Економија
Димитар Георгиевски : “Business Elite 30 under 30“ награда за успешен бизнис изграден врз основ на квалитетен и оригинален производ
„Со гордост можам да кажам дека ‘Доминос пица’ е успешна приказна. Успеавме да постигнеме и да поставиме високи стандарди за квалитетна храна, преку испорачување пица чијшто квалитет не осцилира низ годините и секогаш е испорачана на највисоко ниво. Покрај стандардизираниот квалитет на храната, ние понудивме и услуга која секогаш е брза и навремена, без притоа да го доведеме во прашање квалитетот на пицата, а и на останатите понудени продукти. Успеавме да отвориме четири локали/ресторани, да вработиме повеќе од 70 лица и сме една од ретките франшизи за ресторани за брза храна во Македонија.“
Пополека изминува 10-та година откако во Скопје почна да работи првиот локал со франшиза на американскиот бренд „Доминос пица“ (Domino’s Pizza).
Во моментов во главниот град има четири ресторани на Доминос, а директорот на компанијата што ја донесе франшизата, Димитар Георгиевски, вели дека во земјава има уште простор за експанзија, особено во туристичките места.
Но, во меѓувреме, Георгиевски има амбиција да освојува доста поголем пазар од македонскиот, оној на соседна Србија, каде што е планирана изградба на првиот објект во 2023 година.
Со него разговаравме околу тоа што значи да се застапува и менаџира франшиза на толку голем меѓународен бренд, кои се најголемите предизвици и какви се плановите за понатамошен раст и развој на бизнисот.

Г. Георгиевски, после деценија работа на „Доминос пица“ во Македонија, што може да кажете како еден сублимат на сè што сте поминале до сега? Кои беа најголемите предизвици сиве овие 10 години?
„Доминос пица“ е еден од најпрепознатливите светски брендови за пица и светски лидер во достава на пици. Се работи за американски синџир на ресторани основан уште во 1960 година, а во моментов брои повеќе од 17.000 ресторани и е распространет низ повеќе од 90 земји во светот.
Во изминативе 10 години во Македонија имавме и успешни и помалку успешни години на работење, предизвици имаше многу, а би ги издвоил целосната затвореност и изолираност поради коронавирусот со сите пропратни проблеми во бизнис-работењето, како и ценовните шокови и поскапувања, особено последниве години. Сепак, и покрај сè, со нашата целосна посветеност кон работата, вложениот труд, иновативноста во преземените чекори за надминување на предизвиците, како и истрајноста низ сите овие години, успеавме да ги надминеме и да имаме стабилен и профитабилен бизнис особено во изминативе три години.
Денес со гордост можам да кажам дека „Доминос пица“ е успешна приказна. Успеавме да постигнеме и да поставиме високи стандарди за квалитетна храна, преку испорачување пица чијшто квалитет не осцилира низ годините и секогаш е испорачана на највисоко ниво. Покрај стандардизираниот квалитет на храната, ние понудивме и услуга која секогаш е брза и навремена, без притоа да го доведеме во прашање квалитетот на пицата, а и на останатите понудени продукти. Успеавме да отвориме четири локали/ресторани, да вработиме повеќе од 70 лица и сме една од ретките франшизи за ресторани за брза храна во Македонија.
Дополнително, ние сме лесно препознатлив и посакуван бренд кога ќе се спомене пица во нашата земја, а благодарение на нашиот тим „Доминос пица“ – Македонија во 2018 година успева да го освои второто место за квалитет на производ за регионот Европа, Среден Исток и Африка од страна на Доминос групацијата.
Покрај пицата којашто е заштитен знак за „Доминос пица“, ние успеавме да понудиме и мени со широка лепеза на одлични и вкусни продукти како печени пилешки нагети, пилешки крилца, топли сендвичи, салати и голем избор на уникатни десерти.
Годинава ја освоивте наградата Business Elite 30 under 30, што значи оваа награда за вас лично, но и за компанијата што ја водите?
На мое големо изненадување, а воедно и на мое големо задоволство, оваа година ја добив престижната награда „Business Elite 30 under 30“ од меѓународната агенција Bussines Elite Awards. Навистина ми е драго што препознале во мене еден успешен млад претприемач и ми оддале признание при навистина голема конкуренција на млади претприемачи и директори во Југоисточна Европа.
