Економија
Два милиона евра неповратни средства за поддршка на проекти на стартап- и спиноф-компаниите
Заменикот на претседателот на Владата задолжен за економски прашања, координација на економските ресори, Фатмир Битиќи, и директорот на Фондот за иновација и технолошки развој, Коста Петров, денес го промовираа јавниот конкурс за стартап- и спиноф-компании – „Стартапувај 3“.
Вицепремиерот Битиќи соопшти дека со овој конкурс ќе бидат овозможени 2 милиона евра неповратни средства финансиска поддршка за македонскиот стартап-систем.
„Целта на овие повици е трансформацијата на стартап-екосистемот и создавање конкурентен и силен систем, кој ќе има огромно позитивно влијание врз домашната економија и ќе придонесе за нејзина интернационализација“, нагласи Битиќи.
Вицепремиерот се осврна на потенцијалот, кој, како што истакна, Владата го препознава во стартап-бизнисите и кон целата поддршка што досега им е дадена.
„Владата на Република Северна Македонија гледа навистина голем потенцијал во идеите на младите и иноватни луѓе, а доказ за тоа се и досегашните 305 поддржани стартап-компании со инвестиција од над 17 милиони евра. Како претседател на новооформениот стартап-совет, со голема гордост учествувам во сите проекти што ги развиваме, со цел да ги олесниме условите за создавање сопствен бизнис во нашата земја. Целта на постоењето на советот е токму во тоа – да ги разгледаме сите потенцијални предизвици што може да се надминат и модифицираат и да се создадат најповолни услови и околности за инвестирање во нашата земја“, потенцира вицепремиерот.
Беше посочено дека еден од главните предизвици на работата на стратап-советот е развивањето подобри регулативи преку создавање нови и ажурирање на постојните прописи и создавање платформи, кои ќе ги намалат трошоците за стартап-компаниите и ќе ги олеснат административните процедури.
„Така, Законот за иновациската дејност, кој е креиран според новите трендови и кој првпат ќе ги вклучува и бизнис-ангелите“ во рамките на своите одредби, а на тој начин ќе обезбеди подобар пристап до финансиите и подобар ангажман на корпорациите и нивните инвестициски фондови во македонскиот стартап-екосистем. Истовремено, ние сме посветени и на привлекување дигитални номади и нашата намера е да создадеме адаптирани законски измени и погодни услови за престој и работа на странците во нашата земја. Ова би било од голема корист за економијата на земјата бидејќи заработениот приход на странците ќе се потроши во Република Северна Македонија придонесувајќи за растот на домашната економија. Исто така, сакам да посочам дека пред само една недела Владата донесе одлука за формирање работна група за подготовка национална стратегија за вештачка интелигенција, на која гледаме како дел од планот за економски развој на Република Северна Македонија“, заврши Битиќи.
Директорот на Фондот за иновации и технолошки развој, Коста Петров, имаше детаљна презентација на јавниот конкурс, при што посочи дека ова е веќе трет по ред јавен повик од овој вид, во кој се воведени важни новитети, кои значително ги подобруваат условите за аплицирање и го олеснуваат пристапот до финансиски средства за стартап- и спиноф-компаниите.
„Целта на сите овие промени е да им го олесниме патот на компаниите што имаат потенцијал да реализираат иновативни бизнис-идеи. Поддршката преку овој повик е наменета на проекти што имаат најмалку потврден концепт и јасна амбиција за комерцијализација, како и проекти што се во фаза на потврден концепт до преткомерцијална (претпазарна) фаза“, истакна директорот на ФИТР.
Петров нагласи дека првпат на овој повик може да аплицира и тим што се состои од најмногу 5 члена – физички лица. Во овој случај апликантот е обврзан во рок од 30 календарски дена по приемот на известувањето за селекција на предлог-проектот да основа трговско друштво во кое како основачи ќе се јавуваат најмалку 51 % од членовите на тимот. Правилникот со сите информации е веќе објавен на веб-страницата на Фондот.
