Економија
Интервју со Славчо Таушанов: Халк осигурување успешно чекори кон целта да биде една од најголемите и најуспешни осигурителни компании на домашниот пазар

Пандемијата со Ковид-19 ги измени навиките на луѓето и силно удри врз економијата, оставајќи големи последици по многу стопански гранки. За последиците од кризата по осигурителниот сектор, за тоа што во годинава што изминува беше приоритет за граѓаните и компаниите, како и за постигнатите резултати, зборуваме со Славчо Таушанов, извршен директор во Халк осигурување, компанија која од минатата година е дел од Групацијата Халкбанк.
П: Пандемијата со Ковид-19 удри силно врз економијата. Многу стопански гранки сериозно ја почувствуваа кризата. Како работеше осигурителниот сектор, со оглед дека драстично се намалија патувањата, па со тоа се намали и потребата од полиси за патничко осигурување, како и за зелена карта?
О: Корона-кризата немаше силно негативно влијание врз работата на осигурителните компании. Според она што е објавено од Агенцијата за супервизија на осигурување (АСО), а се однесува на работењето на секторот во првите три квартали, до крајот на септември годинава приходите од продажба на полиси (бруто-полисирана премија) на 11 друштва од фелата на неживотно осигурување, каде е и Халк осигурување, изнесува 103 милиони евра. Во споредба со истиот период лани тоа е намалување за 6,9 милиони евра. Пандемијата ги измени навиките на луѓето, но можеби во најголема мерка го ограничи нивното движење и патување, кое се одрази во голем обем на премијата на оние класи кои се синоним на патувања, тоа се зелената карта, граничното осигурување, патничкото осигурување, каско осигурувањето, осигурувањата претежно наменети или поврзани со патување. Но, затоа одредени класи на осигурување бележат раст, најмногу заради нивната специфичност во која се огледува ставот и приоритетот на осигурениците кон заштита на нивното здравје и имот. Па соодветно на тоа раст има кај класите здравствено осигурување и осигурување на имот.
П: Како Халк осигурување работеше во оваа кризна година и кои класи на осигурување беа најпродавани?
О: Ние сме исклучително задоволни од резултатите остварени во 2020 година, иако годината беше кризна. Особено што, за разлика од дел од компаниите кои работат во секторот осигурување кои во оваа тешка година имаат остварено послаби резултати, ние забележавме неверојатен раст од 60%. Дополнително сме задоволни и од причина што нашата осигурителна компанија под брендот Халк осигурување работи од 2019 година кога Халкбанк стана наш доминантен сопственик. Ако зборуваме за остварените резултати, за деветте месеци Халк осигурување има остварено бруто-полисирана премија од речиси 10 милиони евра. Според податоците на АСО за бруто-полисираните премии на компании од секторот неживот, ние сме на 5. место, а истото се однесува и на пазарната концентрација. Халк осигурување во деветте месеци има склучено речиси 72.000 договори за осигурување. Најпродавани полиси и кај нас, како и во целиот сектор, се оние од автоодговорност и осигурување имот. Кај овие две класи осигурување нашата бруто-полисираната премија за првите три квартали е над 7 милиони евра.
Сакам да спомнам дека во овој период кога беше намален човечкиот контакт, ние веднаш пристапивме кон модификација на приодите ориентирани кон клиентите. Па така, за нашите клиенти, корисници на полисата за Доброволно приватно здравствено осигурување, овозможивме бесплатно тестирање од Ковид-19 во која било приватна лабораторија. Истовремено на клиентите им понудивме попусти и зголемување на бројот на рати, меѓу кои и дополнителни 2 месеца на покритието за каско-осигурување, што беа и први осигурителни понуди во секторот поврзани со Ковид-19. На овој начин, водејќи се со мотото „Важни се луѓето“ на нашата мајка компанија Халкбанк, покажавме дека треба да бидеме солидарни во вакви тешки времиња. Но истовремено поставивме и норми на осигурителниот пазарот, што потоа како пракса ги следеа и други компании, потврдувајќи дека Халк осигурување станува „сериозен“ играч на осигурителниот пазар и дека има за цел да стане една од најголемите и највлијателни осигурителни компании во земјата.
