Економија
ВМРО-ДПМНЕ нема да го поддржи законот за данок на солидарност

Гордана Димитриеска Кочоска, потпретседателка на ВМРО-ДПМНЕ на денешната трибина насловена „Погрешните економски политики-предизвик за преживување на стопанството и граѓаните“ во организација на партијата вели дека само еден ден пред одржување на јавна дебата за законот за данок на солидарност како политичка партија добиле покана од страна на министерот за финансии, укажувајќи дека вакви крупни работи треба да се комуницира со тие кои што ќе го доживеат најголемиот удар од ваквата законска новина, а тоа се коморите и компаниите.
Некаде на почетокот на јануари месец, министерот за финансии ни достави покана на која што требаше да присуствуваме на една јавна дебата која што ја организираше Министерството за финансии. Но, не покани еден ден пред да се случи тој настан, а притоа не информира дека ќе воведува нов закон односно нов данок, што беше шокантно за нас како политичка партија, бидејќи нели станува збор за сериозно. Не покани еден ден пред состанокот и немаш време да се подготвиш, односно сметам дека за вакви крупни работи треба да се комуницира со коморите и компаниите, односно тие кои што ќе го доживеат најголемиот удар од ваквата законска новина, рече Димитриеска Кочоска.
Димитриеска Кочоска потенцираше дека тие не присуствувале на тој состанок, но испратиле документ во кој јасно дефинираат дека ВМРО-ДПМНЕ е против тој закон.
Ние не присуствувавме на тој состанок, но писмено ги информиравме каде што кажавме дека сме против овој закон и денеска исто стоиме на истиот став, изјава таа.
Според Димитриеска Кочоска има големи недоречености во законот додавајќи дека владата која е најголем извор на криминал и која што не се откажала од ниту еден трошок измислува закон нови давачки за компаниите.
Солидарност значи кога сите заедно солидарно ќе учествуваме во нешто. Е сега владата која што е најголемиот извор на корупција и криминал, која што не се откажа од ниту еден трошок, која што ги полни во континуитет своите џебови сега има празен буџет и притоа измисли еден нов закон за данок на солидарност, објасни Димитриеска Кочоска.
Кај нас одиме со закон за солидарност при што не дефинираме за кои дејности ќе биде, туку ставаме една граница и велиме сите компании кои што имаат над 10 милиони евра приходи. Значи влада која што месец дена пред тоа планира скоро 1 милијарда евра на оние разни трансфери, најкоруптивни, најсомнителните каде што нема јасна дефиниција на што ќе се трошат, и во исто време паралелно спрема еден данок врз основа на кој што вели дека ќе обезбеди дополнителни во буџетот 90 милиони евра, истакна таа.
Димитриеска Кочоска вели дека владата на СДС врз основа на законот за данок на солидарност и собирање на 90 милиони евра сака да си го покрие неодговорното работење, потенцирајќи дека државата само врз основа на казнени пенали за раскинатите договори за изградба на Клиничките центри во Скопје и Штип, надзорот на коридорите 8 и 10д, како и издавање и повлекување на еврообврзницата ќе плати многу повеќе.
Колку се 90 милиони евра? Значи 53 милиони евра плативме само за надзор за изградба на коридорите 8 и 10д. Нешто повеќе од 18 милиони евра ќе платиме поради грешките на министерот за финансии, влада, министерот за правда како и да го дефинираме во оној период која ја издадовме еврообврзницата па се повлековме, па ја ре-издадоа, зошто немаше кој да ја потпише во Министерството за правда. Го раскинавме договорот за изградба на Клинички центар во Скопје каде што исто така имавме казнени пенали повеќе од 20 милиони евра, го раскинаа договорот за Клинички центар во Штип повторно казнени пенали. И вака по принципот на казнени пенали ќе добијам многу повеќе од 90 милиони евра. Значи собираме 90 милиони евра пари со кои што треба да покријат неодговорност на владата, децидна е Димитриеска Кочоска.
Димитриеска Кочоска порача дека ВМРО-ДПМНЕ никогаш нема да го прифати и да го гласа овој закон за данок на солидарност, како и дека за сето ова кое што го прави владата на СДС и ДУИ на стопанството и граѓаните ќе одговара.
