Контакт

Економија

Новиот модел „308“ – новото лице на Peugeot

Објавено пред

Најголемиот успех во сегментот на компактни лимузини, со повеќе од 7.000.000 продадени возила низ генерации, освојувајќи долга листа на награди, вклучувајќи ја и наградата за автомобил на годината во 2014 година, со сегашната верзија, брендот PEUGEOT гордо го претставува сосема новиот PEUGEOT 308.

dobivaj vesti na viber

Интензивно заводливиот дизајн на новиот PEUGEOT 308, најдобар во гамата, го носи новото лого на Брендот. Целокупната оптимизација на архитектурата го подобрува внатрешниот простор, потврдувајќи ја неговата динамика и идентитет.

Во однос на технологијата, новиот PEUGEOT 308 нуди најнова генерација на системи за помош при возење, новиот PEUGEOT i-Cockpit® и вклучува i-Connect® Advanced, инфо-забавен систем кој е интуитивен, поврзан и модерен.

Ефикасен и модел со високи перформанси до најситните аеродинамички детали, новиот PEUGEOT 308, доследен на моќта на изборот, нуди хибриден мотор на полнење и мотори со внатрешно согорување, бензин или дизел.

ИНТЕНЗИВНА ЗАВОДЛИВОСТ

Новиот PEUGEOT 308 e подготвен да освои повисоко место во својата класа. Тој ја менува формата на каросеријата, има проширеното меѓуоскино растојание од 55 mm ја продолжува силуетата и овозможува повеќе простор за задните патници. Намалувањето на висината од 20 mm визуелно го издолжува предниот дел на возилото.

Новиот PEUGEOT 308 ја оствари својата цел за аеродинамична ефикасност, со тоа што го насочи својот фокус не само кон екстериерот туку и кон ентериерот, добивајќи ја посакуваната архитектонска оптимизација и “Body-pressing” перформанси, формирајќи ја совршената структура. Ова е особено видливо во изразените контури на крилата.

На страните, едноставното и впечатливо крило го покажува својот моќен карактер со двeте остри квадратни форми надвиснати над предните и задните тркала. Дизајнот на страничниот медалјон се потпира на историјата на идентитетот на брендот (PEUGEOT 205, 208, 308 …), но истовремено ја истакнува виталноста на силуетата.

Задниот дел, со стратешки аеродинамички перформанси, е дизајниран врз основа на оптималните точки за силуета на лимузина. Според тоа, карактеристичните стилски линии се засновани на оваа оптимална аеродинамичка изведба, како и линијата која изчезнува во горниот дел од покривот, за која беше потребен долг спојлер што е карактеристичен за стилот на новиот PEUGEOT 308.

Новиот PEUGEOT 308 е цврсто вкоренет во DNK НА PEUGEOT, сензуален и остар, тој е дел од полуксузен и подинамичен свет на префинетост.

Новиот PEUGEOT 308 гордо го носи новото лого на брендот и предната решетка целосно е посветена на него. Поставеноста на логото, дополнително е истакната со линиите на решетката, кои што постепено се приближуваат кон него.
Дизајн и технолошка еволуција, радарот за помош при возење „исчезнува“зад логото правејќи го логото „централно парче“ на решетката. За поголема динамичност и префинет изглед, регистарската таблица е репозиционирана во долниот дел од предницата.

Предните светла користат LED технологија од првото ниво на опременост. Сплотени и тенки, тие придонесуваат за динамиката и идентитетот на овој нов PEUGEOT 308. Тие продолжуваат со дневни светла во форма на кука на предниот браник. Овој светлосен потпис е совршено во согласност со сегашниот стил на PEUGEOT, препознатлив на прв поглед и дење и ноќе.

Во нивоа на опременост GT / GT Pack, Full LED предните светла се уште потенки и имаат PEUGEOT Matrix LED технологија, за поголема ефикасност и безбедност при секојдневна употреба.

Задните светла користат технологија Full LED, прикажувајќи го модерниот светлосен потпис во форма на 3 лавовски канџи – специфичен за брендот Peugeot.

Новиот PEUGEOT 308 ќе биде достапен во 7 нијанси:
• Olivine зелена
• Vertigo сина
• Elixir црвена
• Pearl бела
• Ice бела
• Artense сива
• Perla црна

Новиот PEUGEOT i-Cockpit® (TECHNO SPIRIT)

PEUGEOT i-Cockpit® е дел од DNK на брендот. Со секоја генерација се подобрува и модернизира. Со овој нов PEUGEOT 308, тој означува јасна промена во однос на ергономијата, квалитетот, дизајнот и технологијата со својот нов систем на инфо-забава, PEUGEOT i-Connect®. Новиот компактен управувач вклучува сензори кои можат да ја детектираат поставеноста на дланките на возачот на управувачот кога се користат новите помагала за возење.
Ергономски, со опција за греење, ги вклучува сите контроли:
• радио,
• медија,
• телефон,
• помош при возење.

