Економија
Групацијата Триглав ја потврдува прогнозата за планираната годишна добивка
Во првите девет месеци од оваа година Групацијата Триглав реализира 69,9 милиони евра добивка пред даночењето, што е 8 проценти повеќе во споредба со истиот период минатата година.
Имајќи ги превид предвидените можности до крајот на годината, ја потврдува прогнозата за планираниот годишен резултат. Во однос на истиот период од минатата година, во дејноста осигурување остварен е раст на премија на сите пазари и во сите сегменти на осигурување (неживотни, животни и здравствени осигурувања), а зголемен е и опсегот на средства на клиентите со кои се управува. Во 2018 година Групацијата продолжува со спроведување на својата стратегија на раст и развој, со што се поврзани и активностите што Групацијата ги презеде оваа година. Надзорниот одбор на друштвото, на Андреј Слапар, претседател на Управата, му довери петогодишен мандат и ги потврди мандатите на членовите на управата, Урош Иванц и Тадеј Чороли. „Триглав осигурување – Скопје“, членка на Групацијата Триглав, третиот квартал оваа година го заврши со 11 отсто повисока бруто-полисирана премија (18,5 милиони евра) во споредба со истиот период минатата година.
Профитабилно работење. Деветмесечната добивка пред даночење на Групацијата Триглав изнесува 69,9 милиони евра, што е 8 отсто повеќе во споредба со истиот период минатата година. На тој резултат првенствено влијаеше доброто работење во дејноста осигурување, а приносите од инестиции, во согласност со очекувањата, беа пониски во споредба со истиот период минатата година.
Раст на премија на сите пазари и во сите сегменти. Групацијата фактурира 820,2 милиони евра консолидирана бруто-премија, што е 6 отсто повеќе во споредба со истиот период минатата година. Пораст на премија е реализиран на сите пазари на Групацијата. Во Словенија во просек порастот изнесуваше 5 отсто, а на другите пазари 8 отсто. Уделот на премија, фактурирана на пазарите надвор од Словенија, и понатаму јакне за 0,5 процентни поени и изнесува 18,3 отсто. Гледано од аспект на одделни сегменти на осигурување, премиите во неживотни осигурувања се зголемија 6 отсто, премиите од осигурувањата на живот 1 отсто, а кај здравствените осигурувања растот на премија изнесуваше 10 отсто.
Поволен комбиниран коефициент. Во споредба со истиот период минатата година, нето-износите за штети оваа година се зголемени (индекс 101), но нивниот раст видливо заостанува во однос на порастот на нето-приходи од премија (индекс 106). Тоа влијаеше на подобрување на комбинираниот коефициент на Групацијата, кој по третото тримесечје, изнесува поволни 92,4 отсто (94,5 отсто минатата година).
Понизок принос од финансиски инвестиции. На крајот на септември 2018 година Групацијата управуваше со 3,1 милијарди евра финансиски вложувања, кои во согласност со инвестициската политика се соодветно дисперзирани и главно се насочени кон валутна изложеност во евра. Приносите од нив (без приносите од вложувањата на осигуреници на животни осигурувања, кои преземаат инвестициски ризик) се намалија 19 отсто во споредба со истиот период минатата година, што поради минатогодишните еднократни случувања и ниските каматни стапки е очекувано.
Активности на преземање во рамките на стратегијата за раст и развој. Групацијата Триглав се развива и расте органски, но во соодветни околности не ја исклучува активноста на преземање. Оваа година ги потпиша договорите за купување на друштвото Raiffeisen Mirovinsko osiguravajuće društvo на хрватскиот пазар на пензиски осигурувања, купување на словенечкото друштво за управување ALTA Skladi и за купување на преостанатиот удел од 28,1 отсто на друштвото Skupna pokojninska družba, кое дејствува на словенечкиот пазар на доброволни дополнителни пензиски осигурувања.
