Економија
Иднината на спортските автомобили е тука – пристигна Porsche Taycan
Ги видовме сликите, сега го гледаме пред нас. Во салонот на Порше Македонија пристигна новиот и комплетно електричен Porsche Taycan.
Први впечатоци: Како ништо што досега сме виделе на патот, но сепак ненаметливо присуство. Taycan е првото електрично возило на Porsche, кое е краен резултат на концептот Mission E кој беше претставен во 2015 година. Очекувањата од Taycan се големи, затоа што во него се гледа иднината на спортскиот автомобил.

Изгледот потврдува. Инженерите на Porsche го имаат дизајнирано Taycan да биде максимално ефикасен во справувањето на воздушниот отпор, да канализира воздух низ предните отвори преку каналите за ладење на батеријата и системот за сопирање и да постигува доволен downforce на задната оска за стабилност во свиоците. Крајниот резултат е најаеродинамичното Porsche на сите времиња, со коефициент на воздушен отпор од 0,22 и целокупен изглед кој делува како возило кое е пратено од иднината.
Пред нас e Turbo верзијата на Taycan, која има 2 електромотори, по еден на секоја оска, кои заедно развиваат 670 коњски сили. Taycan има менувач, за разлика од сите останати електрични возила, кој е двобрзински, поставен на задната оска и работи само за задниот електромотор, а неговата задача е да го лансира Taycan за декларирани 2,7 секунди до 100 километри на час.

Батериите се со капацитет од 94 kWh, доволни за досег до 450 километри.
Внатрешноста на Taycan на прв поглед е речиси идентична со новата генерација на 911. Но тој впечаток останува таков сè дури не го притиснете копчето за контакт. 3 големи екрани, еден лоциран на местото на класичната инструмент-табла која сега е заменета со комплетно дигитален систем од 11 инчи и 2 екрани на централната конзола. Класичните копчиња за команди се заменети со команди на допир одлично интегрирани на екранот во фокусот на возачот, а во него се поставени контролите за светлата, мултимедиата, навигацијата и речиси сите други функции на возилото. Класичниот селектор на режим на возење останува поставен на воланот, каде што и припаѓа, а прегледноста на централната конзола е одлична за ракување, јасно и видливо ги прикажува сите информации, иако е поставена под кровот кој е целосно стаклен.

Позицијата на седење е идентична како кај 911, што значи перфектна. Во задниот дел инженерите на Porsche ги имаат поставено батериите под самите седишта, за просторот за нозе да е максимално искористен за удобноста на патниците.

Со лансирањето на Taycan, Porsche ги успокојува сите љубители на спортските возила и скепцити на неизбежниот премин од возила со мотор со внатрешно согорување кон возила на електричен погон.
Иднината нема да биде здодевна, таа ќе биде електрична.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Мицкоски: Буџетот е ликвиден, трезорот нема да се затвори на 15 декември
Премиерот Мицкоски изјави дека Буџетот е ликвиден и сите обврски се извршуваат тековно. Како што појасни Мицкоски, 15 декември не е датум за затворање на трезорската сметка, туку рок до кој институциите е потребно да ги достават сите тековни расходи за навремена исплата.
Според премиерот, и по истекот на овој рок ќе има толеранција и институциите нема да бидат одбиени доколку поднесат налози подоцна. Целта на поставувањето на датумот, вели тој, е подобро планирање и навремено извршување на обврските.
„Јас не реков дека ќе се затвори трезорот, туку го поставивме 15 декември како датум кога сите иснтитуции е добро да ги достават сите оние тековни потреби, расходи и сите средства кои треба да се пренесат до доверителите. Се разбира на тоа додадов дека имаме толеранција. Се разбира дека нема ако некој дојде на 20 декември да речеме клучот е на врата и завршена е работата. Се разбира дека толеранција ќе има, но идејата е да работиме со план, да имаме свесност дека е потребно сето тоа да реализираме со време, да имаме некаква навика и да го почитуваме сето она што ќе го поставиме како план и задачи. Затоа јас ги молам сите институции да дојдат навреме. Не велам дека на 25-ти ако дојде некој со налог нема тоа да се прифати и ќе се одбие, но, навремено да ги испланираме активностите, за да не се случи во 5 до 12 сите да нагрнеме таму и некои од обврските да останат неплатени односно да ги книжиме во следната година. Само тоа е целта, чисто мораме да се навикнеме на некаков ред“, кажа Мицкоски.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
ССКМ ја поздравува одлуката со која данокот од 5 отсто останува при првата продажба на недвижностите
Сојузот на стопанските комори на Македонија ја поздравува одлуката со која данокот од 5 % останува при првата продажба на недвижностите.
„Ја поздравуваме одлуката на Владата за 5 % ДДВ, кој е при првата продажба на станбен простор, ова ги покажува позитивните заложби на бизнис-секторот и ССКМ претставен преку Градежната комора во соработка на Министерството за финасии и Владата. Сојузот на стопанските комори на Македонија смета дека одлуката на државата стапка за првата продажба на новоизградени станови да остане 5 % е оправдана.
Според ССКМ, оправдана е и одлуката на Министерството за продолжување на важноста на повластената стапка од 5 % ДДВ и сметаат дека со нејзиното продолжување најголема корист ќе имаат купувачите на станбени единици, односно населението.
Ивица Јаќимовски, член на управниот одбор при ССКМ, посочува дека со продолжување на данокот за купување станови на 5 %, почнувајќи од 2026 година, се очекува секторот за недвижности да добие нов импулс.
„Оваа повластена стапка на ДДВ има цел да го поддржи пристапот на граѓаните до домување, да ја стимулира градежната активност и да ја зајакне стабилноста на пазарот. Имплементацијата на даночната стапка од 5 % носи неколку важни привилегии и за купувачите и за индустријата: намалувањето на даночната стапка значително ги намалува вкупните трошоци за купување стан правејќи го сопствеништвото на домот подостапно за пошироката популација; се очекува прифатливоста создадена од данокот од 5 % да ја зголеми побарувачката за нови и постојни станови, што може да ги поттикне градежните и недвижните сектори и со поповолна даночна средина, домашните и странските инвеститори може да покажат зголемен интерес за пазарот на домување, што ќе придонесе за економски раст“, вели тој.