П: Халк осигурување е во целосна сопственост на Халкбанк, еден од најсилните банкарски брендови на македонскиот финансиски пазар. Колку ова помага во работењето, со оглед дека Халкбанк има банкарски производи кои се врзани со осигурителни полиси?
О: Халкбанк АД Скопје во своето работење има поставено за цел да стане институција препознатлива како финансиски супермаркет каде клиентите ќе можат да добијат целосна палета производи. Тоа вклучува и осигурителни производи што во денешното динамично време значително ќе придонесува за ефикасно управување со финансиите и финансиските ризици и ќе обезбедува нивна адекватна заштита. Дополнително, соработката меѓу банкарот и осигурувачот, кој го познава клиентот, обемот на создадената вредност и областите на ризици, резултира со очекување да се вратат вложените средства, притоа создавајќи иновативен, привлечен и функционален производ.
Водејќи се со оваа цел за создавање финансиски супермаркет, дел од вработените на Халкбанк кои се наши лиценцирани застапници вршат продажба на осигурителни продукти, како оние врзани за кредитното портфолио на банката, така и на други од портфолиото на Халк осигурување. Со оглед на распространетата мрежа на филијали и секако реномето на брендот Халкбанк, ова има секако исклучително значење за нашето успешно работење.
Тоа ќе придонесе и за наш натамошен раст во секторот кредитирање бидејќи банкарските производи на Халкбанк нудат можност за обезбедување на кредитното задолжување со полиси за осигурување од Халк осигурување.
Оваа поврзаност е од корист за клиентите бидејќи обезбедува сигурност во отплатата на кредитите. Истовремено, во услови кога сé потешко граѓаните можат да обезбедат жиранти, кои најчесто се бараат како гаранти за кредитот, на овој начин тие добиваат многу поголема можност за добивање на потребните средства преку кредит или, пак, можеби за решавање на најважното животно прашање – купување сопствен дом.
Ние сме исклучително задоволни што сме дел од групацијата Халкбанк која е лидер во воведувањето нови услуги на пазарот, што и за нас значи поттик да ги следиме сите овие иновации и да воведуваме нови услуги и технологии. Дополнително, тука е и огромното искуство на големата осигурителна компанија Халк Сигорта, која успешно работи повеќе од 60 години на пазарот во Турција. Моделот на работа на Халк Сигорта во Турција почнавме и кај нас да го имплементираме, нормално со соодветните неопходни адаптации согласно условите на македонскиот пазар на осигурување.
П: Агенцијата за супервизија на осигурување има излезено со податок дека годинава има голем раст кај здравственото осигурување. Оваа услуга ја нуди и Халк Осигурување. Што опфаќа таа и дали сметате дека во иднина ќе расте бројот на склучени договори за доброволно здравствено осигурување?
О: Халк Осигурување релативно покасно во однос на другите компании од овој сектор започна со Доброволното приватно здравствено осигурување (ДПЗО) од причина што претходно компанијата немаше лиценца за работа во оваа класа. И покрај тоа, креиравме фантастичен производ кој, надополнет со ефикасна и квалитетна услуга, уште првата година беше препознаен од осигурениците и многу од нив ни ја подарија довербата. Ова е и причина што сме трета компанија по полисирана премија во оваа класа. Дополнително, уште сега голем број компании најавија обнова на полисите, а уште поголем број договорија почеток на осигурување од 1.1.2021 што е доказ за квалитетот на продуктот.
ДПЗО на Халк осигурување АД Скопје обезбедува покритие со врвна здравствена заштита на своите клиенти преку покривање на трошоците за здравствени услуги кои не се опфатени со задолжителното здравствено осигурување. Тоа обезбедува повисок стандард на здравствените услуги кои произлегуваат од задолжителното здравствено осигурување, ги покрива трошоците за здравствените услуги користени во дополнителната дејност, како и за користење на здравствените услуги во здравствени установи надвор од мрежата на здравствени установи во кои се врши здравствена дејност и кај правни лица кои вршат изработка, издавање и сервисирање на ортопедски помагала. Со ова осигурување може да се осигура секое лице со старост до 70 години кое има регулиран престој во Република Северна Македонија и кое врз основа на Закон за задолжително осигурување има статус на осигурено лице со задолжително здравствено осигурување. Осигуреници може да бидат и странски државјани кои не се опфатени со системот на задолжително здравствено осигурување со регулиран престој во земјава.
