Економија
Нови технологии, поголема удобност: Volkswagen го претстави новиот Touareg

· Подобрениот премиум SUV блеска со високотехнолошки карактеристики
· Новите LED Matrix IQ.LIGHT HD светла проектираат светлина точно на лентата на возење
· Подобрената суспензија нуди одлична комбинација на удобност и перформанси
· Touareg R eHybrid со 340 kW (462 КС) повторно е водечки модел во производната линија
Volkswagen ја надградува третата генерација на Touareg со големи подобрувања: суспензијата, како и екранот и оперативниот концепт на теренецот се променети, а предниот и задниот дизајн се изострени. Посебно впечатливи карактеристики се ново развиените HD matrix фарови напред и LED задните светла, кои се изведени како светлосна лента. За прв пат во Германија е вградено црвено-осветлено лого на Volkswagen.
„Новиот Touareg импресионира со врвен квалитет и извонредна удобност. Уште еднаш систематски ги имплементиравме желбите на нашите клиенти во овој модел: го изостривме дизајнот, интегриравме осветлено задно лого и го направивме работењето уште по интуитивно. Ние, исто така, ги подобривме карактеристиките на возење, што го прави нашиот премиум Volkswagen уште подобар. Резултатот е вистински сеопфатен автомобил кој ќе ве возбуди во секое патување“ – изјави Имелда Лабе, член на Управниот одбор на Volkswagen за продажба, маркетинг и постпродажба.
Нов систем за осветлување. Друга предност на новите опционални IQ.LIGHT HD matrix фарови е долгото светло без отсјај: ова континуирано долго светло може трајно да се остави вклучено надвор од градовите, бидејќи интерактивните LED диоди се грижат просторот за маскирање на сообраќајот и возилата кои се движат од напред, да биде попрецизен од кога било досега.
Изострен дизајн. Новиот премиум SUV може веднаш да се препознае по новиот преден и заден дизајн. Напред, агрегатот формиран од решетката на ладилникот, фаровите и предната престилка добија нов изглед. Дизајнот на задниот дел е исто така поостар: тој сега има континуирана хоризонтална LED лента за групите на задните светла и вклучува лого на Volkswagen кое е осветлено во црвено.
Сè-во-едно – максимална удобност при патувањето и оптимални перформанси. Volkswagen ја засили суспензијата на Touareg. Меѓу другото, Touareg сега е стандардно опремен со нов сензор за оптоварување на покривот кој е тесно интегриран со електрониката на суспензијата. Ако се открие оптоварување на покривот, тоа му овозможува на контролниот систем како што е ESC (Електронска контрола на стабилноста) порано да интервенира за да се зголеми стабилноста при возењето. Спротивно на тоа, ако нема оптоварување на покривот, системот овозможува уште поспортски перформанси. Во зависност од верзијата, Touareg е достапен со иновативни технологии за суспензија, како што се систем за активна компензација при пролизгување и управување со сите тркала. Ова дополнително ја подобрува динамиката на возење на премиум SUV.
Подобрена внатрешност. Стандардната опрема на новиот Touareg вклучува и Innovision Cockpit. Ова се состои од дигитален кокпит и висококвалитетен инфозабавен систем Discover Pro Max. Различни функции на Innovision Cockpit, како што се навигација на ниво на лента и податоци за мапи во HD со висока резолуција, се оптимизирани во новиот модел. Подобрена е и стандардната гласовна контрола. USB-C поврзувањата со капацитет за полнење од 45 вати (претходно 15 вати) овозможуваат значително побрзо полнење на електронски уреди како паметни телефони, таблети или лаптопи. Дополнително, со оценување на повратните информации од клиентите, висококвалитетното ниво на внатрешноста на Touareg е дополнително подобрено. На пример, облогите на централната конзола сега се помеки од порано, обезбедувајќи дополнителна удобност.