За мене ова претставува големо признание, пред сè за трудот кој го вложив изминативе години, за мојата целосна посветеност на „Доминос пица“ како бизнис-модел, а воедно и признание за постигнатите резултати во сегментот на рестораните за брза храна. Оваа награда претставува и признание дека сум успеал да изградам тим, кој несомнено е еднакво заслужен за постигнатите резултати на „Доминос пица“. Успехот не се постигнува самостојно, успехот може да се постигне само со помош и поддршка од тимот. Затоа би сакал да им се заблагодарам и да им оддадам почит на сите оние кои ми помогнаа да стигнам таму каде што сум денес.
Како млад претприемач пред кој иднината во бизнис-светот претстои, целото ова признание за мене претставува и обврска да продолжам да работам со целосна посветеност како и до сега, а воедно ќе биде и силен мотив за постигнување на уште поголеми успеси.
Оваа награда за мене е само еден почеток на уште многу цели што ги имам поставено.
Ние како држава нудиме навистина квалитетна традиционална домашна храна и пијалаци, како „Доминос пица“ како странски бренд, успева да се носи со конкуренцијата на македонскиот пазар која нуди квалитетна храна по конкурентни цени?
Целосно се согласувам и несомнено е дека Македонија има исклучителна традиција за вкусна и квалитетна домашна храна, како и за одлични пијалаци особено во сегментот на вината.
Но, тука би додал и дека нашиот народ е одличен познавач на тоа што е квалитетна храна и пијалак, без разлика од каде таа потекнува.
Е токму тука, според мене лежи тајната на долгорочниот успех. Да му понудите на нашиот народ квалитетна храна долгорочно и конзистентно во тоа што го нудите како финален продукт. Видете, во овој бизнис сум повеќе од 10 години и можам да забележам дека постојано се појавуваат нови објекти за храна кои во првата година од своето постоење обично нудат исклучително добра храна, но, за жал, тој квалитет се губи со текот на времето низ годините, а со тоа и сопствениците ги губат своите муштерии.
За разлика од таквиот начин на работење „Доминос пица“ години наназад работи по стандардите кои ги наложува поседувањето на нивната франшизата, а тоа пак е гаранција дека нашите клиенти ќе добијат финален продукт секогаш со ист квалитет.
Како е да се работи со меѓународна франшиза, всушност? Што бара брендот од вас конкретно, колку се строги пропозициите, како ја прави контролата на квалитетот?
Франшизата наложува високи стандарди во работењето, тргнувајќи од локациите коишто треба да бидат во согласност со стандардите, нивно уредување, основните средства за работа т.е. машините и опремата коишто треба да ги обезбедите, начинот на изработка на самата пица, креирање и прилагодување на рецептурата, набавката на квалитетни суровини, како и обука на вработените според стандардите на франшизата на „Доминос пица“. Но сето ова, можам да кажам дека ви гарантира исклучителен квалитет на финално понудената храна, а тоа можат да го потврдат и нашите потрошувачи.
Воедно, би сакал да истакнам дека работењето со меѓународна франшиза обезбедува високо ниво на заштита на здравјето на потрошувачите во однос на храната, т.е. франшизата гарантира безбедна храна.
Да поседувате франшиза од „Доминос пица“ во Македонија е навистина голем предизвик, од причина што навистина е тешко кај нас да обезбедите, на пример, висококвалитетни суровини во согласност со стандардите на франшизата, воедно тој квалитет да е континуиран, а и да обезбедите поголема количина, со цел да не се наруши продажбата на пица од друга страна.
Контролата на квалитетот на нашите продукти се врши интерно од страна на стручни лица, дополнително имаме и редовна надворешна контрола од страна на Domino’s Pizza international која прави проверка на квалитетот еднаш квартално. Имаме и ненајавени контроли, со што сметам дека со сето претходно наведено го доведуваме стандардот за квалитетна пица на највисоко ниво.
Во колкава мера договорот за франшиза ви дозволува да соработувате со локални снабдувачи? Што набавувате во моментов од Македонија, а што мора ексклузивно да купувате од странство?
Договорот за франшиза не ве ограничува со кого ќе соработувате, односно од кого ќе ги набавувате суровините за изработка на пицата, но она што е најважно при соработката со снабдувачите е да ги исполнуваат критериумите кои ги наложува поседувањето на оваа франшиза.