Полисата, зависно од избраното осигурително покритие, покрива трошоци направени за специјалистички прегледи, дијагностички анализи, хируршки зафати, операции, лекувања, рехабилитација и лекови во приватните здравствени установи преку директна исплата. Во самото покритие на Доброволното приватно здравствено осигурување се вклучени и покритија за хронични болести и состојби, како и покритие за пакет породување и трошоци за здравствена заштита на трудница. Осигурувањето може да се склучи како индивидуално, семејно и колективно. Оваа полиса обезбедува најконкурентни покритија по најповолни цени на пазарот за осигурување, кои се креирани согласно потребите и барањата на клиентите. Притоа, сите овие категории осигурување се достапни на целата територија на Северна Македонија, додека покритието кое опфаќа и операции важи и за во Турција.
Интересот за Здравственото осигурување е евидентно дека сé повеќе расте, бидејќи расте и свеста за потребата од што поголема грижа за сопственото здравје, што особено дојде до израз годинава кога се случи пандемијата со Ковид-19.
Ние во Халк осигурување работиме константно на унапредување на производот, сервисот и палетата на покритија за да може производот да стане достапен за секој потенцијален клиент. Цврсто сме убедени дека во иднина Халк осигурување ќе биде пазарен лидер и во овој сегмент на осигурување.
П: Колку сте задоволни од она што како компанија го направивте за релативно кусиот период откако Халк осигурување е дел од групацијата Халкбанк?
О: Искрено сме задоволни затоа што во 2019 година успеавме во период од 8 месеци откако почнавме да работиме под брендот Халк осигурување да направиме вкупен пораст на бруто-полисираната премија поголем од 50% споредено со минатата година, а тој тренд продолжи и годинава.
Она што особено нè прави горди е што за ова релативно кусо време успеавме драстично да го подобриме учеството на доброволни осигурувања во нашето портфолио, односно го зголемивме пазарното учество, го подобривме ранкингот на листата компании кои работат во неживотно осигурување, исплативме значително поголем број штети од бројот на пријавени, воведовме нови класи, нови продукти, нови услуги и го почнавме процесот на дигитализација.
Практично, за само 18 месеци успеавме да оствариме неверојатен продор на пазарот и од последно место во категоријата компании од неживотно осигурување да се искачиме на 5 место. Секако, би сакал да истакнам дека сето ова е постигнато благодарение на огромниот вложен труд на мал број вработени кои во релативно кус период паралелно работеа на десетици проекти – од изработка и донесување внатрешни акти, преку лиценцирање, дизајнирање нови производи, дигитализација, систематизација и менаџмент на процеси, до селидба на друштвото во нови простории. И покрај целиот тој енормен обем на работа успеавме да останеме достапни за сите наши клиенти и активно да посетуваме и остваруваме почетни соработки со нови клиенти, што и резултираше со одлични деловни резултати. Постигнатиот успех е практично резултат на посветеноста и вложениот напор на целиот тим кој е убеден и обединет во градењето на успешната приказна на Халк осигурување. Грижата за вработените се потврдува и со фактот што од неодамна нашата дирекција е преселена во нови простории лоцирани во зградата на Сити Плаза, која сега е целосно во сопственост на Халкбанк.
П: Иако плановите кај сите стопански субјекти за идната 2021 година секако ќе зависат од развојот на ситуацијата со пандемијата, на што ќе биде насочена Халк осигурување идната година?
О: Стратешката определба на Халк осигурување е развој на технологијата, иновациите и зголемување на разновидноста на услугите, односно соодветно искористување на придобивките што со себе ги носат смарт-технологиите. Еден од главните фокуси во иднина ќе биде развојот на широка палета дигитални сервиси за нашите клиенти. Дел од нив за првпат ќе бидат воведени на македонскиот пазар, а сè со цел на сите наши клиенти да им овозможиме беспрекорно корисничко искуство и задоволство. Во периодот што следува посветено ќе работиме нашите корисници да добијат иновативни решенија и кориснички услуги што ќе го променат начинот на кој досега осигурениците ја имаат искусено соработката со некоја осигурителна компанија. Ние сме македонска компанија во сопственост и со инвестиција на Халкбанк, која е моќна банкарска групација и потекнува од голема држава. Нашата цел е да станеме водечка компанија, бидејќи имаме доволно искуство за да можеме да им помагаме на тие кои нè следат.
