Економија
Новото „пежо e-expert“ избрано за интернационално комерцијално возило за 2021 година
Новото „пежо e-expert“ беше избрано за интернационално комерцијално возило за 2021 година во четвртокот, 17 декември 2020 година. Оваа награда е доказ за посветеноста на тимовите на „Пежо“ кон остварување на стратегијата за електрификација на брендот.
Новото „пежо e-expert“ е шестото возило на „Пежо“ кое ја добива престижната награда „Интернационално комерцијално возилo за 2021“ од самиот почеток на наградите во 1992 година.

Новиот „пежо e-expert“ е удобен и прилагодлив за да одговара на сите ваши потреби, со широк работен простор што го олеснува секојдневниот живот, технологи од најновата генерација и препознатлив стил.
Овозможувајќи неограничен пристап до централните градски подрачја, новото „пежо e-expert“ овозможува нова понуда во сегментот на компактни комерцијални возила сo 100% електричен мотор.
Совршен пример за моќта на изборот, новото „пежо e-expert“ доаѓа со:
– 2 нивоа на автономија кои обезбедуваат до 330 km (WLTP),
– 3 должини (Compact, Standard и Long),
– капацитет за влечење од 1000 kg и носивост од 1275 kg,
– истиот волумен за товарање како и верзијата со внатрешно согорување, до 6,6 m³.

Задржани се сите оригинални квалитети на „пежо e-expert“ без компромиси и сега со нула емисии.
IVOTY: Под оваа кратенка лежи наградата „Интернационално комерцијално возило на годината“, најпрестижна награда за едно комерцијално возило. Победникот се избира секоја година од гласовите од жирито составено од 25 меѓународни новинари (Европа, Русија и Турција), кои претставуваат 25 медиуми специјализирани во овој сегмент.
Победничкото возило во својата каросерија ќе може со гордост да го носи логото „Меѓународно комерцијално возило на годината“ една година. Оваа награда ја одразува посветеноста на сите тимови кои учествуваа во проектот „пежо e-expert“
Брендот „Пежо“ ја добива оваа награда шести пат од првото нејзино доделување во 1992 година:
– 1994 : PEUGEOT BOXER
– 1997 : PEUGEOT PARTNER
– 2008 : PEUGEOT EXPERT
– 2009 : PEUGEOT BIPPER
– 2019 : PEUGEOT PARTNER
– 2020 : PEUGEOT e-EXPERT

Моќен и впечатлив дизајн, следна генерација на електрични комерцијални возила од „Пежо“
Верен на концептот на брендот за моќта на изборот, новото „пежо e-expert“ го задржува атлетскиот, робустен и нагласен стил од верзиите со внатрешно согорување, надополнет со неколку уникатни карактеристики.
Од надвор:
– Дихроични лавови (метод кој ја менува бојата во зависност од аголот на гледање), напред и назад, кои доаѓаат со опцијата „Pack Look“,
– отвор за полнење на левото предно крило
– специфична средна решетка,
– монограм “e-Expert” на задниот дел
Во внатрешноста:
– аналогна контролна табла со матрица во боја прилагодена на електричниот систем,
– специфична графика за централниот екран на допир со TomTom Traffic 3D поврзана навигација, која сега ги вклучува достапните точки за полнење и опсегот според преостанатата автономија,
– нова автоматска контрола на автоматскиот менувач „e-Toggle“,
– прекинувач за избор на режим на возење за да може да изберете режим на возење:
– Eco (60 kW, 190 Nm): промовира автономија,
– Normal (80 kW, 210 Nm): оптимално за секојдневна употреба,
– Power (100 kW, 260 Nm): ги оптимизира перформансите при транспорт на големи товари
– електрична паркирна сопирачка.

Задоволство при возење и практичност во секојдневниот живот: вештини на следната генерација на електрични комерцијални возила
Новото „пежо e-expert“ комбинира компактни надворешни димензии со максималнa носивост. Батериите се наоѓаат под подот, без никакво влијание врз волуменот на оптоварување. Ова позиционирање, исто така, промовира цврстина, обезбедувајќи задоволство и уживање при возењето, исто како кај верзиите со внатрешно согорување, благодарение на оптималната дистрибуција на тежината.
Возачот на новото „пежо e-expert“ има поголема удобност во сите ситуации, преку специјално прилагодливиот систем за серво управување што го олеснува возењето и со дијаметар на вртежниот круг од 11,3 m (компактна верзија помеѓу крајните точки) и висина на возилото ограничена на 1,90 m (во зависност од верзијата) што гарантира пристап до повеќето паркинзи.

