Економија
Екомобилност во согласност со стратегијата на „Пежо“: „Моќта на изборот“
До 2040 година речиси 5 билиони мажи и жени ќе живеат во градските подрачја. Да се направи урбаниот простор „поднослив“ е еден од главните предизвици на 21 век, а тежнеењето за создавање „подносливиградски средини“ го делат сите жители на градот.Факторите како што се квалитетот на воздухот, растот на е-трговија и доставата до дома, како и зголемувањето на бројот на алтернативни превозни средства го менуваат изгледот, сообраќајот и начинот на живот во големите урбани центри.
„Пежо“ се прилагодува за ова ново сценарио со глобална посветеност на електрификација и има за цел до 2023 година да има 100% електрифицирана гама. Ова е овозможено денес, благодарение на урбаните возила како што се новиот PEUGEOT e-208 и PEUGEOT e-2008, но исто такаблагодарение на комплетната палета од 100% електрични комерцијални возила, способни да ги задоволат сите видови потреби за транспорт и испорака.
Како снабдувач на 360° мобилност, благодарение на својата палета електрични велосипеди, мопеди и скутери, но исто така и благодарение на присуството на своите возила во “Car-sharing” флотите – како Free2Move, „Пежо“ исто така обезбедува еколошки решенија за да ги задоволи потребите за мобилностдо „последен километар“
Новиот урбанистички план почнува да се зема во предвид во развиениот свет. Се фокусира на издржливост, отворање нови пешачки зони, велосипеди и возила напојувани од алтернативни енергии.Возилата со внатрешно согорување постепено се заменуваат.
Како снабдувач на мобилност, „Пежо“ ја обезбедува слободата на движење на своите клиенти со многу различна палета на електрифицирани возила чии перформанси и автономија станаа референца на пазарот.Компактни автомобили, SUV, комерцијални возила, велосипеди, скутери… Сите играат улога во стратегијата за електрификација на брендот „Пежо“.
„Моќта на изборот“ е еден од столбовите на технолошкиот напор на „Пежо“.Новата генерација на електрифицирани автомобили им нуди на клиентите на брендот можност за избор на тип на енергија што одговара најдобро на нивните потреби и користење, без да се жртвува дизајнот, удобноста, нивото на опрема, просторноста, капацитетот на товарниот простор или задоволството при возење.Изборот на формата не ја диктира неговата употреба.Оваа филозофија е веќе реалност.Во патничките автомобили, со новиот PEUGEOT e-208, e-2008, 3008 Hybrid, 508 Hybrid и 508 SW Hybrid и во комерцијални возила, со PEUGEOT e-Expert, e-Traveller и e-Boxer.Сите тие го нудат истиот простор за товар и функции за помош на возачот како и нивните верзии со внатрешно согорување (бензин и дизел).
Новиот PEUGEOT e-208 е демонстрација на слобода на движење, како во градот, така и по автопат.Неговата батерија со голем капацитет од 50 kWh обезбедува опсег до 340 km, според протоколот за одобрување на WLTP.Неговиот мотор од 100 kW (136 КС) обезбедува 230 Nm вртежен момент, тивко и без вибрации и му овозможува да помине од 0 до 100 km / h за 8,1 секунди. Благодарение на трите различни режими на возење, новиот PEUGEOT e-208 нуди широк спектар на можности: приоритет се дава на зголемување на опсегот во режимот Еco, максимална удобност за секојдневна употреба во Normal режим и на крај максимални сензации и живост во режимот Sport.Опсегот, перформансите и мобилноста на PEUGEOT e-208 го прават градски автомобил прилагоден на спецификите на градското возење.

Новиот PEUGEOT e-2008 ја обновува понудата во компактниот SUV сегмент со возило кое е подолго, пониско, технолошко и поефикасно од неговиот претходник.Неговата силуета е извајана од дизајнерите на брендот за да понуди силен, робустен, импресивен, но практичен дизајн.Слично како кај PEUGEOT e-208, e-2008 е опремен со мотор од 100 kW со вртежен момент од 260 Nm и батерија со голем капацитет од 50 kWh што обезбедува опсег до 320 km според протоколот за одобрување на WLTP.Овие карактеристики се засилени со тивко работење и несомнена динамика со нула g емисија на CО2 / km!Батериите се инсталирани на дното од возилото и обезбедуваат идеален центар на гравитација и референтна рамнотежа помеѓу удобноста и однесувањето, спојување на најдоброто знаење на брендот PEUGEOT во однос на заземјувањето.