Халк oсигурување како компанија секогаш ќе остане посветена на своите клиенти независно од ризиците со кои се соочуваат понекогаш, преземајќи дел од ризикот на кој се изложени клиентите, што го потврди и во оваа 2020 година. Се надевам дека пандемијата со Ковид-19 што поскоро ќе биде ставена под контрола и дека во 2021 година сите животни текови ќе почнат полека да се враќаат во нормала. Но, искрено сум убеден дека она што се случуваше во годинава што изминува нинатера да почнеме да ги препознаваме вистинските вредности, а тие секако се здравјето, семејството, најблиските и домот.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Стопанската комора на Северозападна Македонија ги поздрави мерките на Народната банка за пониски трошоци за платни услуги за бизнисот

Членовите на Собранието и на Управниот одбор на Стопанската комора на Северозападна Македонија, на средба со гувернерот д-р Трајко Славески, ги поздравија мерките на Народната банка за намалување на надоместоците за користење на платежните услуги, кои веќе ги даваат првите резултати, и иницијативата на Народната банка за обезбедување поповолни услови за користење на платежните услуги за фирмите.
Гувернерот Славески нагласи дека со овие мерки Народната банка испраќа јасна порака за поддршка на сеопфатните економски придобивки преку овозможување пониски трошоци за електронските плаќања за компаниите и обезбедување поголема достапност и ефикасност на платните услуги.
На средбата беше истакнато дека Народната банка продолжува со посветеност да ги унапредува условите во платниот систем, во согласност со европските стандарди и во насока на претстојното приклучување кон СЕПА, кое се очекува да започне на 6 октомври, извести Народната банка.
Во разговорот, и двете страни оценија дека стабилниот и конкурентен банкарски сектор е клучен за поддршка на стопанството, а Народната банка и натаму останува отворена за дијалог со деловната заедница со цел создавање подобра економска клима и пристап до квалитетни финансиски услуги.
Во однос на монетарната политика, гувернерот подвлече дека Народната банка внимателно ги следи економските текови и е подготвена да реагира соодветно со сите расположливи инструменти за зачувување на стабилноста на девизниот курс и на цените, се наведува во соопштението на Народната банка.
Економија
Хармонија во движење: внатрешноста на новиот Audi Q3

· Дигитална сцена: панорамскиот дисплеј вклучува 11,9-инчен виртуелен кокпит на Audi, 12,8-инчен MMI екран на допир и head-up дисплеј.
· Импресивно аудио искуство: со дванаесет звучници со високи перформанси и 420 вати моќност на засилувачот, премиум звучниот систем SONOS нуди импресивно, виртуелно искуство.
· Прилагодена шема на бои: осветлените внатрешни панели на вратите со избор од 30 бои, создаваат емоционално привлечна атмосфера.
Внатрешноста на новиот Audi Q3 покажува како формата и функцијата стануваат едно. Премиум материјалите, интелигентните технологии и прилагодливиот концепт за осветлување и звук се спојуваат за да создадат неверојатно искуство во возењето.
Чисти линии, интуитивно работење и паметна технологија се комбинирани во новиот Audi Q3. Мирниот, јасен дизајн на контролната табла продолжува во чистиот, уреден распоред на конзолата. Едноставниот дизајн и распоредот фокусиран на корисникот, држачите за чаши и покриената фиока за полнење ја одразуваат филозофијата на Audi за „визуелна јасност“. Во срцето на сè е дигиталната сцена: панорамскиот дисплеј – со 11,9-инчниот Audi Virtual cockpit plus и 12,8-инчниот MMI екран на допир – има заоблен дизајн ориентиран кон возачот. Тој е надополнет со опционален head-up дисплеј кој проектира важни информации директно во видното поле на возачот. Рамните рачки на вратите, внимателно комбинираните материјали со меки површини на допир и хромираните детали на прекинувачите го нагласуваат визуелниот шарм на возилото, неговиот квалитет и целокупната удобност.
