Економија
Активирај се навреме! – нова платформа за општествено одговорни проекти
																								
												
												
											Активирај се навреме, бидејќи сега секое капаче има вредност – повеќе детски насмевки!
На глобално ниво, сè почесто слушаме за препораките за поголема еколошка дисциплина и одговорност, со цел да имаме подобра иднина.
Последните случувања со кои се соочивме во изминатиот период јасно укажуваат на тоа дека што поскоро мора да го смениме начинот и навиките на нашите секојдневни активности. Како одговор на тоа, компанијата Credissimo во насока на зајакнување на јавната свест за потребата од еколошки промени и успешната историја со проекти од општествен вид, реши да формира посветена платформа Активирај се навреме, која ќе биде посветена на реализација на национални општествено одговорни кампањи. Да се активираш навреме значи да преземеш иницијатива за почисто и подобро утре.
На 1.6.2022 г., Активирај се навреме почна со голем хуманитарно-еколошки проект под името „Секое капаче е вредно“, чија главна цел е да се активираат граѓаните со цел да соберат колку што е можно повеќе пластични капачиња. Собраните капачиња ќе бидат преземени за рециклирање преку логистичкиот партнер на кампањата „Пакомак“, со што директно се помага во подобрување на животната средина.

Собраните средства кои се обезбедуваат преку откупот за рециклирани капачиња, заедно со финансиската поддршка од главниот покровител Credissimo ќе бидат наменети за реконструкција на детските одделенија во целата држава на кои им е потребно сериозно реновирање и овозможување подобри услови за лекување.
Пред самиот влез на Зоолошката градина – Скопје, на 1.6.2022 г. беше поставена првата метална конструкција/корпа која е наменета токму за собирање на капачињата. Исти вакви конструкции во наредниот период ќе бидат поставени и во Тетово, Битола и Охрид.
Пластичните капачиња се направени од полипропилен (т.н. PP #5), еден од најтешките и најцврстите пластични материјали. Поради таа причина, капачињата воопшто не се разградливи и се едни од најмалку рециклираните материјали, додека во исто време се во топ 5 отпадоци кои се собираат од акциите на за чистење на природата. Преку проектот „Секое капаче е вредно“, компанијата планира значително да го зголеми бројот на рециклирани капачиња во целата држава.
Започнуваме со проектот за подигање на еколошката свест создавајќи нови навики во секојдневното функционирање на граѓаните, сè со цел – еколошки почиста животна средина за сите нас, а во исто време помагаме да се овозможат подобри услови за лекување во целата држава. Предизвиците со кои ќе се соочиме преку платформата „Активирај се навреме“ се од социјален, хуманитарен и еколошки карактер и таа има за цел континуирано да реализира разни проекти со кои ќе влијаеме на унапредувањето на животната средина. Спроведувајќи ваков тип на активности сакаме да влијаеме и на подигнување на свеста на компаниите и граѓаните и заеднички да покажеме колку можеме да придонесеме за заштита на природата што нè опкружува – изјави Георги Руков, директор на ФД Кредисимо.
ЗОО Скопје секогаш со задоволство е дел од хуманитарни кампањи и проекти со кои заеднички со општествено одговорни компании ја покреваме свеста и помагаме онаму каде што е најпотребно. Не радува тоа што кампањата „Секое капаче е вредно” на компанија Credissimo започнува токму од Зоолошка градина Скопје – изјави Кристијан Стаменов, директор на Зоолошката градина во Скопје.
Сега е вистинското време да се активираш, бидејќи секое капаче има вредност – повеќе детски насмевки! Со собирањето капачиња, помагаш во заштитата на животната средина, но и за подобри услови и посовремени детски одделенија низ целата држава.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
																	
																															Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
														Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
														Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.
Економија
Славески: Во септември депозитите на домаќинствата достигнале 427 милијарди денари
														Штедењето е системска неопходност и важен фактор за одржлив економски раст и за финансиска стабилност, порача гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, на настанот по повод Светскиот ден на штедењето, којшто се одржа во организација на Македонската банкарска асоцијација, во присуство на министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, директорот на Фондот за осигурување депозити, Бехар Емини, претседателката на МБА, Маја Стевкова-Штериева и претставници од банкарскиот сектор.
Во своето обраќање, гувернерот нагласи дека во време на светска неизвесност и последователни кризи, штедењето претставува темел на отпорноста на економијата и на стабилноста на финансискиот систем.
„Отпорноста не е реакција, туку прашање на претходна подготвеност – градење простор за справување со кризите пред да се случат“, истакна Славески.
Тој посочи дека и покрај бројните шокови во последните години, кај граѓаните е задржана склоноста кон штедење и довербата во банкарскиот систем. Според податоците, во септември 2025 година, депозитите на домаќинствата достигнале 427 милијарди денари, што претставува раст од над 50% од почетокот на пандемијата. Зголемен е и уделот на денарските и на долгорочните депозити, што придонесува за стабилност и ја зајакнува отпорноста на економијата.
Гувернерот нагласи дека поттикнувањето на штедењето е од суштинско значење за зголемување на потенцијалот за раст и за намалување на зависноста од надворешни извори на финансирање, особено во контекст на светски економски промени, геополитички тензии и структурни предизвици. Според него, економиите во регионот мора повеќе да се потпираат на сопствените заштеди како двигател на инвестициите и долгорочната стабилност.
„Во свет полн со неизвесност, претпазливоста е најкредибилната константа, а штедењето е системска неопходност“, истакна Славески, додавајќи дека негувањето на културата на штедење и финансиска одговорност во рамки на семејствата, институциите и општеството е вложување не само во личната сигурност, туку и во економската сила на државата.