ВМРО-ДПМНЕ никогаш нема да поддржи ваков закон и може да коментираат колку сакаат дека сме блокирале. Да ќе блокираме и секогаш ќе блокираме секогаш кога тие ќе теретат една група на граѓани да плаќаат и нема да биде еднакво за сите. И она кое што е клучно секогаш ќе бидеме против за да се полнат нивните џебови и да можат уште малку да покрадат бидејќи знаат дека следуваат избори и ќе се смени власта, и ќе одговараат за ова што го прават како на стопанството така и на граѓаните, порача Димитриеска Кочоска.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Муцунски: Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд-инвестиции

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, и директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Гоце Димоски, денеска одржаа тематска прес-конференција, на која говореа за последниот извештај на „Фајненшл Тајмс“ – fDi Intelligence, според кој Северна Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП.
„Денес споделуваме резултати што се видливи и недвосмислени. Според најновиот извештај на ‘Фајненшл Тајмс’ – fDi Intelligence, нашата земја е меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП. Докажуваме дека сме мала земја која умее да постигне големи резултати“, истакна министерот Муцунски.
Тој појасни дека гринфилд инвестициите значат нови фабрики, капацитети и нови работни места, додавајќи дека овој индекс покажува оти државата привлекува повеќе нов капитал отколку што би се очекувало за нејзината економска тежина – дека остварените резултати во делот на странските инвестиции се над нашата категорија.
„Тоа е порака до инвеститорите и граѓаните: тука вреди да се инвестира, да се гради, да се остане. Тоа е јасен сигнал дека енергетската транзиција и индустрискиот раст се во фаза на реализација – не само план или парола. И да бидеме јасни: ова признание не е случајно. Градиме предвидливост. Ние сме кредибилна членка на НАТО. Се поврзуваме со европските коридори. Испраќаме порака дека нашата држава е сигурен и достоинствен партнер“, додаде министерот Муцунски.
На прес-конференцијата тој истакна и дека граѓаните очекуваат чесна држава и јасни правила, подобро платени работни места и пониски трошоци. Во таа насока, нагласи дека целта не е постигната и дека Владата го забрзува чекорот:
„Денес не велиме ‘целта е постигната’. Денес го забрзуваме чекорот. Поедноставуваме постапки, кратиме рокови, ги поврзуваме домашните компании со странските инвеститори, вложуваме во вештини за младите. И, најважно – создаваме систем во кој никој не е над законот, затоа што довербата е нашата најсилна валута за раст“, заклучи министерот.
Директорот Димоски, пред медиумите, истакна дека денешниот успех претставува признание за стратегијата, пристапот и политиките што ги спроведува Владата во областа на привлекувањето странски директни инвестиции, каде клучни приоритети се економскиот раст, креирањето нови работни места и привлекувањето инвестиции со висока додадена вредност за македонската економија.
„После само една година посветена и напорна работа, сведоци сме дека, според последниот извештај кој веќе десет години го подготвува ‘fDi Intelligence’, специјален истражувачки оддел на ‘Фајненшл Тајмс’, Македонија е рангирана на шестото место во светот во привлекувањето на странски инвестиции во однос на бруто домашниот производ“, истакна Димоски.
Тој потенцираше дека крајната цел е структурна промена во начинот на привлекување инвестиции – со фокус на квалитет и додадена вредност, наспроти квантитет и обем на проекти – што е суштинската разлика која ја издвојува нашата земја од многу други економии во минатото, но и моментално во регионот.
Економија
Мицкоски: Македонија е шеста држава во привлекување странски инвестиции по БДП

Ќе бидам прецизен за да не бидам погрешно разбран, зборувавме дека сме четврта економија во Европа. За жал се уште постојат такви кои на брутален начин лешинарски се обидуваат да дефокусираат, многу јасно и прецизно рековме тогаш дека станува збор за четврти најголем раст на БДП во Европа. Така и ова ние сме шеста држава по бројот, обемот и волуменот на странски инвестиции во светот според БДП, значи да бидеме прецизни, да не оставиме на овој тип на луѓе да го дефокусираат и ова, вели премиерот, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање.