Благодарение на платформата CMP / e-CMP, на која беше планирана електричната верзија на почетиот дизајнот, немаше компромис за пространоста.Со меѓуоскино растојание од 2,60 m и вкупна должина од 4,30 m, патничкиот простор и седиштата во 2 ред се совршено компатибилни за семејна употреба.Конечно, волуменот на багажникот е ист без оглед на верзијата (електрично или внатрешно согорување) и има капацитет до 434 литри VDA210 во зависност од опремата.
Кога станува збор за хибридни возила на полнење, PEUGEOT нуди една од најразновидните палети на пазарот.
Со новиот PEUGEOT 3008, најпродавано возило на брендот, достапен во својата хибридна верзија со 225 КСпогон на предните тркала или 300 КСпогон на сите тркала и PEUGEOT 508 и 508 SW. Магичниот ефект на 100% електричен режим ZEV, ефикасноста на режимот на погон на сите тркала (HYBRID4), моќноста на спортскиот режим и разноврсноста на хибридниот режим обезбедуваат вистинско задоволство при возење и андреналин. Опсегот на plug-in хибридите на PEUGEOT овозможуваат до 4 режими на возење (Electric, Hybrid, Sport и 4WD) и ветува, без оглед на верзијата, 0 вибрации, 0 мириси, 0 бучава, 0 менувач, сите со 0 емисија на СО2 во режим на електричен погон.
Сите овие верзии се одобрени во согласност со WLTP со рекордни нивоа на CO2.Што се однесува до автономијата во режимот ZEV, доволно е да се покријат поголем дел од потребите.

Во поново време, со 508 и 508 SV PEUGEOT SPORT ENGINEERED, PEUGEOT го претстави првото поглавје на својата етикета со високи перформанси.Совршена комбинација на спортски дух и технологија, PEUGEOT измисли кодови за нови, одговорни перформанси, нео-перформанси. Брендот го отвара патот кон нова ера во која секој киловат е важен и достигнува досега невидени нивоа на моќност и вртежен момент за масовно производство на своите модели.Погонскиот агрегат испорачува 360 КСи 520 Nm вртежен момент благодарение на комбинацијата на топлинска и електрична енергија, со рекордни емисии на CO2 на km.Оваа комбинација на спорт и технологија овозможува да се постигнат скоро моментални нивоа на одзив, подвлекувајќи ја важноста на задоволството при возење во DNK на брендот PEUGEOT.Оваа верзија со високи перформанси е одобрена според протоколот WLTP со 46g CO2 / km, што е еквивалентно на 2,03 литри / 100 потрошувачка!
Големиот раст на активностите за е-трговија, каде што брзината и испораката до дома се клучни елементи, важноста да се има возен парк електрифицирани комерцијални возила, ја покажа во последниве години, особено во период на здравствената кризна состојба.
PEUGEOT сега е еден од главните играчи на овој пазар со лансирање на 100% електрични верзии на комерцијални верзии со средна и голема големина: новиот PEUGEOT e-Traveller, e-Expert and e-Boxer.
Базирани на мулти-енергетската модуларна платформа EMP2 (Ефикасна модуларна платформа), PEUGEOT e-Expert и e-Traveller овозможуваат 100% електричен погон со максимална моќност од 100 KW и максимален вртежен момент од 260 Nm достапен од самиот почеток непосредна реакција, без вибрации, бучава, менување брзини, мирис и, се разбира, емисии на СО2.Електричниот погонски агрегат е сличен на оној кај новиот PEUGEOT e-208 и новиот PEUGEOT e-2008.Менувачот е адаптиран, пократок, за да ги задоволи ограничувањата на товарење поврзани со употребата на комерцијални возила.Двете возила нудат двоен опсег.Во зависност од потребите на секој корисник, достапните капацитети на литиум-јонските батерии се 50 kWh и 75 kWh, што овозможува да се постигне опсег до 230, односно 330 km соодветно, според протоколот за одобрување на WLTP.

