Економија
Влез во иднината базирана на водород со Opel Vivaro-e HYDROGEN
• Најава на првиот клиент: Miele – превозник со 0 емисии
• Употреба во флота: електрично возило со горивни ќелии Vivaro-e HYDROGEN
• Заштеда на време: 3-минутно полнење за повеќе од 400 km опсег (WLTP )
• Без компромиси: до 6,1 m3 товарен волумен и 1.000 kg носивост
• Пионир: Stellantis прв ги стави водородните LCV во употреба, на патот
• Произведено во Германија: Сериско производство во седиштето на Opel во Rüsselsheim
Првиот превозник на водород од производителот на возила Opel е подготвен за акција. Првиот Opel Vivaro-e HYDROGEN надвор од производната лента ќе започне со превоз без емисии во возниот парк на германскиот производител на висококвалитетни апарати за домаќинство, Miele. Возилото со водородни горивни ќелии од брендот “Blitz” ќе врши секојдневни теренски услуги во регионот Rhine-Main. Извршниот директор на Opel Uwe Hochgeschurtz и менаџерот за развој Marcus Lott беа присутни на стартот на производството во Rüsselsheim.
„Со новиот Opel Vivaro-e HYDROGEN го отвораме следното поглавје во нашата одржлива офанзива за мобилност. Паметниот концепт ги комбинира предностите на погонот на водородните горивни ќелии со разновидноста и можностите на нашето најпродавано лесно комерцијално возило“, рече извршниот директор на Opel, Hochgeschurtz, во седиштето на Opel во Rüsselsheim.
Менаџерот за развој Marcus Lott додаде: „Новиот Vivaro-e HYDROGEN совршено ги задоволува барањата на клиентите на возниот парк. Водородното комерцијално возило е идеално решение за возење на долги дестинации со нула емисија на штетни гасови, како и за транспорт на поголеми товари без губење време при полнењето на батериите. Opel Vivaro-e HYDROGEN ја води мобилноста со нула емисии во иднината, особено за комерцијална употреба.
Паметен концепт: долг опсег на возење, нула емисии, брзо полнење
Vivaro-e HYDROGEN се заснова на постоечкиот електричен Opel Vivaro-e со батерии, „Интернационално возило на годината за 2021 година“. Со полни резервоари со водород, опсегот на возење е повеќе од 400 km (WLTP1). Горивната ќелија од 45 kW е способна да генерира доволно енергија за континуирано возење на автопат. Потребни се само три минути за полнење со водород – приближно исто време е потребно за полнење на конвенционално возило со дизел или бензин.
Литиум-јонската батерија од 10,5 kWh обезбедува динамична максимална моќност кога е потребна, на пример, при стартување и при забрзување. Бидејќи батеријата ги покрива потребите за енергија во такви ситуации, горивната ќелија може да работи во оптимални работни услови. Батеријата овозможува и регенеративно сопирање, додека способноста за приклучување нуди можност за полнење на батеријата надворешно доколку е потребно, на пр. на станица за полнење, обезбедувајќи опсег од 50 km во електричен режим. Vivaro-e HYDROGEN стандардно се одликува со трифазен вграден полнач (11 kW) и кабел за полнење во мод 2.

Благодарение на паметното пакување, Vivaro-e HYDROGEN не бара компромиси за просторот во споредба со верзиите на мотори со внатрешно согорување, нудејќи до 5,3 или 6,1 кубни метри товарен волумен. Електричниот LCV со горивни ќелии е достапен во должини M и L (4,95 и 5,30m) со носивост до 1.000 kg
Како и електричната верзија и оние со мотори со внатрешно согорување, Vivaro-e HYDROGEN нуди невообичаено широк спектар на системи за помош при возење на возачот кои ја подобруваат безбедноста. Опремата вклучува панорамска камера со заден поглед од 180 степени, предупредување за слепи точки и преден/заден паркинг пилот.