Инструмент таблата, која се наоѓа на ниво на очите, има 10 инчен дигитален панел од нивото Active. Во GT, таблата е во 3 димензии. Целосно конфигурирана и прилагодлива, оваа дигитална инструмент табла има неколку режими на прикажување (поврзана со TomTom навигација, радио / медија, помош при возење, проток на енергија и тн.) кои можат да се менуваат директно од палката.

Изградбата на новата контролна табла на PEUGEOT 308 се базира на архитектурата „високи отвори“ каде отворите за воздух се поставени непосредно пред главата на патниците, во оптимална позиција за ефикасност и удобност на возачот и патникот.

Овој распоред гарантира дека стандардниот 10-инчен централен екран на допир, сместен малку пониско од дигиталната табла, е поблизу до раката на возачот и природно се вклопува во вкупниот волумен на контролната табла.
Почнувајќи од нивото на Allure, новиот PEUGEOT 308 вклучува целосно конфигурирани виртуелни i-toggles кои го заменуваат физичкиот преден панел за клима-уред. Поставени спроти централниот екран, како отворена книга, тие обезбедуваат уникатен изглед и високо ниво на технологија во сегментот.

Секоj i-toggle е копче на допир за брз пристап до функциите како клима-уред, телефонски контакт, радио станици, лансирање апликација … прилагодени според изборот на корисникот.

PEUGEOT i-Cockpit® во новиот PEUGEOT 308 сè уште го има принципот на централниот екран „ориентиран кон возачот“ кој ја оптимизира ергономијата на возењето, доволно само за патникот да не се чувствува изоставен. Истото важи и за централната конзола, која е тенденциозно отворена кон патникот. Ова беше една од целите при креирање на ентериерот, да се создаде рамнотежа во просторот помеѓу двајцата патници од првиот ред.

Дизајнот на централната конзола го одразува дизајнот за заштеда на простор на новата единица за климатизација. Неговиот дизајн, заедно ги става сите динамични контроли на дофат на возачот:
• нова компактна контрола за избор на степени на пренос (Reverse, Neutral, Drive) и 2 копчиња (паркинг и мануелно) на 8-степен автоматски менувач,
• избирач на стил на возење, за да изберете различни режими (Electric, Hybrid, Eco, Normal and Sport) во зависност од моторот.
Лакот на централната конзола се проширува во посебен простор за безжично полнење телефон. Остатокот од конзолата е целосно посветен на елементи за складирање и практичност:
• два држачи за чаши со голем дијаметар,
• два приклучока за USB C (полнење / податоци),
• многу простор за складирање, до 34 литри,
• потпирач за раце

И токму овие елементи, го прават новиот PEUGEOT 308 едно посебно освежување во сегментот.

Внатрешниот дизајн ја истакнува разновидноста и богатството на неговите материјали. LED амбиенталното осветлување (8 бои за избор) скриено зад централниот екран го осветлува главниот декор до панелите на вратите, во зависност од завршната обработка, може да биде пена, ткаенина, Аlcantra® или изработени од вистински вдлабнати алуминиумски делови.

(TECHNO SPIRIT), PEUGEOT i-Connect и i-Connect Advanced

Новиот инфо-забавен систем на сите им го дава најдоброто од паметните телефони и најдоброто од автомобилскиот свет, во зависност од нивните желби и потреби. Ергономски и во согласност со секојдневната употреба, секој возач (до 8 профили) може да ги дефинира и зачува своите параметри за приказ, атмосфера и поставување.

Функцијата за пресликување сега е безжична и можно е да поврзете два телефони истовремено со Bluetooth.

Централниот екран со висока резолуција од 10 инчи е целосно и лесно прилагодлив т.е. може да се прилагоди за поголема видливост со помош на „додатоци“ или кратенки, многу е лесен за употреба и реагира како таблет.

Лесно е да ги скенирате различните менија од лево кон десно, од горе кон долу за известувања или со притискање на 3 прста за да се појави списокот со апликации.

Можете лесно да се вратите на главната страна со притискање на копчето на допир “HOME”, исто како на паметен телефон.
На горниот дел од екранот, статичниот банер ги прикажува информациите за надворешната температура, клима-уредот, позицијата на страниците на графички контроли, податоците за поврзување, известувањата и времето.

PEUGEOT i-Connect Advanced овозможува комплетно технолошко искуство, со своите перформанси и ефикасната поврзана навигација TomTom. За оптимална читливост, мапата се прикажува низ целиот 10 инчен екран и се ажурира „воздушно“.

Командата „ОК PEUGEOT“, команда за гласовно препознавање, може да се употребува во секојдневниот живот за подобрување на безбедноста и лесно се користи, a обезбедува и пристап до сите барања што се однесуваат до инфо-забавните функции.