Верен на стратегијата „моќта на избор“, новиот PEUGEOT е-Boxer нуди широк спектар на големини за да одговараат на секоја употреба и секоја работа.Базиран на 3 должини на меѓуоскиното растојание (3 m, 3,45 m и 4,04 m), затворените фургони доаѓаат во 4 должини (L1, L2, L3 и L4) и 3 висини (H1, H2 и H3), за вкупно 5 големини на зафатнина од 5 до 17 m³ и носивост до 1890 kg, во зависност од верзијата.Има и верзии кој се достапни за да се исполнат специфичните професионални потреби, со некои основи за трансформација: шасија со единечна кабина (L2, L3 и L4), двојна кабина (L3) и подот на кабината (L3 и L4).Оваа поставеност исто така ја подобрува цврстината, што го зголемува задоволството при возење како кај верзиите со внатрешно согорување благодарение на оптималната дистрибуција на тежината.Новиот PEUGEOT е-Boxer нуди двоен опсег.Во зависност од барањата, достапните капацитети на литиум-јонските батерии се 37 kWh и 70 kWh.
Како и патничките автомобили во гамата на PEUGEOT, електрифицираните верзии на комерцијалните возила не ги загрозуваат корисните перформанси, модуларноста или трансформациите специфични за професионалните клиенти и овозможуваат неограничен пристап до централните подрачја на градот.
Гамата на комерцијални возила на PEUGEOT сега е 100% електрифициран.Брендот неодамна ја заврши својата понуда со 100% електрична верзија на комерцијалното возило Peugeot Partner.Базиран на eCMP платформата, погонскиот агрегат ќе биде составен од 50 kWh електрично батерија со водно ладење со капацитет за полнење до 100 kW, електричен мотор од 100 kW / 136 КС и полнач за во автомобил достапен во две нивоа на моќност(Еднофазен 7,4 kW и трифазен 11 kW).
Што се однесува намобилноста до „последниот километар“, PEUGEOT има широк спектар на електрични велосипеди, мопеди и скутери. Во склоп на превозните средства на 2 тркала, eF01, дизајниран од PEUGEOT Design Lab, е револуција на пазарот на електрични велосипеди што се преклопуваат.
Со тежина од помалку од 20 kg благодарение на алуминиумската рамка, тој се преклопува за само 10 секунди и секогаш останува наполнет благодарение на прилагодената станица за полнење што може да се инсталира во багажникот на PEUGEOT 3008 на пример.
EF01 е опремен со менувач од 8-степени Altus Revoshift на Shimano и може да патува со скоро 30 km / h за над 60 km.
Во 2020 година, PEUGEOT Motocycles го „оживува“ еден од најпознатите иконски модели, PEUGEOT Ludix, со создавање електрична верзија, PEUGEOT e-Ludix, што ќе биде четвртиот модел на брендот со „нулта емисијана СО2“.
PEUGEOT e-Ludix е идеален мопед за милениумци од30ти и 40ти години, кои се желни за урбана мобилност и кои живеат, работат и се движат низ градот.Ретро, едноставен и урбан, Peugeot e-Ludix го отвора патот кон новиот концепт на урбана мобилност, со привлечно, удобно и безбедно возило за секојдневни патувања.е- Ludix може да се наполни до 80% за 3 часа и нуди автономија до 50 km.Доволно да патувате цел ден, без да се грижите за неговата батерија, имајќи ги предвид просечните растојанија што ги поминаа корисниците на превозни средства на две тркала.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Божиновска во Прага: Македонскиот електроенергетски систем се усогласува со европските оперативни стандарди
Делегација предводена од министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, оствари работна посета на чешкиот оператор на преносниот систем ČEPS, a.s., во Прага, во рамки на интензивната агенда за унапредување на институционалните капацитети и усогласување на македонскиот електроенергетски систем со европските стандарди.
