Економија
(Видео) Трипуновски: Министерството ќе ја соопшти официјалната производна цена на смедеревката и вранецот

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски во општина Кавадарци по негово барање оствари средба со двете земјоделски здруженија кои што се од регионот Федерацијата на фармери, Здружението на мали семејни винарии, претставници од Земјоделскиот инспекторат, Подрачна единица, пратениците, градоначалниците поради претстојниот откуп на грозје.
„Она што сакам да ја информирам јавноста преку вас медиумите и присутните на состанокот е дека Министерството е тоа кое што ќе ја соопшти цената. Ниту една винарска визба не е таа која што ќе ја соопшти производната цена“, посочи министерот.
Трипуновски додаде дека Министерството согласно Законот пропиша Методологија за пресметка на производна цена на двете најзастапени вински сорти, тоа е смедеревката и вранецот. Согласно таа Методологија и согласно Законот Министерството објави Повик кој што траеше 15-тина дена. И веќе минатата недела заврши Повикот и склучен е Договор со Земјоделскиот институт – Скопје. Тоа е научна институција која што треба во наредниот период да излезе со производна цена за двете најзастапени сорти, и таа производна цена треба да биде зголемена за 25% како добивка према лозарите.
„Точно е дека имаме мало задоцнување, но тоа е поради тоа што претходната Влада предводена од СДСМ ако навремено ја донесеше Методологијата и ја усогласеше со законодавство, ако ја усогласеше со сите процедури, ние денеска ќе имавме ситуација каде што само ќе објавивме Повик. Меѓутоа ние даваме се од себе за да го фатиме рокот“, заклучи Трипуновски.
„Јас веќе со директорот на Земјоделскиот институт – Скопје разговарав и го замолив, со оглед дека е продолжен викенд, да се стават во функции за време на викендот се со цел веќе на почетокот на идната недела да имаме производна цена која што ќе биде зголемена за 25%“, истакна министерот.
Трипуновски посочи дека денеска ги информирал сите присутни дека во претстојниот откуп кој што ќе следи, секое откупно место ќе биде покриено со претставник од Земјоделскиот инспекторат. Секој инспектор ќе биде задолжен со широмер. Секој инспектор кој што ќе има широмер ќе има и одредена обука за правилно користење. И нормално Инспекторатот во наредните денови ќе направи дополнителна проверка на сите ваги кои што постојат на откупните места, затоа што во минатото се случувало да има манипулации во мерењето, и во мерењето на шеќерните единици и во количината.
„Инспекторатот ќе биде вистински следач на ситуацијата и нема да се дозволи манипулација на штета на земјоделците“, нагласи Трипуновски.
„Присутните ги информирав дека ланскиот денар кој што го вети минатата Влада уште не е исплатен, но ние со пренамената на Програмата обезбедуваме средства и во наредниве недела дена и тој денар ќе биде пуштен до лозарите. Во висина од околу 76 милиони денари ќе биде исплатена сумата за ланскиот денар“, вети Трипуновски.
Тој укажа дека Министерството постојано ја следи ситуацијата и нема да дозволи некој да си игра со трудот на лозарите. Министерството ќе биде вистински коректив.
„Годината по процените кои што ги добивам од терен говорат дека ќе имаме намалена количина на произведено винско грозје. Временските прилики си го прават своето, и ситуацијата на нефункционално Водостопанство во изминативе години резултираше и е еден од виновниците за намалена количина. Меѓутоа ценам и информациите од терен говорат дека квалитетот е одличен. А, моја обврска е да тој квалитет биде соодветно платен“, посочи министерот.
„Упатувам апел до сите лозари од регионот кои што произведуваат винско грозје, но и во другите делови од Македонија, дека јас, Инспекторатот и сите надлежни институции постојано ќе го следиме процесот и нема да дозволиме да се манипулира трудот на оваа категорија на земјоделци“, апелираше Трипуновски.
Тој додаде дека целта во наредните години е да се зголеми производството на вино, да се зголеми извоз и тоа ќе значи сериозен девизен прилив на државата по основ на извоз на вино.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
За првпат објавен Извештајот за спроведување на макропрудентната политика на Народната банка

