени кои безрезервно веруваат во мисијата која ⋮IWConnect ја има и максимално придонесуваат за остварување на сите цели кои ќе ги поставиме, нашиот менаџерски тим, нашите партнери насекаде во светот, како и типот/големината на проблемите што ние ги решаваме со технологиите што ние ги користиме.
Успешни сме само заради тоа што се радуваме на предизвиците и на секој неуспех гледаме како многу добра лекција од која што учиме да сме подобри во иднина.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
ССКМ ја поздравува одлуката со која данокот од 5 отсто останува при првата продажба на недвижностите
Сојузот на стопанските комори на Македонија ја поздравува одлуката со која данокот од 5 % останува при првата продажба на недвижностите.
„Ја поздравуваме одлуката на Владата за 5 % ДДВ, кој е при првата продажба на станбен простор, ова ги покажува позитивните заложби на бизнис-секторот и ССКМ претставен преку Градежната комора во соработка на Министерството за финасии и Владата. Сојузот на стопанските комори на Македонија смета дека одлуката на државата стапка за првата продажба на новоизградени станови да остане 5 % е оправдана.
Според ССКМ, оправдана е и одлуката на Министерството за продолжување на важноста на повластената стапка од 5 % ДДВ и сметаат дека со нејзиното продолжување најголема корист ќе имаат купувачите на станбени единици, односно населението.
Ивица Јаќимовски, член на управниот одбор при ССКМ, посочува дека со продолжување на данокот за купување станови на 5 %, почнувајќи од 2026 година, се очекува секторот за недвижности да добие нов импулс.
„Оваа повластена стапка на ДДВ има цел да го поддржи пристапот на граѓаните до домување, да ја стимулира градежната активност и да ја зајакне стабилноста на пазарот. Имплементацијата на даночната стапка од 5 % носи неколку важни привилегии и за купувачите и за индустријата: намалувањето на даночната стапка значително ги намалува вкупните трошоци за купување стан правејќи го сопствеништвото на домот подостапно за пошироката популација; се очекува прифатливоста создадена од данокот од 5 % да ја зголеми побарувачката за нови и постојни станови, што може да ги поттикне градежните и недвижните сектори и со поповолна даночна средина, домашните и странските инвеститори може да покажат зголемен интерес за пазарот на домување, што ќе придонесе за економски раст“, вели тој.
Економија
„Македонија 2025“ со рекордни резултати во 2025: поддржани 2.573 лидери и таленти, 168 бизниси и 190 стипендисти
„Македонија 2025“ ги објави резултатите од својата работа во 2025 година, при што организацијата постигна рекордни успеси во поддршката на економскиот развој, лидерството и глобалната поврзаност на земјата. Во 2025 година „Македонија 2025“ имплементирала, преку повеќе од 40 програми и иницијативи со кои се поддржани 168 компании, доделени се 190 стипендии за едукација и усовршување, а 2.573 лидери и таленти биле директно опфатени со програмите за развој. Организацијата исто така бележи значително зголемување на својот општествен импакт, со 94 активни членови во управните и советодавните тела и развиени шест клучни предлог-политики кои веќе се интегрираат во национални стратегии и реформски процеси.
2025 беше година на значајни исчекори и во однос на глобалната дијаспора. Македонија2025 ја спроведе првата и најголема глобална анкета на дијаспората со над 1.400 учесници од повеќе од 40 земји, чијашто анализа веќе е основа за новата Национална стратегија за соработка со дијаспората 2025-2030. Во партнерство со Владата беше лансирана и кампањата „Македонска дијаспоро, добредојде дома“, која допре до над 20.000 иселеници ширум светот, а организацијата учествуваше во креирањето и на повеќе стратешки документи во областите дигитализација, конкурентност, високо образование, научно-технолошки развој и односи со дијаспората.
Паралелно, „Македонија 2025“ продолжи континуирано да ја зајакнува бизнис-заедницата и човечкиот капитал преку програми насочени кон модернизација, дигитална трансформација и развој на лидерски компетенции. Преку Центарот за дигитална трансформација – GoDigital беа изработени 30 детални проценки на дигитална зрелост, 15 дигитални стратегии за компании и беше обезбедена практична техничка поддршка за пет компании во процесот на имплементација на нови дигитални решенија. Овие услуги им помогнаа на фирмите да го подигнат својот степен на конкурентност, да ги оптимизираат процесите и да воведат алатки што ја забрзуваат нивната интеграција во современите економски текови. Воедно, 553 професионалци и менаџери посетуваа специјализирани обуки, работилници и вебинари, со што се создаде поширока заедница на практичари кои активно ја применуваат стекнатата експертиза во своите организации. Како дел од напорите за градење силна генерација претприемачи, 27 млади менаџери и основачи на компании го надградија своето бизнис знаење преку реномираната обука што ја спроведе канадската Ајви бизнис-школа во рамките на проектот „Лидер“, со што мрежата на алумни се прошири на 451 член.
Во делот на лидерството, програмите на Македонија2025 и годинава изградија нова генерација на носители на промени. Престижната програма за образование на извршни директори Зафировски, на Келог-школата за менаџмент (САД) во 2025 година ја завршија пет македонски извршни директори кои стекнаа врвни глобални менаџерски знаења и пристап до меѓународна мрежа на лидери. Со ова, нашата Зафировски алумни заедница достигна до 51 член. Дополнително, 5 професионалци беа дел од програмата за извршно образование во Канада, комбинирајќи академски модули со практично учење и размена на искуства во канадски компании.
Стипендиската програма за студентска извонредност „Атанас Близнакоф“ поддржа 121 студент, а особено значајно е што 75% од нив беа поврзани со ментори – успешни македонски професионалци од земјата и дијаспората – кои им помогнаа да ги развијат своите кариерни насоки, академски капацитети и професионални амбиции. На овој начин, програмите на Македонија2025 не само што обезбедуваат финансиска и образовна поддршка, туку создаваат и силен еко-систем на идни лидери, поврзани со глобалната мрежа на знаење и можности.
Во хуманитарната сфера, како одговор на трагедијата во Кочани, организацијата обезбеди 55.356 евра за медицинска опрема за три здравствени установи во Скопје и во Кочани, а Клубот на амбасадорите на „Македонија 2025“ му донира средства за реновирање дел од детското одделение во Специјалната болница „Св. Еразмо“ во Охрид.
Посебно влијание во 2025 година имаше и 14-тиот годишниот самит „Македонија 2025“, кој повторно се позиционира како водечки бизнис-настан во регионот. Со повеќе од 700 учесници, 38 говорници од 15 земји и богата програма од панели, дискусии и B2B-средби, самитот беше фокусиран на економскиот раст, дигиталната трансформација, иновациите и улогата на дијаспората во забрзувањето на развојот на земјата, создавајќи платформа за идеи и партнерства што ги поврзуваат бизнисите дома и во светот.
Со овие резултати „Македонија 2025“ ја заокружува 2025 година како една од најуспешните досега, поставувајќи високи стандарди за економски развој, иновации и вклученост на дијаспората и поставува темели за уште поамбициозна агенда во 2026 година.

