Економија
Новото „пежо e-expert“ избрано за интернационално комерцијално возило за 2021 година
Новото „пежо e-expert“ беше избрано за интернационално комерцијално возило за 2021 година во четвртокот, 17 декември 2020 година. Оваа награда е доказ за посветеноста на тимовите на „Пежо“ кон остварување на стратегијата за електрификација на брендот.
Новото „пежо e-expert“ е шестото возило на „Пежо“ кое ја добива престижната награда „Интернационално комерцијално возилo за 2021“ од самиот почеток на наградите во 1992 година.

Новиот „пежо e-expert“ е удобен и прилагодлив за да одговара на сите ваши потреби, со широк работен простор што го олеснува секојдневниот живот, технологи од најновата генерација и препознатлив стил.
Овозможувајќи неограничен пристап до централните градски подрачја, новото „пежо e-expert“ овозможува нова понуда во сегментот на компактни комерцијални возила сo 100% електричен мотор.
Совршен пример за моќта на изборот, новото „пежо e-expert“ доаѓа со:
– 2 нивоа на автономија кои обезбедуваат до 330 km (WLTP),
– 3 должини (Compact, Standard и Long),
– капацитет за влечење од 1000 kg и носивост од 1275 kg,
– истиот волумен за товарање како и верзијата со внатрешно согорување, до 6,6 m³.

Задржани се сите оригинални квалитети на „пежо e-expert“ без компромиси и сега со нула емисии.
IVOTY: Под оваа кратенка лежи наградата „Интернационално комерцијално возило на годината“, најпрестижна награда за едно комерцијално возило. Победникот се избира секоја година од гласовите од жирито составено од 25 меѓународни новинари (Европа, Русија и Турција), кои претставуваат 25 медиуми специјализирани во овој сегмент.
Победничкото возило во својата каросерија ќе може со гордост да го носи логото „Меѓународно комерцијално возило на годината“ една година. Оваа награда ја одразува посветеноста на сите тимови кои учествуваа во проектот „пежо e-expert“
Брендот „Пежо“ ја добива оваа награда шести пат од првото нејзино доделување во 1992 година:
– 1994 : PEUGEOT BOXER
– 1997 : PEUGEOT PARTNER
– 2008 : PEUGEOT EXPERT
– 2009 : PEUGEOT BIPPER
– 2019 : PEUGEOT PARTNER
– 2020 : PEUGEOT e-EXPERT

Моќен и впечатлив дизајн, следна генерација на електрични комерцијални возила од „Пежо“
Верен на концептот на брендот за моќта на изборот, новото „пежо e-expert“ го задржува атлетскиот, робустен и нагласен стил од верзиите со внатрешно согорување, надополнет со неколку уникатни карактеристики.
Од надвор:
– Дихроични лавови (метод кој ја менува бојата во зависност од аголот на гледање), напред и назад, кои доаѓаат со опцијата „Pack Look“,
– отвор за полнење на левото предно крило
– специфична средна решетка,
– монограм “e-Expert” на задниот дел
Во внатрешноста:
– аналогна контролна табла со матрица во боја прилагодена на електричниот систем,
– специфична графика за централниот екран на допир со TomTom Traffic 3D поврзана навигација, која сега ги вклучува достапните точки за полнење и опсегот според преостанатата автономија,
– нова автоматска контрола на автоматскиот менувач „e-Toggle“,
– прекинувач за избор на режим на возење за да може да изберете режим на возење:
– Eco (60 kW, 190 Nm): промовира автономија,
– Normal (80 kW, 210 Nm): оптимално за секојдневна употреба,
– Power (100 kW, 260 Nm): ги оптимизира перформансите при транспорт на големи товари
– електрична паркирна сопирачка.

Задоволство при возење и практичност во секојдневниот живот: вештини на следната генерација на електрични комерцијални возила
Новото „пежо e-expert“ комбинира компактни надворешни димензии со максималнa носивост. Батериите се наоѓаат под подот, без никакво влијание врз волуменот на оптоварување. Ова позиционирање, исто така, промовира цврстина, обезбедувајќи задоволство и уживање при возењето, исто како кај верзиите со внатрешно согорување, благодарение на оптималната дистрибуција на тежината.
Возачот на новото „пежо e-expert“ има поголема удобност во сите ситуации, преку специјално прилагодливиот систем за серво управување што го олеснува возењето и со дијаметар на вртежниот круг од 11,3 m (компактна верзија помеѓу крајните точки) и висина на возилото ограничена на 1,90 m (во зависност од верзијата) што гарантира пристап до повеќето паркинзи.

