Економија
Експресивен дизајн и иновативна технологија: Новиот Volkswagen T-Roc е тука!

Во салонот на Volkswagen во Скопје пристигна новиот T-Roc: Со свеж дизајн, иновативни системи за помош и бројни дигитални услуги, Volkswagen ја продолжува успешната приказна на својот компактен кросовер модел. Изострената надворешност го дефинира непогрешливиот изглед на новиот T-Roc. Внатрешноста е рафинирана со висококвалитетни материјали, редизајниран инфозабавен систем и дигитален кокпит кој доаѓа како стандард. Иновативната технологија од повисоките класи на возила сега е интегрирана во семејството на компактните SUV модели – во облик на IQ.Light, со LED матрични фарови и системите за помош на IQ.Drive со помош за патување, како и предвидлив ACC темпомат.
Софистициран ентериер, изострен надворешен дизајн
Со површина со подлога од пена и препознатливи шевови, новата табла со цртички носи модерни и висококвалитетни дизајни во внатрешноста на новиот T-Roc. Инфозабавниот систем сега е дизајниран како таблет и позициониран на контролната табла во линија на гледање со инструмент таблата зад воланот. Во зависност од опремата, инфозабавниот дисплеј е достапен со големина од 8 или 9,2 инчи. Компактниот SUV стандардно доаѓа со дигитална инструмент табла која е опционално достапна до големина од 10,25 инчи како Digital Cockpit Pro. Мултифункционалниот волан, кој исто така е дел од стандардниот пакет, има нов дизајн кој придонесува за интуитивната контрола на возилото.
Висококвалитетната облога на вратата од штоф сега е стандардна. Во линиите на опрема Style и R-Line, облогите на вратите и потпирачите за раце се направени од кожа и се стилски дизајнирани со шевови, исто како и потпирачите за глава. Друга карактеристика на линијата опрема Style се централните панели на удобните седишта во ArtVelours. Во комбинација со R-Line пакетот за опрема, достапни се и врвни спортски седишта за возачот и за совозачот (претходно достапни само кај спортскиот T-Roc R), како и Nappa кожен тапацир се достапни како опција.
Линиите на новата надворешност на T-Roc се изострени, што го прави неговиот непогрешлив кросовер дизајн уште повпечатлив. Стандардно се вклучени LED предни светла и затемнети задни светла. IQ LIGHT со LED матрични фарови и осветлена лента за решетка на ладилникот, како и групи за задни светла со нова графичка структура и динамичен трепкач се достапни во понудата. Пет нови бои на надворешност и новодизајнирани алуминиумски тркала од 17 и 19 инчи им овозможуваат на клиентите уште повеќе можности да го приспособат својот автомобил.
Нови нивоа на дигитализација и поврзување
Новиот T-Roc стандардно доаѓа со напредните системи за помош Front Assist и Lane Assist. Дополнително, новите IQ.DRIVE Travel Assist и Predictive Cruise Control овозможуваат потпомогнато управување, сопирање и забрзување при брзини до 210 км/ч. Со интегрирање на сигналите од предната камера, како и GPS и податоците од навигацијата, системот за контрола на возилото може да вклучи информации за локално ограничување на брзината, знаци за границите на градот, крстосници и кружни текови.
Новиот T-Roc ја содржи третата генерација на Modular Infotainment Toolkit (MIB3), што овозможува користење на различни функции и услуги базирани на интернет. Услугите We Connect Plus може да се користат бесплатно во Европа една година како дел од стандардниот пакет. Функциите Apple CarPlay™ и Android Auto™, исто така, може да се интегрираат безжично во контролниот систем преку App-Connect Wireless.
