Економија
ЕЛЕМ објави тендер за купување помошна механизација за РЕК Битола
АД ,,Електрани на Македонија” денеска објави тендер за купување помошна механизација за РЕК Битола. Ангажирањето надворешна помошна механизација при ископот е еден од главните трошоци на АД ЕЛЕМ затоа што за таа услуга ЕЛЕМ постојано им плаќа на надворешни фирми бидејќи нема сопствена механизација .
„Од тие причини, ние како државна компанија за производство на електрична енергија планираме да набавиме сопствена и да ставиме крај на трошоците кои со години го ослабнувале ЕЛЕМ, а преку ЕЛЕМ и државата, како сопственик на АД ЕЛЕМ.
Конкретно, со овој тендер планираме да купиме: 8 хидраулични багери-ровокопачи, 9 булдожери, 2 грејдери,3 автодигалки, 3 товарачи, 2 комбинирани градежни машини-скипови, 4 телескопски чистачи на транспортни ленти, 2 цистерни за вода, 3 товарни возила со хидраулична рака за кревање и превоз на товар и 8 камиони-дампери со носивост од 30 тона. Вкупно – 44 парчиња механизација“, информираше директорот на АД ЕЛЕМ, Драган Миновски.
Според него, ова е целата помошна механизација што му е потребна на РЕК Битола за да не ангажира повеќе надворешна. Во последните 10 години за ангажирање помошна механизација од надворешни фирми, РЕК Битола има платено 93 милиони евра. „За оваа набавка, пак, ние имаме предвидено рамковна сума од 19 милиони евра, а нашата цел ќе биде преку голема конкуренција на заинтересираните фирми, различни понуда и преку е-аукцијата да добиеме поволни цени, и цените да се обидеме дополнително да ги намалиме преку електронското поддавање. Тоа што сега прво следува е технички дијалог во кој заинтересираните понудувачи ќе имаат можност да дадат свои предлози за подобрување на тендерската документација и на техничката спецификација на опремата со цел да се обезбедат конкурентни услови и висок квалитет на понудените производи“, вели Миновски.
Доколку тендерската постапка се одвива во предвидените рокови, се очекува машините да бидат испорачани до крајот на годината. Со тоа, во 2019 помошна механизација од надворешни фирми во РЕК Битола нема повеќе да се користи. Со поседувањето сопствена, РЕК Битола ќе добие на ефикасност и флексибилност во процесот на подготовка и ископ.
„Следна инвестиција во рудниците во РЕК Битола во наредниот период ќе биде набавката на циклична механизација, односно механизација за ископ на јаглен, во рудникот Брод-Гнеотино. РЕК Битола, за разлика од рудникот Суводол, каде што има сопствена рударска меганизација, во Брод-Гнеотино нема и со години им плаќа на надворешни фирми за тие да вршат ископ на јаглен, а главните количини јаглен се копаат токму таму. Според нашите планови, во април ќе биде распишан тендер и за таа механизација, која ќе чини 22 милиони евра. Испораката ја очекуваме некаде во 2019г, по што РЕК Битола нема да плаќа на надворешни фирми за ископ на јаглен“, вели Миновски.
Целта на раководството на АД ЕЛЕМ е да купи сопствена помошна механизација и механизација за ископ на јаглен во РЕК Битола со што ќе се елиминира или ќе се сведе на минимум (во одредена преодна фаза) ангажирањето на надворешни фирми. За последните 5 години ЕЛЕМ за тоа платил 212 милиони евра. „Сумата сама по себе кажува сè. Ние сега планираме за 41 милион да ја купиме целата потребна механизација и да копаат нашите работници. Со тоа ќе се изврши заштеда, а таа заштеда ќе се одрази на производствената цена на електричната енергија. Ние како ЕЛЕМ мораме да направиме се за да произведуваме што поевтина електрична енергија, затоа што со либерализацијата ние како државна компанија ќе треба веќе да се бориме на слободниот пазар, а не да чекаме на државата. Ние како менаџмент сме свесни за тоа, и одговорно и посветено работиме и се подготвуваме за промените во енергетскиот сектор“, додаде Миновски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Mint Visa не е само картичка, тоа е „да“ кога другите ти велат „подоцна“

Во свет каде што сè е итно, а парите секогаш „на пат“, Mint Visa е тука – веднаш.
Со неа не чекаш зелено светло. Го стартуваш сам.
🔓 Од 3.000 до 300.000 денари – достапни кога ќе ти затребаат.
📲 Цел процес дигитален, преку One ID. Без шалтери. Без нервоза.
🧾 Без непотребни документи. Со јасни услови.
Со Mint Visa, не прашуваш дали можеш – знаеш дека можеш.
• Купуваш онлајн без нервоза.
• Резервираш патување без дилема.
• Плаќаш било каде – без објаснувања.
Во Mint Credit не глумиме магија.
Ние сме тука да направиме парите да работат за тебе – не обратно.
Mint Visa е нашиот најнов начин да ти кажеме:
Животот не треба да се одложува. Ни твоите планови.
Аплицирај денес. Јави се на 📞 15 107, или директно преку платформата на Mint Credit.
ПР
Економија
Исплатени 177.533.000 денари кон 1.636 лица за предадени јагне и јаре

Денеска се исплатија 177.533.000 денари кон 1.636 лица, соопшти Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство за развојот на сточарството во Македонија.
Реализирана е исплата на дополнителни директни плаќања од подмерки 2.8 и 2.10 за предадено јагне и/или јаре од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година.
Корисници на оваа подмерка се земјоделски стопанства одгледувачи на овци и кози и се корисници од подмерка 2.8 и 2.10 кои имаат предадено јагне и/или јаре во регистриран кланичен капацитет во период од 26 декември 2023 година до 25 декември 2024 година.
Економија
Николоски потпиша договор за грант-средства со Европската банка за обнова во висина од 350 илјaди евра

Вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски го потпиша Договорот за грант средства со Европската банка за обнова и развој во висина од 350 илјaди евра наменети за техничка помош за изработка на Национална стратегија за полнење електрични возила и инфраструктура, извести Министерството за транспорт.
„Националната стратегија за полнење на електрични возила и инфраструктура, прва од овој вид во Македонија, ќе овозможи стратешки пристап кон развојот на патната инфраструктура за поддршка на воведувањето на електрични возила во патната мрежа.
Во овој момент во тек е постапката за избор на Консултант (се очекува крај на јули, почеток на август да се избере) кој ќе има задача во две фази да креира:
Подготовка на Стратегија за електрични возила; Акциски план со приоритетни активности и рокови кои треба да бидат одобрени од Владата, преку Министерството за транспорт и Европската банка за обнова и развој.
Покрај Консултанот, во изработката на Статегијата и Акцискиот план ќе бидат вклучени домашни и меѓународни експерти од области на експертиза за електрични возила, енергетската ефикасност, транспортот и екологијата“, се додава во соопштението.