Економија
Државниот пат Крива Паланка – ГП Деве Баир пуштен во употреба

Денеска официјално се пушти во употреба државниот пат А2 Крива Паланка – ГП Деве Баир. Инвестицијата е вредна 12,2 милиони евра, грант средства обезбедени од 2,4 милиони неповратни средства и заем од Европската банка за обнова и развој.
Покрај целосната рехабилитација, доградена е и трета лента до ГП Деве Баир. Овој државен пат е дел од европскиот Коридор 8.
„Реализацијата на патните правци, кои се дел од Коридорот 8 и Коридорот 10-д за нас се од посебно значење бидејќи инвестициите во овие два коридори се политички и економски влог во нашата европска иднина. Нашите постигнувања носат придобивки за нашите граѓани кои тоа го гледаат и го вреднуваат. Во последните пет години за модернизација на патната мрежа низ државата преку изградба и рехабилитација на патишта се имплементирани крупни инфраструктурни проекти кои порано беа само на хартија. Северна Македонија го менува својот лик и станува уште подостапна за инвеститорите кои сè повеќе ги препознаваат нашите можности и потенцијали. Ако минатата година беше година на нови можности, оваа година очекувам да биде година на европски можности кои ќе ни ја обезбедат нашата европска иднина на која посветено работиме, а така и ќе продолжиме“, посочи премиерот Ковачевски на денешниот настан.
„Подобрувањето на патната делница од Крива Паланка до границата со Бугарија ќе придонесе за економски развој на земјата и нејзина регионална интеграција преку зајакнување на поврзаноста со соседните земји и со пазарот на ЕУ. ЕУ останува силен партнер во сите инфраструктурни проекти кои придонесуваат за побрза економска интеграција на земјата“, изјави евроамбасадорот Гир.
Министерот Бочварски потенцираше дека овој патен правец е дел од вкупната инвестициона активност од две милијарди евра само во патната инфраструктура.
„Овие инвестиции ги реализираме за да создадеме услови за економски раст, олеснувајќи го транспортот на товар и патници и отворајќи нови можности за домашните компании. Верувам дека оваа патна врска веќе го олеснува транспортот и патувањето во овој дел од државата. Коридорот 8 има посебно економско и општествено значење и заедно со ЈП за државни патишта правиме сè за што поскоро да ја завршиме неговата доизградба“, изјави министерот за транспорт и врски, Благој Бочварски.
„Преку проширувањето на патот со трета лента вршиме директно унапредување на сообраќајот, зголемувајќи го извозот на државата, со што генерираме бенефит за целата национална економија. Комплетирајќи ја целата делница која минува низ Коридорот 8. Новите патишта со себе носат нови инвестиции и можности за жителите за квалитетен живот и економска стабилност. Водени од ова активно, инвестираме во истокот и североистокот, градежната експанзија се гледа во секој сегмент. Инвестираме околу 115 милиони евра за подобрување на магистралните патишта, изградба на експресен пат од Страцин до Крива Паланка, изградба на железницата кон Деве Баир, проект кој се работи после подолги години на застој“, истакна министерот Николовски.
„Градежните работи за реконструкција и рехабилитација беа во вкупна должина од 13 км и вкупна издвоена вредност од 12,24 милиони евра, дел средства обезбедени преку ЕБОР и дел средства обезбедени преку грант од Европската комисија во висина од 2,4 милиони евра. Постоечката ширина на патот беше 6.50 м, а сега со проширувањето е 10.35 м. Реконструкцијата беше во рамки на проектот „Побезбедно патување и подобра поврзаност на граѓаните на Северна Македонија“, поддржан од Европската Унија и Програмата за инвестирање“, изјави директорот на ЈП за државни патишта, Рустеми.
„Со над 1,2 милијарди евра кои до денес се инвестирани во патишта, железници, управување со отпад и енергија, ЕБОР останува стратешки партнер на Северна Македонија, во градење на одржлива и позелена економија. Продолжуваме да работиме заедно со Владата и Европската Унија во подобрување на инфраструктурата, придонесувајќи кон економскиот успех на земјата и идните стремежи кон приклучување на ЕУ”, изјави Фатих Туркменоглу, директор на ЕБОР во Северна Македонија.
Градоначалникот на Крива Паланка, Митовски, истакна дека граѓаните веќе ги чувствуваат придобивките од инвестициите во патната мрежа со што дополнително се засилува економскиот развој на Општината и се обезбедува подобро меѓугранично поврзување.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Две милијарди евра инвестиции во железничкиот сообраќај, брза пруга Табановце-Гевгелија