Новото „пежо e-expert“ е достапно во истите верзии како и во врзиите со мотори со внатрешно согорување со цел да ги исполни сите потреби:
– Комерцијални возила (3 должини: компактна 4,6 m, стандардна 4,95 m и долга 5,30 m),
– Длабоки кабини (5 или 6 места, фиксни или преклопни, во стандардна и долга должина),
– Под на кабината (за конверзии на каросеријата, во стандардна должина).
Модуларноста продолжува да ги поставува нови стандардите во сегментот со модуларната клупата со 3 седишта со можност за нивно поклопување.
Капацитетот на влечење останува ист со можност за влечење товар до 1000 kg.
Волуменот на носивост до 6,6 m³ е точно ист како кај моторите со внатрешно согорување, а носивоста до 1275 kg е специфична за електричниот погон.
100% електрична технологија, следна генерација на ефикасни електрични комерцијални возила
Се базира на мулти-енергетската модуларна платформа EMP2 (Ефикасна модуларна платформа), новото „пежо e-expert“ нуди 100% електричен погон со максимална моќност од 100 KW и максимален вртежен момент од 260 Nm достапен од самото стартување за непосредна реакција, без вибрации, бучава, менување брзини, мирис и, се разбира, емисија на СО2.
Новото „пежо e-expert“ е првото електрично возило на „Пежо“ што нуди двоен опсег на автономија. Во зависност од барањата, достапните капацитети на литиум-јонските батерии се од 50 kWh и 75 kWh.

