Економија
Иднината на спортските автомобили е тука – пристигна Porsche Taycan
Ги видовме сликите, сега го гледаме пред нас. Во салонот на Порше Македонија пристигна новиот и комплетно електричен Porsche Taycan.
Први впечатоци: Како ништо што досега сме виделе на патот, но сепак ненаметливо присуство. Taycan е првото електрично возило на Porsche, кое е краен резултат на концептот Mission E кој беше претставен во 2015 година. Очекувањата од Taycan се големи, затоа што во него се гледа иднината на спортскиот автомобил.

Изгледот потврдува. Инженерите на Porsche го имаат дизајнирано Taycan да биде максимално ефикасен во справувањето на воздушниот отпор, да канализира воздух низ предните отвори преку каналите за ладење на батеријата и системот за сопирање и да постигува доволен downforce на задната оска за стабилност во свиоците. Крајниот резултат е најаеродинамичното Porsche на сите времиња, со коефициент на воздушен отпор од 0,22 и целокупен изглед кој делува како возило кое е пратено од иднината.
Пред нас e Turbo верзијата на Taycan, која има 2 електромотори, по еден на секоја оска, кои заедно развиваат 670 коњски сили. Taycan има менувач, за разлика од сите останати електрични возила, кој е двобрзински, поставен на задната оска и работи само за задниот електромотор, а неговата задача е да го лансира Taycan за декларирани 2,7 секунди до 100 километри на час.

Батериите се со капацитет од 94 kWh, доволни за досег до 450 километри.
Внатрешноста на Taycan на прв поглед е речиси идентична со новата генерација на 911. Но тој впечаток останува таков сè дури не го притиснете копчето за контакт. 3 големи екрани, еден лоциран на местото на класичната инструмент-табла која сега е заменета со комплетно дигитален систем од 11 инчи и 2 екрани на централната конзола. Класичните копчиња за команди се заменети со команди на допир одлично интегрирани на екранот во фокусот на возачот, а во него се поставени контролите за светлата, мултимедиата, навигацијата и речиси сите други функции на возилото. Класичниот селектор на режим на возење останува поставен на воланот, каде што и припаѓа, а прегледноста на централната конзола е одлична за ракување, јасно и видливо ги прикажува сите информации, иако е поставена под кровот кој е целосно стаклен.

Позицијата на седење е идентична како кај 911, што значи перфектна. Во задниот дел инженерите на Porsche ги имаат поставено батериите под самите седишта, за просторот за нозе да е максимално искористен за удобноста на патниците.

Со лансирањето на Taycan, Porsche ги успокојува сите љубители на спортските возила и скепцити на неизбежниот премин од возила со мотор со внатрешно согорување кон возила на електричен погон.
Иднината нема да биде здодевна, таа ќе биде електрична.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Рударските комплекси „Бучим“ и „Боров Дол“ и официјално се присоединија
Од ДПТУ „Бучим“ ДООЕЛ Радовиш информираат дека заврши административната постапка за присоединување на рударско-геолошкиот комплекс „Боров Дол“ кон „Бучим“, со што двата рударски комплекса и официјално продолжуваат да функционираат како еден правен субјект.
Со ова, како што велат, се зацврстува единствениот оперативен и управувачки модел, што ќе придонесе за уште поголема ефикасност и транспарентност во работењето на компанијата во целост.
Присоединувањето е оценето како стратешки чекор, што овозможува поефикасно планирање и управување со ресурсите, унапредени процеси и појасна корпоративна структура, подобрена усогласеност со меѓународните стандарди и ESG-принципите, зголемена транспарентност и стабилност во работењето, како и следење единствена долгорочна визија за развој на целиот комплекс.
Од компанијата нагласуваат дека присоединувањето не подразбира никаква промена во управувачката структура. Исто така, условите на воспоставените партнерства, договорните односи и обрвски со доставувачи, институции и други заинтересирани страни, остануваат непроменети.
Во изминатите денови беше спроведена стандардната административна постапка за техничкиот пренос на сите вработени во рамките на единственото правно лице. Од „Бучим“ истакнуваат дека преносот беше изведен континуирано, без какви било промени во работните места, правата или обврските на вработените. Статусот и сите бенефиции на вработените останаа непроменети. Техничкиот пренос не влијаеше врз работните процеси, ниту врз редовното извршување на обврските.
„Присоединувањето на ‘Боров Дол’ кон ‘Бучим’ ни овозможува да работиме како единствен систем во рамките на нашата групација, со зајакнати операции и повисок степен на координација. Ова претставува значаен чекор кон модернизација, континуирано подобрување и понатамошно унапредување на одржливото рударство во регионот“, изјави Ивица Карапетров, заменик-генерален директор на „Бучим“.
Со новата интегрирана структура рудникот „Бучим“ продолжува да гради стабилна, модерна и конкурентна компанија, подготвена за долгорочни предизвици и инвестициски планови.
Економија
Министерството за финасии: Утре завршува рокот за запишување граѓански обврзници од третата емисија, каматата 4,5 отсто, рочноста 2 години
Граѓаните имаат можност да запишат граѓански обврзници од третата емисија во деловните банки во земјава уште два дена, односно денеска и утре, извести Министерството за финансии.
Граѓанските обврзници oд оваа емисија се со рок од 2 години и каматна стапка од 4,5% годишно. Износот на една граѓанска обврзница којашто граѓаните можат да ја запишат е 10.000 денари. Проспектот е објавен на износ од 100 милиони денари. Понудите се доставуваат во деловните банки во земјава. Аукцијата ќе се одржи на 12 декември.
Датумот на достасување на обврзниците од оваа емисија е 19 декември 2027 година, а каматата за исплата достасува за првата година на 19 декември 2026 и за втората година на 19 декември 2027 година.
Економија
УЈП: Секоја четврта контрола открива неиздавање фискална сметка
Управата за јавни приходи (УЈП) спроведува засилени контроли во пресрет на новогодишните и божиќните празници, со особено внимание на ресторани, кафе-барови, дискотеки, сендвичари и други угостителски објекти.
Пред контролите, УЈП реализирала околу 3.500 советодавни посети, овозможувајќи време за отстранување на најчестите неправилности кај фискалните уреди, како што се несоодветна адреса, оштетени пломби или недостасување на налепница од сервисер. Дополнително, инспекторите проверувале и неуплаќање на дневниот промет во банка и неводење на книгата на дневни финансиски извештаи.
„Истовремено, УЈП спроведе детални анализи на податоците од ГПРС системот, теренските контроли и ДДВ пријавите. Резултатите покажуваат ризично однесување кај некои субјекти кои особено ќе бидат таргетирани за контрола: низок или идентичен регистриран дневен промет, отстапки на регистрираниот промет од капацитетот на локалот, разлика меѓу прометот во фискалните каси и пријавениот во ДДВ-пријавите и др.“, информираат од Управата за јавни приходи.
До крајот на ноември УЈП извршила околу 4.000 контроли. Изречени биле околу 2.500 глоби, а запечатени над 100 локали.
„Секоја четврта контрола открива неиздавање фискална сметка – појава што значи неевидентиран промет, загуби за буџетот и нелојална конкуренција. Казнетите обврзници добија персонализирани повици за корекција на пријавите и пријавување на прометот. Доколку не постапат, следуваат дополнителни контроли со индиректни методи“, велат од УЈП.

