Економија
Новата Opel Mokka-e освои „Златен управувач за 2021“
• Најдобар автомобил под 25.000 евра: Електричнaта Mokka-e го зазема првото место
• Електричен автомобил со стил: Смел и електричeн, Opel Mokka-e во склад со времето Електричен успех: Mokka-e ја следи Corsa-e како добитник на „Златен управувач“
• Победничка серија на „Auto Oscars“: Веќе 19 победи „Златен управувач“ за Opel
Новата Opel Mokka-e ја освои наградата „Златен управувач за 2021“, победувајќи ја силната конкуренција и освојувајќи една од најпрестижните награди во автомобилската индустрија во категоријата „Најдобар автомобил под 25.000 евра“.
Mokka-e беспрекорно го продолжува серискиот успех на Opel со оваа награда. Минатата година, електричната Opel Corsa-e ја донесе наградата „Златен управувач“ во Rüsselsheim . По Ampera-e во 2017 година и Corsa-e во 2020 година, Mokka-e сега е третиот електричен модел, а воедно и првиот SUV од Opel што ја освоил посакуваната титула. Електричните возила со Blitz ги придобиваат експертите и читателите на AUTO BILD и BILD am SONNTAG исто како и клиентите.
„Нашата Opel Mokka-e е сè освен не обична, и тоа уште еднаш го докажа на овогодинешниот „Златен управувач““, рече извршниот директор на Opel, Uwe Hochgeschurtz на синоќешната церемонија на доделување на наградите во берлинскиот Axel Springer Haus. „Со најсовремените технологии и бескомпромисниот дизајн, Mokka-e ја прави е-мобилноста забавна на секој начин. Ние сме многу задоволни што нашите клиенти, читателите на AUTO BILD и BILD am SONNTAG, како и стручното жири размислуваат на ист начин“.
Opel Mokka-e: Електрично возило кое привлекува погледи со фокус на Opel визирот
Новата Opel Mokka-e импресионира не само со смелиот и елегантен дизајн, туку и со своите перформанси. Електричниот мотор со 100 kW/136 КС и 260 Nm максимален вртежен момент обезбедува моќен, речиси тивок погон. Благодарение на батеријата од 50 kWh, можeн е опсег до 338 km без прекин за полнење според WLTP. Електронски ограничената максимална брзина е 150 km/h. Најсовремениот регенеративен систем за сопирање ја прави Mokka-e уште поефикасна, дозволувајќи му на електричното возило да ја поврати енергијата при забавување или сопирање. Батеријата може брзо да се наполни и до 80 проценти за 30 минути на DC станица за полнење од 100 kW.
Opel и „Златниот управувач“: Сите победници од Rüsselsheim
Opel Mokka-e е најновиот во гордата линија на добитници на наградата „Златен управувач“ од Opel. Наградата која се доделува од 1976 година од BILD am SONNTAG и од 2009 година во соработка со AUTO BILD сега по 19-ти пат ја освои брендот со Blitz. Сè започна во 1978 година, две години по основањето на наградата, со Opel Senator A.
На патот до победата на „Златен управувач“ први гласаат читателите на AUTO BILD и BILD am SONNTAG. Тие ги бираат своите тројца фаворити во секоја категорија, испраќајќи ги во финалето. На DEKRA Lausitzring, истакнато жири од експерти составено од новинари, возачи на трки и експерти за автомобили потоа ги оценува поединечните финалисти според критериумите засновани на шемата за тестирање на AUTO BILD.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

