Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Заев, Тевдовски и Анѓушев ја движат Македонија кон должничко ропство

СДСМ ја потценува интелигенцијата и помнењето на граѓаните и со манипулации бега од предизборните ветувања, реагираат денеска од опозициската ВМРО-ДПМНЕ.
Оттаму сметаат дека министерот Сугаревски сега се обидува да ги одрече ветувањата запишани во предизборната програма на СДСМ, како и во програмата на владата предводена од Заев.
„За да ги добијат гласовите ветуваа 600 километри автопат, а сега кога се гледа дека се неспособни да изградат макар еден километар, виновни им се граѓаните бидејќи лошо разбрале. Политиките и програмата на оваа неспособна влада за само една година доживеаја вистинско фијаско. СДСМ и Заев во предизборието на граѓаните им ветуваа изградба на шестотини километри автопат, како и 550 километри магистрални и регионални патишта и 1.000 километри локални патишта. И ова ветување на СДСМ и Заев се покажа како една огромна лага. Граѓаните по којзнае којпат се уверија дека на зборот на СДСМ и Заев не може да му се верува“, стои во партиското соопштение.
Според опозициската ВМРО-ДПМНЕ, бројките покажуваат дека владата на СДСМ и Заев за првите 3 месеци реализирала катастрофални 7,5 проценти од капиталните инвестиции за 2018 година.
„Додека нема никаква реализација на капитални инвестиции и владината програма на полето на инфраструктурни проекти, црното економско трио составено од Заев, Тевдовски и Анѓушев ја движи Македонија кон должничко ропство. Цената за расипничкото трошење ќе ја плаќаат не само сегашните туку и идните генерации граѓани на Република Македонија“, наведуваат од партијата.
Додаваат дека само за три месеци од новата година владата на СДСМ ги задолжила граѓаните за, како што велат, неверојатни 300 милиони евра, а јавниот долг ја надминал границата на 5 милијарди евра, додека, пак, државниот долг ја надминал границата од 4 милијарди евра.
„СДСМ ја закова Македонија на дното според макроекономските показатели во регионот и во Европа и е одговорна за стагнацијата на македонската економија во 2017 година кога растот на БДП изнесуваше 0%. Со вакви катастрофални економски политики, катастрофална реализација на капитални проекти и расипничко трошење македонската економија се движи кон целосен крах. Ова лудило мора да запре, а ова економско цунами мора што поскоро да си замине“, се наведува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Пуштени во употреба првите 20 километри од автопатот Кичево-Охрид

Првите 20 километри од автопатот Кичево – Охрид, на потегот од Врбјани до Ботун, денеска се пуштени во употреба. Овој момент, според Владата, претставува пресвртна точка и симбол на работата, посветеноста и разликата во пристапот кон големите проекти меѓу актуелната и претходната власт.
На свеченоста присуствуваше премиерот Христијан Мицкоски, кој порача дека не се работи само за пуштање на делница, туку за враќање на довербата на граѓаните.
„Само една година откако ја презедовме одговорноста за водење на државата, успеавме да го откочиме еден од најзаглавените инфраструктурни проекти. Овој автопат беше симбол на застој и срам, а денес е симбол на новото време. Секој метар е изграден со напор и волја да се стави крај на неуспесите од минатото“, изјави премиерот.
Тој најави дека веќе следната година автопатот Кичево – Охрид ќе биде целосно завршен и ставен во функција.
„Ова нема да биде случајна победа, туку планиран успех и резултат на секојдневна одговорна работа“, додаде Мицкоски.
Оптимизам за иднината изрази и вицепремиерот и министер за транспорт и врски Александар Николоски, кој оцени дека со оваа делница се отвораат нови можности за граѓаните и туризмот во регионот.
„Ова е автопат кој ги поврзува Кичево, Охрид и Струга со Скопје, Тетово и Гостивар, но и со Албанија. Веќе денес, овие први 20 километри се реалност и корист од нив ќе имаат сите“, нагласи Николоски.
Тој потсети дека проектот бил оставен во заборав и запустен од претходната Влада.
„Ова беше симбол на неспособноста на СДСМ и ДУИ. Немаше ниту работници, ниту инженери, ниту механизација. А денес е доказ за нашата посветеност и тоа е клучната разлика“, рече Николоски, додавајќи дека е симболично што првиот дел се отвора токму во славна Дебарца.
Изградбата на целокупниот автопат, кој е со вкупна должина од 57 километри, треба да биде завршена до крајот на 2026 година.
Економија
Тодор Анѓушев на конференција на Делегацијата на германско стопанство „Децентрализирано снабдување со електрична енергија преку фотоволтаици“

Законските одредби се донесени, и останува да се поставуваат батерии со добра проценка и пресметка за да се постигне најдобра исплатливост, порача Тодор Анѓушев, директор на ЕМС во групацијата Фероинвест, на конференцијата на Делегацијата на германското стопанство во Македонија, на која германски фирми ги претставуваа своите практики, производи и искуства во енергетиката.
„Потребно е да одиме кон што повеќе обновлива енергија, но истовремено дистрибутивниот и преносниот систем треба да се стабилизираат за да може да го поднесат тоа. Треба што побрзо да се работи на поставување батериски системи и на тој начин да се реши дизбалансот што обновливите извори го прават во системот. Но, по инсталирањето многу битен ќе биде и мониторингот на батерискиот систем. Нашата компанија располага со сопствен мониторинг систем, и може да ја програмира, води и управува батеријата ден за ден за инвеститорот да добие оптимални резултати“ – изјави Тодор Анѓушев.
Германските компании на конференцијата ги презентираа своите технолошки решенија и искуства, вклучително и примената на BIPV (building integrated photovoltaics) – технологија која овозможува вградување на фотоволтаици во фасади и кровни елементи без да се наруши естетиката на објектите.
Овие практики покажуваат јасен тренд – иднината припаѓа на децентрализираното, чисто и ефикасно производство на енергија, а Северна Македонија, со усвоените закони и со компании кои веќе нудат современи решенија, има потенцијал да го следи тој пат со забрзан чекор.
Комерцијален текст
Економија
Божиновска: Новата ТС Охрид го поврзува Балканот и европскиот пазар на електрична енергија

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денес изврши теренска посета на градилиштето за изградба на новата трансформаторска станица Охрид (ТС Охрид), дел од проектот за интерконекција Македонија–Албанија. Проектот опфаќа две целини – LOT 1: далноводот Битола – граничен премин со Албанија и LOT 2: изградба на трансформаторската станица Охрид во близина на селото Мешеишта.
Божиновска се запозна со текот на интензивните градежни активности што се одвиваат на површина од 80.000 метри квадратни: изградба на потпорни ѕидови и наклони, градежни работи на командната зграда, комплетирани фундаменти и започната монтажа на челични носачи и опрема во 400 kV постројка.
„Со реализацијата на овој проект, Северна Македонија гради мост кон европските пазари на електрична енергија, создава услови за стабилно и економично снабдување за граѓаните и отвора простор за приклучување на нови производители од обновливи извори – што е наш врвен приоритет, “истакна Божиновска.
Изградбата на новата 400 kV линија е стратешко зајакнување на стабилноста и сигурноста на електроенергетската мрежа на земјава. Со тоа се заокружува електроенергетското поврзување со сите соседи, што овозможува не само зголемена стабилност и доверливост, туку и активно учество на пазарите за балансни и системски услуги и размена на енергија во регионот.
При посетата, таа беше пречекана и детално информирана за напредокот на проектот од страна на проект менаџерот Дарко Докузовски.