Инфозабавниот систем Multimedia Navi Pro работи преку препознавање на глас или екранот на допир во боја и е компатибилен и со Apple CarPlay и со Android Auto. Системот за навигација нуди мапи за Европа, динамично водење на рутата и TMC. Корисниците исто така можат да го ладат или загреваат возилото за време на полнењето преку „OpelConnect“ и да го програмираат времето на полнење со апликацијата „myOpel“.
Новиот Vivaro-e HYDROGEN користи повеќе од 20 години искуство во развојот на возила со водородни горивни ќелии на Opel и Stellantis. Производството се одвива во Opel Special Vehicles (OSV) во Rüsselsheim. Со новиот Vivaro-e HYDROGEN, Opel ја продолжува својата офанзива за електрификација.
Клиентите имаат избор да го изберат концептот на погон во портфолиото на Opel LCV кој одговара на нивната примена. Vivaro-e HYDROGEN ги надополнува електричните комерцијални возила со батерии Combo-e, Vivaro-e и Movano-e кои веќе се достапни за нарачка.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Buyback гаранција: Како P2P.mk ја претвора неизвесноста во сигурност
Кога пазарот се менува брзо, а информациите кружат уште побрзо, сигурноста станува најважниот фактор. Инвестирањето во денешниот финансиски свет може да изгледа како пловидба по немирни води, но со механизми како што е нашата “Buyback” гаранција, P2P.mk ја претвора неизвесноста во сигурност за секој инвеститор.
Ваквите заштитни механизми се причината што сe повеќе инвеститори му веруваат на P2P моделот и го гледаат како стабилен начин за создавање пасивен приход.
“Buyback” гаранција – Забрзаната еволуција на инвестициските платформи и улогата на заштитните механизми
Развојот на алтернативните платформи за инвестирање како P2P.mk ја подигна потребата за сериозна заштита на средствата на инвеститорите. Како што овој модел растеше, растеше и очекувањето дека вложените пари мора да бидат заштитени од ризици што инвеститорите не можат да ги контролираат.
“Buyback” гаранцијата е механизам дизајниран за дополнителна заштита на вашите инвестирани средства. Како што P2P.mk се позиционира не само како првата peer-to-peer платформа во Македонија туку и како сигурна и стабилна платформа за инвестирање во потрошувачки кредити, безбедноста на вашиот капитал станува наш најголем приоритет.
Со воведувањето на Buyback гаранција како заштитен механизам, ние им нудиме на нашите инвеститори нова димензија на сигурност, што директно придонесе за огромниот раст на P2P инвестирањето. Oваа гаранција е еден од најстабилните заштитни механизми за секој инвеститор што сака да ги заштити инвестираните средства.
Мисијата на P2P.mk – Buyback гаранција како основа за доверба и сигурност
P2P.mk има јасна мисија: да обезбеди сигурни и безбедни инвестиции за секој кој сака да го стави својот капитал во движење. На платформата се објавуваат кредити што веќе се пласирани од кредитни друштва, а инвеститорите можат да ги откупат и да остварат заработка до 14%.
Тоа значи дека секој инвеститор што вложува на P2P.mk има дополнителен заштитен слој. Buyback гарантира дека финансиските средства се обезбедени дури и во ситуација кога заемопримачот не ги исполнува своите обврски.
Како функционира “Buyback” гаранцијата?
• 60-дневна заштита за откуп: Ако заемот доцни со плаќање повеќе од 60 дена, кредитното друштво (кредитниот оригинатор) автоматски го откупува кредитот од вас, инвеститорот. Со оваа гаранција, вашите инвестиции се заштитени од потенцијални неплаќања на крајниот заемопримач (лицето кое го земало кредитот)
• Целосно покритие: Кредитниот оригинатор ја откупува инвестицијата за номиналната вредност на главницата и каматата што е акумулирана до датумот на откупот.
