Економија
Групацијата Триглав ја потврдува прогнозата за планираната годишна добивка

Во првите девет месеци од оваа година Групацијата Триглав реализира 69,9 милиони евра добивка пред даночењето, што е 8 проценти повеќе во споредба со истиот период минатата година.
Имајќи ги превид предвидените можности до крајот на годината, ја потврдува прогнозата за планираниот годишен резултат. Во однос на истиот период од минатата година, во дејноста осигурување остварен е раст на премија на сите пазари и во сите сегменти на осигурување (неживотни, животни и здравствени осигурувања), а зголемен е и опсегот на средства на клиентите со кои се управува. Во 2018 година Групацијата продолжува со спроведување на својата стратегија на раст и развој, со што се поврзани и активностите што Групацијата ги презеде оваа година. Надзорниот одбор на друштвото, на Андреј Слапар, претседател на Управата, му довери петогодишен мандат и ги потврди мандатите на членовите на управата, Урош Иванц и Тадеј Чороли. „Триглав осигурување – Скопје“, членка на Групацијата Триглав, третиот квартал оваа година го заврши со 11 отсто повисока бруто-полисирана премија (18,5 милиони евра) во споредба со истиот период минатата година.
Профитабилно работење. Деветмесечната добивка пред даночење на Групацијата Триглав изнесува 69,9 милиони евра, што е 8 отсто повеќе во споредба со истиот период минатата година. На тој резултат првенствено влијаеше доброто работење во дејноста осигурување, а приносите од инестиции, во согласност со очекувањата, беа пониски во споредба со истиот период минатата година.
Раст на премија на сите пазари и во сите сегменти. Групацијата фактурира 820,2 милиони евра консолидирана бруто-премија, што е 6 отсто повеќе во споредба со истиот период минатата година. Пораст на премија е реализиран на сите пазари на Групацијата. Во Словенија во просек порастот изнесуваше 5 отсто, а на другите пазари 8 отсто. Уделот на премија, фактурирана на пазарите надвор од Словенија, и понатаму јакне за 0,5 процентни поени и изнесува 18,3 отсто. Гледано од аспект на одделни сегменти на осигурување, премиите во неживотни осигурувања се зголемија 6 отсто, премиите од осигурувањата на живот 1 отсто, а кај здравствените осигурувања растот на премија изнесуваше 10 отсто.
Поволен комбиниран коефициент. Во споредба со истиот период минатата година, нето-износите за штети оваа година се зголемени (индекс 101), но нивниот раст видливо заостанува во однос на порастот на нето-приходи од премија (индекс 106). Тоа влијаеше на подобрување на комбинираниот коефициент на Групацијата, кој по третото тримесечје, изнесува поволни 92,4 отсто (94,5 отсто минатата година).
Понизок принос од финансиски инвестиции. На крајот на септември 2018 година Групацијата управуваше со 3,1 милијарди евра финансиски вложувања, кои во согласност со инвестициската политика се соодветно дисперзирани и главно се насочени кон валутна изложеност во евра. Приносите од нив (без приносите од вложувањата на осигуреници на животни осигурувања, кои преземаат инвестициски ризик) се намалија 19 отсто во споредба со истиот период минатата година, што поради минатогодишните еднократни случувања и ниските каматни стапки е очекувано.
Активности на преземање во рамките на стратегијата за раст и развој. Групацијата Триглав се развива и расте органски, но во соодветни околности не ја исклучува активноста на преземање. Оваа година ги потпиша договорите за купување на друштвото Raiffeisen Mirovinsko osiguravajuće društvo на хрватскиот пазар на пензиски осигурувања, купување на словенечкото друштво за управување ALTA Skladi и за купување на преостанатиот удел од 28,1 отсто на друштвото Skupna pokojninska družba, кое дејствува на словенечкиот пазар на доброволни дополнителни пензиски осигурувања.
