Економија
Рекорд за SEAT: повеќе од 1 милион продадени SUV-возила во светот
• Arona е најпродаваниот модел од SUV понудата на SEAT кој успеа да надмине милион продадени единици во трите нејзини модели за шест години
• Разновидноста на Arona, теренскиот карактер на Ateca и просторноста и удобноста на Tarraco се клучните карактеристики за нивната популарност
• Во 2021 година, 46% од сите продадени автомобили во Европа беа теренци, 5 процентни поени повеќе од претходната година

Сензацијата на теренците продолжува со полна пареа. Спортско теренските возила (SUV) заземаат поголем дел од пазарот од година во година. Во 2021 година тие сочинуваа 46% од регистрациите на автомобили во Европа, 5 процентни поени повеќе од претходната година. Јасен пример за оваа еволуција на раст е палетата на теренци на SEAT. Во 2022 година ја надмина границата од еден милион во однос на продажбата на нејзините три модели само шест години по лансирањето на првиот. Минатата година, Arona, Ateca и Tarraco веќе учествуваа со 49% од глобалната продажба на брендот, со 192.100 единици. Дизајнот, разновидноста и спортското возење имаат суштинска улога помеѓу причините за нивната популарност.

Разновиден лидер. 1 милионитиот SUV беше никој друг туку SEAT Arona, секогаш во првите редови. Од лансирањето во 2017 година, првиот урбан SUV на SEAT стана најпопуларниот автомобил на марката, со 481.585 продадени единици на глобално ниво. Бестселер во Шпанија во 2021 година, ова е прв пат SUV да го предводи пазарот во земјата. Од своето деби, продаден е близу 98.000 единици во Шпанија. Се издвојува по својот функционален и практичен дизајн, младешкиот и приспособлив имиџ, вредноста за парите, одличните динамични перформанси и технолошката внатрешност, кои го прават удобен, поврзан и многу безбеден автомобил. SEAT Arona се произведува во фабриката Марторел.

Елеганција на сите терени. По него следи робусната SEAT Ateca, првиот SUV во историјата на марката. Компактниот SUV сега е продаден во 435.443 примероци. Неговите елегантни линии и изразито спортски карактер му даваат непогрешлив идентитет, нагласен со неговата верзија со погон на сите тркала 4Drive, една од најефикасните на пазарот. Има голем број следбеници во Германија, каде што продажбата веќе изнесува повеќе од 108.000 единици благодарение на неговото агилно, стабилно и удобно управување во секоја ситуација, што совршено се совпаѓа со неговата надворешно-патна природа.

Голем по дизајн. Покрај него стои SEAT Tarraco. Лансиран во 2018 година, досега на глобално ниво се продадени 88.820 примероци од овој SUV. Тоа беше првиот модел кој беше именуван со гласање од јавноста во кое учествуваа повеќе од 140.000 луѓе. Неговиот дизајн кој го поставува трендот го подобрува неговото присуство. Сепак, она што најмногу го издвојува е неговата пространост, со ергономски седишта и верзија со 7 седишта, со капацитет на багажникот до 1.775 литри со склопени сите редови на седишта. Дополнително, неговата издигната положба му дава практичност без да се загрози неговото спортско управување со голема прецизност во свиоците. Како и кај Ateca, нејзиниот најголем пазар е Германија, каде што се продадени 29.000 единици.
ПР-Текст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