Тоа е заштитен механизам што ја гради довербата меѓу платформата, кредитните друштва и инвеститорите. Кога постои ваква заштита, инвеститорот знае дека не вложува сам и дека во позадина стои партнер кој има финансиска моќ да преземе одговорност.
Карактеристики и предности на заштитните механизми како “Buyback” гаранција
1. Сигурност и доверба
P2P.mk има мисија да обезбеди сигурни и безбедни инвестиции. Гаранцијата за откуп ги обезбедува вашите инвестиции со 60-дневна заштита, трансформирајќи ја секоја трансакција во јасно и доверливо инвестициско патување.
2. Заштита на капиталот
Најголемиот ризик во P2P инвестирањето е ризикот од неплаќање. Со “Buyback” гаранцијата, овој ризик го презема кредитното друштво, а не вие. Ако заемот доцни, давателот на кредитот ќе го откупи, покривајќи ја и главницата и пресметаната заработка од тој ден.
3. Поголема безбедност
Фактот што како заемодавачи се јавуваат кредитни друштва, а не директно со поединци, веќе нуди поголема стабилност. Дополнително, P2P.mk работи само со проверени и регулирани кредитни друштва, дополнително зајакнувајќи ја сигурноста и довербата кај нашите инвеститори. “Buyback” гаранцијата е дополнителен слој на заштита, кој ја прави платформата привлечна за поширок спектар на инвеститори.
4. Стабилен принос без главоболки
Бидејќи кредитното друштво ја гарантира откупот и заработката, вие како инвеститор можете да се фокусирате на оптимизирање на вашето портфолио и уживање во приносот до 14%, наместо да трошите време и енергија на следење на наплатата на доцнење на потрошувачки кредити. Едноставно, вашата заработка останува постојана и предвидлива.
P2P.mk – Инвестирајте со спокојство
Нашата гаранција за откуп (Buyback Гаранција) гарантира дека вашите средства се сигурни и вашето инвестициско патување е јасно и доверливо. Гаранцијата за откуп го прави P2P.mk модел кој е подготвен за иднината, нудејќи им на сите инвеститори шанса да учествуваат во профитабилни инвестиции со минимизиран ризик.
На P2P.mk оваа гаранција претставува суштински дел од заштитната мрежа што секој инвеститор ја добива уште на првиот ден. Инвестирајте денес и искористете ја моќта на нашата “Buyback” гаранција за сигурна иднина.
ПР
Економија
Рекордни приходи од концесии: За 9 месеци наплатени 931 милиони денари надоместоци за експлоатација на минерални суровини, известува Министерството за енергетика
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини информира дека наплатата на надоместоците за експлоатација на минерални суровини во третиот квартал од 2025 година достигна рекордни 384.166.062,00 денари. Ова претставува зголемување за повеќе од два и пол пати во однос на истиот период во 2024 година, кога беа наплатени 147.703.963,00 денари денари.
Овој успех следи по исклучителните резултати од првиот квартал од 2025 година, кога беа наплатени 260.327.223,00 денари, во споредба со 110.576.324 денари во првиот квартал од 2024 година и вториот квартал од 2025 година наплатени беа 286,355,517.00 денари, а истиот период во 2024 година, кога беа наплатени 133 576 534 денари, извести Министерството за енергетика.
Збирно, за деветте месеци од 2025 година, Министерството оствари наплата од над 931.000.000 денари, што е историски успех во управувањето со природните ресурси и претставува зголемување за два и пол пати во однос на истиот период во 2024 година
Министерството очекува оваа бројка да расте со оглед на фактот дека се испратени опомени до концесионерите што се ште не ја регулирале обврската да го сторат тоа во рокот во спротивно ризикуваат со раскин на договори за оние кои не ги почитуваат законите. Владата на предлог на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини во изминатиот период има донесено вкупно 46 одлуки за едностран раскин на Договорот за концесија за експлоатација на минерална суровина а дел од нив се поради неплаќање на концесискиот надоместок согласно утврдениот Тарифник.