Новото „пежо e-expert“ е достапно во истите верзии како и во врзиите со мотори со внатрешно согорување со цел да ги исполни сите потреби:
– Комерцијални возила (3 должини: компактна 4,6 m, стандардна 4,95 m и долга 5,30 m),
– Длабоки кабини (5 или 6 места, фиксни или преклопни, во стандардна и долга должина),
– Под на кабината (за конверзии на каросеријата, во стандардна должина).
Модуларноста продолжува да ги поставува нови стандардите во сегментот со модуларната клупата со 3 седишта со можност за нивно поклопување.
Капацитетот на влечење останува ист со можност за влечење товар до 1000 kg.
Волуменот на носивост до 6,6 m³ е точно ист како кај моторите со внатрешно согорување, а носивоста до 1275 kg е специфична за електричниот погон.
100% електрична технологија, следна генерација на ефикасни електрични комерцијални возила
Се базира на мулти-енергетската модуларна платформа EMP2 (Ефикасна модуларна платформа), новото „пежо e-expert“ нуди 100% електричен погон со максимална моќност од 100 KW и максимален вртежен момент од 260 Nm достапен од самото стартување за непосредна реакција, без вибрации, бучава, менување брзини, мирис и, се разбира, емисија на СО2.
Новото „пежо e-expert“ е првото електрично возило на „Пежо“ што нуди двоен опсег на автономија. Во зависност од барањата, достапните капацитети на литиум-јонските батерии се од 50 kWh и 75 kWh.