Ефикасни системи за помош при возење. Touareg е стандардно опремен со голем број системи за практичност и помош. Дополнително, достапен е широк опсег на опционални системи. Тие ги вклучуваат, меѓу другото, следните технологии:
· „Travel Assist “ (помогнато возење до максимална брзина)
· „Trailer Assist “ (за помогнато маневрирање со приколка)
· „Night Vision “ (помош за ноќно возење)
Широк избор на мотори – како бензински, дизел или plug-in хибриди. Новиот Touareg ќе биде лансиран во пет погонски верзии. Покрај бензинскиот мотор со турбополнач, има избор од два турбодизел мотори и два plug-in хибриди. Сите високоефикасни мотори се стандардно комбинирани со 8-брзински автоматски менувач и постојан погон на сите тркала 4MOTION.
Touareg R eHybrid – модел со перформанси од Volkswagen R. Touareg R eHybrid е врвниот модел на производната линија со најмоќниот погонски систем: V6 бензински мотор плус електричен мотор со системска моќност од 340 kW (462 КС). Последната генерација ја продолжува долгата традиција на моделите Touareg R со високотехнолошки карактеристики и приспособена опрема. Сите тие беа развиени од Volkswagen R, одделот за врвни перформанси на Volkswagen.
Успешната приказна на популарниот премиум теренец. Во 2002 година, Touareg беше првиот SUV од Volkswagen. Со поттикот на новиот врвен модел, марката Volkswagen последователно се разви во еден од водечките глобални даватели на целосен опсег. Touareg стана и пионер на исклучително успешен тип на возило што денес го нуди Volkswagen во секој сегмент. Со својот висококвалитетен спој на возила за долги патувања, влечење приколки и теренски возила, моделот останува многу популарен. Повеќе од 1,13 милиони единици се продадени откако Touareg за прв пат беше претставен во 2002 година.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Македонија доби речиси 2,5 милиона евра од планот за раст за постигнати резултати во намалување на неформалната економија, извести Министерството за економија

Европската комисија, во најновиот извештај за имплементацијата на Планот за раст, потврди дека Северна Македонија преку министерството за економија и труд целосно и успешно ја спроведе реформската мерка 4.1.1 – „Справување со неформалната економија во поддршка на Стратегијата за формализација на неформалната економија“, извести Министерството за економија и труд.
„Целта на мерката е унапредување на формалната економија преку интензивирање на инспекцискиот надзор и примена на пристап заснован на проценка на ризик, со фокус на секторите најподложни на неформални активности, градежништво, туризам и земјоделство.
Според оценката на Европската комисија, земјата далеку ги надминала поставените цели за зголемување на бројот на инспекции и резултатите од надзорот во рамките на оваа реформа со вкупна вредност од приближно 2,5 милиони евра, насочени кон јакнење на институциите, дигитализација на инспекциските служби и зајакнување на формалната економија.
Државниот инспекторат за труд (ДИТ) спроведе 16.464 инспекции во периодот јули 2024 – јуни 2025, што претставува 242% зголемување во однос на целта за 20% зголемување во однос на просекот од 2020–2023 година.
Притоа се откриени 543 нерегистрирани работници, што е зголемување од над 200% во однос на претходните години.
Државниот пазарен инспекторат (ДПИ) реализира 669 инспекции, што е 40% повеќе од целната вредност, при што издадени се 222 управни решенија, а 18 нерегистрирани економски оператори се затворени поради непочитување на законите.
Овие постигнувања се резултат на спроведување на пристап заснован на проценка на ризик при планирањето на инспекциските активности, со приоритетно насочување кон секторите најпогодени од неформална економија – градежништво, туризам и земјоделство. Двете институции применуваат методологии за управување со ризик и активно користат дигитални алатки за подобрување на ефективноста и транспарентноста во своето работење
Европската комисија во својата оценка нагласува дека Северна Македонија ја реализирала реформата „целосно и успешно“, без утврдено двојно финансирање и со целосна усогласеност со европските стандарди.