Верзиите (Compact, Standard и Long) достапни со батерија со капацитет од 50 kWh може да достигнат опсег до 230 km според протоколот за одобрување на WLTP (Светски усогласени процедури за тестирање на лесни возила).
Стандардната и долгата верзија исто така можат да бидат опремени со батерија со капацитет од 75 kWh со автономија до 330 km, според истиот протокол за одобрување.
Достапни се два типа полначи за да ги задоволат сите потреби на клиентите и решенијата за полнење, од еднофазен полнач од 7,4 kW како стандард и трифазен полнач од 11 kW како опција.
– од стандарден штекер (8А): за целосно полнење за 31 час (батерија од 50 kWh) или 47 часа (батерија од 75 kWh),
– од засилен приклучок (16A): за целосно полнење на батерија за 15 часа (50 kWh батерија) или 23 часа (75 kWh батерија),
– од кутија за полнење од 7,4 kW: целосно полнење за 7 часа и 30 минути (батерија од 50kWh) или 11 часа и 20 минути (батерија од 75kWh) со еднофазен полнач (7,4 kW),
– од кутија за полнење од 11 kW: целосно полнење за 5 часа (батерија од 50kWh) или 7 часа и 30 минути (батерија од 75kWh) со трифазен полнач (11 kW),
– од јавна станица за полнење: термичката регулација на батеријата овозможува користење полначи од 100 kW и достигнување на 80% наполнетост за 30 минути (батерија од 50 kWh) или 45 минути (батерија од 75 kWh).
Новото „пежо e-expert“ нуди прилагоден одговор за да се задоволат растечките потреби на клиентите.
Возилото ќе биде достапно во PRO и PREMIUM нивоа на опременост, како и ASPHALT (за возачи) и URBAN (за урбана употреба). Секоја верзија може да биде опремена со најнова технологија и помош при возење.
Новото „пежо e-expert“ е веќе достапно во Европа од средината на ноември.
Фабриката за производство, лоцирана во Франција, е целосно оперативна и подготвена да одговори на растечкиот број на нарачки во најбрз можен рок.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Форумот за иновации „Пеперутка“ 2025 заврши со визија за регионална иновациска соработка
Четвртиот форум за иновации „Пеперутка“ 2025, организиран од Советот за Регионална Соработка (RCC), одржан на 19-20 ноември во Нови Сад, успешно заврши. Настанот, кофинансиран од Европската Унија, ги собра креаторите на политики, иноваторите, основачите на стартапи и претприемачите од целиот Западен Балкан, обезбедувајќи живописна платформа за вмрежување, размена на знаење и соработка.
Во своето воведно обраќање, Амер Капетановиќ, Генерален секретар на RCC, ја истакна важноста на регионалните иновации и соработка. „Овие иницијативи покажуваат дека, иако предизвиците постојат, нашиот регион се движи решително напред. Ги поставуваме темелите за отпорен и конкурентен Западен Балкан. Со вашето залагање, идеи и придонеси, може да обезбедиме регионот да чекори во склад со иновациите и да стане дестинација за нив,“ рече Капетановиќ, нагласувајќи дека успехот ќе зависи од заедничките напори низ регионот.
Растислав Стојсављевиќ, зборувајќи во име на Министерството за наука, технолошки развој и иновации на Србија, им се заблагодари на RCC и ЕУ за нивната постојана поддршка. Тој истакна дека настани како Форумот и наградата „Пеперутка“ помагаат во адресирањето на потребите и можностите за иновации во регионот, и ја потврди посветеноста на Србија кон унапредување на иновациите и технолошкиот развој.
Исто така, Ричард Маша, Раководител на операции во Делегацијата на ЕУ во Србија, нагласи дека иновациите се клучни за економски раст, конкурентност и за иднината на младите во Западен Балкан. Маша ја потврди посветеноста на Европската Унија за поддршка на иновативните напори во регионот и го пофали RCC за оваа иницијатива, потенцирајќи го партнерството на ЕУ во туркањето на регионалните иновации напред.
За време на форумот, учесниците се вклучија во информативни панели и разговори на напредни теми. Првата сесија се осврна на тековниот развој на вештачката интелигенција во регионот, разделувајќи ја хиперболата од реалноста и дискутирајќи како нејзиниот раст може да се искористи за развој. Втриот панел ја стави во фокус гејминг индустријата, покажувајќи го нејзиниот подем како силен двигател на иновации и раст на дигиталната економија во Западен Балкан. Панелистите ја разгледаа и експанзијата на центрите за дигитални иновации како клучни поттикнувачи на технолошка соработка и претприемништво во регионот. Во deep-tech дискусија, експертите дебатираа дали новонастанатиот deep-tech сектор во Западен Балкан е подготвен да стане нов мотор за раст или сè уште претставува неискористена можност. Овие разговори ги истакнаа успешните регионални технолошки иницијативи и понудија практични увиди, во согласност со фокусот на форумот – еволуцијата на стартап екосистемот во регионот.
Форумот за Иновации „Пеперутка“ 2025 заврши во оптимистички, визионерски дух. Организаторите и учесниците се согласија дека споделеното знаење и воспоставените врски ќе поттикнат уште поголема регионална соработка и иновации. Континуираната регионална соработка, нагласена низ целиот форум, беше истакната како клучна за претворање на креативните идеи во одржливи бизниси и за одржување на конкурентноста на Западен Балкан во глобалниот иновациски пејзаж. Успехот на настанот повторно ја истакна вредноста на ваквите форуми во обединувањето на различни засегнати страни и водењето на дигиталната и зелената транзиција на регионот. Како што регионот продолжува напред, моментумот создаден од Форумот „Пеперутка“ 2025 ќе ги зајакне тековните иницијативи и ќе инспирира нови партнерства, обезбедувајќи континуитет на регионалниот иновациски прогрес.
Форумот ја вклучи и церемонијата за 4-тата награда за иновации „Пеперутка“, одржана претходната вечер, каде беа претставени исклучителните регионални иноватори што придонесуваат за одржлив и дигитален раст.
Економија
Биткоинот силно паѓа
Биткоинот денес падна на најниско ниво за повеќе од шест месеци, бидејќи инвеститорите ја намалуваат изложеноста на ризични средства поради неизвесноста околу следниот потег на Федералните резерви на САД. Водечката криптовалута во светот падна на 86.325,81 долари, што е најниската вредност од 21 април. Цената подоцна се стабилизираше на околу 86.690 долари.
XRP падна за 2,3%, додека етерот изгуби повеќе од 3% од својата вредност и се тргува далеку под нивото од 3.000 долари.
Во исто време, главните индекси на Волстрит забележаа падови, откако почетниот ентузијазам предизвикан од импресивните резултати на технолошкиот гигант Nvidia брзо исчезна.
Веројатноста дека биткоинот ќе ја заврши годината под 90.000 долари се зголеми на 50%, според податоците од платформата за опции Derive.xyz, бидејќи трговците сè повеќе се заштитуваат од понатамошни падови, објавува „Ројтерс“.
Биткоинот е во опаѓачка траекторија од почетокот на октомври, кога достигна рекордно високо ниво од 126.223,18 долари. Изгуби повеќе од 7% од својата вредност од почетокот на годината и е на пат да го забележи својот прв годишен пад од 2022 година.
Една од главните причини за падот на биткоинот е попретпазливиот став на неколку претставници на Федералните резерви на САД, кои предупредуваат на сè уште превисока инфлација во САД и советуваат воздржаност во понатамошните намалувања на каматните стапки. Ова ги намали пазарните очекувања и изврши притисок врз биткоинот и другите ризични средства како што се акциите.
Економија
Бислимоски – Сјаојен: Енергетската транзиција е приоритет број еден
Над 55 % од расположливите енергетски капацитети во државава се од обновливи извори и определбата на земјава е јасна дека енергетската транзиција е приоритет број еден – е пораката што претседателот Марко Бислимоски и членовите на РКЕ ја истакнаа на средбата со амбасадорката на Народна Република Кина, Џианг Сјаојен.
Соговорниците ги споделија искуствата во секторот, истакнувајќи дека полето на соработка може да се прошири, ако се земе во предвид дека материјали со кинеско производство се повеќе се употребуваат при реализација на значаен дел на инвестициите во енергетиката.
„Инвеститорите се добредојдени во земјава, но соработката мора да биде базирана на законските прописи кои се синхронизирани со европските правила што подразбираат јавни и транспарентни тендерски постапки “ посочи Бислимоски.
На средбата се разговараше и за тоа како новите технологии – паметните мрежи, батериите за складирање на електрична енергија, можат да придонесат за побрза енергетска транзиција

