Економија
Компактни спортски автомобили во врвна форма: Новиот Audi TT RS Coupé и Новиот Audi TT RS Roadster

Audi Sport го прикажа врвниот модел на серијата TT, со уште подинамичен изглед, новиот TT RS со сигурност покажува што има да понуди. Неговиот петцилиндричен мотор испорачува 400 метрички коњски сили, придружен со непогрешлив пет цилиндричен звук. Coupé и Roadster ќе бидат пуштени во продажба од пролетта 2019 година.
„Новиот TT RS претставува апсолутно врвна форма на спортските перформанси“, вели Michael-Julius Renz, извршен директор на Audi Sport GmbH. „Како добро обучен спортист, уште поизразено покажува колку моќ лежи под неговото мускулесто тело“. Oliver Hoffmann, технички директор на Audi Sport GmbH, додава: „Извонредните перформанси се постигнуваат со малата тежина, максимално спортски подесена суспензија и нашиот наградуван петцилиндричен мотор. Ја освоивме најпосакуваната Меѓународна награда за мотор на годината со 2.5 TFSI моторот, деветти пат по ред“.
Динамичен изглед: Надворешен дизајн
TT RS никогаш не бил толку моќен. Целосно променетиот преден дел и впечатливиот заден дел даваат целосно динамичен изглед. Логото на quattro во мат-титаниумски финиш изглед е поставен во долниот дел на сјајната црна „Singleframe“ решетка. Латералните воздушни приливи, кои се повторно зголемени, се поделени со вертикални ленти во внатрешноста и надворешноста. Дополнителните радијатори за ладење лоцирани зад типичната RS „honeycomb grill“. Латералните воздушни приливи кои се протегаат речиси до предните лакови на тркалата, го прават новиот TT RS поширок и уште позалепен кон подлогата.
Континуираниот преден дифузер, кој се протега до латералните краеви, го нагласува спортскиот изглед, инспириран од мотоспортот. Моделот RS има сјајна црна апликација во новодизајнираниот страничен праг. Куќиштето на надворешниот ретровизор е достапно во бои на каросеријата, мат алуминиум, сјајна црна и карбон.
На задниот дел е ново дизајнираното фиксирано крило кое дополнително привлекува внимание. Како дел од аеродинамичниот концепт, крилото ја поддржува типичната RS-изведба и ефикасност. Постојат вертикални елементи на двете страни над новиот специфичен RS-дифузeр. Двете големи овални издувни цевки создаваат типична завршница на RS.
LED-светлата се стандардни. Опционалните матрични LED-уреди ги регулираат долгите зраци интелигентно и со голема флексибилност. Опционалните матрични ОLED-светла за рикверц (органски светлосни диоди) со 3D дизајн го дистрибуираат своето екстензивно светло со екстремна хомогеност и прецизност. Кога се вклучува автомобилот, OLED-светлата за рикверц прават спектакуларен приказ. Во внатрешноста, управувачот е обележан со црвена линија на горниот дел.
Новиот TT RS е достапен во осум различни бои, вклучувајќи ја и новата RS специфична боја „Kyalami“ зелена и новите бои „pulse“ портокалова и „тurbo“ сина. На барање, стајлинг пакетите на мат алуминиумски и сјаен црн го нагласуваат дифузерот и задното крило. Сјајниот црн стилски пакет ги вклучува прстените на Audi и логото на моделот TT RS во црно на предната и задната страна како опција. Текстилниот покрив на TT RS Roadster е црн. Audi ексклузивната програма нуди разни дополнителни можности за индивидуализација.
Наградуван перформанс: 2.5 TFSI
Петцилиндарски, 294 kW (400 метрички коњски сили) моќност, 480 Nm, quattro погон на сите тркала – Audi TT RS импресионира со внатрешни вредности и нуди извонредни возни перформанси. Моделот Coupé остварува брзина од 0 до 100 км/ч за само 3,7 секунди. Музичката придружба е обезбедена со типичниот пет цилиндричен звук: 1-2-4-5-3. Поради оваа секвенца на вклучување на цилиндрите, вклучувањето се менува помеѓу соседните цилиндри и оние што се далеку оддалечени еден од друг. Овој уникатен ритам е музика за ушите на многу автомобилски ентузијасти.
Минатата година, Audi Sport ја доби најпосакуваната награда Меѓународна награда за мотор на годината за 2.5 TFSI моторот деветти пат по ред. Турбомоторот ја црпи својата моќ од 2.480 cm3 моторниот блок. Највисокиот вртежен момент на моторот од 480 Nm е достапен помеѓу 1.950 и 5.850 вртежи во минута. Највисоката брзина е регулирана на 250 км/ч или на 280 км/ч.