(TECHNO SPIRIT), ПОМОШ ПРИ ВОЗЕЊЕ

Во внатрешноста на новиот 308, најновата генерација на ситеми за помош при возење ја комплетираат гамата на технологии на највисоко ниво како што се очекува од брендот:

Понатамошен чекор кон полуавтономно возење со пакетот Drive Assist 2.0 (достапен кон крајот на годината), кој вклучува адаптивен темпомат со Stop and Go функција (автоматски менувач EAT8) и помош за одржување лента, има и 3 нови функции:
• Полуавтономна промена на лентата, предлага да возачот го престигне возилото однапред, а потоа предлага да се движи назад, од 70 km/h на 180 km/h.
• Предвидена препорака за брзина, системот му предлага на возачот да ја прилагоди својата брзина (забрзување или забавување) според знаците за ограничување на брзината.
• Адаптација на брзината на свиок, ја оптимизира брзината според лакот на свиокот, до 180 кm / h.

Новиот PEUGEOT 308 доаѓа со нова опрема, достојна за повисоките сегменти, како стандард или како опција:
• Следење на слепи точки со долг домет (75 метри),
• Предупредување за возење наназад (при возење нанзад, предупредување за опасност во близина),
• Нова камера за возење наназад со висока резолуција од 180 ° со интегрирана млазница за чистење,
• Помош за паркирање од 360° со 4 камери (напред, назад и странично),
• Целосно загреано ветробранско стакло и загреан управувач,
• Итен повик+”итен повик со информации за бројот на патникот и локацијата, вклучувајќи го и правецот на возилото во лентата,
• Насочување на ретровизорите при вклучување на степен за возење наназад

Секако, новиот PEUGEOT 308 сè уште има комплетна понуда на опрема, во зависност од завршната обработка, за помош при возење, безбедност и удобност:
• Адаптивен темпомат со функција Stop and Go (автоматски менувач EAT8) со прилагодување на растојанието со возилото пред Вас,
• Адаптивен темпомат со функција од 30 km/h со мануелен менувач со прилагодување на растојание со возилото пред Вас,
• Автоматско сопирање во итни случаи (детектира пешаци и велосипедисти, дење и ноќе, од 7km/h до 140 km/h во зависност од верзијата) со предупредување во случај на судир,
• Активно предупредување за ненамерно напуштање на лента (или крај патот) со корекција на траекторијата,
• Предупредување за внимание на возачот, за да се открие будноста на возачот при долго време на возење и со брзина над 65 km / h со анализа на микро-движењата на управувачот,
• Автоматско вклучување на долги светла,
• Проширено препознавање на сообраќајните знаци (стоп, знак за едно насочна улица, без претекнување, крај на забрана за претекнување и сл.).
• Подвижен сончев покрив опремен со велум,
• Параметриски, волуметриски аларм и супер-заклучување
• Електрична паркирна сопирачка во сите верзии.

(PERFECT FIT) Природна ефикасност

Новиот PEUGEOT 308 е изграден на мулти-енергетската платформа EMP2 (Ефикасна модуларна платформа), што овозможува да се распореди целосна понуда на електрифицирани верзии на оваа силуета. Две хибридни верзии на полнење се достапни од самото лансирање.

Платформата е составена од нови структурни елементи за уште поголема ефикасност, безбедност, задоволство при возење и удобност.

Новиот PEUGEOT 308 ја менува својата форма за да се наметне во својот сегмент:
• должината е 4,36 m (+ 11 cm),
• ветробранското стакло е навалено и се движи наназад,
• меѓуоскиното растојание се зголемува за 55mm до 2.675m, обезбедувајќи повеќе простор за патниците во вториот ред.
• 20 mm пониска, висината сега е 1,44 m.

Волуменот на багажникот е 412 L со 28 L под подот во преградите. Со преклопени задни седишта, максимумот е 1323 L.

Новиот PEUGEOT 308 вклучува високо ниво на аеродинамика, со Cx 0,28 и SCx 0,62 m². Сите видливи и помалку видливи делови на каросеријата се стилски оптимизирани (браници, дефлектори, дифузер, столбови на каросеријата, ретровизори, екрани на подножјето и тн.). Во иста насока, дизајнот на тркалото обезбедува подобра аеродинамика и значително придонесува за перформансите.

Новите пневматици на PEUGEOT 308 опфаќаат големини од 16 до 18 инчи, во категориите А и А +, за ефикасност на тркалање, сè во согласност со барањата на брендот во однос на референтното однесување на патот.

Оваа нова платформа помага да се намали потрошувачката на гориво и се ограничуваат емисиите на CO₂ на новиот PEUGEOT 308.