Повеќе простор благодарение на паметните контроли
Новата контролна единица на воланот со две рачки на управувачкиот столб резултираше со повеќе простор за складирање во централната конзола, ново корисничко искуство и чувство на поголем простор. Со рачката од десно се избира брзината, додека онаа од лево ги контролира функциите за осветлување и функциите за чистење на шофершајбната. Елиминирањето на менувачот од централната конзола ослободува дополнителен простор. Просторот се користи за два држачи за чаши и голем простор за складирање под централниот потпирач за раце што се прилагодува по висина. Ладената индуктивна фиока со моќност за полнење од 15 вати, вклучувајќи два USB-C порти, може да се затвори со лизгачки капак по желба. Два дополнителни USB-C порти се наоѓаат на задниот дел.
Светлосните ефекти создаваат атмосфера
Кога ќе се стемни, различни пакети за осветлување (пакет за амбиентално осветлување plus/pro) го создаваат расположението во внатрешноста. Маркерите на контролната табла и централната конзола ги нагласуваат чистите линии на ентериерот. Јохен Штумпф, развивач на системи за внатрешно осветлување, објаснува: „Тука работевме со светлосни водичи, LED модули и дифузери. Светлосните водичи ја транспортираат светлината, а дифузерот ја распрснува така што таа се појавува како деликатна лента во конзолата.“ Индиректното амбиентално осветлување под панорамскиот MMI дисплеј на и во вратите дополнително ја нагласува внатрешната архитектура. Како нов елемент на дизајнот, предните врати сега се опционално достапни со осветлување со голема површина. Штумпф додава: „За да се постигне овој ефект, над 300 исечоци во облик на дијамант со различна големина се ласерски исечени во панелот од ткаенина. Извор на светлина во облогата на вратите ги осветлува сегментите кои, поради нивните различни големини, покажуваат динамична прогресија на осветлувањето – дури и при отклучување и заклучување на Q3.“ Купувачите можат да изберат помеѓу 30 различни бои, овозможувајќи персонализирано искуство со осветлување.
Виртуелно генериран звук
Опционалниот SONOS премиум звучен систем обезбедува импресивно аудио искуство со виртуелно генериран звук. Дванаесет звучници со високи перформанси, вклучувајќи централен звучник и сабвуфер, испорачуваат моќен звук со максимален излез на засилувачот од 420 вати. Фолкер Земан од маркетингот на производи објаснува: „Целната употреба на звучни рефлексии создава ефект на звук кој те опкружува што го интензивира просторното восприемање на звукот. Благодарение на интелигентната обработка на сигналот, секој што седи во возилото може да ужива во искуство со слушање прилагодено на неговото индивидуално седиште.“
Достапни се четири конфигурирани звучни профили (неутрален, концертен, салон и подкаст), плус прилагодлив звучен профил. Купувачите исто така имаат можност да го подобрат своето звучно искуство со функции што можат да се додадат во секое време преку Функции на барање (FoD). Пакетот со звучни функции го дополнува избраниот звучен систем со три дополнителни функции. Интензификацијата на басот создава попрецизно и помоќно искуство со бас. Автоматското прилагодување на нивото одржува постојана јачина на звук при менување на изворите, а ревитализацијата на музиката го подобрува звукот на компресираните музички датотеки.
Одржливо дизајниран ентериер
Достапни се вкупно девет пакети опрема. За дрвени апликации се користи брзорастечко, отпорно дрво. Внатрешните елементи од ткаенина Impressum се направени од 100 проценти рециклиран полиестер, како и ткаенините за тапацирање Passage, Impressum, еднобојна ткаенина и микрофибер. Сите текстилни и микрофибер навлаки за седишта се систематски дизајнирани со употреба на мономатеријали, така што подоцна можат да се рециклираат како материјали со едно потекло во циркуларната економија, со што се елиминира отпадот и драстично се намалува јаглеродниот отпечаток. Audi произведува кадифени велурни подни простирки користејќи Econyl, целосно рециклирано најлонско влакно направено од стари рибарски мрежи, остатоци од теписи и индустриски отпад. Затоа, Audi се фокусира и на идно ориентирано и ефикасно користење на ресурсите во Audi Q3.
(ПР)
Економија
Финансиска писменост и потрошувачки кредити: што треба да знаете?