Силите на петцилиндричниот мотор се движат преку седумстепениот S-tronic до quattro постојаниот погон на сите тркала, кој ја дистрибуира потребната моќ помеѓу оските преку менувачот со двојна спојка. Селективна контрола на вртежниот момент на тркалата го прави управувањето уште поагилно и побезбедно. Возачот може да го користи динамичниот систем за ракување на Audi кој влијае на Quattro drive и другите компоненти како што се управувачот, S-tronic менувачот, карактеристиките на моторот и издувните клапи. Четирите расположливи режими се комфорот, автоматиката, динамичноста и индивидуалноста.
Чиста динамичност: Суспензијата
Ниската тежина од 1.450 кг и спортската суспензија ги обезбедуваат основните предуслови за одличното управување со Audi TT RS. Прогресивното управување адаптирано посебно за RS обезбедува близок контакт со патот. На предната оска, вентилираните и перфорираните челични дискови дејствуваат зад 19 или 20 инчните тркалата. Сопирачите се стандардни во црна боја, но достапни се и во црвена боја. Како опција, RS спортската суспензија PLUS е достапна со адаптивни амортизери со технологијата на Audi за магнетно возење. Нивната контролна технологија е исто така интегрирана во динамичниот систем за управување на Audi.
Инспириран од мотоспортот: Внатрешноста
Контролите и екранот во новиот TT RS се целосно фокусирани на возачот. RS спортските седишта со ромбоиден дизајн во Alcantra или опционално со „нoneycomb“ шара на кожа, како и логоата на RS на седиштата, воланот, праговите на вратите и педалите за менувачот на воланот го потенцираат спортскиот карактер на ова купе со 4 седишта. Специјалните RS екрани во стандардната виртуелна пилотска кабина на Audi „Virtual Cockpit“ со екран од 12,3 инчи обезбедува информации за притисокот во гумите, вртежниот момент и Г-силите. Во рачниот режим, приказот на светлото за менување на брзината го поттикнува возачот да премине во следната брзина кога ќе се достигне максималниот вртежен момент. Во прилог на мултифункционалните копчињата, спортскиот кожен волан на RS со менувачки педали има две контроли за вклучување и исклучување на моторот, како и динамичен систем за управување на Audi.
Новиот RS пакет-дизајн додава црвени или сини моменти на воздушните вентили кај вратите од автомобилот, безбедносните ремени и подните подлоги со логото на RS. Проширениот дизајн на RS исто така нуди контрастни елементи за дизајн на седиштата и централната конзола.
Современ: Инфо-забавениот систем на TT RS
Audi исто така нуди голем број на инфо-забавни карактеристики. Опциите вклучуваат MMI навигација Plus со допир, вклучувајќи бесплатно пребарување на текст и контрола со гласовни команди со природен говор, како и Wi-Fi hotspot и интернет модул за поврзување на Audi. Онлајн услугите се поврзуваат со возилото преку брз LTE модул. Интерфејсот за паметни телефони на Audi ги поврзува паметните телефони со TT RS и може беспрекорно да пренесува содржини до Audi виртуелната пилотска кабина преку USB. Звучниот систем Bang & Olufsen обезбедува одлично звучно искуство со моќност од 680 вати.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Се зголемуваат цените на бензините, се намалува на дизелот

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,21 % во однос на одлуката од 05.05.2025 година.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 0,847%, кај дизелот има намалување за 1,511%, кај екстра лесното масло исто така има намалување за 1,181% и кај мазутот намалувањето е за 2,906%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок за 0,3599%.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 0,50 ден/лит.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,592 ден/кг и сега ќе изнесува 35,450 ден/кг.
Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 13.5.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени, велат од РКЕ.
Економија
Димитриеска-Кочоска: Законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка и зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем

Министерството за финансии презеде повеќе законски иницијативи за унапредување и зајакнување на регулаторната рамка со цел зголемување на довербата на граѓаните во финансискиот систем и градење силни банки, кои се силен партнер во спроведување на политиките на Владата за поддршка на домашната економија. Ова го наведува министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска во новото издание на Е-билтен на Македонската банкарска асоцијација, објавен во април 2025 година.
„Законот за решавање банки е најзначаен чекор во овој сегмент, со кој се создава нова регулаторна рамка која ќе овозможи навремена интервенција во кредитни институции со проблеми и предуслови за одржување на финансиската стабилност и довербата на јавноста во банкарскиот сектор, со истовремено избегнување на значително негативно влијание врз финансискиот систем преку обезбедување континуитет на клучните функции на банката. Односно, заштита на депонентите и клиентите“, пишува министерката.
Таа додава дека Законот, чија примена се очекува во последниот квартал од годината, пропишува правила, постапки и инструменти за решавање банка, овластувања на Народната банка како орган за решавање банки, како и активности по започнувањето на постапката за решавање банка и дека на овој начин ќе се обезбеди спречување на несолвентност и намалување на негативните последици врз финансискиот систем.