„Во однос на активностите што ќе бидат одобрени за финансирање, некои од оние што ги поддржуваме се за истражување и развој, развој на пилот-линии, производ или услуга, активности за тестирање и валидација, активности за тестирање на пазарот и други. Во делот подобни трошоци во интерес на времето ќе издвојам само неколку од нив, а тоа се бруто-плати за лица што се или ќе бидат вработени кај корисникот, набавка и/или изнајмување опрема и потрошни материјали за истражување и развој, како и поддоговорни услуги за истражување и развој“, рече директорот Петров.
Директорот на ФИТР нагласи дека првпат на јавниот повик „Стартапувај“ добиените средства ќе бидат неповратни, што претставува уште еден сериозен поттик и олеснување за македонските стартапџии да добијат шанса за реализација на нивните проекти.
„Фондот ќе обезбеди до 40.000 евра (до 90 %) од вкупниот буџет на проект за трговски друштва до 3 години постоење, односно до 60.000 евра (85 %) од вкупниот буџет на проект за трговски друштва со над 3, а помалку од 6 години постоење. Преостанатиот износ од 10 %, односно 15 % од вкупниот буџет за проектот ги обезбедува апликантот“, додаде директорот.
Покрај финансиската поддршка, на сите креативни и иновативни стартап-компании што ќе аплицираат на овој јавен повик, Фондот им нуди и дополнителна поддршка преку нивните партнери. Со соработката со НЛБ банка и бакната „Силк роуд“, на компаниите им стојат на располагање повеќе кредитни производи и услуги по привилегирани пониски каматни стапки од редовните.
„Нашата држава има причина да се гордее со фактот дека Фондот за иновации и технолошки развој пред една недела стана првиот стратешки партнер за Amazon Web Services за Северна Македонија, со што на корисниците на ФИТР, особено стартапите во државата, им се достапни кредити во износ до 10.000, 25.000, сѐ до 100.000 американски долари“, рече директорот на Фондот, при што додаде дека ќе продолжи праксата за овозможување менторска поддршка за сите стартап- и спиноф-компании во фазата на подготовка, развој и реализација на идеите.
Директорот на ФИТР посочи дека веќе од утре ќе почнат инфо-сесиите во рамките на кампањата #45ДенаСтартапувај, при што во наредните 45 дена сите заинтересирани ќе имаат можност да ги чујат советите на некои од најупешните претприемачи и експерти во државата.
На јавниот конкурс „Стартапувај 3“ сите заинтересирани стартап- и спиноф-компании ќе може да аплицираат во наредните 45 дена, сѐ до 12 јуни 2021 година, до 14 часот, а целата проектната документација и начинот на аплицирање се целосно достапни на веб-страницата: https://www.fitr.mk/startapuvaj3/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Вицегувернерката Нацевска: Кога плаќањата се извршуваат без напор, економијата расте со доверба
„Единствената област за плаќања во евра, СЕПА, веќе е дел од нашата реалност. Тоа не е само симбол, туку и услуга. Преку пониските трошоци, брзината и едноставниот сет информации потребен за извршување на плаќањето, граѓаните и компаниите од нашата земја веќе ги чувствуваат придобивките кога испраќаат пари или кога плаќаат снабдувачи во странство или, пак, кога примаат дознаки од странство“, порача вицегувернерката на Народната банка, Емилија Нацевска, во завршното обраќање на 16. конференција за плаќањата и пазарната инфраструктура, одржана под наслов „Преповрзување на плаќањата во дигиталната ера“.
Вицегувернерката истакна дека следниот приоритет е развивањето и воведувањето инстант плаќања, како нова навика, а не само можност. „Целта е практична – да можете да платите и да ви биде платено за неколку секунди, во секое време (24/7/365), преку безбеден систем и со сигурно порамнување преку централната банка“, рече Нацевска, додавајќи дека меѓусебното поврзување на платните системи на земјите од Западен Балкан, како и со европскиот ТИПС ќе придонесе за побрза економска интеграција на регионот во Европската Унија.