Претседателот на управата на „Заваровалница Триглав“, Андреј Слапар, изјави: „Со работењето во деветте месеци оваа година сме задоволни, а имајќи ги превид предвидените можности до крајот на годината, ја потврдуваме својата прогноза на планираниот годишен резултат. Групацијата Триглав е финансиски цврста, работи профитабилно и безбедно и со тим од над 5.100 соработнички и соработници доследно ги спроведуваме развојните активности што сме ги зацртале. Како потврда на наведеното е годинашниот кредитен рејтинг А, со стабилна среднорочна прогноза од страна на бонитетната агенцијата S&P Global Ratings.
На својата седница, одржана на 14.11.2018 година, Надзорниот одбор на „Заваровалница Триглав“ го именуваше Андреј Слапар за претседател на управата во следниот петгодишен мандат. Андреј Слапар е носител на функцијата претседател на управата од мај 2013 година. Неговиот следен петгодишен мандат почнува на 12.11.2019 година. Воедно, Надзорниот одбор го прифати предлогот на претседателот на управата и повторно за членови на управата на „Заваровалница Триглав“ ги именува Урош Иванц и Тадеј Чороли. На функцијата членови на управата обајцата стапија во јули 2014 година, со тоа што следниот мандат на Урош Иванц му почнува на 15.7.2019, а мандатот на Тадеј Чароли стапува во сила на 30.7.2019 година. Претседателот на Надзорниот одбор на „Заваровалница Триглав“, Игор Стебернак, изјави: „Надзорниот одбор позитивно ја оценува работата на управата на друштвото. Соработката и меѓусебната доверба помеѓу управата и Надзорниот одбор се добри. Во име на Надзорниот одбор, на управата сакам да ѝ посакам многу успех во остварувањето на стратешките цели на Групацијата Триглав“.
„Триглав осигурување – Скопје“ со поголем раст на премија
„Триглав осигурување – Скопје“ третиот квартал од оваа година го заврши со 11 отсто поголема фактурирана бруто-премија (18,5 милиони евра) во споредба со истиот период минатата година. Растот на премијата се должи на одличните резултати постигнати во доменот на приватното доброволно здравствено осигурување, каде што „Триглав“ обезбеди раст на премија од 47 отсто во споредба со истиот период минатата година.
Главниот извршен директор на „Триглав“, г. Ѓорѓе Војновиќ, е задоволен од резултатите постигнати во првите три квартали од годината. „Добрите перформанси на ‘Триглав’ се должат на експертизата и балансираното управување со компанијата и со сите нејзини процеси, како и на фокусот на клиентите, кој наложува приспособување на понудата на потребите на пазарот и супериорен квалитет на услугите што компанијата ги обезбедува. Имајќи го тоа предвид, на крајот на август воведовме на пазарот нов пакет производи, „Триглав комплет +“, во кој врвната здравствена заштита што ‘Триглав осигурување’ ја нуди е дополнета со осигурување дом и каско-осигурување возила, а притоа обезбедува заштеда и до 40 отсто“, додаде во оваа пригода г. Војновиќ.
„Триглав осигурување – Живот“ е членка на Групацијата Триглав, која почна да работи на македонскиот пазар на крајот на минатата година нудејќи осигурување живот со компонента на штедење. Првата година на пазарот „Триглав – Живо“ активно работи на едукација на јавноста за спецификите и бенефитите од осигурувањето живот што ги нуди и воведување нови производи во својата продуктна палета како би можеле на клиентите да им понудат подобар квалитет на живот и безгрижна иднина.
Водечката позиција на македонскиот пазар на неживотни и животни осигурувања „Триглав“ ја потврди на крајот на вториот квартал остварувајќи пазарен удел од 15,7 отсто.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Спектакуларно отворање во Гевгелија: ЏАМБО и ВЕРО станаа новата омилена дестинација во „Gevgelija Mall“
Со огромна посетеност и во празнична атмосфера, овој викенд во Гевгелија и официјално започна со работа новиот, најсовремен ЏАМБО (JUMBO) маркет. Сместен во новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“, реномираниот бренд ја реализираше својата голема инвестиција во јужниот регион, носејќи светско шопинг искуство за локалното население.
Отворањето помина во знакот на семејната забава и радоста. Најмладите посетители уживаа во целодневната програма исполнета со музика, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, што го претвори првиот работен ден на маркетот во вистински настан за градот.