Ефикасни TSI и TDI мотори, 7-брзински DSG и 4MOTION достапни како опција
Во разновидното погонско портфолио на новиот T-Roc има два TSI и два TDI мотори за избор. Во зависност од избраниот погон, 6-брзински мануелен менувач или 7-брзински DSG ја напојува предната оска. Четирицилиндричните погони генерираат 110 kW (150 КС) од 1,5-литарскиот TSI мотор и 140 kW (190 КС) од 2,0-литарскиот TSI. Палетата е заокружена со два 2,0-литарски TDI четирицилиндрични мотори кои нудат моќност од 85 kW (116 КС) и 110 kW (150 КС) соодветно. Како алтернатива на погонот на предните тркала, погонот на сите тркала 4MOTION во комбинација со дизел моторот од 110 kW (150 КС) обезбедува супериорен пренос на моќност, додека 2,0-литарскиот TSI со 140 kW (190 PS) е стандардно комбиниран со 4MOTION.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Завршува ерата на неточни броила“: Министерството за енергетика бара опремата за проверка на струјомерите веднаш да биде на располагање на граѓаните

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини активно работи на воведување системски решенија кои ќе ја зголемат заштитата на граѓаните и ќе обезбедат поголема транспарентност и контрола врз мерењето на потрошената енергија. Во таа насока, министерката Божиновска бара, во најкраток можен рок, Бирото за метрологија да ја стави во функција софистицираната опрема за тестирање и верификација на броилата, која поради неажурност во претходните години останала неискористена и не била ставена во функција.
Станува збор за машина – Трофазен систем за мерење на електрична енергија и моќност, која повеќе од 7 години седи неупотребена во подрумските простории на Бирото. Со ставањето во употреба на оваа опрема, крајна цел е, освен верификација на мерилата, и да се испитува исправноста на мерилата по жалба на потрошувач, за која Божиновска инсистира да биде спроведувана и заради честите поплаки и барања од граѓаните.
Минатата недела, Министерката Божиновска при посетата на Бирото за метрологија изврши обиколка на опремата со цел да се утврди нејзината состојба. Веднаш беа дадени насоки да се започне со сите потребни активности за нејзино итно активирање. По што доби уверување од раководството на Бирото дека веднаш ќе се распише потребниот тендер за проверка на функционалноста, инсталација и пуштање во употреба на опремата, како и обука на вработените, по што ќе може да започне со проверки на броилата.
Со оваа мерка, граѓаните ќе добијат можност за независна проверка на исправноста на своите броила, директно во државна институција. Ова ќе овозможи секој сомнеж за неправилно фактурирање да се провери со прецизни и официјални мерења, при што граѓаните ќе добијат јасен и недвосмислен одговор за состојбата на нивниот инструмент.
Истовремено, ова ќе претставува дополнителен механизам на контрола врз компаниите кои ги инсталираат и одржуваат броилата, со што ќе се обезбеди поголема правичност во наплатата на потрошената енергија и ќе се намалат можностите за неправилности. Министерството останува посветено на заштитата на правата на граѓаните и воведување механизми кои ќе обезбедат фер и точен систем на мерење.
Економија
Божиновска во Вруток: И покрај предизвиците Мавровскиот систем произведе 28% над планот

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, ја посети Хидроелектраната Вруток, во рамки на нејзините заложби за редовна проверка на сите енергетски капацитети во земјата. Оваа посета е дел од континуираните активности на Министерството за следење на состојбата на клучните енергетски објекти и подобрување на нивната ефикасност.
ХЕЦ Вруток, како најголема електрана во рамки на Мавровскиот хидроенергетски систем, игра стратешка улога во македонскиот електроенергетски систем. Со инсталирана моќност од 165,6 MW и просечно годишно производство од 350 GWh, Вруток е клучен фактор во обезбедувањето стабилност на снабдувањето со електрична енергија.
„Континуираниот надзор и инвестиции во хидроелектраните се суштински за енергетската безбедност на земјата. Нашата цел е да ја зголемиме ефикасноста, сигурноста и одржливоста на хидропотенцијалот што го имаме. Мавровскиот хидроенергетски систем е столбот на обновливото производство на електрична енергија во Македонија, и затоа е важно да се одржува со највисоки стандарди“, изјави министерката Божиновска.