Покрај СЕПА и инстант плаќањата, во фокусот на Конференцијата беа и отпорноста и довербата во платните системи, како предуслов за стабилност, којашто е неопходна за непречено функционирање на економијата. Нацевска истакна дека размената на искуства, тестирањето и координираното реагирање при инциденти се клучот за одржувањето на довербата на јавноста.
Посебно внимание ѝ беше посветено на улогата на финтек-компаниите и на небанкарските даватели на платежни услуги, коишто веќе се рамноправен дел од системот. „Тие носат брзина, практичност и конкуренција, но со тоа и одговорност за заштита на корисниците и податоците“, нагласи таа.
Во однос на иновативните решенија и регулативата, вицегувернерката порача дека тие не треба да се гледаат како спротивности, туку дека регулаторите треба да создадат простор за нови идеи, но и да обезбедат сигурност на плаќањата и заштита на клиентите, бидејќи рамнотежата меѓу иновацијата и стабилноста е исклучително важна, рече Нацевска, нагласувајќи ја важноста на пропорционалноста во регулирањето, заради обезбедување еднакви правила и правични услови за сите учесници на пазарот.
Во своето завршно обраќање, Нацевска потсети дека ако на претходната конференција се зборуваше за планови, оваа година веќе се истакнуваат конкретни резултати и реални решенија.
„Се движиме во вистинската насока – од дизајн кон услуга, од концепти кон видливи придобивки“, заклучи вицегувернерката, изразувајќи им благодарност на сите учесници, партнери и организатори на Конференцијата за нивните идеи, соработка и посветеност во градењето подобар и посигурен платен екосистем.
Економија
Истече рокот за поднесување и плаќање на ДДВ обврските за третиот квартал
Управата за јавни приходи ја информира јавноста дека заклучно со 27 октомври 2025 година, кога истече законскиот рок за поднесување на ДДВ-04 пријавите и плаќање на даночниот долг за третиот квартал од 2025 година, сè уште постојат даночни обврзници кои не ги исполниле своите законски обврски.
Според евиденцијата на УЈП, остануваат неподнесени 2.209 тримесечни и 146 месечни пријави, како и 7.436 тримесечни и 1.270 месечни даночни обврзници кои не го извршиле плаќањето на пријавениот даночен долг. Редовноста во исполнувањето на обврските е знак на одговорност и доверба, вредности што заеднички го градат системот во кој сите учествуваме и веруваме.
Управата за јавни приходи веќе достави персонализирани известувања до сите обврзници со пријавен, а ненаплатен долг за соодветниот даночен период.
Во тек е спроведување на активности и мерки во координација со сметководителите и обврзниците, со цел да се избегнат блокади на сметки и дополнителни трошоци за присилна наплата. Важно е да се внимава на роковите, бидејќи за секој ден на задоцнување се пресметува камата во износ од 0,03% од преостанатиот долг, како и изрекување на дополнителни глоби. Оттука, потсетуваме на обврската за точно, целосно и навремено плаќање на поднесените ДДВ-04 пријави. По доставата на опомените, Управата ќе пристапи кон присилна наплата кај сите обврзници кои нема да го подмират долгот доброволно. УЈП апелира до сите засегнати обврзници да постапат одговорно и навремено, со цел да се обезбеди стабилна даночна историја и да се избегнат непотребни последици. За дополнителна помош и поддршка, даночните обврзници и сметководителите можат да се обратат преку е-пошта на [email protected] или телефонски на 0800 33 000 (од фиксен) и 02 3253 200 (од мобилен). Вашата дисциплина денес е вашата предност утре.