Ова признание од Европската комисија е потврда за сериозната работа на институциите и за конкретните резултати кои носат корист и за граѓаните и за бизнисот. Справувањето со сивата економија е еден од клучните приоритети на Владата и Министерството за економија и труд– заедно со европските партнери ќе продолжиме да градиме одржлива, конкурентна и формална економија“, соопшти Министерството за економија и труд.
Свет
(Видео) Трамп до австралискиот амбасадор: Не те сакам и веројатно никогаш нема да те сакам

Претседателот на САД, Доналд Трамп, му рече на австралискиот амбасадор во САД и поранешен премиер, Кевин Рад, дека не го сака и веројатно никогаш нема да го сака.
Трамп вчера се сретна со сегашниот австралиски премиер, Ентони Албанезе. Политичкиот уредник на австралискиот „Скај њуз“, Ендру Кленел, го праша Трамп зошто требало толку долго време за да се организира состанокот. Тој беше заинтересиран дали има некаква врска со ставот на Австралија за климатските промени, Палестина или изјавите на Рад.
🤪 Trump to Australia’s ambassador: “I don’t like you either.”
An awkward exchange took place between the U.S. president and the Australian ambassador🇦🇺
After signing an agreement on rare earth minerals, a journalist reminded Trump that Ambassador Kevin Rudd had once called him… pic.twitter.com/UEooOxvqYs
— NEXTA (@nexta_tv) October 20, 2025
„Не знам ништо за него. Ако рекол нешто лошо, тогаш можеби би сакал да се извини. Дали амбасадорот рекол нешто лошо? Не кажувајте ми. Не сакам да знам. Каде е тој? Дали сè уште работи за вас“, Трамп го праша Албанезе.
Албанезе одговори дека Рад е сè уште амбасадор и покажа кон него. Рад призна дека кажал лоши работи за Трамп пред да стане амбасадор. „Ги повлекувам тие изјави“, рече тој.
„Ни мене не ми се допаѓаш. И веројатно никогаш нема да ми се допаднеш“, рече Трамп.
Во ноември минатата година, откако Рад беше потврден како избор на Албанезе за амбасадор на САД, се појави интервју од 2021 година во кое тој го опиша Трамп како селски идиот. Подоцна се дозна дека Рад избришал некои стари објави на социјалните мрежи во кои го нарекол Трамп предавник на Западот и лудак.
Економија
Цените на нафтата паѓаат

Цените на нафтата паднаа под 61 долар на меѓународните пазари денес, поради мрачни проценки за вишок понуда и знаци за затоплување на односите меѓу САД и Русија што би можело да значи полесен пристап до руска нафта.
На лондонскиот пазар, цената на барел по пладне беше за 72 центи пониска отколку на затворањето на трговијата на крајот од минатата недела, на 60,57 долари. На американскиот пазар, барелот се тргуваше по цена за 66 центи пониска, на 56,88 долари.
Расположението на пазарите е намалено од проценките за вишок понуда на крајот на оваа година и почетокот на следната година.
Понудата брзо расте, додека побарувачката е пригушена, објави Меѓународната агенција за енергија (ИЕА) минатата недела.
Во такви услови, светските залихи достигнаа највисоко ниво за четири години во август, од 7,9 милиони барели, пресмета агенцијата, а вишокот на понуда треба нагло да се зголеми најдоцна од следната година.
Инвеститорите се загрижени и за затворањето на американската влада поради спор околу буџетските трошоци.
Демократите го условуваат прифаќањето на предлогот за буџет за 2026 година со продолжено финансирање на програмата за здравствено осигурување за најранливите групи граѓани, додека републиканците ја отфрлаат оваа отстапка.
Дури 750.000 владини службеници би можеле да бидат испратени на неплатен одмор, што исто така ќе значи пониски трошоци, предупреди независниот институт CBO.