Новиот објект се простира на површина од 3.000 метри квадратни, дизајниран според највисоките светски стандарди. Купувачите веќе имаат пристап до асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи производи за домот, играчки, декорации и сезонски изненадувања.
Како значајна новина за купувачите во Гевгелија е интегрирањето на селектиран асортиман од брендот ВЕРО во рамките на самиот маркет. Оваа стратешка синергија им овозможува на потрошувачите на едно место да ги задоволат сите потреби за домаќинството, штедејќи време и уживајќи во квалитетот на двата силни бренда.
Генералниот директор на ВЕРО и ЏАМБО маркетите, Петар Денковски, истакна дека ова отворање е многу повеќе од проширување на продажната мрежа – тоа е исполнување на ветувањето за поддршка на локалната заедница.
„Горди сме што со оваа капитална инвестиција директно влијаеме на економскиот пулс на Гевгелија. Отворивме нови работни места и создадовме силен регионален магнет кој очекуваме да привлекува купувачи не само од градот, туку и од соседството,“ изјави Денковски.
Менаџментот на компанијата потврди дека експанзијата не застанува тука. Успешната приказна продолжува и следната година со најавеното отворање на нов маркет во Струмица, со што ЏАМБО и ВЕРО целосно ќе го заокружат своето присуство во југоисточниот дел на Македонија.
Новиот маркет во Гевгелија веќе работи со полн капацитет, нудејќи креативни решенија и производи за целото семејство, под препознатливиот слоган „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“.
(ПР)
Економија
ССКМ ја поздравува одлуката со која данокот од 5 отсто останува при првата продажба на недвижностите
Сојузот на стопанските комори на Македонија ја поздравува одлуката со која данокот од 5 % останува при првата продажба на недвижностите.
„Ја поздравуваме одлуката на Владата за 5 % ДДВ, кој е при првата продажба на станбен простор, ова ги покажува позитивните заложби на бизнис-секторот и ССКМ претставен преку Градежната комора во соработка на Министерството за финасии и Владата. Сојузот на стопанските комори на Македонија смета дека одлуката на државата стапка за првата продажба на новоизградени станови да остане 5 % е оправдана.
Според ССКМ, оправдана е и одлуката на Министерството за продолжување на важноста на повластената стапка од 5 % ДДВ и сметаат дека со нејзиното продолжување најголема корист ќе имаат купувачите на станбени единици, односно населението.
Ивица Јаќимовски, член на управниот одбор при ССКМ, посочува дека со продолжување на данокот за купување станови на 5 %, почнувајќи од 2026 година, се очекува секторот за недвижности да добие нов импулс.
„Оваа повластена стапка на ДДВ има цел да го поддржи пристапот на граѓаните до домување, да ја стимулира градежната активност и да ја зајакне стабилноста на пазарот. Имплементацијата на даночната стапка од 5 % носи неколку важни привилегии и за купувачите и за индустријата: намалувањето на даночната стапка значително ги намалува вкупните трошоци за купување стан правејќи го сопствеништвото на домот подостапно за пошироката популација; се очекува прифатливоста создадена од данокот од 5 % да ја зголеми побарувачката за нови и постојни станови, што може да ги поттикне градежните и недвижните сектори и со поповолна даночна средина, домашните и странските инвеститори може да покажат зголемен интерес за пазарот на домување, што ќе придонесе за економски раст“, вели тој.
Економија
„Македонија 2025“ со рекордни резултати во 2025: поддржани 2.573 лидери и таленти, 168 бизниси и 190 стипендисти
„Македонија 2025“ ги објави резултатите од својата работа во 2025 година, при што организацијата постигна рекордни успеси во поддршката на економскиот развој, лидерството и глобалната поврзаност на земјата. Во 2025 година „Македонија 2025“ имплементирала, преку повеќе од 40 програми и иницијативи со кои се поддржани 168 компании, доделени се 190 стипендии за едукација и усовршување, а 2.573 лидери и таленти биле директно опфатени со програмите за развој. Организацијата исто така бележи значително зголемување на својот општествен импакт, со 94 активни членови во управните и советодавните тела и развиени шест клучни предлог-политики кои веќе се интегрираат во национални стратегии и реформски процеси.
