Економија
Електрификацијата пристигна – „Ауди“ го претстави новиот e-tron

Audi e-tron е првиот целосно електричен модел од брендот „Ауди“ кој влегува во производство. Компанијата пред светот го претстави својот нов спортски, електричен SUV во Сан Франциско. Со експресивен дизајн, на новиот e-tron се истакнува електричната табла, Singleframe деталите и инфикаторите за високонапонската технологија која овозможува специјално и уникатно возачко искуство. Електричниот SUV е напојуван од два моќни електрични мотори кои се CO2 неутрални и потполно бесшумни. Новата генерација на Quattro погонот на четири тркала обезбедува одлична влечна сила и динамика, обезбедувајќи континуирана распределба на погонот помеѓу оските во дел од секунда.

The e-tron as starting signal: Audi launches e-offensive
Клучен фактор за спортскиот карактер и извонредната динамика на возење е ниската и централната позиција на која е инсталиран батерискиот систем со што е постигната идеална распределба на тежината и ниска тежишна точка. Тоа му дава на возилото опсег кој е погоден за возење на долги растојанија. Audi e-tron ја обновува енергијата исклучиво преку своите електрични мотори. Електричниот SUV го достигнува својот максимален потенцијал за обновување на енергија во комбинација со интегрираниот електро-хидрауличен систем за контрола на сопирачките. „Ауди“ е првиот производител на автомобили во светот кој користи таков систем во сериско производство на возило со електричен погон. Умно дизајнираната аеродинамика, исто така, значително придонесува за неговата ефикасност.

Interior
Еден белег на овој концепт се опционалните виртуелни надворешни огледала – за првпат во светот достапни во серискиот модел на производство. Не само што го намалуваат аеродинамичниот отпор, туку и достигнува дигитализацијата во возилото на сосема ново ниво. Audi e-tron нуди просторност и удобност на еден од типичните SUV модели на брендот. Во комбинација со висококвалитетни материјали и извонредна изработка, електричната мобилност дава премиум искуство. Ова е исто така обезбедено со сеопфатен и сигурен опсег на опции за полнење со интелигентни решенија за дома и во движење. Од навигацијата со планерот на маршрути за е-тронот, која ја прикажува соодветната рута со потребните точки за полнење, автоматската наплатна станицата за полнење, до далечинскиот управувач преку паметен телефон – Audi e-tron е исклучително добро поврзан.

Interior
Тој е опремен со високо-развиениот забавен инфо-систем MMI навигација плус вклучително и LTE Advanced и Wi-Fi Hotspot. Бројни системи за помош дополнително го ослободуваат возачот. На пример, стандардниот систем за асистирање промовира економски стил на возење со прикажување на предвидливи информации и вршење автоматска рекуперација. Ако купувачот ја одбере адаптивната помош за т.н. едрење, системот исто така може предвидливо да го сопира и забрза електричниот SUV.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Николоски: За автопатот Кичево-Букојчани ќе избереме изведувач овој месец, изградбата започнува веднаш согласно временските услови

Овој месец, почетокот на следниот месец ќе биде избран Изведувач за изградба на автопатот Кичево -Букојчани и доколку дозволат временските услови веднаш ќе се започне со изградба, најави денеска од Кичево, вицепремиерот и министер за транспорт, Александар Николоски.
„До среда е рок за достава на понуди на автопатот Кичево Букојчани. Тој го работиме заедно со ЕБОР. Вредноста е проценета на околу 123 милиони евра, истите ги имаме обезбедено во соработка со ЕБОР а 20 % се грант средства. Очекувам до крај на овој месец, почетокот на следниот месец да имаме избрано Изведувач и доколку не послужат временските услови, а доколку не, со почетокот на следна градежна сезона во март да почнеме со изградба и на овој автопат кој што очекувам во период од 3 години да се заврши. Дополнително на тоа е најголемиот инженерски потфат, а тоа е изградбата на автопатот од Букојчани до Гостивар или популарната Стража. Од 33 км колку се проектирани, 17км се пробиени. Од март ќе се пробиваат и другите километри и првпат ќе видиме автопат да се гради од двете страни и очекувам до 2028 година и тој автопат да биде завршен што значи дека до крај на 2028 година Кичево ќе биде средиште на автопатското поврзување на Коридор 8, што значи дека по автопатско решение ќе се патува и кон соседна Србија, соседна Албанија и Грција” – истакна Николоски.
Тој најави дека до пролет и тунелите на автопатот Кичево-Охрид ќе бидат пуштени за сообраќај.
„Таму имаме 16 проблематични косини, на две од нив се работи од страната на Кичево, а за останатите проектирањето завршува на 1 ноември. До пролет очекувам и тунелите да бидат пуштени во употреба, а останите делови на автопатот да се пуштаат сукцесивно” – изјави вицепремиерот Нколоски.
Економија
Славески: Народната банка е пример за креирање политики засновани на квалитетни податоци и истражувања