За да се подобри удобноста при вибрации, цврстината на телото е оптимизирана со додавање на структурни елементи. Повеќе од кога било, задоволството при возење е во вените на овој нов PEUGEOT 308, со примерно држење на патот, супериорна удобност при возење, одлично задоволство при возење и совршено управување во градот со радиус на вртење помеѓу тркалата од 10,5 m.

(PERFECT FIT) Удобна и пријатна атмосфера

Дизајнот на седиштата на новиот PEUGEOT 308 прави да се чувствувате удобно и го истакнуа квалитетот на употребените материјали: еволутивна шарена ткаенина, техничка Мesh, Alcantra, врежана кожа и обоена Nappa кожа.
Верзиите GT доаѓаат со порабување во Adamite боја, кој исто така ги истакнува инстумент таблата, панелите на вратите и перничињата на конзолата.

Предните седишта добија AGR (Aktion für Gesunder Rücken) печат на одобрување како стандард или како опција, наградувајќи ја и ергономијата и опсегот на прилагодувања. Тие исто така можат да бидат опремени со 10-насочни електрични прилагодувања со две опции за заштеда.
И двете предни седишта можат да бидат опремени со функција за масажа со 8-точки и со неколку различни програми и греење на седиштата.

Во 2-иот редот, зголеменото меѓуоскино растојание (+ 55mm) директно ја подобрува удобноста, додека задните патници можат да уживаат во повеќе простор за колената. Поврзувањето е исто така одлично со, од нивото Allure, 2 USB C приклучоци (полнење и полнење / податоци) на задниот дел од централната конзола. Отворот во центарот на клупата (2 / 3-1 / 3) открива потпирач за раце опремен со два држачи за чаши и држач за телефон.

Технологијата ги подобрува различните застаклени елементи на новиот PEUGEOT 308:
– целосно загреано ветробранско стакло,
– зголемена дебелина на прозорецот напред и назад,
– акустични ламинирани странични стакла во 1-от ред во зависност од верзијата,
– внатрешен ретровизор без рамка од Allure нивото, вклучува LED светла во електрик сина боја на хибридните мотори, што однапред сигнализира дека возилото се вози со нула емисија на штетни гасови.

Клима-уредот има корист од комплетно новиот систем што го подобрува термичкиот комфор на патниците, додека патниците од 2-2-иот ред можат да уживаат во отворите за воздух на задниот дел од централната конзола.

Со цел подобрување на воздухот внатре, новиот PEUGEOT 308 е опремен со AQS (Систем за квалитет на воздухот) кој постојано го следи квалитетот на воздухот што влегува во возилото и е способен самостојно да активира рециклирање на воздухот. Бидете потполно спокојни, од нивото GT, со Clean Cabin, систем за прочистување на воздухот со филтрирање на загадувачки гасови и честички. Квалитетот на воздухот се прикажува на централниот екран на допир.

Развиена во партнерство со Focal, француска марка специјализирана за аудио, единствениот систем на нови PEUGEOT 308 FOCAL® Premium Hi-Fi е резултат на повеќе од 3 години заеднички дизајн.
FOCAL® Premium Hi-Fi системот е составен од 10 звучници со ексклузивни патентирани технологии:
• 4 ниско тонци
• 4 високо тонци
• 1 централен звучник
• 1 во багажникот
Тие се поврзани со нов 690 W 12-канален засилувач (засилена технологија од D класа) и завршени со дигитална обработка на звук ARKAMYS.

Екипите на Peugeot и Focal работеа заедно за да пронајдат прилагодени локации за секој звучник со цел да им понудат на сите патници сензационално звучно искуство.

Во внатрешноста, степенот на звук е стабилн и прецизен, гласовите се јасни и детални, а басот е длабок и масивен.

(PERFECT FIT) Мотори

Бидејќи тие се амблематски икони на моќта на изборот, толку драги на брендот, на новиот PEUGEOT 308 ќе бидат понудени 2 хибридни мотори на полнење:

• HYBRID 225 e-EAT8 / погон на 2 тркала / комбинација на PureTech мотор со 180 КС (132 kW) и електричен мотор со 81 kW со e-EAT8 менувач / од 26 g на C0₂ на km и до 59 km на 100% електричен опсег (според протоколот WLTP, во процес на одобрување),
• HYBRID 180 e-EAT8 / погон на 2 тркала / комбинација на PureTech мотор со 150 КС (110kW) и електричен мотор од 81 kW со e-EAT8 менувач / од 25 g на C0₂ на km и до 60 km на 100% електричен опсег (според протоколот WLTP, во процес на одобрување),
Литиум-јонската батерија има капацитет од 12,4 kWh, моќност од 102kW и достапни се два вида на полначи, кои ги исполнуваат сите потреби на клиентите и решенија за полнење, како стандарден еднофазен полнач од 3,7 kW и како опција 7,4 kW еднофазен полнач.
Проценето време на полнење е следново:
• од ѕидна кутија за полнење (32 A) 7,4 kW, целосно полнење за 1h55 со еднофазен (7,4 kW) вграден полнач,
• од засилен приклучок (16 A), целосно полнење за 3h50 со еднофазен вграден полнач (3,7 kW),
• од стандарден приклучок (8 A), целосно полнење за 7h05 со еднофазен (3,7 kW) вграден полнач.

