Економија
Над 2 милиона патници лани патувале преку скопскиот и охридскиот аеродром, најмногу летови за Германија и Турција

„ТАВ Македонија“, аеродромскиот оператор на двата македонски аеродрома, Меѓународниот аеродром „Скопје“ и аеродромот „Св. апостол Павле“ во Охрид, објави дека бележи 70 проценти пораст во патничкиот сообраќај во 2022 во споредба со 2021 година, а во споредба со референтната година во воздухопловството, 2019 година, патничкиот сообраќај е на -11 отсто, односно 89 проценти стапка на закрепнување согласно статистиката на патничкиот авиосообраќај за 2019 година.
Меѓународниот аеродром „Скопје“ и аеродромот „Св. апостол Павле“ во Охрид, двата македонски аеродрома, ја завршија 2022 година со приближно 2,4 милиона патници или вкупно опслужени 2.371.423 патници и 19.448 лета.
По две исклучително тешки години за воздухопловната индустрија во светот и по почетокот на периодот на закрепнување по пандемијата, кој особено почна во средината на 2022 година со летната сезона, силното зголемување на обемот на патничкиот воздушен сообраќај значи дека луѓето се уверени и подготвени да патуваат со авион и дека воздушниот сообраќај е на пат да го достигне нивото пред кризата.
„Ние како ТАВ навистина сме задоволни од закрепнувањето и резултатите на воздушниот сообраќај во 2022 година и за скопскиот и за охридскиот аеродром. Според бројките и статистиките, резултатите и динамиката на закрепнување на аеродромите управувани од ‘ТАВ Македонија’ ги следат европските и светските стапки на закрепнување. Особено се гордееме и среќни сме што закрепнувањето на македонскиот пазар на авиосообраќај оди дури и подалеку од прогнозата на Меѓународниот совет на аеродромите – ACI за глобалното движење на авиосообраќајот, чие оптимистичко сценарио предвидуваше дека глобалниот воздушен сообраќај во 2022 година ќе биде на ниво од -23 %, а скопскиот и охридскиот аеродром ја завршија 2022 година со -11 %, или со 89 % од обемот на патници во 2019 година. Оттука, може да се заклучи дека ‘ТАВ Македонија’ како аеродромски оператор ефикасно и успешно ги совладува и надминува кризата и нејзините последици, а силниот раст на патничкиот авиосообраќај и бројот на летовите би биле карактеристиките на изминатата 2022 година“, изјави Метин Батак, генерален директор на „ТАВ Македонија“.
Претставниците на аеродромскиот оператор веруваат дека овој позитивен тренд во закрепнувањето на патничкиот авиосообраќај ќе продолжи и во текот на 2023 година и дека прогнозите на ACI за европскиот аеродромски патнички сообраќај од -9 % за 2023 година во споредба со 2019 година повторно ќе бидат надминати.
„Сигурни сме дека нивото на вложениот труд во секојдневното аеродромско работење и квалитетот на аеродромските услуги за нашите клиенти обезбедени од нашиот искусен, стручен и посветен персонал, како и одличната соработка со сите засегнати страни и властите во воздухопловството, дополнително би биле причина аеродромите во Скопје и Охрид да го постигнат барем нивото на воздушниот сообраќај за 2019 година и да слават нови успеси и одлични резултати“, изјави Метин Батак, генерален директор на „ТАВ Македонија“.
Најфреквентни дестинации од Меѓународниот аеродром „Скопје“ според статистиката за патничкиот авиосообраќај на „ТАВ Македонија“ за 2022 година, јануари – декември, се Истанбул (двата аеродрома ИГА и „Сабиха Гокчен“ со 13,1 % пазарен удел), Базел Милуз (6,3 %), Виена (6,2 %), Цирих (6,2 %), Анталија (4,2 %), Дортмунд (4 %), Минхен Меминген (4 %) и Келн (3,1 %).
Топ-5 земји со директни летови за 2022 година се Германија (24 % пазарен удел); Турција (19,1 %); Швајцарија (14,2 %); Шведска (6,9 %) и Австрија (6,2 %).