Економија
„Реплек“ на најпрестижниот саем за фармација CPHI – потврда за конкурентноста, квалитетот и интернационалниот потенцијал
Портфолиото на фармацевтската компанија „Реплек“ и оваа година предизвикува голем интерес на CPHI саемот за фармација, кој од 28-ми до 30-ти октомври се одржува во Франкфурт, Германија, под мотото „Ја обликуваме иднината на фармацијата“. CPHI саемот е собир на глобалните лидери во фармацијата и во неговите рамки се презентираат иновациите во индустријата.
„Реплек“ го презентира своето производно портфолио – фармацевтски производи и козметика, а значително внимание предизвикуваат производите на компанијата на база на канабис, за кои интересот континуирано расте. Во рамките на саемот, менаџментот на компанијата остварува бројни средби за проширување на соработката и освојување на нови пазари и понатамошно унапредување на позициите кои се градени 80 години, јубилеј кој годинава го одбележува компанијата.
„‚Реплек’ континуирано вложува во дигитализација, иновации, лансирање на нови производи, како и во проширување на пласманите. Наша стратешка цел е продлабочување на постојните партнерства и склучување нови, со цел ширење на компанијата и на пазарите каде што досега не сме биле присутни. Со воведувањето напредни технологии и иновативни решенија во портфолиото, нашите производи и брендови сѐ повеќе го освојуваат меѓународниот фармацевтски пазар, на кој ја потврдуваме нашата позиција како конкурентен производител, но и како сигурен и доверлив партнер. Нѐ радува фактот што реномирани компании од Европската унија, Јужна Америка и Азија го потврдуваат интересот и веќе имаме најава за проширување на соработката. Дополнително, саемот е одлична можност за привлекување потенцијални партнери не само за извоз во регионот и пошироко, туку и за истражување на интересот за Реплек како регионален дистрибутер и партнер за продажба и маркетинг на Балканот“, изјави Душан Пецовски, генерален директор на „Реплек“.
Во рамките на саемот, заедно со меѓународните партнери, „Реплек“ ќе го одбележи и својот 80-годишен јубилеј. CPHI покажува дека долгогодишната фармацевтска традиција е нешто што високо се вреднува на меѓународниот пазар, ја зголемува довербата во компанијата и нејзината конкурентност. Континуираното сертифицирање со EU GMP сертификатот за добри производни практики е уште еден аспект кој значајно влијае на конкурентноста на компанијата на меѓународниот пазар.
CPHI е највлијателниот светски фармацевтски настан, кој годинава се одржува по 36 пат, а свое учество на саемот имаат најзначајните фармацевтски компании. Оваа година саемот на едно место собра повеќе од 62.000 професионалци и експерти од над 166 земји, а нивните предавања за најновите достигнувања во областа на фармацијата предизвикуваат огромен интерес. Присутни се и 2.400 изложувачи од целиот свет. Саемот секоја година се одржува на различна локација. На овој престижен настан компаниите од фармацевтскиот сектор од целиот свет имаат можност за промоција на своите портфолија, како и презентација на нивните иновативни производи и брендови.
Компанијата „Реплек“ околу 75 отсто од своите производи ги пласира на странските пазари, во повеќе од 25 држави во Европската Унија, Централна и Југоисточна Азија, како и во регионот Адрија. Најголема потврда за високиот квалитет и конкурентноста на производите на компанијата која има 80-годишна традиција, е фактот што голем дел од нив на некои од пазарите се во рангот на најпродаваните.
„Реплек“ континуирано инвестира во модернизација и унапредување на своето производно портфолио, со цел зајакнување на своите пазарни позиции. Во таа насока е и значајното двојно меѓународно признание кое компанијата го доби минатиот месец, односно двата EAEU GMP сертификати, кои се резултат на инспекции кои потврдуваат дека производствените процеси и системот за квалитет на „Реплек“ се целосно усогласени со принципите за добра производна пракса регулирани за Евроазиската економска унија. Овие сертификати се потврда за високите стандарди што се применуваат во секоја фаза од работењето и постојаното подобрување на квалитетот на секој чекор, од развојот и производството, до финалната дистрибуција.
(ПР)

