Економија
Новиот „фолксавген туарег“ – лесно управување кое ги штити луѓето и животните кога се вози во мрак

Новиот „туарег“ ќе биде пуштен на пазарот опремен со голем број иновации дизајнирани да помогнат во минимизирање на опасните ситуации. Новиот „туарег“ е првиот модел на „Фолксваген“ достапен со системот Night Vision. Термичката камера (инфрацрвена камера) интегрирана на предниот дел на возилото го регистрира инфрацрвеното зрачење што доаѓа од живите организми. Ако оваа камера детектира луѓе или животни, асистентот го предупредува возачот. Ова го намалува ризикот од загрозување на пешаците, особено кога станува збор за не толку добро осветлени градски улици.
Деталните карактеристиките на новиот систем вклучуваат: Инфрацрвена камера која може да регистрира објекти било тие да стојат или да се движат како пешаци, велосипедисти и животни во опсег од 10 до 130 метри пред автомобилот. Откако тие ќе влезат во т.н. дефиниран коридор возачот е предупреден преку екранот во дигиталниот кокпит – дигиталната инструмент табла на новиот „туарег“ .
Надвор од ризичниот коридор, минувачите и животните се обележани со жолто во црно-белата сликата создадена од системот за ноќна визија (Night Vision). Ако поминат низ одредени граници по должината на патот, фигурите со жолта боја стануваат црвени. Дури и ако екранот за системот за ноќна визија не е активиран, екранот автоматски се префрлува на овој режим кога ќе се открие опасност и кога брзината е поголема од 50 км / ч, па ги прикажува луѓето и животните во црвена боја.
Благодарение на новите интерактивни „IQ.Light – LED матрични фарови“, коишто се вградени во новиот „туарег“ , луѓето во потенцијалната опасната област накратко се осветлуваат кога се вози со брзина поголема од 60 km / h за тие дојдат уште поизразени кај возачот. Станува збор за еден вид на предупредување без заслепување на засегнатите лица. Оваа функција исклучиво доаѓа во комбинација со системот Night Vision. Со комбинација на Night Vision и IQ.Light-LED-фаровите, опасните ситуации може да се препознаат многу порано и истите тие да бидат безбедно решени.
Иако звучи како обид да се постигне невозможното, но со новиот „туарег“ , „Фолксвеген“ нуди луксузен SUV на пазарот кој е агилен и лесен за ракување како компактен автомобил. Може ли тоа навистина да функционира? Секако дека може благодарение на новиот развиени систем за управување со сите тркала. И предните и задните тркала се ставаат прецизно во функција во согласност со специфичната ситуација во возењето. Ова управување со сите тркала е една од причините зошто овој SUV толку преицизно и лесно ги сече кривините во тесните градски улички и лесно се управува. Новиот систем, исто така, обезбедува дополнителна стабилност на возењето при големи брзини.
Во суштина постојат два вида на сценарио за возење, каде опционалниот систем за управување со сите тркала прави големо влијание: возење со брзина под 37 км / ч и со брзина над 37 км / ч. Маневрирањето со новиот „туарег“ e навистина лесно, па дури и да имаме закачено со себе приколка. Новиот систем за управување со четири тркала ни овозможува лесно маневрирање, а електрично управуваната задна оска се движи во зависност од ситуацијата и со тоа го олеснува возењето и паркирањето.
Новата функција за управување со сите тркала, заедно со воздушната суспензија, се нуди како дел од пакетот кој вклучува автоматска адаптивна суспензија, прилагодување на висината и електронска контрола на амортизацијата. Овој пакет ја носи агилноста на „туарег“ до ниво што беше практично незамисливо во овој сегмент до неодамна.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Oд полноќ поскап дизел и поевтин бензин