Овие резултати се директна последица на посветените активности на Министерството за подобрување на наплатата и зајакнување на контролата врз обврските на концесионерите, вклучувајќи:
· Засилени инспекциски контроли: Редовни и вонредни теренски проверки за обезбедување усогласеност со законските обврски.
· Писмени опомени и санкции: Испратени се предупредувања до концесионерите за навремено подмирување на обврските, со едностран раскин на договори за оние кои не ги почитуваат законите.
· Нов Тарифник од 1 јануари 2025: Воведен е нов Тарифник кој ја зголеми висината на надоместоците до 100%, обезбедувајќи правична вредност за користење на природните ресурси. Овие измени не се однесуваат на енергетските минерални суровини, како јагленот, со цел да се заштитат граѓаните од дополнителен притисок врз цените на електричната енергија.
Зголемената наплата директно придонесува за зголемување на буџетите на општините каде работат концесионерите, како и на државниот буџет. Овие средства се инвестираат во:
· Поголеми буџети за општините,
· Инвестиции во комунална инфраструктура,
· Проекти за енергетска транзиција и одржлив развој.
· Проекти за заштита на животната средина.
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини останува посветено на воспоставување на највисоки стандарди за транспарентно и фер управување со природните ресурси. Овие резултати се доказ за нашата определба да ги зајакнеме економските придобивки од експлоатацијата на минералните суровини, истовремено обезбедувајќи одржлив развој и поддршка за локалните заедници, се додава во соопштението на Министерството за енергетика.
Економија
Славески: Народната банка ги засилува активностите за управување со климатските промени
„Климатските промени сè поинтензивно влијаат врз економиите и финансиските системи, а ризиците поврзани со климатските промени претставуваат значаен фактор кој влијае врз ценовната и финансиската стабилност. Поради тоа, централните банки веќе ги интегрираат овие ризици во аналитичките и супервизорските рамки. Пристапот на Народната банка ги следи меѓународните практики. Планираните активности од усвоениот Среднорочен план на активности за периодот 2023-2025 година се во завршна фаза, супервизорските очекувања се вградени во Насоките за управување со климатските ризици за банките, а климатските ризици се интегрирани во регулаторната рамка за кредитен ризик и регулативата за обелоденување податоци и известување. Анализите за влијанието на климатските ризици врз банкарскиот систем се составен дел од нашиот Извештај за финансиската стабилност, а тековно се работи на развивање климатски сценарија и стрес-тестови“, истакна гувернерот Трајко Славески на отворањето на Конференцијата.
Тој нагласи дека Народната банка во континуитет придонесува за подобрување на расположливоста на податоците поврзани со климатските ризици, пришто од минатата година започна со објавувањето на Преглед на „зелени“ показатели. За да ја согледа подготвеноста на корпоративниот сектор за справување со климатските ризици, Народната банка заедно со Европската инвестициска банка неодамна спроведе истражување кое покажа дека само мал дел (5%) од компаниите имаат планови за справување со климатски ризици, а управувањето со климатските ризици и зелените финансии се во рана фаза.
„Меѓународната заедница предупредува на високите трошоци од задоцнета акција. Декларацијата на меѓународната мрежа за зелени финансиски системи укажува дека тригодишно доцнење во климатската транзиција може повеќе од двојно да ги зголеми глобалните економски трошоци до 2030 година. Свесноста расте и кај регулаторите и кај банкарскиот сектор, но потребни се континуирани и координирани напори. Анализите на ММФ покажуваат дека уделот на приватниот сектор во финансирањето на економиите во развој е потребно да се зголеми од сегашните 40% на 90% до 2030 година, што ја нагласува потребата за силна соработка меѓу владите, меѓународните институции и финансискиот сектор“, додаде Славески, истакнувајќи дека Народната банка ќе продолжи да работи на зајакнување на отпорноста на финансискиот систем и поддршка на одржливиот економски развој.