„Несомнено, квалитетните и навремени податоци и анализи се клучни во носењето на кредибилни политики со кои се одржува макроекономската стабилност. Затоа, Народната банка своите одлуки секогаш ги темели на робусни докази засновани на детални емпириски истражувања, статистички анализи и квалитетни податоци, коишто го одржуваат и јакнат нејзиниот кредибилитет. А во време на глобални неизвесности и повеќе последователни кризи, токму силниот кредибилитет претставува најмоќната алатка за успешно остварување на целите на монетарната политика“. Ова го порача гувернерот Трајко Славески во своето воведно излагање на годишната конференција „Применети економски истражувања: патот кон оптимални национални стратегии и политики во турбулентни времиња“ организирана од страна на Балканската асоцијација на економисти во применета економија, во соработка со и поддржана од Економскиот факултет – Скопјe при УКИМ и Сојузот на економисти на Македонија.
Славески се осврна на анкетното истражување на Global central banking околу главните приоритети на централните банки, оперативните поставености и, следствено нивните истражувачки активности во следниот период.
„На прво место е финансиската стабилност, при што над 45% од централните банки даваат приоритет на финансиската стабилност и отпорноста, во контекст на тековните глобални предизвици. На второ место е справувањето со инфлацијата, при што мерките што ги преземаат централните банки се во насока таа да се сведе на историските нивоа од околу 2%. Третата област е кибер-безбедноста и вештачката интелигенција, коишто се новите предизвици пред кои што се исправени централните банки“, истакна гувернерот Славески.
Во фокусот на истражувањата се и дигиталната трансформација, вклучително и воведувањето на дигиталните валути коишто сѐ помасовно стануваат дел од стратегиите на централните банки.
Славески посочи дека носењето на одлуки базирани на докази е неопходно за централните банки успешно да ја извршуваат својата функција во комплексноста на денешните економии, особено во услови на епизоди на висока инфлација, брзи технолошки трансформации, огромна неизвесност и гео-економска дезинтеграција.
Во своето обраќање тој порача дека Народната банка посветено и во континуитет работи на подготовка на напредни и сеопфатни истражувања и анализи, коишто претставуваат еден од главните чинители при носењето на одлуките со кои се одржува севкупната макроекономска и финансиска стабилност на земјата.
Економија
МФ: Исплатени 19,4 милиони евра нова транша за поддршка на домашните компании

Над 1 милијарда денари нова транша е исплатена од кон Развојната банка за подршка на домашните компании, средства кои Владата ги обезбеди по поволни услови од унгарскиот заем, извести МФ.
Од централниот Буџет кон Развојната банка се исплатени 1,2 милијарди денари, односно 19,4 милиони евра, средства со кои ќе се реазираат инвестициски проекти од страна на домашните компании, кои претходно се одобрени од страна на деловните банки.
Со оваа транша вкупната поддршка што од централниот Буџет е трансфериран кон домашната економија преку оваа владина мерка изнесува 190,5 милиони евра.
Во Буџетот за 2025 година проектирани се вкупно 250 милиони евра кои се наменети за поддршка на инвестициски проекти на домашните компании, а кои треба да покренат инвестициски циклус во приватниот сектор од околу 300 милиони евра. Средствата за оваа намена ги обезбеди Владата по поволни услови преку унгарската Експорт-импорт банка, соопшти Министерството за финансии.