Народната банка го објави за првпат Извештајот за спроведувањето на макропрудентната политика, со кој се овозможува транспарентен увид во карактеристиките на преземените макропрудентни мерки, начинот на нивното одредување, како и ефектите од нив. Преземените макропрудентни мерки беа насочени кон исполнувањето на посредните цели на макропрудентната политика за зајакнување на отпорноста на банкарскиот систем и ограничување на структурните системски слабости, а преку тоа и исполнување на крајната цел за одржување на финансиската стабилност.
Целта на мерките насочени кон кредитокорисниците, коишто се применуваат од средината на 2023 година, беше намалување на ризикот од прекумерно преземање ризици од стрaна на банките и од појава на преголема задолженост кај физичките лица при поолабавени кредитни услови и следствено, намалување на веројатноста за остварување на ризиците при неповолни промени во општите економски услови. Мерките се состоеја од јасни правила за тоа колку може да се задолжи едно лице без да се загрози неговата финансиска стабилност, поврзувајќи ја висината на кредитот со висината на доходот на физичкото лице или со вредноста на станбениот простор којшто е заложен како обезбедување. Воведувањето на овие мерки имаше главно превентивен карактер, нивниот интензитет главно се вклопуваше во применетите кредитни политики и практики на банките, но тие го пренесоа сигналот на Народната банка дека треба барем да се задржат применетите критериуми при новото кредитирање на физичките лица.
Другата група мерки целат кон зајакнување на капиталната сила на банките и нивниот капацитет за справување со потенцијалните негативни ефекти од остварувањето на ризиците, а се состојaт од воведување дополнителни капитални барања, познати како заштитни слоеви на капиталот. Во периодот по воведувањето на заштитните слоеви на капиталот ‒ заштитниот слој на капиталот за системски значајните банки и заштитниот слој за зачувување на капиталот во 2017 година и противцикличниот заштитен слој на капиталот во 2023 година ‒ нивото на капиталот на банките е значително зголемено при што стапката на адекватност на капиталот е поголема за речиси 4 процентни поени, достигнувајќи едно од највисоките нивоа во изминативе две децении.
Макропрудентната политика, како клучна алатка за одржување на финансиската стабилност, беше институционализирана со измените на Законот за банките во 2016 година, a надлежноста на Народната банка како макропрудентен орган беше дополнително зајакната со Законот за финансиска стабилност од 2022 година и со измените на Законот за Народната банка во 2024 година, што овозможи проширување на спектарот на примена на макропрудентните инструменти за целите на одржувањето на финансиската стабилност. Со редовна анализа и можност за приспособување на инструментите, Народната банка и натаму ќе спроведува макропрудентна политика со која ќе овозможи одржување на стабилноста и сигурноста на банкарски систем, што е најважната претпоставка за финансиска стабилност и долгорочен економски раст, се наведува во соопштението на Народната банка.
Извештајот е достапен на следнава врска
Економија
УЈП: Фискалните каси да имаат точни адресни податоци и редовно да се одржуваат во овластени сервисери

Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници кои вршат промет на добра и услуги со готовински плаќања дека се должни за секое работно место каде што се врши прометот да воведат и користат фискален систем на опрема, задолжително да издаваат фискална сметка за секој извршен промет и редовно да ги одржуваат и сервисираат фискалните апарати во овластен сервисен центар.
„Адресните податоци внесени во фискалниот систем треба да бидат точни и да соодветствуваат со локацијата каде што се користи фискалната каса. Даночниот обврзник кој го користи фискалниот систем во одреден деловен објект не смее да го пренесува, користи или отуѓува фискалниот апарат во друг објект без претходна пријава во Управата за јавни приходи преку овластен сервисен центар“, се наведува во соопштението.
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, корисници на фискална опрема дека секоја промена или одјава на фискалниот систем мора да биде одобрена од страна на Управата за јавни приходи.
Исто така даночните обврзници кои престануваат да го користат фискалниот систем, било поради прекин на дејност или набавка на нова опрема (нов фискален апарат), должни се стариот да го одјават преку овластен сервисен центар во Управата за јавни приходи.
УЈП апелира даночните обврзници да ги почитуваат одредбите од законот и да бидат даночно усогласени.
Економија
Објавена е табелата со цени на плинот во Европа, еве каде е Македонија

Домаќинствата во Европската Унија плаќале највисока цена на гас во втората половина од 2024 година откако Европскиот завод за статистика објавува податоци.
Просечната цена на гасот за домаќинствата во ЕУ беше за речиси 11,7 проценти повисока во втората половина од 2024 година отколку во претходните шест месеци, достигнувајќи го највисокото ниво од 2008 година, од 12,33 евра за 100 киловат-часови.
Во првата половина од минатата година, тоа беше за речиси два проценти пониско отколку во претходните шест месеци.
Домаќинствата на ниво на Унијата повторно потрошија повеќе за гас, за прв пат од крајот на 2022 година, главно поради зголемените даноци во многу земји по ублажувањето на енергетската криза, според статистичарите.
На годишна основа, цените за домаќинствата во ЕУ се зголемија за 9,6 проценти во втората половина од 2024 година, покажуваат табелите на Евростат.
Во еврозоната, гасот за домаќинствата во периодот од јули до декември бил во просек за 12,7 проценти поскап отколку во претходните шест месеци и чинел 13,18 евра за 100 киловат часови.
Најниска цена на гасот, изразена во евра, плаќале домаќинствата во Унгарија – 3,20 евра за 100 киловат часови.
Следи Хрватска – 4,56 евра за 100 киловат-часови, па Романија, каде што чинеше околу 5,4 евра за 100 киловат часови.
Највисоки цени на гасот, изразени во евра, плаќале домаќинствата во Шведска и Холандија, приближно 18,9 евра и 16,7 евра за 100 киловат часови.