Регулаторната комисија за енергетика донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,73% во однос на одлуката од 30.6.2025 година.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување кај бензините во просек за 2,502%, кај дизелот зголемувањето е во просек за 2,230%, кај екстра лесното масло зголемувањето е во просек за 2,494% и кај мазутот зголемување во просек за околу 1,000% поради што во структурата на цените на нафтените деривати е извршено соодветно прилагодување.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 1,2765% %
Од 8.7.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
– Моторен бензин – ЕУРОСУПЕР БС – 95 – 74,00 (денари/литар)
– Моторен бензин – ЕУРОСУПЕР БС – 98 – 76,00 (денари/литар)
– Дизел гориво – ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) – 70,00 (денари/литар)
– Масло за горење – Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) – 69,50 (денари/литар)
– Мазут М-1 НС – 39,409 (денари/килограм)
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 0,50 ден/лит.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се намалуваат за 1,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС, се намалува за 0,174 ден/кг.
Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 8.7.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени.
Економија
Мицкоски: Подаваме рака на домашните и на странските инвеститори не само декларативно, туку суштински

Премиерот Христијан Мицкоски истакна дека Владата води активна и отворена политика кон привлекување инвестиции и градење економски развој базиран на стабилност, доверба и поддршка за стопанството.
На средба со Советот за странски инвестиции, составен од претставници на водечки компании кои веќе имаат присуство во земјава, Мицкоски посочи дека Македонија се наоѓа во нова фаза на економска консолидација и раст.
„Подаваме рака и на домашните и на странските инвеститори. Не само декларативно, туку суштински, низ институционална поддршка, предвидливи правила и директна комуникација. Проблемите ги решаваме заедно,“ изјави премиерот.
Тој истакна дека во првиот квартал од 2025 година, реалниот раст на БДП изнесува 3,2 отсто, а извозот во периодот јануари–мај е зголемен за 3,15 отсто, додека увозот бележи раст од само 1 отсто. Индустриското производство во мај бележи раст од 9,4 отсто во однос на истиот месец лани.
Дополнително, трговскиот дефицит е намален за околу 80 милиони долари во април и мај, што претставува намалување од 13 проценти. Мицкоски потсети и дека минатата година бил постигнат рекорд со странски директни инвестиции во износ од 1,255 милијарди евра.
„Ова е поинаква слика од онаа која ја затекнавме. Некогашната влада не се бореше за инвестиции – се бореше за провизии,“ рече тој, обвинувајќи ги претходниците за економски застој и изгубени можности.
Премиерот најави активни разговори за нови инвестиции во автомобилската индустрија, ИТ секторот, логистиката и агро-преработката, како и можни царински олеснувања за извоз на македонски производи на американскиот пазар.
Економија
Здравковски: Ребалансот на буџетот носи повеќе пари за плати, пензии, образование и здравство

Пратеникот Игор Здравковски од пратеничката група на ВМРО-ДПМНЕ денеска изјави дека со почнувањето на амандманската расправа за ребалансот на буџетот, Владата демонстрира зголемена финансиска дисциплина, раст на приходите и пренасочување на средства кон клучни сектори.
„Со ребалансот обезбедуваме 800 милиони повеќе за плати, 2,5 милијарди повеќе за пензии, 300 милиони денари дополнително за капитални инвестиции,“ рече Здравковски.
Тој нагласи дека значителни средства се наменуваат и за младите, образованието и инфраструктурата.
„Во образованието ќе се слеат 2 милијарди денари за изградба и рехабилитација на кампуси, студентски домови и училишта,“ додаде тој, притоа потенцирајќи дека проектот „Купи куќа за млади“ добива „дури 111% повеќе средства“.
Во делот на јавниот транспорт и инфраструктурата, според Здравковски, се предвидуваат дополнителни 307 милиони денари за локални патишта и зголемени средства за железничка инфраструктура. Исто така, за здравствени установи се одвојуваат 237 милиони денари за изградба, реконструкција, модернизација и дигитализација.
Осврнувајќи се на амандманите од опозицијата, