Економија
Групацијата Триглав ја потврдува прогнозата за планираната годишна добивка

Во првите девет месеци од оваа година Групацијата Триглав реализира 69,9 милиони евра добивка пред даночењето, што е 8 проценти повеќе во споредба со истиот период минатата година.
Имајќи ги превид предвидените можности до крајот на годината, ја потврдува прогнозата за планираниот годишен резултат. Во однос на истиот период од минатата година, во дејноста осигурување остварен е раст на премија на сите пазари и во сите сегменти на осигурување (неживотни, животни и здравствени осигурувања), а зголемен е и опсегот на средства на клиентите со кои се управува. Во 2018 година Групацијата продолжува со спроведување на својата стратегија на раст и развој, со што се поврзани и активностите што Групацијата ги презеде оваа година. Надзорниот одбор на друштвото, на Андреј Слапар, претседател на Управата, му довери петогодишен мандат и ги потврди мандатите на членовите на управата, Урош Иванц и Тадеј Чороли. „Триглав осигурување – Скопје“, членка на Групацијата Триглав, третиот квартал оваа година го заврши со 11 отсто повисока бруто-полисирана премија (18,5 милиони евра) во споредба со истиот период минатата година.
Профитабилно работење. Деветмесечната добивка пред даночење на Групацијата Триглав изнесува 69,9 милиони евра, што е 8 отсто повеќе во споредба со истиот период минатата година. На тој резултат првенствено влијаеше доброто работење во дејноста осигурување, а приносите од инестиции, во согласност со очекувањата, беа пониски во споредба со истиот период минатата година.
Раст на премија на сите пазари и во сите сегменти. Групацијата фактурира 820,2 милиони евра консолидирана бруто-премија, што е 6 отсто повеќе во споредба со истиот период минатата година. Пораст на премија е реализиран на сите пазари на Групацијата. Во Словенија во просек порастот изнесуваше 5 отсто, а на другите пазари 8 отсто. Уделот на премија, фактурирана на пазарите надвор од Словенија, и понатаму јакне за 0,5 процентни поени и изнесува 18,3 отсто. Гледано од аспект на одделни сегменти на осигурување, премиите во неживотни осигурувања се зголемија 6 отсто, премиите од осигурувањата на живот 1 отсто, а кај здравствените осигурувања растот на премија изнесуваше 10 отсто.
Поволен комбиниран коефициент. Во споредба со истиот период минатата година, нето-износите за штети оваа година се зголемени (индекс 101), но нивниот раст видливо заостанува во однос на порастот на нето-приходи од премија (индекс 106). Тоа влијаеше на подобрување на комбинираниот коефициент на Групацијата, кој по третото тримесечје, изнесува поволни 92,4 отсто (94,5 отсто минатата година).
Понизок принос од финансиски инвестиции. На крајот на септември 2018 година Групацијата управуваше со 3,1 милијарди евра финансиски вложувања, кои во согласност со инвестициската политика се соодветно дисперзирани и главно се насочени кон валутна изложеност во евра. Приносите од нив (без приносите од вложувањата на осигуреници на животни осигурувања, кои преземаат инвестициски ризик) се намалија 19 отсто во споредба со истиот период минатата година, што поради минатогодишните еднократни случувања и ниските каматни стапки е очекувано.
Активности на преземање во рамките на стратегијата за раст и развој. Групацијата Триглав се развива и расте органски, но во соодветни околности не ја исклучува активноста на преземање. Оваа година ги потпиша договорите за купување на друштвото Raiffeisen Mirovinsko osiguravajuće društvo на хрватскиот пазар на пензиски осигурувања, купување на словенечкото друштво за управување ALTA Skladi и за купување на преостанатиот удел од 28,1 отсто на друштвото Skupna pokojninska družba, кое дејствува на словенечкиот пазар на доброволни дополнителни пензиски осигурувања.
Претседателот на управата на „Заваровалница Триглав“, Андреј Слапар, изјави: „Со работењето во деветте месеци оваа година сме задоволни, а имајќи ги превид предвидените можности до крајот на годината, ја потврдуваме својата прогноза на планираниот годишен резултат. Групацијата Триглав е финансиски цврста, работи профитабилно и безбедно и со тим од над 5.100 соработнички и соработници доследно ги спроведуваме развојните активности што сме ги зацртале. Како потврда на наведеното е годинашниот кредитен рејтинг А, со стабилна среднорочна прогноза од страна на бонитетната агенцијата S&P Global Ratings.
