Економија
Царовска во посета на компании во Кисела Вода: Со првите два сета мерки зачувавме над 60.000 работни места
Вицепремирката задолжена за економски прашања и координација со економските ресори, Мила Царовска, заедно со градоначалникот на општината Кисела Вода, Филип Темелковски, реализираа посета на компаниите „Мако маркет“ и „Флора компани“, кои работат во оваа општина, каде што разговараа со менаџментот на компаниите за владините мерки за поддршка во услови на корона-кризата, како и за генералните владини политики за економски раст и развој на Република Северна Македонија.
Вицепремиерката во изјава за медиумите се осврна на една од најискористените мерки во периодот на социо-економската криза предизвикана од коронавирусот Ковид-19, субвенционирање на минималната плата во износ од 14.500 денари за секој вработен, за компаниите кои работат со загуби поголеми од 30%, во однос на месечниот просек за 2019 година и рече дека со оваа мерка се заштитени и задржани огромен број работни места во државата.
„Секако дека во општина Кисела Вода имаме компании коишто ја користеа мерката за поддршка за минималната плата и ги поттикнуваме да продолжат да ги задржуваат работниците и да останат отворени работните места. Преку оваа програма, Владата поддржа повеќе од 120.000 вработени, во повеќе од 22.000 компании во нашата држава и на тој начин зачувавме повеќе од 60.000 работни места отворени“, посочи вицепремиерката за економски прашања, Мила Царовска.
Таа по посетата на компанијата „Мако маркет“, домашна фирма која се занимава со производство и дистрибуција на прехранбени и други производи, изрази задоволство што компаниите од прехранбената индустрија и во услови на криза покажуваат солидни резултати во работењето. Таа дополни дека и за компаниите коишто работат со успех во време на корона-кризата се креирани мерки, од третиот сет, кои ги поттикнуваат компаниите да реализираат нови инвестиции, а со тоа да се врати економската активност во државата со побрза динамика.
„Она коешто можев да го утврдам при посетата на компанијата ‘Мако маркет’ е дека тие се во одлична кондиција, независно од социо-економската криза којашто ја погодува нашата држава, дека тие инвестираат во континуитет и дека постојано се грижат за своите вработени. Тие не користат ниту една од владините мерки во моментот, затоа што имаат производство на храна и дистрибуција на храна и тоа е нешто коешто во периодот се троши. Но во секој случај тие понатаму инвестираат во свои производствени капацитети на свои продукти и токму затоа ние како влада имаме и посебна мерка за овој тип инвеститори кои и покрај кризата вложуваат свои финансиски средства. Токму затоа ги повикувам сите компании коишто сметаат дека во наредниот период имаат капацитет за вложувања во своите компании, во производствените капацитети кои ги раководат, да се обратат со Министерството за економија да аплицираат за програмата којашто е директно за финансиска поддршка за инвестиции“, нагласи вицепремиерката Царовска.
Градоначалникот на Кисела Вода, Филип Темелковски, рече дека општината е мост помеѓу Владата и компаниите кои функционираат во рамките на општината. Тој дополни дека во изминатите неколку месеци активно се информираа компаниите од Кисела Вода за сите мерки коишто ги донесе Владата за што полесно економски да се премости оваа криза. Воедно упати јавна благодарност до сите општествено одговорни компании, кои во периодот на кризата ѝ помагаа на општината во насока на побрзо и полесно надминување на актуелната состојба, особено на најранливите групи граѓани.