Дали ви се случило да се изгубите во светот на финансиските производи? Не сте единствени. Финансиите играат клучна улога во нашето секојдневие, а финансиската писменост станува неопходна вештина, посебно при аплицирањето за потрошувачки кредити.
Вашата финансиска моќ започнува со разбирањето на основните принципи. Не е важно само да штедите, туку и да ги разбирате алатките што ви стојат на располагање, како што се потрошувачките кредити.
Ова знаење ви овозможува да бидете сигурни, одговорни и да носите одлуки кои го подобруваат вашиот живот.
Што значи да се биде финансиски писмен?
Да се биде финансиски писмен значи да имате капацитет да ги разберете, планирате и насочите вашите финансиски ресурси на начин кој ќе ви донесе долгорочна корист. Тоа подразбира:
· Комплетно познавање на вашите финансиски приливи и одливи.
· Вештини за креирање и придржување кон буџет.
· Комплетно разбирање на различните трошоци и услови за кредитирање.
· Свесност за долгорочното влијание на секое финансиско задолжување.
· Моќ да споредувате и да го изберете најдоброто.
Финансиски писмената личност е онаа која ги користи финансиите како алатка за остварување на своите амбиции, а не како товар кој ја спречува. Финансиски писмена личност не е онаа што избегнува потрошувачки кредити, туку онаа што знае како, кога и зошто да ги користи.
Финансиската писменост и потрошувачки кредити
Потрошувачкиот кредит може да биде моќна финансиска алатка за остварување на лични планови, било да се работи за уредување на домот, консолидација на постоечки кредити, или справување со итни финансиски ситуации.
Кога знаете што прашувате, кога ги читате сите услови, кога ги анализирате понудите и кога однапред го планирате секој чекор, тогаш вие сте во контрола. Финансиската писменост ви дава сигурност. Ве прави подготвени. Ви овозможува да:
· Ги разберете сите услови за кредитирање
· Ги разберете сите трошоци
· Ги споредите различните кредитни понуди
· Го планирате влијанието врз месечниот буџет
Видови на потрошувачки кредити
Денес, пазарот нуди голем избор на потрошувачки кредити, секој со свои предности, услови и намена. Но, токму оваа разновидност знае да го направи изборот потежок. Во Mint Credit веруваме дека добрата одлука започнува со знаење, па затоа ги претставуваме најчестите видови потрошувачки кредити.
1. Наменски кредити – Кредити кои се одобруваат за конкретна, однапред дефинирана намена, како купување мебел, финансирање на одреден проект или уредување на дом.
2. Ненаменски кредити – Средства кои можете да ги користите за било која лична потреба, без обврска да објаснувате за што ќе се користат.
3. Туристички кредити – Кредити за финансирање патувања, одмори или туристички аранжмани.
4. Кредити за рефинансирање – за спојување или отплата на постоечки кредити со подобри услови.
5. Други потрошувачки кредити – на пример кредити за школување, пензионери, студенти.
Со Mint Credit знаете што добивате – брзо, едноставно и 100% онлајн
Во Mint Credit, не гледаме на кредитите само како на производ, туку како на финансиско решение што треба да работи во ваша корист. Токму ова е причината зошто аплицирањето за кредит преку Mint Credit е дизајнирано да биде брзо, едноставно и лесно.
Процесот вклучува:
1. Аплицирајте целосно онлајн, преку нашата веб-страница или директно преку Mint App.
2. Пополнете ја апликацијата со вашите лични податоци, износот и рокот на отплата.
3. Брза проверка и одобрување, за неколку минути добивате одговор.
4. Финансиските средства ви се исплаќаат директно на вашата сметка.
Mint Credit – Информираноста е ваша најголема предност
Денес, повеќе од кога било, да се биде информиран е најголемата предност. Со правилно знаење и вистински партнер, потрошувачките кредити стануваат алатки кои ве унапредуваат и ве водат кон подобар живот и ви овозможуваат да ги остварите вашите планови.
Доколку ви требаат потрошувачки кредити од финансиско друштво кое нуди јасни услови, флексибилни решенија и транспарентна услуга, изберете Mint Credit.
Контактирајте не на телефон 15 107 за повеќе информации или посетете не во една од нашите филијали ширум државата.
(ПР)