И покрај предизвиците со ниската кота на Мавровското Езеро (2,74 m под нивото од 2023 г.), преку реорганизација и оптимално планирање, ХЕС „Маврово“ постигна производство од 493,27 милиони kWh во 2024 година – за 28% над планот. Ова придонесе за стабилно снабдување со енергија во земјата и задоволување на потребите во периоди на врвна потрошувачка.
Мавровскиот хидроенергетски систем, кој покрај ХЕЦ Вруток ги опфаќа и ХЕЦ Равен и ХЕЦ Врбен, со вкупна инсталирана моќност од 200 MW и годишно производство од околу 450 GWh, претставува еден од најголемите и најсложените во земјата. Водите што се влеваат во езерото се собираат од површина од над 500 километри квадратни од планининските масиви на Кораб и Шар Планина. Водата се пренесува со канали и цевководи долги над 130 километри. Со акумулација од 275 милиони кубни метри вода, овој систем е од критично значење за енергетската одржливост и балансирање на производството од обновливи извори
Во текот на посетата, министерката Божиновска се запозна со тековните активности за одржување и планираните инвестиции во модернизација на постројките. Во последните декади, системот беше предмет на три фази на ревитализација, со вкупна инвестиција од преку 60 милиони евра. Последната фаза од ревитализацијата, завршена во 2014 година, овозможи зголемување на инсталираната моќност за дополнителни 18,58 MW и годишното производство за 40 GWh. Дополнително, ревитализацијата придонесе за намалување на емисиите на CO₂ за 36.400 тони годишно.
Во наредните години, се планира реализација на третата фаза на ревитализација, Овие активности ќе осигурат продолжување на животниот век на објектите, зголемување на нивната сигурност и стабилност, како и дополнителни економски придобивки. Дополнителни приходи од околу 2,5 мил. евра од зголеменото производство и околу 2,5 мил. евра од системски балансни услуги.
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини ќе продолжи со стратегијата за развој на хидроенергијата, а во наредниот период се предвидени нови инвестиции за зголемување на ефикасноста на постоечките капацитети и подобрување на нивната стабилност. Со вакви активности, Министерството го потврдува својот фокус на енергетската транзиција и одржливо производство на електрична енергија.
Економија
УЈП: Поднесете ги ДДВ-04 пријавите навреме, избегнете дополнителни трошоци

Управата за јавни приходи ги повикува сите даночни обврзници да ги достават потребните документи до своите сметководители и навремено да ги поднесат ДДВ-04 пријавите за изминатиот даночен период. Крајниот рок за поднесување на ДДВ-04 пријавата е 25-ти февруари (вторник).
„До вчера до крај на работниот ден од очекуваните 7.396 ДДВ пријави, поднесени се 1.862 што претставува 25% од вкупниот број на ДДВ – 04 пријави за овој даночен период. Ова покажува дека значителен број на обврзници сè уште не ја исполниле својата законска обврска, односно остануваат да се поднесат уште 5.534 ДДВ – 04 пријави“, велат од УЈП.
Управата за јавни приходи апелира до сите даночни обврзници да ги исполнат своите законски обврски навремено, за да избегнат стрес, казни и дополнителни финансиски трошоци.
„Навременото поднесување на ДДВ-04 пријавата е од исклучителна важност за правилното усогласување со даночните прописи, одржување на финансиската стабилност на бизнисите и за развојот на економијата.
Даночните обврзници кои имаат потреба од дополнителни информации или поддршка можат да се обратат на:
Е-пошта: [email protected]
Телефонски броеви:
Од фиксна линија: 0800 33 000
Од мобилен телефон: 02 3253 200
Управата за јавни приходи и нејзините тимови во секое време стојат на располагање за да обезбедат информации со цел успешно исполнување на даночните обврски од страна на даночните обврзници“, се додава во соопштението на УЈП.