Претседателот на управата на „Заваровалница Триглав“, Андреј Слапар, изјави: „Со работењето во деветте месеци оваа година сме задоволни, а имајќи ги превид предвидените можности до крајот на годината, ја потврдуваме својата прогноза на планираниот годишен резултат. Групацијата Триглав е финансиски цврста, работи профитабилно и безбедно и со тим од над 5.100 соработнички и соработници доследно ги спроведуваме развојните активности што сме ги зацртале. Како потврда на наведеното е годинашниот кредитен рејтинг А, со стабилна среднорочна прогноза од страна на бонитетната агенцијата S&P Global Ratings.
На својата седница, одржана на 14.11.2018 година, Надзорниот одбор на „Заваровалница Триглав“ го именуваше Андреј Слапар за претседател на управата во следниот петгодишен мандат. Андреј Слапар е носител на функцијата претседател на управата од мај 2013 година. Неговиот следен петгодишен мандат почнува на 12.11.2019 година. Воедно, Надзорниот одбор го прифати предлогот на претседателот на управата и повторно за членови на управата на „Заваровалница Триглав“ ги именува Урош Иванц и Тадеј Чороли. На функцијата членови на управата обајцата стапија во јули 2014 година, со тоа што следниот мандат на Урош Иванц му почнува на 15.7.2019, а мандатот на Тадеј Чароли стапува во сила на 30.7.2019 година. Претседателот на Надзорниот одбор на „Заваровалница Триглав“, Игор Стебернак, изјави: „Надзорниот одбор позитивно ја оценува работата на управата на друштвото. Соработката и меѓусебната доверба помеѓу управата и Надзорниот одбор се добри. Во име на Надзорниот одбор, на управата сакам да ѝ посакам многу успех во остварувањето на стратешките цели на Групацијата Триглав“.
„Триглав осигурување – Скопје“ со поголем раст на премија
„Триглав осигурување – Скопје“ третиот квартал од оваа година го заврши со 11 отсто поголема фактурирана бруто-премија (18,5 милиони евра) во споредба со истиот период минатата година. Растот на премијата се должи на одличните резултати постигнати во доменот на приватното доброволно здравствено осигурување, каде што „Триглав“ обезбеди раст на премија од 47 отсто во споредба со истиот период минатата година.
Главниот извршен директор на „Триглав“, г. Ѓорѓе Војновиќ, е задоволен од резултатите постигнати во првите три квартали од годината. „Добрите перформанси на ‘Триглав’ се должат на експертизата и балансираното управување со компанијата и со сите нејзини процеси, како и на фокусот на клиентите, кој наложува приспособување на понудата на потребите на пазарот и супериорен квалитет на услугите што компанијата ги обезбедува. Имајќи го тоа предвид, на крајот на август воведовме на пазарот нов пакет производи, „Триглав комплет +“, во кој врвната здравствена заштита што ‘Триглав осигурување’ ја нуди е дополнета со осигурување дом и каско-осигурување возила, а притоа обезбедува заштеда и до 40 отсто“, додаде во оваа пригода г. Војновиќ.
„Триглав осигурување – Живот“ е членка на Групацијата Триглав, која почна да работи на македонскиот пазар на крајот на минатата година нудејќи осигурување живот со компонента на штедење. Првата година на пазарот „Триглав – Живо“ активно работи на едукација на јавноста за спецификите и бенефитите од осигурувањето живот што ги нуди и воведување нови производи во својата продуктна палета како би можеле на клиентите да им понудат подобар квалитет на живот и безгрижна иднина.
Водечката позиција на македонскиот пазар на неживотни и животни осигурувања „Триглав“ ја потврди на крајот на вториот квартал остварувајќи пазарен удел од 15,7 отсто.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Трговците со помалку од 10 вработени немаат обврска да ги објавуваат цените онлајн

Од четврток, 18 април, сите трговци (мали, средни или големи) ќе треба да ги објават цените на секој производ што го нудат во малопродажба. Тука влегуваат и маркетите што продаваат основни прехранбени производи, овошје и зеленчук и трговците што продаваат средства за хигена, трговци на мало со бела техника, со играчки, техстилни производи, градежни материјали, алати и електрични апарати, буквално сите трговци што вршат трговија на мало. Исклучени се само микротрговци, односно оние што вработуваат до 10 лица, информира министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши.
