Економија
Новото Porsche Cayenne сега е достапно и како plug-in хибрид
Porsche дополнително го проширува својот асортиман на хибриди: новиот Cayenne E-Hybrid ја комбинира најдобрата динамика на возење во својата класа со максимална ефикасност. Трилитарскиот V6-мотор (250 kW/340 КС), комбиниран со електричен мотор (100 kW/136 КС), генерира системска моќ од 340 kW (462 КС). Максималниот вртежен момент од 700 Nm е веќе достапен веднаш над вртежниот момент на неутралната брзина; стратегијата за дополнителна моќ (boost) е идентична со онаа на 918 Spyder. Новиот plug-in хибриден погон на Cayenne овозможува забрзување од 0 до 100 километри на час за 5,0 секунди и максимална брзина од 253 километри на час. Новиот Cayenne E-Hybrid може да помине растојание од 441 километри при брзина до 135 километри на час само на електрична енергија. Просечната потрошувачка според NEDC (новиот европски циклус на возење), во зависност од сетот на употребените гуми, е 3,4-3,2 l/100 km гориво и 20,9-20,6 kWh/100 km електрична енергија.

Моќност од 462 коњски сили со концептот за дополнителна моќ (boost) од 918 Spyder
Системот за дополнителна моќ (boost), кој произлегува од Porsche 918 Spyder, е нов додаток. Тој гарантира дека електричниот мотор може да се користи во сите стандардни режими за возење што ги вклучува Sport Chrono-пакетот за дополнително зголемување на перформансите. Ова значи дека максималниот вртежен момент на системот станува достапен додека го притискате педалот за гас. Во зависност од ситуацијата и потребите во возењето возачите може да продолжат да го зголемуваат вртежниот момент низ целиот опсег на брзини. Ова води до поагилно и супериорно искуство во возењето. Степенот на поддршката од дополнителната моќ и полнењето на батеријата за време на патувањето зависи од режимот на возење. Во режимите Sport и Sport Plus, кои се фокусирани на перформансите, речиси целосната енергија на батеријата може да се искористи за boost. Во спортскиот режим батеријата се полни само колку што е потребно. Во режимот Sport Plus батеријата се полни колку што е можно побргу. Другите режими ја поддржуваат максималната ефикасност на возењето.

Нов хибриден модул и менувач со брзо префрлување на Tiptronic S
Porsche го редизајнира подвозјето на Cayenne E-Hybrid. Хибридниот модул се состои од високоинтегрирана комбинација на електричен мотор и одвојувачка спојка. За разлика од претходниот, одвојувачката спојка работи електромеханички, што овозможува уште побрзо време на реакција. Преносот го спроведува новиот Tiptronic S, новоразвиен за целиот опсег на Cayenne со осум брзини. Автоматскиот менувач не само што нуди уште поудобно и беспрекорно придвижување на возилото, туку исто така значително го забрзува префрлувањето на брзините. Прекинувањето на влечната сила при процесот на префрлување исто така е намалено.

Подобрено полнење кај Cayenne E-Hybrid
Капацитетот на батериите е значително подобрен кај Cayenne E-Hybrid, заедно со растојанието на возење со електричната енергија и резервите за дополнителна моќ: во споредба со претходниот модел, капацитетот се зголеми од 10,8 на 14,1 kWh. Ова е зголемување од 30 проценти. Акумулаторот што се лади со течност, складиран под подот за полнење во задниот дел на автомобилот, се состои од осум модули со 13 призматични литиумјонски ќелии. Во рок од 7,8 часа високонапонската батерија е целосно наполнета преку 230 V конекција со десет засилувачи. Ако се полни преку 7,2 kWh вграден полнач и конекција од 230 V со 32 засилувачи, се користи како алтернатива на стандардниот 3,6 kWh полнач, батеријата повторно се полни по само 2,3 часа.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Microbalkans 2025: Никола Јошевски за усогласувањето на правните рамки со директивите на ЕУ
Никола Јошевски, генерален менаџер и сопственик на Mint Fintech Group и претседател на Групацијата на финансиски друштва при Стопанската комора на Македонија, учествуваше на престижната регионална конференција Microbalkans 2025, што се одржа во Дубровник, Хрватска, од 5 до 7 ноември 2025 година.
Како панелист на високопрофилната дискусија „Усогласување на правните рамки со директивите на ЕУ“, Јошевски се приклучи на водечки европски партнери и институции кои активно придонесуваат за развојот на социјалните финансии во регионот на Западен Балкан.

