Економија
АСОМ: Строго се почитува забраната за малолетници од законот за игрите на среќа – дистанцата од 500 метри е нелогична и неприфатлива
Претседателот на Асоцијацијата на спортски обложувалници (АСОМ), Вaско Илијевски во денешното гостување во емисијата „Утрински Брифинг“ ги изнесе ставовите на Асоцијацијата во врска со предлог измените на Законот на игрите среќа.
Осврнувајќи се на предложената дистанца од 500м на спортските обложувалници од образовните институции, тој истакна дека доколку се донесе ваков закон, тоа ќе значи крај на легалното приредување на игри на среќа и оставање на улица на повеќе од 3.500 луѓе коишто се директно вработени во спортските обложувалници и повеќе од 8.000 луѓе вработени во целата стопанска гранка.
„Дистанцата од 500м којашто е предвидена е апсолутно нелогична и неприфатлива. По сите анализи коишто ги направивме, тоа значи затворање на повеќе од 98% од деловните објекти што постојат во моментов и автоматски, сите вработени кои моментално работат остануваат без егзистенција, остануваат на улица. Гасење на легалната индустрија на игрите на среќа индиректно го отвора патот на нелегалното обложување, сива економија и црн пазар“, предупреди Илијевски.
Анализите кои ги има направено АСОМ покажуваат дека дислокацијата на деловните објекти е практично невозможна, заради структурата на градовите во земјата.
„По сите опсежни анализи кои ги направивме, можност за дислокација нема, што дефинитвно значи затворање на спортските обложувалници. Ваквиот закон е исклучително контрадикторен бидејќи наводно има за цел да ја унапреди индустријата, да ги заштити играчите и да го зголеми приходот во буџетот, но доколку се затворат објектите, парите од даноците ќе ги снема, државата ќе изгуби некаде, по наши проценки, околу 250 милиони евра на годишно ниво коишто се слеваат во буџетот. Тоа е несфатливо, особено во услови на ваква економска криза во која се наоѓаме. Пред сè, поради Ковид-кризата нормално, стопанството работи со намалени капацитети, се работи со скратено работно време и сето ова ќе придонесе до „економско цунами“ во нашата држава“, изјави Илијевски и истакна дека измените на Законот се направени без опсежни анализи бидејќи не може да се затворат објектите, а да се очекуваат поголеми вработувања или поголеми приходи во буџетот на државата.
Во однос забраната за учество на малолетници во игрите на среќа, Илијевски истакна дека постоечкиот закон целосно ја регулира забраната за малолетници и дека законот се спроведува во целост и без компромиси.
„Еден од аргументите којшто се потенцира постојано е дистанцата како превенција од учество на малолетници во игрите на среќа. Морам да истакнам дека и сегашниот Закон за игри на среќа е одлично срочен, направен е на база на европските закони кадешто стриктно, во член 20 од законот е предвидено забранет влез и учество на малолетници во објектите кадешто се приредуваат игри на среќа. Тоа апсолутно се почитува и се спроведува доследно, на начин што доколку некое лице кое се обидува да влезе во објектот или влегува во објектот делува малолетно, му се бара документ за лична идентификација. Доколку лицето не поседува таков документ, се замолува веднаш да го напушти објектот, така што, апсолутно, малолетници во објектите за игри на среќа, пред сè во обложувалниците нема и немаме потреба да има“, појасни Илијевски.
Претседателот на АСОМ потсети дека спортските обложувалници беа меѓу првите затворени минатата година со рестриктивни мерки за превенција од Ковид, а сите вработени ги задржале своите работни места.
„Минатата година два месеци бевме затворени. Заврши 2020 година, во моментов се прават анализите да видиме како поминала годината, меѓутоа, морам да потенцирам дека и покрај сите тие потешкотии, помошта што ја даде државата за исплата на плати, успеавме да ги задржиме сите вработени, редовно земаа плати, така што успеавме да ја пребродиме и таа тешка година. Кризата сè уште трае, така што, се надевам дека со добри законски решенија и со добро и квалитетно работење ќе можеме да ја пребродиме и оваа ситуација“, истакна Илијевски.
На крајот Илијевски заклучи дека и покрај многуте предлози на АСОМ за европски закон доставени до Министерството за финансии и Владата, досега не добиле одговор. Инсистираат на конструктивна дебата, да се соочат аргументите и да се најде соодветно решение во интерес на сите.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Кузманоска: Домашните капитални инвестиции во 2026 година ќе бидат мотор за економскиот раст на земјата
Биљана Кузманоска, пратеничка од редовите на ВМРО-ДПМНЕ во Собранието, на денешната комисиска расправа за Предлог-буџетот за 2026 година порача дека Предлог-буџетот за 2026 година носи ред, мерливи резултати и стабилен економски раст, со силен фокус на инфраструктурата и инвестиции кои треба да отворат нови работни места.
,,Буџетот за 2026 година не е само финансиска рамка, тој е одраз на новиот начин на работа, на новата политика што ја ветивме, политика на одговорност, ред и чесност“, рече Кузманоска и додаде:
,,Воведуваме јасни прагови за реализација, и тоа не на хартија туку со мерливи рокови. До крајот на првиот квартал, 15% до вториот 40% до третиот 65% и најмалку 70% до 15 ноември“.
Кузманоска посочи дека фокусот на Предлог-буџетот за 2026 година е и инфраструктурата.