Новиот PEUGEOT 308 е достапен со следниве мотори со внатрешно согорување, CO₂ од 117 g / km. Согласност со најновата регулатива €6, во моментов се одобрува според протоколот WLTP (Светски усогласени процедури за тестирање на лесни возила).

Бензиски, 3-цилиндрични мотори со 1.2L зафатнина:
• PureTech 110КС S&S BVM6,
• PureTech 130КС S&S BVM6,
• PureTech 130КС S&S EAT8.

Дизел, 4-цилиндрични мотори со 1.5L зафатнина:
• BlueHdi 130КС S&S BVM6,
• BlueHdi 130КС S&S EAT8,

Le TCO (Вкупна цена на чинење)

Целта е да се предложи TCO или еквивалентен трошок помеѓу возилото со внатрешно согорување и хибридно возило, вклучувајќи ги и сите трошоци освен обичен финансиски закуп, потребно е да се земат предвид следниве фактори:
• може полесно да се види капацитетот на батерија кога возилото ќе се препродава.
• сите финансиски стимулации (еколошки бонуси, премии, такси за регистрација, грантови за компании, ослободување од патарина, осигурување и даночни намалувања и сл.),
• трошок за одржување идентичен со дизел моторот (за 36 месеци и 90 000 km),
• пониски трошоци за надополнување во споредба со ковенционалните горива (до 12% помалку во споредба со дизел моторот за 36 месеци и 90.000 km).

PEUGEOT еко-систем

За да ги поддржи своите клиенти во енергетската транзиција, брендот PEUGEOT нуди низа услуги засновани на неколку столба.

PEUGEOT Easy-Charge или како да се олесни пристапот до различните решенија за полнење за нашите клиенти:

• низа решенија за полнење за дома или работно место, преку широк спектар на опрема (засилен приклучок, Wall Box, Smart Wall Box, итн.), дијагноза за проценка на електричната инсталација што треба да се обезбеди и најдобро решение за полнење, како и конечната инсталација преку наши препорачани партнери,
• понуда за полнење на јавни станици преку Free2Move, обезбедувајќи пристап до мрежа од повеќе од 220.000 терминали во Европа: избор на терминали според растојанието, брзината и цената на полнењето.
PEUGEOT Easy-care или како да ги увериме нашите клиенти за време на фазата на одлучување и да им дозволиме да уживаат во својот автомобил во потполен мир:
• нови симулатори и дигитални рути кои ќе помогнат да дознаете повеќе за електричната енергија на веб-страните на брендот PEUGEOT,
• адаптирани договори за услуги и помош на пат, кои можат да бидат вклучени во единствен пакет за финансирање за да можете да уживате во Вашето возило во потполен мир,
• батеријата има гаранција 8 години или 160 000 km за 70% од нејзиниот капацитет за полнење

Од апликацијата за паметни телефони MyPeugeot® или од централниот екран, сега можете да:

• Стартувате или програмирате предвемено постигнување на саканата температура во возилото, повеќе од само удобност, кога возилото е вклучено во оваа функција, му овозможува на корисникот да го оптимизира опсегот (побрзо приближување до поставената точка на температурата за време на почетните фази) и да ја достигне оптималната работна температура на батеријата побрзо.
• Проверете, закажете, започнете или одложете полнење на батеријата.

PEUGEOT ја потврдува својата личност и карактер со своето ново лого, новиот PEUGEOT 308 е првото возило во гамата што гордо го претставува новото лого и воедно Новиот идентитет на Брендот.

Безвременски, комбинирајќи го француското знаење и обичаи, брендот врти нова страница во својата историја составена од сегашното искуство и тековните трендови и глобалното искуство на квалитет. Целта е да се понуди на своите сегашни и идни клиенти бренд што ги исполнува нивните барања.

Новиот PEUGEOT 308 ќе се пласира во Европа во втората половина на 2021 година и ќе се произведува во Франција во фабриката во Мулхаус.

(ПР текст)

Економија

MintIns Go – избираме патничко осигурување за Вас

Објавено пред

Патувајте паметно, сигурно и без стрес. Изберете 90 дена патничко осигурување за цената на 30 дена!
– Осигурување од само 1192 ден,
– Покривање во рок од 365 дена,
– Патувајте спокојно и без стрес,
Не ја пропуштајте оваа можност да ги осигурате вашите патувања со оваа понуда или понуда која што одговара на вашите потреби.
Дознајте повеќе на 15 107 или на следниот линк.

dobivaj vesti na viber
Прикажи повеќе...