За жал, во Македонија е многу тешко да најдете производител/снабдувач кој ќе успее да ги исполни критериумите кои ги налага франшизата, па поради тоа сме принудени да вршиме набавки од странство.
Поточно, повеќе од 90% од суровините за изработка на пицата во „Доминос пица“ ги увезуваме. На мое големо жалење, колку и да имам желба да ги вклучам домашните производители на моцарела, доматен сос, сувомесни продукти и останати суровини потребни за реализација на мојот бизнис-модел, не би можел да го направам истото од причина што не ги исполнуваат стандардите за квалитет согласно франшизата.
Сепак, тука би ги истакнал производителите на зеленчук кои досега навистина одговараат на нашите потреби придржувајќи се до стандардите и „Доминос пица“ до сега остварува одлична соработка со нив.
Со оглед дека пандемијата го засили онлајн купувањето, дали останаа навиките на потрошувачите и ден денес? Чувствувате ли поголем притисок врз службите за испорака, како се справувате со тие предизвици?
Несомнено е дека пандемијата со корона вирусот го промени светот на многу полиња, особено во начинот на кој живееме, како и во нашите секојдневни навики. Во таа насока е и онлајн купувањето, навиките се останати и ден денес, а ние како бизнис-филозофија целосно бевме подготвени за ваков тип на работа уште пред самата пандемија.
Самиот начин на работење на „Доминос пица“ ја гарантира својата брза подготовка и достава на пици за помалку од 30 минути. Уште пред корона пандемијата, ние работевме со прилично голем обем на онлајн нарачки, речиси секогаш динамично и со притисоци во однос на роковите за достава и сметам дека секогаш бевме на висина на задачата, со самото тоа ние веќе бевме спремни и да се соочиме со ситуации кои ги наложи оваа пандемија. Воедно, тука би сакал да додадам дека бевме први во Македонија кои воведовме бесконтактна достава на нашите продукти, со што покажавме иновативност и подготвеност да одговориме на новонастанатите предизвици.
Какви се плановите за понатамошно ширење на мрежата во земјава, дали можеби разгледувате опција за Доминос во Охрид, Битола и сл.?
Во Скопје веќе имаме четири ресторани на „Доминос пица“, а секако во план ни е и проширување. Ги разгледуваме сите локации каде сметаме дека има потенцијал и се атрактивни за отворање на ресторани од овој тип, а тоа не ги исклучува и гореспоменатите Охрид и Битола. Тоа се наши одлични туристички дестинации, каде покрај нашите сограѓани има и голем број на странци во текот на годината, па ресторан од овој тип би бил добредојден.

Ни откривте и дека во процес сте на ширење на брендот во Србија… Каде ќе биде првиот ресторан, како течат подготовките? Интересно е што досега вообичаено светските брендови во Македонија знаеле да доаѓаат преку Србија, Бугарија и сл., а сега имаме обратен правец. На што се должи ова, како успеавте во тој бизнис-план?
Кога имате успешен бизнис-модел во Македонија, воедно имате јасна визија, сакате да направите нешто поголемо, кога имате направено добро истражување на пазарот и cost-benefit анализа, размислувате и за експанзија на вашиот бизнис надвор од границите на државата. Во мојот случај, барем јас така размислував и ете се случи да почнам процес на проширување на брендот „Доминос пица“ и во Србија.
Подготовките течат со забрзано темпо, изминативе две години практично сум повеќе во Србија, отколку во Македонија, целосно ангажиран во реализација на овој план. Целосно ни се завршени истражувањето на пазарот и cost-benefit анализата, имаме одобрено сертифицирани добавувачи во согласност со стандардите на франшизата, а во последна фаза сме и со интеграција на софтверот и фискализацијата.