Целта на посетата беше размена на искуства и добри практики, со посебен фокус на напредното оперативно и планско работење на ČEPS во услови на целосно интегриран европски енергетски пазар и строга регулаторна рамка. Во состав на делегацијата учествуваа и претставници на Македонскиот оператор на преносниот систем – МЕПСО, како клучен носител на стабилноста и развојот на националната преносна мрежа. Во рамки на работната посета беше остварена билатерална средба со Мартин Дурачак, претседател на Бордот на ČEPS.
Во рамки на посетата, делегацијата оствари увид во националниот диспечерски центар на Чешката Република, каде беа разгледани напредни решенија за управување и диспечирање на електроенергетскиот систем, употреба на алатки за работа во реално време, како и процесите на модернизација на контролни центри, SCADA/EMS системи и зајакнување на сајбер-безбедноста на критичната енергетска инфраструктура.
Посебен акцент беше ставен на долгорочното планирање на преносната мрежа, интеграцијата на обновливи извори на енергија и системи за складирање, како и на обезбедувањето флексибилност и стабилност на системот во услови на забрзана енергетска транзиција.
На средбата беше изразена заедничка подготвеност за продлабочување на соработката меѓу МЕПСО и ČEPS, преку размена на експерти, студиски посети, специјализирани обуки и можност за воспоставување подолгорочна рамка за техничка соработка од стратешко значење.
Работната посета во Прага претставува конкретен и значаен исчекор во јакнењето на институционалните и техничките капацитети на македонскиот електроенергетски систем и јасен сигнал за определбата на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини за системска модернизација, стабилност и целосно приближување кон европските најдобри практики.
Економија
Царина со грант од Јужна Кореја ја унапредува контролата на целокупниот увоз, извоз и транзит
Царинска управа се етаблира како лидер на Балканот со напреден Систем за анализа на ризик и податочен склад имплементиран со грант од Република Кореја во висина од 4,75 милиони долари кој ќе претставува цврста основа за патот на државата кон членство во Европската Унија.
Системот овозможува унапредување на контролата на целокупниот увоз, извоз и транзит, како клучно во сузбивање на сивата економија, разобличување на криминалот, заштита на финансиските интереси и полнење на Буџетот, како и олеснување и забрзување на легалната трговија.
Воедно, во случај цените на стоките да се пониски од берзанските, царинските службеници ќе добијат аларм за можна царинска измама. Ќе се овозможи и подобра детекција на профили со висок ризик во воздушниот сообраќај.
Ова беа клучните пораки на денешниот церемонијален настан на кој директорот на Царинска управа, Бобан Николовски, заедно со генералниот директор на Корејска Царинска Служба, Ли Мјонг Ку го промовираа системот. Системот беше промовиран со одржување на состанок на највисоко ниво и во присуство на министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, државниот секретар Андриана Матлиоска и амбасадорот на Република Кореја, Ким Донг Бе, по кој директорите на македонска и корејска Царина одржаа прес-конференција.
„Само годинава заклучно октомври, вкупната трговска размена изнесува 18 милијарди долари, што кажува за тежината на секојдневната работа на Царинската управа во олеснување на трговијата, при истовремено спречување на обидите за криминал. Овој систем ни е од исклучителна важност бидејќи со истиот се овозможува унапредување на анализата на ризик и подобра селекција и концентрираност на контролите на високоризични пратки, со што се овозможува олеснување и забрзување на легалната трговија. Сите податоци за целиот увоз, извоз, транзит, податоците за акцизна стока, целокупната евиденција на заплени, прекршочни и кривични пријави се интегрирани во Системот каде истите се анализираат со поддршка на напредна вештачка интелигенција. Воедно истиот обезбедува податоци за пратки чии вредности се различни од берзанските цени, но и чии вредности се под просечните согласно анализата на вредноста на целокупниот увоз, со што ги алармира царинските службеници за проверка на контејнерите со вакви пратки, се со цел да се спречат можни обиди за царинска измама“, истакна директорот Николовски на прес-конференцијата.