Во однос на учеството на авиокомпаниите во патничкиот сообраќај во 2022 година на скопскиот аеродром, „Визер“ има превезено најголем број патници во 2022 година (59,3 % пазарен удел); потоа следуваат „Туркиш ерлајнс“ (11 %); „Пегасус ерлајнс“ (6,7 %); „Аустријан ерлајнс“ (6,2 %); „Чаир ерлајнс“ (4,9 %).
На охридскиот аеродром најфреквентна дестинација за патување за 2022 година е Виена (18 % пазарен удел), потоа Базел (15,9 %), Цирих (11,9 %), Меминген (11 %), Малме (10,8 %), Фридрихсхафен (8,7 %), Дортмунд (8,6 %), Амстердам (8,3 %), а другите дестинации се со пазарен удел од 1,2 %.
Моментно и според зимскиот ред на летање, од Меѓународниот аеродром „Скопје“ 11 авиокомпании („Ер Србија“, „Аустријан ерлајнс“, „Кроација ерлајнс“, „Еделвајс“, „Чаир ерлајнс“, „Пагасус ерлајнс“, „Туркиш ерлајнс“, LOT, „Ејџијан“, „Визер“, „Изиџет“) сообраќаат до 36 дестинации, а од аеродромот „Св. апостол Павле“ во Охрид 2 авиокомпании („Визер“, „Чаир ерлајнс“) сообраќаат до 4 дестинации.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Идни инженери на своите први работни задачи во Министерството за енергетика“, Божиновска ги посети студентите на нивните практикантски позиции

Студентите од Факултетот за електротехника и информациски технологии (ФЕИТ) ја започнаа студентската практикантска настава во Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини.Веќе се распределени по сектори и започнаа со практична работа во рамки на Министерството и органите во негов состав.
Министерката Сања Божиновска денес ги посети младите практиканти на нивните работни позиции, при што лично се запозна со нивните ангажмани, задачите што им се доделени и областите во кои се вклучени.
„Гордост е да се види енергијата и мотивацијата што овие млади луѓе ја носат со себе. Веќе од првиот ден, тие не се тука само како набљудувачи – туку активно се вклучени во конкретни процеси, подготвуваат материјали, истражуваат и дискутираат. Ова е таа нова генерација која сакаме да ја задржиме во земјата и да ѝ дадеме можност да се развива тука – во институциите каде што се градат јавните политики,“ изјави министерката Божиновска.
Во разговорот со студентите, министерката упати порака на поддршка и охрабрување: „Потребни ни се луѓе што разбираат технологија, енергетика и современи предизвици. Но уште повеќе ни се потребни луѓе што сакаат да направат разлика. Вие сте тука не само за да учите, туку и да донесете нова перспектива. Ќе ве поддржиме во секој чекор.“
Студентите се распределени според нивната стручна насоченост во одделенијата за енергетика, обновливи извори, енергетска ефикасност, минерални суровини, стратешко планирање и дигитализација. Со нив работат ментори од редовите на администрацијата, со цел да добијат реален увид во функционирањето на институцијата и активна улога во тековните задачи.
Програмата се реализира врз основа на Меморандумот за соработка меѓу Министерството и ФЕИТ, како дел од заложбата за поддршка на млади инженери и нивно вклучување во развојот на енергетските политики. Министерството најавува продолжување и проширување на оваа програма и во иднина, со цел создавање континуитет во градење на домашен стручeн кадар и обезбедување генерации експерти подготвени да ја водат енергетската транзиција.
Економија
Министерството за финансии достави барање до 22 меѓународни финансиски институции и банки за финансирање на брзата пруга

Министерството за финансии денеска испрати до 22 меѓународни финансиски институции и странски комерцијални банки барање за покажување интерес за финансирање на проектот за изградба на брза пруга долж Коридорот 10.
Станува збор за финансиски институции од Европа, САД, Јапонија и Обединетото Кралство, од кои дел се институции со коишто земјата и претходно соработувала на одредени проекти.
Поконкретно барањето е доставено до Светска банка, Европската банка за обнова и развој, Европската инвестициска банка, Фондот за меѓународен развој на ОПЕК, Француската развојна агенција, КФВ Развојната банка, Италијанската развојна банка, Јапонската агенција за меѓународна соработка, германската ДЗ Банка, Морган Стенли, Уни Кредит Банка Австрија, Сити банк, ЏП Морган, Дојче Банк, Сосиете Женерал, Рајфајзен банк, ЕРСТЕ банк, Банка ИМИ, британската Стандард чартерд, Банка на Америка, јапонската МУФГ Банка, како и американската Голдман Сакс. Износот кој се бара за реализација на проектот е 1,91 милијарда евра.