На својата седница, одржана на 14.11.2018 година, Надзорниот одбор на „Заваровалница Триглав“ го именуваше Андреј Слапар за претседател на управата во следниот петгодишен мандат. Андреј Слапар е носител на функцијата претседател на управата од мај 2013 година. Неговиот следен петгодишен мандат почнува на 12.11.2019 година. Воедно, Надзорниот одбор го прифати предлогот на претседателот на управата и повторно за членови на управата на „Заваровалница Триглав“ ги именува Урош Иванц и Тадеј Чороли. На функцијата членови на управата обајцата стапија во јули 2014 година, со тоа што следниот мандат на Урош Иванц му почнува на 15.7.2019, а мандатот на Тадеј Чароли стапува во сила на 30.7.2019 година. Претседателот на Надзорниот одбор на „Заваровалница Триглав“, Игор Стебернак, изјави: „Надзорниот одбор позитивно ја оценува работата на управата на друштвото. Соработката и меѓусебната доверба помеѓу управата и Надзорниот одбор се добри. Во име на Надзорниот одбор, на управата сакам да ѝ посакам многу успех во остварувањето на стратешките цели на Групацијата Триглав“.
„Триглав осигурување – Скопје“ со поголем раст на премија
„Триглав осигурување – Скопје“ третиот квартал од оваа година го заврши со 11 отсто поголема фактурирана бруто-премија (18,5 милиони евра) во споредба со истиот период минатата година. Растот на премијата се должи на одличните резултати постигнати во доменот на приватното доброволно здравствено осигурување, каде што „Триглав“ обезбеди раст на премија од 47 отсто во споредба со истиот период минатата година.
Главниот извршен директор на „Триглав“, г. Ѓорѓе Војновиќ, е задоволен од резултатите постигнати во првите три квартали од годината. „Добрите перформанси на ‘Триглав’ се должат на експертизата и балансираното управување со компанијата и со сите нејзини процеси, како и на фокусот на клиентите, кој наложува приспособување на понудата на потребите на пазарот и супериорен квалитет на услугите што компанијата ги обезбедува. Имајќи го тоа предвид, на крајот на август воведовме на пазарот нов пакет производи, „Триглав комплет +“, во кој врвната здравствена заштита што ‘Триглав осигурување’ ја нуди е дополнета со осигурување дом и каско-осигурување возила, а притоа обезбедува заштеда и до 40 отсто“, додаде во оваа пригода г. Војновиќ.
„Триглав осигурување – Живот“ е членка на Групацијата Триглав, која почна да работи на македонскиот пазар на крајот на минатата година нудејќи осигурување живот со компонента на штедење. Првата година на пазарот „Триглав – Живо“ активно работи на едукација на јавноста за спецификите и бенефитите од осигурувањето живот што ги нуди и воведување нови производи во својата продуктна палета како би можеле на клиентите да им понудат подобар квалитет на живот и безгрижна иднина.
Водечката позиција на македонскиот пазар на неживотни и животни осигурувања „Триглав“ ја потврди на крајот на вториот квартал остварувајќи пазарен удел од 15,7 отсто.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Владата нема да ги толерира триковите на трговците ако ги зголемат цените без основа

Премиерот Христијан Мицкоски изјави дека будно се следи состојбата со цените и најави дека Владата ќе реагира доколку се утврдат непринципиелни однесувања кај трговците, посочувајќи дека мерки ќе бидат донесени доколку е потребно.
„Состојбата со цените апсолутно ја следам одблиску, реков дека нема да толерирам трикови, внимателно следиме што се случува во маркетите и се разбира, доколку има одредени непринципиелни однесувања што јас ги нарекувам трикови, ќе делуваме. Инаку, имаме во план да носиме мерки со кои јавноста ќе биде запознаена благовремено“, рече Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање за време на манифестацијата „Од нива до трпеза“ во општина Аеродром.
Тој најави дека Владата ќе го разгледа Извештајот на Државниот пазарен инспекторат кој се однесува на состојбата со цените по завршувањето на владините мерки, по што ќе излезе со официјален став во јавноста.
Во однос на цените на овошјето, премиерот истакна дека покачувањето кај црешите и јаболките е резултат на неповолните временски услови, и најави дека намалениот род ќе влијае на понудата.
„Нивната цена не е 500 денари, туку од 200 до 300 денари по килограм, но и тоа е многу. Тоа е така поради студот, тоа што беше елементарна непогода за црешите, истото го афектираше и ресенското јаболко. Иако оваа година очекувавме и таму голем род, за жал тоа нема да се случи, ќе биде преполовено, ако не и трипати намалено поради неколкуте недели кога имаше ниски температури. Ретка е понудата на трпезата, очекувам истото да се случи и со јаболката кога ќе дојде редот“, изјави Мицкоски.
Од друга страна, министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, изјави дека нема драстично зголемување на цените на основните прехранбени производи, и уверува дека пазарните инспектори ја следат состојбата низ целиот синџир – од производство до продажба.