Економија

Божиновска-Шахбазов: Македонија важен транзитен центар за гас до Европа, Азербејџан подготвен веднаш да соработува

Објавено пред

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, во Баку беше пречекана од својот колега, министерот за енергетика на Азербејџан, Парвиз Шахбазов, во рамки на официјалната посета посветена на унапредување на енергетската соработка меѓу двете земји.

dobivaj vesti na viber

На тет-а-тет средбата, која се одржа во Министерството за енергетика на Азербејџан, беше истакната заедничката заложба за зајакнување на партнерството во областа на снабдување со гас. Разговорите се фокусираа на можностите за долгорочни договори за снабдување со гас, како и на потенцијални инвестиции во гасната инфраструктура во Македонија.

„Македонија може да стане регионален центар за транспорт на гас, ние сме подготвени веднаш да се вклучиме во соработка на конкретни проекти и да ви понудиме и експертиза, но и сериозни можности за заеднички проекти доколку постои интерес и од ваша страна“, истакна министерот Шахбазов.

„ Разговорите за зајакнување на нашето партнерство во областа на енергетиката отворија нови перспективи за Македонија! Се фокусиравме на конкретни чекори за создавање условии за снабдување со гас и можности за инвестиции во модернизација на нашата енергетска инфраструктура“ истакна Божиновска.

Посебен акцент беше ставен на можната соработка меѓу државната енергетска компанија Електрани на Северна Македонија (ЕСМ) и азербејџанската државна нафтена компанија СОКАР. Партнерството помеѓу ЕСМ и СОКАР е клучно за нашата енергетска трансформација.Во таа насока, договоренa e средба за интензивирање на активностите во рамки на склучениот меморандум за соработка што беше потпишан за време на КОП 29 самитот во Баку.

Шахбазов упати и директна покана до министерката Божиновска да учествува на претстојниот министерски состанок на советодавниот совет за јужниот гасен коридор како и за третиот министерски состанок на советот за зелена енергија.

Божиновска ја потенцираше подготвеноста на Македонија за активна соработка во повеќе проекти што ќе обезбедат сигурност, одржливост и енергетска независност за земјата, нагласувајќи дека оваа средба претставува значаен чекор во насока на реализација на тие цели.

„Азербејџан ни нуди конкретна соработка која ќе ни помогне да се мапираме како сериозен регионален центар за транспорт на гас. Ова е нешто што би имало стратешко значење за енергетската иднина на нашата земја и би донело поволности и за економијата, но и за граѓаните. На ова сериозно ќе работиме и се надеваме на помошта од нашите меѓународни партнери“, рече Божиновска.

Во рамките на официјалната посета на Азербејџан, македонската делегација предводена од претседателката Силјановска-Давкова оствари и работна средба со премиерот на Азербејџан Али Асадов и со претседателката на Националното собрание на Република Азербејџан, Сахиба Гафарова.

Оваа средба, која се одржа во контекст на 30-годишнината од воспоставувањето дипломатски односи помеѓу нашите две земји, беше посветена на зајакнување на билатералните односи, посебно во областа на енергетската соработка.

Претседателката Силјановска-Давкова истакна дека нашите две земји имаат потенцијал за поголема економска соработка, особено во секторот на енергетика, и изрази подготвеност за поддршка на иницијативите кои ќе произлезат од оваа средба.

Прикажи повеќе...

Економија

НБРМ: Каматните стапки на благајничките записи и на расположливите депозити непроменети

Објавено пред

На 11 март 2025 година се одржа редовна седница на Извршниот одбор за поставеноста на монетарната политика на Народната банка, на која беа разгледани најновите податоци и информации за светската и за домашната економија и најновите случувања на меѓународните и на домашните финансиски пазари во контекст на поставеноста на монетарната политика.

dobivaj vesti na viber

На седницата беше оценето дека тековната поставеност на монетарната политика е соодветна на условите во економијата, но и на ризиците, коишто и натаму постојат и се нагласени. Следствено, на седницата беше одлучено каматната стапка на благајничките записи да остане на нивото од 5,35%, а каматните стапки на депозитите преку ноќ и на 7 дена на нивоата од 3,95% и 4%, соодветно. Непроменета е и понудата на благајничките записи на редовната аукција и изнесува 10 милијарди денари. Со ваквата одлука се задржува внимателниот карактер на монетарната политика. И натаму се очекува дека нивото на каматните стапки, заедно со досегашните промени кај задолжителната резерва и преземените макропрудентни мерки ќе придонесат за ценовна стабилност на среден рок и за стабилноста на девизниот курс на денарот во однос на еврото.