Верзиите (Compact, Standard и Long) достапни со батерија со капацитет од 50 kWh може да достигнат опсег до 230 km според протоколот за одобрување на WLTP (Светски усогласени процедури за тестирање на лесни возила).
Стандардната и долгата верзија исто така можат да бидат опремени со батерија со капацитет од 75 kWh со автономија до 330 km, според истиот протокол за одобрување.
Достапни се два типа полначи за да ги задоволат сите потреби на клиентите и решенијата за полнење, од еднофазен полнач од 7,4 kW како стандард и трифазен полнач од 11 kW како опција.
– од стандарден штекер (8А): за целосно полнење за 31 час (батерија од 50 kWh) или 47 часа (батерија од 75 kWh),
– од засилен приклучок (16A): за целосно полнење на батерија за 15 часа (50 kWh батерија) или 23 часа (75 kWh батерија),
– од кутија за полнење од 7,4 kW: целосно полнење за 7 часа и 30 минути (батерија од 50kWh) или 11 часа и 20 минути (батерија од 75kWh) со еднофазен полнач (7,4 kW),
– од кутија за полнење од 11 kW: целосно полнење за 5 часа (батерија од 50kWh) или 7 часа и 30 минути (батерија од 75kWh) со трифазен полнач (11 kW),
– од јавна станица за полнење: термичката регулација на батеријата овозможува користење полначи од 100 kW и достигнување на 80% наполнетост за 30 минути (батерија од 50 kWh) или 45 минути (батерија од 75 kWh).
Новото „пежо e-expert“ нуди прилагоден одговор за да се задоволат растечките потреби на клиентите.
Возилото ќе биде достапно во PRO и PREMIUM нивоа на опременост, како и ASPHALT (за возачи) и URBAN (за урбана употреба). Секоја верзија може да биде опремена со најнова технологија и помош при возење.
Новото „пежо e-expert“ е веќе достапно во Европа од средината на ноември.
Фабриката за производство, лоцирана во Франција, е целосно оперативна и подготвена да одговори на растечкиот број на нарачки во најбрз можен рок.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Петкоска: 32 милиона 260 илјади денари повеќе во буџетот за промоција и поддршка на туризмот и културата
Буџетот е крвната слика на државата, стратешки документ во кој се насликани приоритетите на граѓаните. Сите знаеме дека закрепнувањето на економијата е најважната работа која влијае врз животниот стандард, рече пратеничката од ВМРО-ДПМНЕ, Лидија Петкоска на денешната собраниска седница на која се дискутира за Предлог-буџетот за 2026 година.
За жал, посочи Петкоска, поминавме години кога и небото не беше граница за висината на јавниот долг, а дното на буџетската дупка немаше крај, но за среќа денес говориме за стабилизирање на јавните финансии со, буквално, воена дисциплина при трошењето на народните пари.
„Инвестициите, инфраструктурните проекти, поддршката на приватниот сектор, како и транспарентноста и отчетноста во работата кои веќе станаа препознатливи и видливи во работењето на Владата, ми даваат за право, конечно да бидеме горди на фактот што после долги години говориме за последователен економски раст. Денес имаме реални инвестиции, а не трансфери кои завршуваа за исплати на плати. Денес имаме држава што инвестира и Влада што знае што прави, затоа што за оваа Влада зборот навистина има тежина“, истакна Петкоска.
Во своето излагање, таа истакна дека ќе се задржи на делот од Буџетот за следната година, што се однесува на растот и развојот на македонскиот туризам.
„Во Буџетот за 2026 година туризмот добива 32 милиони 260 илјади денари повеќе, за промоција и поддршка на културата и туризмот. Секако, средствата за туризам сè уште не се доволни, но сепак, зголемувањето на средствата е охрабрувачки правец во интерес на целокупниот македонски туризам“, рече Петкоска.
Додаде дека туризмот никогаш не стои сам, посочувајќи дека тука се патиштата, културата, дигитализацијата и општинскиот развој, се неговата вистинска инфраструктура.
„Па така од огромна важност е да се напомни дека имаме 40,5 милијарди денари капитални инвестиции за 2026 година, средства во кои спаѓаат патна и комунална инфраструктура, железничка инфраструктура, поддршка на општините, културна заштита и т.н. Секој пат што се гради, секој локален проект што се финансира, секоја подобрена инфраструктурна точка, директно го зголемува туристичкиот потенцијал, бидејќи туризмот е резултат на инвестиции во инфраструктурата“, подвлече Петкоска.
Економија
Халкбанк ја овозможи услугата Apple Pay за своите корисници
Халкбанк ја овозможи услугата Apple Pay, со што корисниците на банката можат да ги користат своите дебитни и кредитни Mastercard картички преку уредите на Apple. Плаќањето може да се изведе со iPhone, Apple Watch, iPad или Mac, без носење физичка картичка и без внесување податоци при секоја трансакција.
Apple Pay функционира како дигитален паричник во кој се додава картичката од Халкбанк. При плаќање, уредот се доближува до POS терминал, а потврдата се изведува со Face ID, Touch ID или лозинка. На овој начин, податоците од картичката не се изложуваат во процесот, што ја прави употребата дополнително безбедна.
Услугата може да се користи и за онлајн купување. Корисниците ја избираат опцијата „Pay with Apple Pay“, со што го избегнуваат рачното внесување информации од картичката. Apple Pay е достапен и на банкомати кои поддржуваат бесконтактно подигнување готовина.
Активацијата се прави во апликацијата Apple Wallet, со скенирање или внесување на податоците од картичката, а може да се започне и преку мобилното банкарство на Халкбанк. Користењето на Apple Pay е бесплатно, лимитите на картичката остануваат исти, а сите трансакции се прикажуваат во Apple Wallet, како и во дигиталните канали на банката.
Во случај уредот да биде изгубен, податоците остануваат заштитени. Корисникот преку iCloud може да го заклучи или избрише уредот, со што се оневозможува користење на дигитализираните картички. Доколку при додавање на картичката се појави потреба од дополнителна проверка, тоа може да се реши преку мобилното или електронското банкарство или преку контакт центарот Хелп24.
Со ова Халкбанк ја продолжува својата пракса на навремено усвојување решенија што се веќе дел од современите финансиски стандарди. Банката останува насочена кон развој на дигитални можности кои го олеснуваат секојдневието и создаваат поконкурентно и поусогласено банкарско искуство, во чекор со глобалните трендови и потребите на корисниците.
(ПР)
Економија
Рударските комплекси „Бучим“ и „Боров Дол“ и официјално се присоединија
Од ДПТУ „Бучим“ ДООЕЛ Радовиш информираат дека заврши административната постапка за присоединување на рударско-геолошкиот комплекс „Боров Дол“ кон „Бучим“, со што двата рударски комплекса и официјално продолжуваат да функционираат како еден правен субјект.
Со ова, како што велат, се зацврстува единствениот оперативен и управувачки модел, што ќе придонесе за уште поголема ефикасност и транспарентност во работењето на компанијата во целост.
Присоединувањето е оценето како стратешки чекор, што овозможува поефикасно планирање и управување со ресурсите, унапредени процеси и појасна корпоративна структура, подобрена усогласеност со меѓународните стандарди и ESG-принципите, зголемена транспарентност и стабилност во работењето, како и следење единствена долгорочна визија за развој на целиот комплекс.
Од компанијата нагласуваат дека присоединувањето не подразбира никаква промена во управувачката структура. Исто така, условите на воспоставените партнерства, договорните односи и обрвски со доставувачи, институции и други заинтересирани страни, остануваат непроменети.
Во изминатите денови беше спроведена стандардната административна постапка за техничкиот пренос на сите вработени во рамките на единственото правно лице. Од „Бучим“ истакнуваат дека преносот беше изведен континуирано, без какви било промени во работните места, правата или обврските на вработените. Статусот и сите бенефиции на вработените останаа непроменети. Техничкиот пренос не влијаеше врз работните процеси, ниту врз редовното извршување на обврските.
„Присоединувањето на ‘Боров Дол’ кон ‘Бучим’ ни овозможува да работиме како единствен систем во рамките на нашата групација, со зајакнати операции и повисок степен на координација. Ова претставува значаен чекор кон модернизација, континуирано подобрување и понатамошно унапредување на одржливото рударство во регионот“, изјави Ивица Карапетров, заменик-генерален директор на „Бучим“.
Со новата интегрирана структура рудникот „Бучим“ продолжува да гради стабилна, модерна и конкурентна компанија, подготвена за долгорочни предизвици и инвестициски планови.