2025 беше година на значајни исчекори и во однос на глобалната дијаспора. Македонија2025 ја спроведе првата и најголема глобална анкета на дијаспората со над 1.400 учесници од повеќе од 40 земји, чијашто анализа веќе е основа за новата Национална стратегија за соработка со дијаспората 2025-2030. Во партнерство со Владата беше лансирана и кампањата „Македонска дијаспоро, добредојде дома“, која допре до над 20.000 иселеници ширум светот, а организацијата учествуваше во креирањето и на повеќе стратешки документи во областите дигитализација, конкурентност, високо образование, научно-технолошки развој и односи со дијаспората.
Паралелно, „Македонија 2025“ продолжи континуирано да ја зајакнува бизнис-заедницата и човечкиот капитал преку програми насочени кон модернизација, дигитална трансформација и развој на лидерски компетенции. Преку Центарот за дигитална трансформација – GoDigital беа изработени 30 детални проценки на дигитална зрелост, 15 дигитални стратегии за компании и беше обезбедена практична техничка поддршка за пет компании во процесот на имплементација на нови дигитални решенија. Овие услуги им помогнаа на фирмите да го подигнат својот степен на конкурентност, да ги оптимизираат процесите и да воведат алатки што ја забрзуваат нивната интеграција во современите економски текови. Воедно, 553 професионалци и менаџери посетуваа специјализирани обуки, работилници и вебинари, со што се создаде поширока заедница на практичари кои активно ја применуваат стекнатата експертиза во своите организации. Како дел од напорите за градење силна генерација претприемачи, 27 млади менаџери и основачи на компании го надградија своето бизнис знаење преку реномираната обука што ја спроведе канадската Ајви бизнис-школа во рамките на проектот „Лидер“, со што мрежата на алумни се прошири на 451 член.
Во делот на лидерството, програмите на Македонија2025 и годинава изградија нова генерација на носители на промени. Престижната програма за образование на извршни директори Зафировски, на Келог-школата за менаџмент (САД) во 2025 година ја завршија пет македонски извршни директори кои стекнаа врвни глобални менаџерски знаења и пристап до меѓународна мрежа на лидери. Со ова, нашата Зафировски алумни заедница достигна до 51 член. Дополнително, 5 професионалци беа дел од програмата за извршно образование во Канада, комбинирајќи академски модули со практично учење и размена на искуства во канадски компании.
Стипендиската програма за студентска извонредност „Атанас Близнакоф“ поддржа 121 студент, а особено значајно е што 75% од нив беа поврзани со ментори – успешни македонски професионалци од земјата и дијаспората – кои им помогнаа да ги развијат своите кариерни насоки, академски капацитети и професионални амбиции. На овој начин, програмите на Македонија2025 не само што обезбедуваат финансиска и образовна поддршка, туку создаваат и силен еко-систем на идни лидери, поврзани со глобалната мрежа на знаење и можности.
Во хуманитарната сфера, како одговор на трагедијата во Кочани, организацијата обезбеди 55.356 евра за медицинска опрема за три здравствени установи во Скопје и во Кочани, а Клубот на амбасадорите на „Македонија 2025“ му донира средства за реновирање дел од детското одделение во Специјалната болница „Св. Еразмо“ во Охрид.
Посебно влијание во 2025 година имаше и 14-тиот годишниот самит „Македонија 2025“, кој повторно се позиционира како водечки бизнис-настан во регионот. Со повеќе од 700 учесници, 38 говорници од 15 земји и богата програма од панели, дискусии и B2B-средби, самитот беше фокусиран на економскиот раст, дигиталната трансформација, иновациите и улогата на дијаспората во забрзувањето на развојот на земјата, создавајќи платформа за идеи и партнерства што ги поврзуваат бизнисите дома и во светот.
Со овие резултати „Македонија 2025“ ја заокружува 2025 година како една од најуспешните досега, поставувајќи високи стандарди за економски развој, иновации и вклученост на дијаспората и поставува темели за уште поамбициозна агенда во 2026 година.