,,Фокусот е на инфраструктурата што ја поврзува Македонија. Патишта, железници, училишта, болници, локални проекти. Со овој буџет имаме реален раст и стабилност. Буџетот е поставен на реални и внимателни проекции. Раст на економијата од 3,8% проекти, инфлација стабилна на 2,5%, и дефицит кој е намален н 3,5% од БДП“, истакна Кузманоска.
Таа дополни дека во 2025 година Македонија имаше рекордни странски инвестиции, што според неа, покажува стабилност, а истакна и дека во 2026 година се очекува инвестициите заедно со домашните капитални вложувања да бидат мотор на економскиот раст и да отворат нови работни места.
,,Минатата година го достигна највисокото ниво на странски директни инвестиции во својата историја, над 1 милијарда евра. Тоа не се бројки, туку доказ дека инвеститорите гледаат стабилност, предвидливост и волја за работа. Во 2026 година, заедно со домашните капитални вложувања очекуваме инвестициите да бидат мотор што ќе го движи економскиот раст и ќе отвора многу нови работни места“, кажа Кузманоска.
Економија
Илиевска: Предлог-буџетот за 2026 година е развоен, стабилен и насочен кон подобрување на животниот стандард на граѓаните
На денешната комисиска расправа за Предлог-буџетот за 2026 година свое обраќање имаше пратеничката од редовите на ВМРО-ДПМНЕ, Дијана Илиевска каде истакна дека Предлог-буџетот е развоен, стабилен и директно насочен кон подобрување на животниот стандард на граѓаните.
„Предлог-буџет за 2026 година со рекорден износ од 6,7 милијарди евра и она што е особено важно, а граѓаните треба да го знаат е дека во овој буџет се обезбедуваат повеќе средства за повисоки плати, пензии, за нови училишта, нови спортски сали, игралишта, нови градинки, нови болници, за нови патишта, за развивање на инфраструктурата, за развивање на дигитализацијата, и најважно од се за реализација на капитални инвестиции кои се особено важни, бидејќи тоа се зрели проекти кои се веќе и во реализација, конкретно оние проекти во општините кои токму државата ги финансира, а се однесуваат и се наменети за граѓаните“, вели Илиевска.
Илиевска дополни дека со буџетот се проектира раст на просечната нето-плата од 6,5%, зголемување на бројот на вработени за 1,6% и намалување на невработеноста на 10%. Проектираниот економски раст од 3,8%, според неа, е показател за стабилен и забрзан развој на економијата.
„Со овој Предлог-буџет се очекува просечната нето-плата да порасне на 6,5%, а бројот на вработени да се зголеми за 1,6% што невработеноста би се намалила на 10%. Проектираниот раст на економијата за 3,8% е многу важен и покажува дека се нуди континуиран раст и се дава сигнал дека економијата продолжува да се развива со забрзано темпо“, истакна Илиевска.
Илиевска посочи дека граѓаните ќе ги уживаат бенефитите со новиот буџет кој е конципиран во контекст на економскиот раст, финансиската стабилност и реализација на стратешки приоритети на Владата.
„Во буџетот за 2026 година се планирани 52,6 милијарди денари за плати, или зголемување од 3,6 милијарди денари, односно 7,5% во однос на ребалансот. Тоа значи повисоки плати за работниците, за наставниците и професорите, за здравствените работници, за полициските службеници, едноставно за сите луѓе коишто творат и создаваат во Македонија“, заклучи Илиевска.
Економија
Јаревски: Со Предлог-буџетот за 2026 година се утврдуваат здрави основи на фискална консолидација
Тони Јаревски, пратеник од ВМРО-ДПМНЕ во Собранието, на денешната комисиска расправа за Предлог-буџетот за 2026 година, имаше свое обраќање каде истакна дека според Фискалниот совет се забележуваат основи на фискална консолидација. Јаревски додаде дека Предлог-буџетот ја истакнува волјата на извршната власт за развој. Според него, опозицијата води несуштинска расправа во контекст на Предлог-буџетот.
,,Мојот впечаток во овие 3 дена општа расправа е тоа дека опозицијата се уште упорно одбива да ги увиди некои работи, упорно седи во својот свет и за жал повторно ќе констатирам во тоа е се поосамена“, рече Јаревски.
Јаревски посочи дека Предлог-буџетот е реален, со силно изразена развојна компонента и ја изразува волјата на извршната власт за стабилизација и основа за развој.
,,Од друга страна, од кај опозицијата гледаме само настапи, каде што се бараат 2 или 3, можеби 5 подставки каде што во овој буџет се можеби помали во однос на претходната година. И целокупната нивна активност насочена во расправата на овој буџет, е токму таа што практично доведува до услови да имаме несуштинска расправа“, кажа Јаревски.
Јаревски истакна и дека Фискалниот совет за овој Предлог-буџет укажа дека се воочливи знаци и чекори на фискална консолидација, во споредба со претходните искуства кој истиот ги имал со СДС, каде се забележуваше негативен тренд на сите полиња, за разлика од сега кога трендот е позитивен.
,,Фискалниот совет за овој буџет прв пат укажа дека се запознаа се заприметија или се констатираа првите знаци и чекори на фискална консолидација. Не знам како може некој упорно да игнорира фактот дека и ММФ и Светска банка ги ревидираа на повисоко процентите за раст. Зошто? Бидејќи, на некој начин и самите беа затекнати, поучени од претходниот традиционално искуство на СДС да има негативен тренд на сите полиња, овде имавме позитивен тренд. Ги подигнаа проекциите“, вели Јаревски и додава:
,,И веќе ако велиме дали имаме потреба од суштинска расправа, тогаш можеме да ги видиме клучните макроекономски индикатори“.