Согласно испратеното барање, одговорот за пројавување интерес меѓународните финансиски институции и странските комерцијални банки треба да го достават до крајот на овој месец, со можност за продолжување на рокот по барање на банките.
Имено, Министерството за финансии го испраќа барањето за пројавување интерес со меѓународните финансиски институции врз основа на Заклучок на Владата и врз основа на законските прописи, односно Законот за јавен долг. Заедно со барањето Министерството за финансии испраќа до меѓународните финансиски институции и банките и образложение за проектот подготвено од Министерството за транспорт и врски и МЖ Инфраструктура, а кое исто така е разгледано од страна на Владата.
Економија
(Видео) Дебакл на економиските политики на власта: Македонија на дното на Европа, велат од СДСМ

„Согласно последните податоци на Евростат, Македонија денес е претпоследна во Европа по висина на минимална плата, зад нас е само Албанија. Истовремено сме последни по куповна моќ. Ова не се бројки и податоци од некоја црна хроника – ова е нашата реалност со власта на ДПМНЕ. Овие статистики се потрда за реалноста во која платата не им стигнува на граѓаните ниту до 10-ти во месецот“, вели Симона Цветаноски – членка на Извршниот одбор на СДСМ.
„Реалност во која граѓаните мора да кратат и штедат на се додека функционерите на ДПМНЕ се луксузираат, си ги покачуваат платите и продаваат приказни дека сме четврти во Европа.
Ова веќе не е само економска криза, ова свесно и намерно понижување на достоинството на секој граѓанин на Македонија.
Евростат не лаже. Но Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ лаже – лаже кога вели дека „се грижи“, лаже кога зборува дека сме четврта најјака економија во Европа, лаже кога ве убедува дека добро живеете. Сите економски параметри укажуваат на драматично влошување на квалитетот на животот. Инфлацијата оди нагоре, цените повторно се без контрола, платите стагнираат. Во Макеоднија моментално добро живеат само функционерите од власта.
Дуото Трајко Славевски и Христијан Мицкоски ова го прават намерно и осмислено. Целта е јасна, да се држат граѓантие во неизвесност, да се држат платите на минимум додека тие ги спроведуваат своите криминални проекти и задолжувања. Ниту ги интересира состојбата во која живеат луѓето, ниту сакаат да помогнат реално нешто да се смени, ги интересираат само нивните огромни бизнис зделки.
СДСМ и ВМРО-ДПМНЕ не се исти. Што правеше СДСМ? Го зголемивме минималецот од 9.000 на над 20.000 денари. Донесовме закон за автоматско усогласување на платите со трошоците за живот за да не може никој политички да ги уценува граѓаните за растот на платите туку да им следува со закон.
Ги зголемивме платите во приватниот сектор. Инвестиравме 2,6 милијарди евра во економија, помош за граѓаните и стабилизација на струјата.
А што прави ВМРО-ДПМНЕ? Ги одби сите предлози за покачување плати. Ги блокираше мерките за поевтини основни производи. Не вложи ниту денар во поддршка за граѓаните во криза. Си гледа само за себе – за привилегираните бизнис партнери, но не и за народот.
Христијан Мицкоски и Трајко Славески ќе останат запаметени не како реформатори, туку како луѓе што ја згазија економската надеж на оваа земја. Како политичари што ја заборавија работничката рака која го движи оваа држава.
Време е за одговорност. Време е за гласна борба за повисоки плати, за фер услови, за економија во функција на граѓаните, не за бизнис партнерите на ВМРО-ДПМНЕ.
СДСМ нема да молчи. Ќе зборуваме секој ден, за секој човек што живее тешко и заслужува повеќе. Затоа што докажавме со дела што е економски патриотизам и како секој граѓанин е важен. Покажавме дека сме различни и дека државата може да има власт која се грижи за граѓаните а не за сопствените интереси“, изјави Симона Цветаноски – членка на Извршниот одбор на СДСМ.