Економија
(Видео) Новата Toyota Aygo X – Инспирација за новата генерација!
□ Целосно нов компактен урбан кросовер, уникатен за А-сегментот на возила
□ Концептот на “зачинети бои” и извонредниот дизајн му додаваат нова димензија на карактерот на Aygo X
□ Компактен, а сепак простран, истовремено нуди одлична агилност, нешто што доликува на модел од А-сегментот на возила
□ Самоуверено возење и подобрена видливост со високо ниво на комфор при возењето
□ Целосно спакуван со напредна технологија, истовремено останувајќи економичен
Целосно новата Toyota Aygo X е уникатен кросовер во А-сегментот на возила, дизајниран и произведен за европскиот купувач за да ги задоволи барањата на градскиот и приградскиот живот.
Со цел да го направи новото Aygo X најдобриот производ што се нуди во сегментот, Toyota презеде темелно истражување на барањата за возење во град низ целиот континент, слушајќи ја желбата на клиентите за стилски, компактен и безбеден автомобил.
Резултатот е најновиот компактен автомобил во линијата на Toyota, конструиран врз добро познатата GA-B платформа на Toyota Global New Architecture (TNGA), за првпат претставена во новиот Yaris – автомобилот на годината за 2021 година во Европа – а од неодамна и во Yaris Cross.
Без разлика дали е во град или на отворен пат, автомобилот од А-сегментот мора да се истакне со својата компактност и агилност за да му ја пренесе довербата на возачот. Исто така, треба да создаде и пренесе чувство на емоции, а истовремено да ги интегрира најдобрите технолошки достигнувања во компактен пакет што е економичен за возење.
Целосно новото Aygo X го испорачува сето ова, па дури и повеќе, за да биде сè она што го посакуваат европските клиенти од еден автомобил од А-сегментот.
МИРИС НА ЗАЧИНИ
Дизајнерите на новото Aygo X сакаа да внесат чувство на смелост и зачинетост кај купувачите на компактни автомобили во Европа.
Откако Aygo за првпат пристигна на пазарот во 2005 година, не само што беше најпристапниот автомобил на Toyota во Европа, туку ги воодушеви и клиентите со својот младешки и забавен карактер. Овие квалитети привлекоа многу нови европски купувачи кои се свесни за стилот и квалитетот на возилата на Toyota.
Повеќе од кога било, новите клиенти на Toyota бараат стил, оригиналност и шанса да го покажат својот личен израз. Секој заслужува кул автомобил!
По презентирањето на концептот на Aygo X во „Sparkling Chilli Red“ бојата, проектот Aygo X беше префрлен во одделот за “Styling” во Toyota Motor Europe во Белгија, каде дизајнерските тимови тесно соработуваa со тимот за планирање, истражување и развој на производите за да го претворат новиот автомобил од А-сегментот од концепт до реалност.
Храбрата изведба со двобојна каросерија на Aygo X, заедно со новиот концепт на “зачинети бои”, создава уникатен графички профил што го привлекува вниманието и ја нагласува подготвеноста на новиот модел веднаш да стапи во акција.
Новиот концепт на бои е инспириран од различни зачини каде секоја боја ги доловува вкусовите на купувачите но и карактерот на автомобилот.
Кардамон остава впечаток на стил и елеганција, давајќи префинета и дискретна естетика
Чили е огнена и висококвалитетна боја што ги привлекува погледите на минувачите
Ѓумбир е софистицирана беж боја што навестува дух на авантура
Џунипер е младешки израз на мажественост и е сина боја создадена специјално за моделот давајќи му ледена свежина
Секоја од овие моќни зачинети бои во контраст со црна боја на покривот и задниот дел го прави Aygo X веднаш да се истакне и да биде препознатлив.
Оваа тема на зачини не е само површинска. Внатрешните детали се совпаѓаат со зачинетите бои на надворешноста за да дадат препознатлив дизајн и на внатрешноста. Ако одблизу ги видите седиштата, ќе се забележи симболот „X“ дискретно зашиен во ткаенината. Името на моделот Aygo X исто така суптилно се проткајува во остриот изглед на фаровите за да се обезбеди силен и кохерентен идентитет.
Двобојноста на Aygo X веднаш го привлекува вниманието на луѓето. Јасно е дека не се работи само за
детаљ. Тоа е составен дел од дизајнот.
КОМПАКТЕН И АГИЛЕН
Со должина од 3700 mm, новиот Aygo X е за 235 mm подолг од неговиот претходник, додека меѓуоскиното растојание е зголемено за 90 mm. Карактеристично е што моделот ќе се нуди со 17” и 18” тркала.
Дизајниран за најтесните градски улици, Aygo X има и исклучително мал радиус на вртење од само 4,7 метри, еден од најдобрите во сегментот.