Воедно, како што истакнува Николовски се овозможува подобрување на квалитетот на податоците кои понатаму ќе бидат предмет на анализи и креирање мерки за подобрување на трговските политики како клучни за забрзување на растот на економијата.
Директорот на корејската Царина, Ли, вели дека најважно и уверен е во истото, системот ќе претставува цврста основа за патот на државата кон членство во Европската Унија. Тоа не само што ќе придонесе државата да ја зацврсти својата позиција како лидер на Балканот со напреден царинско административен систем, туку и ќе биде инспиративен пример за силна царинска соработка и пријателство.
„Патот на овој проект до денешната церемонија на пуштање во употреба не би бил можен без посветеноста и блиското партнерство меѓу владите на Република Кореја и РС Македонија. Преку континуирана комуникација и соработка меѓу нашите две земји, денес тој конечно дава конкретни резултати. Од 2008 година, Царинската служба на Кореја го воведе нашиот систем за електронско царинење UNIPASS во 16 земји, со вкупна вредност од 329,37 милиони американски долари. Овој ODA проект во вредност од 4,75 милиони американски долари (6,1 милијарди корејски вони) за РС Македонија има особено значење, бидејќи претставува прво воспоставување на системот за електронско царинење на Царинската служба на Република Кореја во целиот европски регион. Воспоставен е интегриран информациски ресурс и систем за управување со ризици, со цел подобрување на оперативната ефикасност и обезбедување непречен проток на стоки во РС Македонија“, истакна директорот Ли.
Економија
Директна авиолинија Скопје – Прага, за Божиновска таа е реална врска меѓу двете економии
Со првиот лет на новата директна авиолинија Скопје – Прага, земјава прави значаен исчекор во унапредувањето на меѓународната поврзаност, економската соработка и мобилноста на граѓаните, истакнуваат во соопштението од Министерството за енергетика.
На настанот по повод воспоставувањето на авиолинијата се обрати министерката за енергетика, рударство и минерални суровини Сања Божиновска, заедно со чешкиот амбасадор Јарослав Лудва, генералниот директор на TAV Македонија, Неџат Курт, како и претставници на Wizz Air.
Како претседател на Мешовитата комисија за економска соработка, министерката информираше дека иницијативата за директна авионска линија била покрената на Заедничкиот македонско-чешки состанок во Прага, во март годинава, како дел од пошироката агенда за продлабочување на билатералните односи и олеснување на бизнис-комуникацијата.
Божиновска истакна дека воспоставувањето на директната линија не е случаен потег, туку резултат на јасна визија и конкретна иницијатива.
„Оваа авиолинија е реална врска меѓу две економии, два пазара и две општества. Поврзаноста е предуслов за развој, за мене, оваа линија има и силна лична димензија. На 20 август 1998 година се иселив во Прага, во време кога немаше директен лет меѓу нашите две земји. Поврзаноста беше комплицирана, скапа и временски исцрпувачка. Од 2005 до 2012 година постоеше директна линија и од лично искуство знам колку директната авионска врска значи – не само симболично, туку реално, за животот, за бизнисот и за секојдневната комуникација меѓу луѓето. Затоа, уште од првиот ден како министерка, силно се залагам за продлабочување на врските меѓу Македонија и Чешка и за создавање реални услови што ќе ја олеснат таа поврзаност“ , нагласи Божиновска.
Според надлежните, директната авиолинија Скопје – Прага ќе придонесе за зголемен туристички и деловен сообраќај, подобра мобилност на граѓаните и посилно вклучување на Македонија во европските економски текови.
Авиосообраќајот е важен сегмент од целокупната стратегија за модерна инфраструктура, економски раст и регионална интеграција, при што ваквите проекти се реализираат преку координирана соработка меѓу институциите и приватниот сектор.
Министерката Божиновска ја поздрави соработката меѓу TAV Македонија и Wizz Air, оценувајќи дека таа е пример за ефикасно партнерство кое носи конкретни резултати за граѓаните и економијата.