Панелот се фокусираше на регулаторната хармонизација, финансиската инклузија, платните системи и усогласувањето со процесот на пристапување кон ЕУ, со посебен акцент на улогата на микрофинансиските институции и финтек решенијата во одржливиот развој и регионалната соработка.
Во своето обраќање, Јошевски ја нагласи потребата од создавање на стабилен и интегриран финансиски систем што ги надминува класичните регулаторни рамки, посочувајќи:
„Главниот предизвик не е само во пренесувањето на директивите на ЕУ во националното законодавство, туку во создавањето на целосен екосистем – таков што нè прави конкурентни, инклузивни и силни дома.“
Панелот поттикна значајна дискусија за иднината на финансиската регулатива во регионот и улогата на микрофинансиските институции во зајакнување на финансиската стабилност, транспарентност и дигитална трансформација.

Конференцијата Microbalkans 2025, поддржана во рамките на соработката со Европската унија, го обедини врвот на експертизата од Европа и Западен Балкан, создавајќи дијалог за унапредување на социјалните финансии, микрокредитирањето и финтек иновациите.
Присуството на Mint Fintech Group на овој настан уште еднаш ја потврди посветеноста на компанијата кон модернизација на финансискиот сектор во Македонија, создавање инклузивна економија и промовирање европски вредности во финансиските услуги.
Со своето учество, Јошевски ја зацврсти позицијата на Македонија како активен партнер во градењето на современ, конкурентен и одржлив финансиски екосистем, кој ја поврзува регионалната соработка со европските стандарди и отвора нови можности за раст и развој.
(ПР)
Економија
СДСМ: Инфлацијата зголемена на 4.5%, граѓаните скапо ги чинат промашените економски политики на власта
Инфлацијата повторно расте и во октомври достигна 4,5 проценти, спротивно на владините уверувања дека ќе се намали и под 3%, велат од СДСМ.
„Овој пораст е јасен показател дека економските политики на владата на ВМРО-ДПМНЕ се целосно промашени и без никаков резултат. Инфлацијата го јаде стандардот на граѓаните, ги јаде платите кои не се покачуваат туку стагнираат, цените на храната и основните производи растат, сметките се повисоки, граѓаните имаат се помалку пари во џебовите. Платите и пензиите заостануваат далеку зад растот на цените, граѓаните секојдневно плаќаат повисоки цени за леб, млеко, масло, лекови, за сметки а платите не мрдааат. За само година и половина ДПМНЕ донесе економска стагнација, раст на инфлацијата и пад на животниот стандард“, се наведува во соопштението.
Економија
Електродистрибуција го имплементира најновиот систем SIEMENS SCADA за дигитално управување со мрежа – Скопје
Во финална фаза на имплементација е најновиот SIEMENS SCADA систем за дигитално управување со среднонапонска и високонапонска мрежа, со што значително ќе се унапреди дигиталната трансформација и системите за далечинско управување и мониторинг, соопштија од компанијата.
Со помош на најновиот SCADA систем, како што е појаснето, ќе се оствари меѓусебно поврзување на диспечерските центри на ЕВН и МЕПСО со цел поквалитетно водење на целата електроенергетска мрежа во државата.
„Со инвестиција од еден милион евра, најсовремениот SCADA систем овозможува повисоко ниво на автоматизација, сигурност и оперативна контрола, што претставува клучен предуслов за ефикасна енергетска транзиција и поголема диверзификација на изворите на електрична енергија во земјата. Системот има особено значење во периоди кога сѐ поголем број фотонапонски централи се приклучуваат на дистрибутивната мрежа. Досега се регистрирани 2.963 нови приклучоци од обновливи извори, со вкупна инсталирана моќност од 860 MW, што во одредени ситуации може да претставува предизвик за стабилноста на енергетскиот систем. Со ваквите инвестиции во дигитализација на клучните процеси, Електродистрибуција обезбедува поквалитетни, доверливи и поефикасни услуги за своите корисници и ја зацврстува сигурноста и ефикасноста на мрежата, потврдувајќи ја својата заложба за модерна, транспарентна и дигитална енергетска инфраструктура“.