Се надзираат контурите за почеток на најголемиот инфраструктурен проект во регионот. Формирање на координативното тело во вторник и започнување на постапка за обезбедување на финансиски средства за реализација на проектот брза пруга, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Проектот брза пруга Табановце-Гевгелија ќе чини од 1,7 до 2 милијарди евра и ќе биде најголем поединечен проект во Македонија.
Новата брза пруга ќе биде со нови возови, локомотиви и целосно модернизирана и реконструирани железнички станица во Скопје и реконструирани станици низ Македонија.
Со брзата пруга предвидено е патнички сообраќај да биде до 160 км на час, а товарниот сообраќај до 120 км на час. Граѓаните ќе можат да патуваат за час и пол до Солун, 4 до 5 часа до Виена.
Со поддршка и следење на британските и европските стандарди овој проект е од големо значење и ќе ја подобри безбедноста во железничкиот сообраќај.
Брз и ефикасен железнички сообраќај од граница на Србија до граница на Грција. Делницата Табановце – Гевгелија ќе се скрати од 235 км што е моментално, влез излез од државата, се планира да биде 200 и под 200 км. Целта е да имаме брза пруга и брз транспорт.
Македонија конечно ќе почне да ја користи добрата местоположба и ќе се впише на мапата на карго Европа. Карго транспортот се предвидува да донесе од 100 – 120 милиони годишен приход од товарниот сообраќај.
Со развојот на железничката и патната инфраструктура се создаваат можности за поврзување, за подобар и поквалитетен живот на граѓаните“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
ВМРО-ДПМНЕ: Kланот Заеви и Филипче преку шема на фирми препродавале јаглен на ЕСМ трипати поскапо и профитирале

Во време на ковид пандемија и енергетска криза Заев и Филипче се богателе врз грбот на граѓаните кои плаќаа драстично повисоки сметки за струја, велат од ВМРО-ДПМНЕ.
„Венко Филипче трет ден молчи за испумпувањето на десетици милиони евра од ЕСМ од страна на Вице Заев и фирми кои водат лично до него.
Вице Заев, Зоран Заев и Венко Филипче се директно виновни што струјата во нивно време се покачи за над 50%.
Фирми блиски до Заев и Филипче препродавале јаглен на ЕСМ за три пати поскапо од набавеното.
Зоран Заев, Вице Заев и Венко Филипче, за да можат да се богатат врз грбот на граѓаните креирале мрежа на фирми и посредници за ископ, транспорт и продажба на јаглен од Грција на ЕСМ.
Грчкиот јаглен горел во Македонија а профитот завршил кај Вице Заев во Бугарија.
Јагленот кој од Грција се продавал кон мрежата на фирми за 30 евра бил препродаван во Македонија на ЕСМ по цена и до 82.5 евра.
Додека кланот Заеви продавале скап јаглен на ЕСМ, Филипче уживал во придобивките на милионските бизниси.
Одговорност за овој милионски скандал мора да има, а ЈО да отвори истрага“, пишува во соопштението на ВМРО-ДПМНЕ.
Економија
Повеќе од половина од самовработените во ЕУ работат и по пензионирање

Во Европската унија, 56,4 отсто од самовработените лица во текот на 2023 година продолжиле да работат дури и по добивањето на првата пензија, објави денеска Евростат.
Канцеларијата на ЕУ задолжена за статистика наведува дека меѓу земјите-членки на Европската унија, процентот на самовработени пензионери кои продолжиле да работат или повторно се вклучиле на пазарот на трудот бил највисок во Шведска (98,4 отсто), Финска (88) и Ирска (87,7).
Од друга страна, најниско учество имало во Шпанија (18,2 отсто), Грција (20,3) и Словенија (40,4).
Повеќе од половина (57 отсто) од вработените пензионери во ЕУ работеле со скратено работно време.
Оваа стапка е значително повисока отколку кај вработените кои не се пензионери (16,2 отсто).