Според министерката со инструментите за ефективно решавање банки што ќе се воведат, ќе се гарантира избегнување на користење средства од даночните обврзници за спасување на овие институции. Тоа, наведува, значи дека употребата на државни инструменти е ограничена и ќе може да се активираат само во исклучителни околности, по исцрпување на сите други опции. Од друга страна, појаснува, со воспоставување на Фондот за решавање банки, Народната банка ќе биде надлежна за управување со постапките и средствата во случаи на финансиски проблеми.
Законот значи воспоставување пазарна дисциплина и доверба во банкарскиот сектор, како и усогласување со европските стандарди, што е значаен чекор напред во унапредување на регулаторната и супервизорската рамка во нашата земја.
Во текстот најавува дека дополнително зајакнување на финансиската стабилност и зајакнување на целокупниот финансиски систем заради зголемување на сигурноста на банкарскиот сектор се очекува и со законската инцијатива за нов закон за банките. Целта на новото законско решение е да се постигне зајакнување на капацитетот на банките за адекватно управување со ризиците поврзани со нивните активности, како и за апсорбирање на потенцијалните загуби што можат да настанат во деловното работење, чија имплементација дополнително ќе го подигне нивото на квалитетен капитал на банките и ќе ја зајакне супервизијата.
Димитриеска-Кочоска подвлекува дека во сите овие активности важна и за истакнување е улогата на Народната банка, како и зајакнувањето на нејзината независност, што се овозможува со последните измени и дополнувања на Законот за Народната банка.
Министерката во објавениот текст ја истакнува важноста на банкарскиот сектор во спроведување на економските политики на Влада, напоменувајќи ги активностите кои се одвиваат во реализација на обезбедените 250 милиони евра поволни кредити за домашните компании.
Економија
За првпат објавен Извештајот за спроведување на макропрудентната политика на Народната банка

Народната банка го објави за првпат Извештајот за спроведувањето на макропрудентната политика, со кој се овозможува транспарентен увид во карактеристиките на преземените макропрудентни мерки, начинот на нивното одредување, како и ефектите од нив. Преземените макропрудентни мерки беа насочени кон исполнувањето на посредните цели на макропрудентната политика за зајакнување на отпорноста на банкарскиот систем и ограничување на структурните системски слабости, а преку тоа и исполнување на крајната цел за одржување на финансиската стабилност.
Целта на мерките насочени кон кредитокорисниците, коишто се применуваат од средината на 2023 година, беше намалување на ризикот од прекумерно преземање ризици од стрaна на банките и од појава на преголема задолженост кај физичките лица при поолабавени кредитни услови и следствено, намалување на веројатноста за остварување на ризиците при неповолни промени во општите економски услови. Мерките се состоеја од јасни правила за тоа колку може да се задолжи едно лице без да се загрози неговата финансиска стабилност, поврзувајќи ја висината на кредитот со висината на доходот на физичкото лице или со вредноста на станбениот простор којшто е заложен како обезбедување. Воведувањето на овие мерки имаше главно превентивен карактер, нивниот интензитет главно се вклопуваше во применетите кредитни политики и практики на банките, но тие го пренесоа сигналот на Народната банка дека треба барем да се задржат применетите критериуми при новото кредитирање на физичките лица.
Другата група мерки целат кон зајакнување на капиталната сила на банките и нивниот капацитет за справување со потенцијалните негативни ефекти од остварувањето на ризиците, а се состојaт од воведување дополнителни капитални барања, познати како заштитни слоеви на капиталот. Во периодот по воведувањето на заштитните слоеви на капиталот ‒ заштитниот слој на капиталот за системски значајните банки и заштитниот слој за зачувување на капиталот во 2017 година и противцикличниот заштитен слој на капиталот во 2023 година ‒ нивото на капиталот на банките е значително зголемено при што стапката на адекватност на капиталот е поголема за речиси 4 процентни поени, достигнувајќи едно од највисоките нивоа во изминативе две децении.
Макропрудентната политика, како клучна алатка за одржување на финансиската стабилност, беше институционализирана со измените на Законот за банките во 2016 година, a надлежноста на Народната банка како макропрудентен орган беше дополнително зајакната со Законот за финансиска стабилност од 2022 година и со измените на Законот за Народната банка во 2024 година, што овозможи проширување на спектарот на примена на макропрудентните инструменти за целите на одржувањето на финансиската стабилност. Со редовна анализа и можност за приспособување на инструментите, Народната банка и натаму ќе спроведува макропрудентна политика со која ќе овозможи одржување на стабилноста и сигурноста на банкарски систем, што е најважната претпоставка за финансиска стабилност и долгорочен економски раст, се наведува во соопштението на Народната банка.
Извештајот е достапен на следнава врска