Премиерот Мицкоски додаде дека според Светската туристичка организација на ОН, Македонија е шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година.
„И исто така треба да кажеме дека Обединетите Нации секторот туризам објавуваше дека сме шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година. Тоа се параметри кои се добри и значајни. Дали тоа ќе се почувствува кај стандардот кај граѓаните, јас сум убеден дека тоа се случува, можеби доаѓа споро, но во периодот кој што следи ќе биде уште по изразено. Имајќи предвид дека без да имаме интервенционизам, популизам и без да имаме начин на кој што порано се зголемуваше просечната плата, ние го имаме истиот раст од 11, 12 и 13 проценти, што значи дека стандардот полека но сигурно доаѓа на свое место“, истакна тој.
„Примарна наша цел беше да се консолидираме како држава, ценам дека сме во таа состојба на консолидирање и сега е времето да се почне со раст, односно да се почувствува сето она за кое што денеска зборуваме. Затоа велам ако ние имаме раст на платите од 11, 12, 13 проценти на месечно ниво, а инфлација условно кажано во просек од 4 проценти, тогаш нето имаме зголемување од 7 проценти. Каква беше состојбата пред година ипол, две: Тогаш имавме просечна инфлација од 15,18, 20 проценти, и раст на платите кое што беше под нивото на инфлација, што значи дека стандардот беше во негатива, односно во минус, за разлика од сега кој е во позитива“, посочи премиерот Мицкоски.
Економија
Советот на Народната банка донесе одлуки за унапредување на заштитата на потрошувачите на финансиски услуги

На својата последна седница, Советот на Народната банка усвои четири значајни одлуки насочени кон зајакнување на системот за заштита на потрошувачите, коишто треба да обезбедат поголема транспарентност, фер практики и ефикасно постапување по поплаките на граѓаните од страна на банките и штедилниците, како и соодветни контролни механизми од страна на Народната банка во оваа област.
Со Одлуката за обезбедување јасни, релевантни и навремени информации за производите и услугите, којашто беше усвоена од Советот, се воведува задолжителна обврска за банките да обезбедуваат точни, разбирливи и навремени информации на потрошувачите, особено пред склучувањето договори за кредити и депозити. Информациите треба да дадат јасни насоки во однос на основните придобивки, ризиците и условите за користење на производот или на услугата, вклучително и за трошоците поврзани со финансиските производи и услуги, извести Народната банка.
Со усвоената Одлука за обезбедување фер и транспарентен пристап при склучување и примена на договорите со потрошувачите се воспоставуваат стандарди за фер пристап кон потрошувачите, како и забрана за нефер, измамнички и агресивни деловни практики. Воедно, се дефинираат основните можни ризиците кои треба јасно да им бидат објаснети на потрошувачите пред склучување на договор, а банките се задолжуваат да донесат интерни акти со кои ќе обезбедат фер практика и недискриминација, вклучително и во однос на потрошувачите со попреченост.
Одлуката за воспоставување систем за прием, евиденција и правично постапување со поплаките на потрошувачите го уредува начинот на поднесување, прием и разгледување на поплаки во банките, како и обврска за почитување на рокови за одговарање на поплаките и формирање посебна организациска единица или назначување лице задолжено за заштита на потрошувачите во банките и штедилниците.
Одлуката за начинот на вршење контрола над работењето на финансиските институции во доменот на заштитата на потрошувачите ги пропишува основните видови на контроли во доменот на заштита на потрошувачите. Покрај теренски и вонтеренски контроли, се предвидуваат и хоризонтални контроли на одредена тема кај сите банки и штедилници, како и контрола преку „таинствено купување“ по примерот на напредните европски практики.
Со овие четири одлуки, Народната банка поставува правила и механизми за подобра заштита на правата и интересите на потрошувачите, придонесувајќи кон потранспарентна и пофер средина за користење на финансиските услуги, како и поголема финансиска инклузија, се додава во соопштението на Народната банка.