Србија е далеку поголем пазар од Македонија, но исто така мора да се има на ум дека и конкуренцијата е далеку поостра, па ќе биде потребно посебен пристап со цел освојување на тој пазар. Во таа насока, веќе имаме интензивна соработка со консултанти за маркетинг во насока на креирање на маркетинг стратегијата, како и со експерти за човечки ресурси со цел екипирање на тимот. Во 2023 година планираме да започнеме и со изградба на првиот објект „Доминос пица“ кој ќе биде лоциран во главниот град Белград, а во план на целиот проект е отворање на повеќе од 20 локали ширум Србија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Минималната плата ќе се зголеми во март за 1.500-2.000 денари, зголемување пред март ќе значи отпуштање работници, вели Дурмиши
Економско – социјалниот совет на денешната седница не се договори за зголемување на минималната плата барем на 500 евра, според барањето на Сојузот на синдикати на Македонија од мај 2024 година, пред изборите. Министерот за економија Бесар Дурмиши по седницата кажа дека минималната плата во март, со редовното усогласување ќе се зголеми за 1500 до 2000 денари, точно ќе се знае по Нова година, а интервентно зголемување на минималната плата рече дека ќе значи отпуштање работници од малите и средни претпријатија кои нема да го издржат ударот.
„Проекциите се дека следната година инфлацијата ќе падне под 3%. Ние како Влада никогаш не сме биле против зголемување на минималната плата туку преку дијалог оставаме таа да биде договор помеѓу работодавачите и работниците. Сепак, според нашите индикатори во вакви економски услови нема оправданост за интервентно зголемување на минималната плата пред редовното усогласување во март кое е јасно утврдено со закон и кое би било меѓу 1500 до 2.000 денари. Со интервентно покачување малите и средни претпријатија со економски и финансиски проблеми ќе ги отпуштаат вработените. Мене ако ме прашате 1000 евра треба да биде минималната плата, може така да кажеме и да бидеме херои пред народот, но тоа ќе предизвика проблеми кои ќе се видат за два – три месеца“, рече министерот Дурмиши и нагласи дека во регионот добро стоиме оти пониска минимална плата отколку кај нас има во Бугарија, Албанија и Турција.
Го демантираше претседателот на Сојузот на синдикати на Македонија (ССМ), пак, Слободан Трендафилов кој кажа дека од први јануари 500 евра е минималната плата во Албанија, 430 па од јуни 500 евра во Косово, 550 евра во Србија, а Босна и Херцеговина, се веќе далеку, минималната плата таму ќе биде колку просечната плата во Македонија.

Како и во 2022 година во јануари и февруари и оваа 2026 година Трендафилов вели дека ќе преземат конкретни мерки и активности за зголемување на минималната плата и на сите останати плати
Трендафилов вели дека на седницата се зборувало за различен износ на минималната плата кој се движел од 500 до 1000 евра, па остава простор Владата во следните денови да се изјасни за зголемување на минималната плата. Побара да се договорат што е можно побрзо оти во спротивно тие ќе се организираат и ќе постапат како пред три години.
„Ако ја чекавме претходната Влада во 2022 година да го почитува само законот за минималната плата, да не протестиравме, да не штрајкувавме за негова измена и промена на критериумите, денеска работниците ќе имаа 19.000 денари минимална плата“, рече претседателот на ССМ, Трендафилов.
Како и во 2022 година во јануари и февруари и оваа 2026 година Трендафилов вели дека ќе преземат конкретни мерки и активности за зголемување на минималната плата и на сите останати плати.
Минималната плата изнесува 24.397 денари.
Економија
Усвоен буџетот на Општина Илинден за 2026 година
Советот на Општина Илинден го усвои Буџетот за 2026 година, кој изнесува 742.557.000 денари, односно над 12,5 милиони евра.
„Споредбено со минатата година, може да се забележи значителен пораст во средствата со коишто ќе располага Општината. При неговото креирање беа земени предвид остварените приходи и расходи од претходните години, како и реалните проекции за приходите во 2026 година. Буџетот има изразена развојна насока и е подготвен согласно принципот на партиципативно буџетирање, со фокус на реалните потреби и барања на граѓаните и локалната заедница“, соопшти Општина Илинден.
Голем дел од планираните капитални инвестиции се насочени кон изградба, реконструкција и санација на локалните улици и патишта, со цел унапредување на патната инфраструктура во општината. Дополнително, се предвидуваат средства за подобрување на инфраструктурата во стопанските комплекси и локалните економски зони, како и за редовно одржување на постојната патна мрежа.
Во рамки на програмата за заштита и унапредување на животната средина, планирани се средства за изградба на фекална канализација, чистење на одводни канали и речни корита, одржување на јавната чистота, уредување и проширување на зелените површини, пошумување, како и доделување субвенции од најразличен вид со цел подигнување на еколошката свест кај граѓаните.