„Благодарност до компаниите коишто излегоа во пресрет во изминатиот период со различни донации за нашата општина, пред сè во средства за дезинфекција и прехранбени производи за нашите најпогодени граѓани. Праќам еден апел до сите компании заедно да си помагаме во наредниот период, бидејќи само со заеднички труд ќе излеземе посилни од оваа ситуација, а нормално ќе ја разубавиме и нашата општина и ќе покажеме дека се грижиме за сите поеднакво. Апел до Владата и во иднина да биде тука за нашата општина. Пред сè благодарност за сите инфраструктурни проекти коишто ги имавме во изминатите 2 и пол години. Се надевам дека и во иднина ќе продолжи со инвестиција во инфраструктурата пред сè да создадеме многу подобри бизнис-услови во нашата општина“, кажа градоначалникот Темелковски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Мицкоски: Буџетот е ликвиден, трезорот нема да се затвори на 15 декември
Премиерот Мицкоски изјави дека Буџетот е ликвиден и сите обврски се извршуваат тековно. Како што појасни Мицкоски, 15 декември не е датум за затворање на трезорската сметка, туку рок до кој институциите е потребно да ги достават сите тековни расходи за навремена исплата.
Според премиерот, и по истекот на овој рок ќе има толеранција и институциите нема да бидат одбиени доколку поднесат налози подоцна. Целта на поставувањето на датумот, вели тој, е подобро планирање и навремено извршување на обврските.
„Јас не реков дека ќе се затвори трезорот, туку го поставивме 15 декември како датум кога сите иснтитуции е добро да ги достават сите оние тековни потреби, расходи и сите средства кои треба да се пренесат до доверителите. Се разбира на тоа додадов дека имаме толеранција. Се разбира дека нема ако некој дојде на 20 декември да речеме клучот е на врата и завршена е работата. Се разбира дека толеранција ќе има, но идејата е да работиме со план, да имаме свесност дека е потребно сето тоа да реализираме со време, да имаме некаква навика и да го почитуваме сето она што ќе го поставиме како план и задачи. Затоа јас ги молам сите институции да дојдат навреме. Не велам дека на 25-ти ако дојде некој со налог нема тоа да се прифати и ќе се одбие, но, навремено да ги испланираме активностите, за да не се случи во 5 до 12 сите да нагрнеме таму и некои од обврските да останат неплатени односно да ги книжиме во следната година. Само тоа е целта, чисто мораме да се навикнеме на некаков ред“, кажа Мицкоски.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
ССКМ ја поздравува одлуката со која данокот од 5 отсто останува при првата продажба на недвижностите
Сојузот на стопанските комори на Македонија ја поздравува одлуката со која данокот од 5 % останува при првата продажба на недвижностите.
„Ја поздравуваме одлуката на Владата за 5 % ДДВ, кој е при првата продажба на станбен простор, ова ги покажува позитивните заложби на бизнис-секторот и ССКМ претставен преку Градежната комора во соработка на Министерството за финасии и Владата. Сојузот на стопанските комори на Македонија смета дека одлуката на државата стапка за првата продажба на новоизградени станови да остане 5 % е оправдана.
Според ССКМ, оправдана е и одлуката на Министерството за продолжување на важноста на повластената стапка од 5 % ДДВ и сметаат дека со нејзиното продолжување најголема корист ќе имаат купувачите на станбени единици, односно населението.
Ивица Јаќимовски, член на управниот одбор при ССКМ, посочува дека со продолжување на данокот за купување станови на 5 %, почнувајќи од 2026 година, се очекува секторот за недвижности да добие нов импулс.
„Оваа повластена стапка на ДДВ има цел да го поддржи пристапот на граѓаните до домување, да ја стимулира градежната активност и да ја зајакне стабилноста на пазарот. Имплементацијата на даночната стапка од 5 % носи неколку важни привилегии и за купувачите и за индустријата: намалувањето на даночната стапка значително ги намалува вкупните трошоци за купување стан правејќи го сопствеништвото на домот подостапно за пошироката популација; се очекува прифатливоста создадена од данокот од 5 % да ја зголеми побарувачката за нови и постојни станови, што може да ги поттикне градежните и недвижните сектори и со поповолна даночна средина, домашните и странските инвеститори може да покажат зголемен интерес за пазарот на домување, што ќе придонесе за економски раст“, вели тој.

