Економија
Анѓушев на презентација на електричното фиќо ЗАС Г20
Заменикот на претседателот на Владата задолжен за економски прашања Кочо Анѓушев, директорот на Фондот за иновации и технолошки развој Јован Деспотовски и директорот на Дирекцијата за технолошко индустриски развојни зони Александар Младеновски присуствуваа на презентација на електричното возило ЗАС Г20, производ од проектот „Замена на мотор со внатрешно согорување на класичен автомобил фиќо, со електричен мотор“, на компанијата ББ Класик карс, добитник на грант од ФИТР.
За време на презентацијата, која се одржа во кругот на браунфилд објектот на германската компанија Кеслер, од која ББ Класик карс ги набавува електричните мотори, Вицепремиерот нагласи дека ова автентично електрично возило е добар пример за соработка помеѓу една домашна компанија со несекојдневна и креативна идеја за работа и странски инвеститор кој работи во земјата.
„Презентацијата на автомобилот е точно она што ние го посакуваме да го видиме како резултат од програмите што ги има Владата во рамките на третиот столб од Планот за економски раст, кој се спроведува од ФИТР и во рамките на првиот и вториот столб кои се спроведуваат преку Законот за финансиска поддршка на инвестиции. Мило ми е што гледам дека има реални резултати од проектот на ББ Класик Карс поддржан со грант од ФИТР во висина од 70% од вкупната вредност на проектот, а конретните продукти се тоа што беше наша замисла да го видиме како резултат од мерките што ги спроведуваме како поддршка на компаниите“ нагласи Анѓушев.

За време на презентацијата вицепремиерот оствари средба со управителот на компанијата Кеслер Патрик Трулие и сопственикот на ББ Класик Карс Милорад Китановски, со кои разговараше и за идниот развој на двете компании. Трулие информираше дека Кеслер во моментот своето производство на статори за електро мотори го извршува во изнајмен објект во општината Илинден во кој работат над 40 лица, од кои добар дел се инжинери.
„Германската компанија Кеслер е една од компаниите која во ТИРЗ Бунарџик има закупено простор од 13.600 квадратни метри, а планираат да го прошират за нови 5.000 квадратни метри. Во моментов се вршат подготвителни градежни работи на парцелата, а нивната намера е да изградат фабрика со висока технологија за производство на електромотори, електрични компоненети и електронски компоненти за ЦНЦ машини и за електрични возила. Се планира во објектот да има и развоен центар, токму такви компании ни требаат во земјата, со повисок технолошки развој кои ќе понудат софистициран производ, ќе вработат високо квалификувани кадри и ќе обезбедат подобро платени работни места за граѓаните“, подвлече Анѓушев.
Директорот на ФИТР Јован Деспотовски нагласи дека преку мерките од Фондот, компанијата ББ Класик Карс ќе добие поддршка во вредност од околу 7 милиони денари, додека сопственикот ќе учествува со 3 милиони денари, за да проектот за автентичен електричен автомобил се реализира во целост.
„Задоволство ми е што денеска може да презентираме еден од привите резултати од Планот за економски раст во третиот столб кој го започнавме 2018 година. Ова е добра идеја која е преточена во конкретен продукт, а одлично е што имаме додадена вредност на целиот проект, а тоа е германски инвеститор што ја препозна можноста во овој продукт да најде свој пазар и свој интерес“, потенцираше Деспотовски.
Тој додаде дека произвдството и присуството на Кеслер во Република Северна Македонија, реално ќе помогне да заживее концептот на ББ Класик карс и додаде дека веќе се разговара како, покрај на постоечкиот модел, би можело да се примени вградување на електричен мотор и на други возила со што ќе се придонесе до почиста и поздрава животна средина.
Сопственикот на ББ Класик карс Милорад Китановски посочи во проектот за електричен автомобил соработува со 20-тина мали стопанственици, занаетчии, работилници и претпријатија.
Управителот на Кеслер во нашата земја, Патрик Трулие ги потенцираше можностите кои Владата ги нуди за поддршка на нови инвестиции и нагласи дека до крајот на годинава планираат да ја изградат нивната фабрика во Бунарџик.
„Имаме сериозни планови да растеме како компанија, особено во делот на производство на електромотори и електро компоненети. На крајот на годината, нашиот план е да изградиме фабрика во Бунарџик, со што ќе се овозможи понатамошниот раст и развој “, рече Тролие.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