Во услови на стабилен девизен пазар, главниот акцент при носењето на одлуката беше ставен на остварувањата кај инфлацијата и на ризиците поврзани со надворешното окружување и со домашните фактори што влијаат на агрегатната побарувачка. Во услови на нестабилен геополитички амбиент и воведување протекционистички мерки, забележлива е и зголемена променливост на пазарите на примарни производи.

Просечната инфлација, во периодот јануари − февруари 2025 година, изнесува 5%, при пониска споредбена основа од истиот период од претходната година, но и при натамошен умерен раст на дел од ценовните категории на месечна основа. Месечната динамика на инфлацијата од почетокот на годината главно произлегува од цените на храната и енергетската компонента, додека базичната инфлација има неутрален придонес. Воедно, и годишната динамика на базичната инфлација е релативно стабилна, при што во февруари беше забележано и одредено забавување. Во однос на инфлациските очекувања, во рамките на февруарските анкети на Европската комисија за очекувањата на потрошувачите преовладуваат очекувања за посилно намалување на цените во следниот период. Последните проекции за берзанските цени на примарните производи за следниот период се променети претежно во нагорна насока, што упатува на ризици и потреба за внимателност.

Состојбата на девизниот пазар е стабилна и движењата се поволни. Нивото на девизните резерви, на крајот на февруари, изнесува 4.861,3 милиони евра, што е соодветно за одржување на стабилноста на курсот на домашната валута. Промената кај девизните резерви од почетокот на годината е близу до очекувањата за првиот квартал на 2025 година. Во однос на последните расположливи податоци од надворешниот сектор, трговскиот дефицит во јануари 2025 година засега е малку понизок во споредба со очекувањата за првиот квартал од октомврискиот циклус проекции. Остварувањата на менувачкиот пазар заклучно со февруари 2025 година упатуваат на поумерени нето-приливи од приватните трансфери, во споредба со проекциите за првиот квартал. Остварениот дефицит во тековната сметка на билансот на плаќања во четвртиот квартал од 2024 година е незначително повисок од очекувањата во согласност со октомвриската проекција, при истовремено повисоки остварени нето финансиски приливи во однос на очекувањата, особено кај директните инвестиции.

Во однос на политиката на Европската централна банка (ЕЦБ), на последната седница во март беше донесена одлука за намалување на каматните стапки за по 0,25 п.п., под влијание на согледувањата за движењето на инфлацијата и силината на преносот на монетарните сигнали во еврозоната.

Економскиот раст, во последниот квартал на 2024 година, благо забрза и достигна 3,2%, што е речиси идентично со проекциите на Народната банка. Просечниот раст остварен за целата 2024 година изнесува 2,8% и е повисок од очекувањата, при нагорни ревизии во податоците за првата половина на годината. Расположливите високофреквентни податоци за првиот квартал од 2025 година во моментов се ограничени за попрецизни согледувања. Во однос на ризиците за растот во следниот период, тие и натаму постојат и се поврзани пред сѐ со случувањата во надворешното окружување, но и со брзината и обемот на остварување на домашните инфраструктурни проекти.

Во монетарниот сектор, депозитите и кредитите бележат солидни стапки на раст, коишто и натаму се повисоки од очекувањата за првиот квартал од годината, укажувајќи на поголема кредитна поддршка на економијата од очекувањата.

Општо земено, последните остварувања кај клучните макроекономски показатели, како и согледувањата во однос на нивната идна патека, наметнуваат натамошно внимателно водење на монетарната политика. Ризиците поврзани со надворешното окружување и натаму постојат и добиваат на интензитет, додека внимателно се следат и домашните фактори коишто можат да влијаат врз побарувачката и ценовната динамика во наредниот период. Оттука, водењето внимателни макроекономски политики ќе биде приоритет и во иднина. Народната банка и натаму е подготвена да ги употреби сите неопходни инструменти и да презема соодветни мерки со коишто ќе се придонесе за задржување на стабилноста на девизниот курс на денарот во однос на еврото и ценовната стабилност на среден рок.

Прикажи повеќе...

Најново

Свет5 часа

Разговаравме за деловите од Украина што ќе се задржат и за оние што ќе бидат изгубени, вклучена е и електрана, рече Трамп

Американскиот претседател Доналд Трамп даде изјава во Белата куќа во која ги коментираше преговорите со Русија за ставање крај на...

Македонија7 часа

Сиљановска-Давкова во Баку: ЕУ останува наша стратешка цел, а САД ќе продолжи да биде наш стратешки партнер

ЕУ останува наша стратешка цел, а САД ќе продолжи да биде наш стратешки партнер, изјави претседателката Гордана Сиљановска-Давкова во обраќањето...

Свет8 часа

Путин: Ние сме за примирје, но многу прашања прво треба да бидат одговорени

Рускиот претседател, Владимир Путин, изрази подготвеност за примирје во Украина, но нагласи дека е неопходно да се решат клучните прашања...