Ова произлегува од Правилникот за начинот на објавување на цените на стоките и податоците што треба да се објавуваат од страна на мал, среден и голем трговец, кој врши дејност трговија на мало.
„Во согласност со Правилникот на Министерството за економија и труд, малиот, средниот и големиот трговец, кој врши дејност трговија на мало, има обврска да ги објавува цените на стоките што ги пласира на пазарот на својата веб-страница на јасен и достапен начин преку посебен дел на веб-страницата на трговецот посветен на цените, односно ценовник. Објавените цени треба да бидат достапни без потреба од регистрација или дополнителна најава. Ценовникот треба да содржи: назив на стока – производ (трговска марка, модел и слично), продажна цена со ДДВ, единечна цена за килограм, литар, метар, опис на стоката, достапност во продажен објект, редовна цена со ДДВ и промотивна или цена со попуст, која треба да содржи цена со попуст изразен во проценти, вид промоција, дали е тоа промотивна понуда, пакет за лојалност или сезонски попуст, како и времетраење на промоцијата или попустот“, појасни министерот.
Трговците треба да ги ажурираат цените на стоките на дневна основа, односно секој работен ден до 10 часот.
Во случај на ненамерна техничка грешка во ажурирањето на цените на стоките трговецот треба да ја коригира грешката во рок од 24 часа.
„Граѓаните сега ќе може да изберат каде ќе ги трошат своите пари бидејќи самите ќе може да видат и да споредат во кој маркет има најниски цени. Ќе бидат подобро информирани за тоа кој производ колку чини кај кој трговец. Нашите очекувања се дека со оваа мерка во наредниот период дополнително ќе има намалување на цените“, рече Дурмиши.
Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Грантови од 10 илјади евра за младите земјоделци, субвенции за млекопроизводителите

„Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ секојдневно докажува дека работи за иднината и за младите да останат во својата татковина и да го поминат својот живот тука во земјата во која се родени и растени. Ако изминативе 7 години, земјоделството беше заборавено од страна на минатата власт на СДС и ДУИ, сега тоа е спротивно“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Се вложува во секоја пора на општеството. Се вложува многу и во земјоделството. Покрај помошта која што сточарите, оризопроизводителите, лозарите ја добија, сега и млекопроизводителите го добија заслуженото.
4574 млекопроизводители беа исплатени од државата со вкупен износ од 292.614.813,00 денари.
Се изврши исплата по основ на произведено и предадено кравјо, овчо и козјо млеко по Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година за периодот јули-декември 2024 година.
Во однос на младите, се оформи повик за млади земјоделци кои ќе добијат грантови од 10 илјади евра за започнување на производство на квалитетна и органска храна. На овој начин ќе се стимулираат младите да се насочат кон земјоделието и ќе ја обезбедиме иднината на македонското земјоделство.
Иднината е во младите. Владата помага преку проекти и субвенции за оваа гранка од општеството. Што повеќе задоволни земјоделци, толку повеќе квалитетна македонска храна на трпезите.
Земјоделците нема да бидат заборавени, како што биле во минатото. Тие ја имаат безрезервната поддршка на Владата и тоа ќе продолжи во иднина!“, соопшти ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Исплатени речиси 4,7 милиони евра субвенции за млекарите

Во текот на вчерашниот ден се исплатија 4.574 млекопроизводители со вкупен износ од 292.614.813 денари, информира Министерството за земјоделство.
„Извршената исплата е по основ на произведено и предадено кравјо, овчо и козјо млеко по Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година за периодот јули-декември 2024 година. Висината на директните плаќања изнесува 5 денари по литар за кравјо млеко и 6 денари по литар за овчо и козјо млеко“, се наведува во соопштението.
Со ова, велат од МЗШВ, субвенциите по основ на произведено и предадено млеко за 2024 година се целосно исплатени.