Буџетот предвидува и значајни вложувања во образованието и предучилишното воспитание, преку набавка на нова опрема, реконструкција и доградба на училишните објекти и детската градинка, како и инвестиции во развој на спортската инфраструктура.
Економија
ЕСМ: Потпишани договори за 97 милиони евра, започнува историски инвестициски циклус во обновливи извори
Денеска беа потпишани договорите за државна гаранција и договорите за заем во вкупна вредност од 97 милиони евра, наменети за два капитални енергетски проекти кои ќе ја трансформираат енергетската слика на државата, соопшти АД ЕСМ.
Од овие средства, вкупно, 87 милиони евра кон АД ЕСМ се наменети за најголемата фотонапонска електрана „Битола 3“, 50 милиони евра од КфВ и 37 милиони евра од Европската банка за обнова и развој(ЕБОР). Уште дополнителни 10 милиони евра од КфВ ќе бидат насочени за реализација на третата фаза од ревитализацијата на државните хидроелектрани.
На настанот на кој присуствуваше претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, договорите за државна гаранција ги потпишаа министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска, претставникот на ЕБОР во земјава, Фатих Туркменоглу и директорот на регионалната канцеларија на КфВ, Мориц Реме. Истовремено, генералниот директор на АД ЕСМ, Лазо Узунчев, ги потпиша посебните договори за заем со претставниците на меѓународните финансиски институции.
Министерката за финансии Гордана Димитриеска -Кочоска се заблагодари на Европската банка за обнова и развој и германската КфВ банка кои континуирано стојат зад Република Македонија во реализацијата на значајни проекти во инфраструктурата и особено во енергетскиот сектор и истакна дека Министерството за финансии преку обезбедување државна гаранција овозможи овој проект да добие вкупно 87 милиони евра – 50 милиони од КфВ и 37 милиони од ЕБОР, како и дополнителни 10 милиони евра за ревитализација на хидроелектраните.
„Со овие капитални инвестиции, заедно со АД ЕСМ, ја зајакнуваме домашната енергетска продукција, обезбедуваме стабилно снабдување со електрична енергија и ја поттикнуваме економската стабилност и одржлив развој. Министерството за финансии останува посветено на поддршка на проекти кои ја граделе иднината на нашата држава – зелена, економски силна и енергетски независна“, изјави Димитриеска-Кочоска.
Генералниот директор на АД ЕСМ, Узунчев, истакна дека овој чекор е од суштинско значење за оперативната одржливост на компанијата и за енергетската безбедност на Македонија.
„Нашите стратешки цели веќе се реализираат со голема динамика на терен. Токму денеска ги отвораме понудите за избор на изведувачи за фотонапонските електрани ’Осломеј 2’ и ’Битола 1 и 2’, а истовремено интензивно се работи и на теренска реализација на втората фаза од ветерниот парк ’Богданци’. Преку сите овие проекти, вклучувајќи ја и новата електрана ’Битола 3’, во следните две до три години ќе го зголемиме домашното производство од обновливи извори за повеќе од 200 MW. Тоа не само што значи енергетска стабилност, туку и значаен еколошки придонес со намалување на годишните емисии на јаглерод диоксид за повеќе од 260.000 тони, годишно“, изјави Узунчев.
Како што рече амбасадорката на СР Германија Петра Дрекслер, во текот на изминатите години, Германија и ЕУ обезбедуваа континуирана поддршка за земјава на патот кон одржлива и отпорна енергетска иднина.
„Договорите потпишани од Германската развојна банка KfW, ЕБОР, Владата и ЕСМ се уште еден чекор за овозможување непречена енергетска транзиција преку правилна комбинација на обновливи извори на енергија“, смета Дрекслер.
Посебен фокус во овој инвестициски циклус е ставен и на проектот Ревитализација на хидроелектраните, чија вкупна финансиска конструкција изнесува 47,3 милиони евра, заокружена со денешниот дополнителен договор за заем од КфВ и значаен грант од 10 милиони евра преку ВБИФ механизмот на Европската Унија. Реализацијата на овој капитален проект ќе резултира со зголемување на домашното производство на електрична енергија од нашите хидропотенцијали за дополнителни 50 GWh, годишно.