Македонија11 часа

Јаневски: Да сме набавеле нови автобуси, па вие и овие што ги имате не можете да ги сервисирате

Дали вие знаете дека минатата година Град Скопје за субвенции за Јавното сообраќајно претпријатие одвои 685 милиони денари, 11 милиони...

Македонија11 часа

МНР со реакција на бугарското министерство: Политиката на условувања создава непотребни тензии, кои не одговараат на европскиот дух на соработка

Со жалење констатираме дека нашиот сосед повторно се обидува одговорноста за неисполнувањето на нивните меѓународните обврски да ја префрли врз...

Македонија12 часа

Дел од сегашните судии и обвинители е последниот штит на криминалот на поранешната влада на СДСМ и ДУИ, вели Мицкоски

Претседателот на Владата Христијан Мицкоски, денеска одговарајќи на новинарското прашање поврзано со интерпелација на Судскиот совет и барањето на оставка...

Македонија12 часа

Институтот интерпелација во никој случај не може да се примени за уставните судии, тоа е упад во самостојноста велат од Уставниот суд

По медиумскиот интерес за став од Уставниот суд во врска со т.н. интерпелации на уставни судии, судот информира дека Уставот...

Македонија12 часа

Жртвите на сексуално насилство ќе може да побараат помош и без да пријават во полиција силување или обид за силување

Сервисите за помош и поддршка на жртвите на сексуално насилство, кои сега се достапни само за жртвите откога ќе го...

Свет13 часа

Скандал го тресе Брисел: корупција во Европскиот парламент

Белгиското обвинителство денеска соопшти дека неколку лица се уапсени на сослушување, наводно вмешани во корупција во Европскиот парламент. Обвинителите соопштија...

Македонија14 часа

ОЈО ГОКК го обжали решението за куќен притвор за Јахоски

Основното јавно обвинителство за гонење организиран криминал и корупција го разгледа решението со кое не се прифати предлогот на Обвинителството...

Македонија14 часа

За две години, државните институции набавиле нови возила за 8,5 милиони евра, според истражувањето на Центарот за граѓански комуникации

Центарот за граѓански комуникации го објави истражувањето за набавките на патнички возила на државните институции во 2023 и 2024 година...

Македонија15 часа

Трендафилов продолжува да дејствува како партиски портпарол на СДС и да одработува за нивни интереси, велат од ВМРО-ДПМНЕ

Нелегално избраниот претседател на ССМ, Слободан Трендафилов продолжува да биде партиски портпарол на СДС и да одработува за нивните интереси,...

Македонија16 часа

„Доказите се кристално јасни, ОЈО веднаш да отвори истрага за тендерите на Стефан Андоновски“, бара СДСМ

„Државната комисија за спречување на корупција отвори предмет за судир на интереси, непотизам и корупција во врска со тендерите во...

Свет16 часа

Полскиот претседател: Им реков на Американците да го преместат нуклеарното оружје кај нас

Полскиот претседател Анджеј Дуда ги повика Соединетите Американски Држави да пренесат нуклеарно оружје на полска територија како одвраќање против идната...

Европа17 часа

Британија протера двајца руски дипломати

Откако во понеделникот двајца британски функционери беа протерани од Русија, Обединетото Кралство им ја укина акредитацијата на руски дипломат и...

Свет18 часа

Русија им ги претстави условите за прекин на огнот на Американците, пренесува „Ројтерс“

Русија им претстави на САД список со барања за договор за прекин на војната во Украина и ресетирање на односите...

Европа18 часа

(Видео) Путин ненадејно се појави во Курск: „Тој ѝ постави задача на армијата“

Рускиот претседател Владимир Путин постави задача конечно да ги порази украинските вооружени сили во регионот Курск во најкус можен рок,...

Македонија1 ден

Бугарското МНР за изјавите на Мицкоски: Демонстрира недоволно разбирање на одлуките на Европскиот суд

„Потсетуваме дека Европскиот консензус од 2022 година, одобрен од сите земји-членки на Евроспката Унија и Скопје останува валиден патоказ за...

Македонија1 ден

Има интензивна дипломатска активност за решавање на прашањето со Бугарија: евроамбасадорот Рокас најави посети на европски лидери во Скопје

Евроамбасадорот Михалис Рокас рече дека се работи и е во тесна соработка со македонската Влада со цел да се надминат...

Македонија1 ден

Очекувам да ги напуштат позициите, тие што ги избраа јасно кажаа дека повеќе немаат кредибилитет, вели Мицкоски по интерпелациите

Премиерот Христијан Мицкоски, по вчера изгласаните интерпелации за петтемина членови на Судскиот совет што ги назначува Собранието, очекува самите да...