Вкупната ширина на каросеријата е зголемена за 125 mm на 1740 mm во споредба со Aygo. Како резултат на тоа, предните седишта се поместуваат за 20 mm поназад, зголемувајќи го просторот на рамената за 45 mm. Багажниот простор е исто така водечки во сегментот, и истиот е зголемен за 60 литри (на 231) во споредба со претходната генерација. Висината на возилото е зголемена за 50 mm на 1510 mm.
Системот за управување е приспособен за урбано и приградско возење, при што новиот CVT менувач обезбедува најдобра реакција во класата, интуитивно менување на брзини, истовремено одржувајќи силна рамнотежа на потрошувачката на енергија и гориво.
БЕЗБЕДЕН
Без разлика дали се движи низ градски сообраќај или вози по автопати, секој возач сака да се чувствува безбедно, а Aygo X го обезбедува тоа на повеќе начини.
Како компактен кросовер со висока позиција на возење, растојанието од подлогата е зголемено за 11 mm од претходната генерација.
Положбата на седење е подигната за 55 mm што овозможува лесен визуелен контакт со другите учесници во сообраќајот, особено со велосипедистите и пешаците. Понатаму, аголот на А-столбот е зголемен за 10 % на 24º за подобра видливост.
ТЕХНОЛОШКИ НАПРЕДЕН
Aygo X е компактен автомобил опремен со најсовремените технолошки достигнувања.
Најновиот мултимедијален систем на Toyota исто така нуди и навигација базирана на “cloud” за да обезбеди информации за рутата во реално време. Новите услуги ќе се воведуваат со текот на времето преку безжични надградби, така што новиот софтвер и поврзаните услуги автоматски ќе се внесуваат во системот. Мултимедијалниот систем нуди исто така и жична и безжична врска со паметни телефони преку Android Auto и Apple CarPlay.
Aygo X прави голем чекор напред во однос на безбедноста, воведувајќи го Toyota Safety Sense како стандардна опрема ,за прв пат кај компактен модел од А-сегментот.
Најновиот Toyota Safety Sense користи комбинација на камера и радар, а системот за предупредување од судир (PCS) сега работи и при поголеми брзини. Aygo X стандардно е опремен и со сензори за откривање пешаци во дневни и ноќни услови, откривање велосипедисти во дневни услови, систем за помош за ублажување на судир, интелигентен адаптивен темпомат како и систем за помош при одржување коловозна лента.
ЕКОНОМИЧЕН
Aygo X е придвижуван од повеќекратно наградуваниот 1.0-литарски мотор којшто е значително подобрен за да ги исполни европски регулативи, а истовремено нуди високи нивоа на безбедност и перформанси, со потрошувачка на гориво од само 4,7l/100km и емисија на CO2 од 107 g/km.
Aygo X има најниска тежина на каросеријата од кој било автомобил од А или Б сегментот, што помага да се испорача одлична економичност на горивото.
Моделот на македонскиот пазар ќе се понуди со почетна цена од 13.490 Евра и 10 годишна гаранција на возилото.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
УЈП со потсетување до даночните обврзници: рокот за поднесување на ДДВ-04 пријавите е до 27 јануари
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, кои имаат обврска да поднесат ДДВ-04 пријави, дека рокот за поднесување е до 27 јануари 2025 година.
До денес, од вкупно 41.531 очекувани ДДВ-04 пријави, поднесени се 6.253 пријави, што претставува само 15,1 % од вкупниот број. Остануваат уште 35.278 ДДВ-04 пријави, кои треба да се поднесат во преостанатите денови, соопштија од УЈП.
Апелираат граѓани да бидат одговорни даночни обврзници и да ги достават сите потребни документи до сметководителите со цел навремено и точно да се обработат нивните ДДВ-04 пријави за овој даночен период.
Економија
Нови 200 милиони евра задолжувања – власта товари нови долгови врз грбот на граѓаните, велат од СДСМ
„Покрај кредитот од Унгарија од 500 милиони евра, за кој веќе тече камата а парите не се реализирани, владата на Мицкоски и ДПМНЕ се задолжува интензивно на сите страни“, соопшти СДСМ.
„Нови над 200 милиони евра долгови власта натовари на грбот на граѓаните за само неколку месеци. Пред само десетина дена власта се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници.
Претходно кон крајот на октомври 2024 година кај домашните кредитори власта се задолжи со уште едно големо задолжување од 73,7 милиони евра.
Тоа се 700 милиони евра нови долгови создадени од ВМРО-ДППМНЕ за само 6 месеци. Власта енеромно го зголемува јавниот долг и ја турка државата во должничко ропство.
Во исто време додека се трупаат огромни долгови платите стагнираат , трошоците за живот ратст а граѓаните имаат се помалку пари во своите џебови. Економската политика на ДПМНЕ е катастрофлано лоша и долгорочна опасна за финансиската стабилност и одржливост“, се наведува во соопштението на СДСМ.
Економија
Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП
Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.
Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.
Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.
„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.
„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.
Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.
„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.
Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.
Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.
„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.