„Нема драстично зголемување на цените во делот каде што ние сме надлежни, во делот на прехранбени основни производи. Секој месец Државен пазарен инспекторат ќе биде на терен, ќе гледа, и ако случајно се случува да имаме зголемување енормно без економска оправданост од трговците, нормално дека ќе донесеме пак одлуки. И тоа сум го кажал и во други изјави – ќе донесеме поригорозни мерки од тие што сме ги презеле досега“, рече Дурмиши на новинарско прашање во Тетово, каде присуствуваше на настан за промоција на Оперативниот план за вработување за 2025 година.
Министерството за економија и труд на 20 февруари предложи мерка што Владата ја изгласа, со која беа ограничени маржите за 100 групи производи, а замрзнати цени за осум артикли. Мерката траеше до 30 април, по што започна мониторинг на цените во цел месец мај.
Економија
Од идеја до бизнис со помош на државата, Владата обезбеди 40 милиони евра

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, денеска престојуваше во Тетово каде што оствари работна посета и средба со граѓани, локални претприемачи и претставници на институции. Целта на посетата беше директна презентација на активните мерки за вработување кои се предвидени со Оперативниот план за 2025 година.
Овој план, кој се спроведува преку Агенцијата за вработување, е една од клучните алатки на Владата за зголемување на вработеноста и поттикнување на претприемништвото. За неговата реализација, во 2025 година се издвоени над 40 милиони евра, што претставува највисок досега буџет наменет за оваа цел.
„Преку Оперативниот план за вработување, државата првпат системски пристапува кон решавање на невработеноста – не само преку финансиска помош, туку и со структурна поддршка, менторство и обука. Граѓаните добиваат реална можност да започнат сопствен бизнис, да креираат работни места и да придонесат во локалната економија“, истакна министерот Дурмиши.
Во рамки на Планот за 2025 година, активни се три главни мерки за самовработување:
Мерка 1.1 – Финансиска поддршка до 7.000 евра за лица постари од 29 години кои сакаат да отворат сопствен бизнис. За работодавачите кои ќе вработат лице со попреченост, се предвидува дополнителна поддршка од 4.000 евра.
Мерка 1.2 – Поддршка до 10.000 евра за млади лица до 29 години кои имаат одржлива и иновативна бизнис-идеја.
Мерка 1А – Поддршка до 20.000 евра за формирање на заеднички бизнис од страна на најмалку две невработени лица.
Сите мерки се спроведуваат преку интегриран пристап, кој опфаќа: идентификација на потреби, професионално советување, обука, развој на бизнис-план, административна поддршка и менторство во првите 12 месеци од работењето.
„Наша цел е да изградиме економија базирана на знаење, иницијатива и локален развој. Овие мерки не се само финансиски поттик – тие се платформа за личен и професионален напредок. На младите не им велиме само да останат тука – туку им даваме услови за да успеат“, нагласи министерот Дурмиши.
Во рамки на теренската комуникација, министерот ќе продолжи со посети во повеќе општини – Гостивар, Кичево, Липково, Сарај и други – со цел директно информирање и вклучување на граѓаните во овие програми.
Аплицирањето за мерките веќе е започнато, а до крајот на вчерашниот ден се регистрирани над 2.500 апликации.
Економија
Мицкоски: Земјоделците се херои на денешницата, Владата останува посветена на нивната поддршка

На манифестацијата „Од нива до трпеза“, која денеска се одржува во Скопје, премиерот Христијан Мицкоски упати јасна порака за поддршка на македонските земјоделци, нагласувајќи дека Владата силно се залага за развојот на земјоделскиот сектор и поддршка на оние кои го одржуваат аграрот жив.
„Македонија има потенцијал – и тоа не е празна фраза, туку фактичка состојба. Имаме сонце, имаме вода, имаме плодна почва, но најважно од сè – имаме луѓе. Луѓе кои не се плашат да станат рано наутро, да ги извалкаат рацете во кал, да работат до доцна навечер. Тие се тивките херои на нашето време. Тие се темелот на нашата економија, чуварите на традицијата и креаторите на иднината“, изјави премиерот.
Мицкоски подвлече дека земјоделството е еден од стратешките приоритети на Владата, наведувајќи дека во последните 11 месеци биле исплатени повеќе од 8 милијарди денари за субвенции и други форми на финансиска помош за земјоделците.
„Ова не се празни ветувања – ова се мерливи резултати. Тие говорат за нов пристап, нова енергија и визија со која сакаме да го издигнеме земјоделството, да ги поттикнеме младите генерации да се вклучат во овој сектор, и пред сè – да ја зајакнеме довербата кај секој земјоделец“, рече премиерот, апелирајќи до граѓаните да избираат македонски производи и со тоа директно да го поддржат домашното производство.
На манифестацијата учествуваат 25 општини од целата земја, претставувајќи уникатни традиционални производи како што се домашни вина, печива, мед и рачни изработки.
Настанот е во организација на здружението „Наша традиција, наша иднина“, со поддршка од Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство. Главната цел е да се истакне богатството на македонската традиционална храна и да се промовира руралниот туризам како ресурс со сериозен економски и културен потенцијал.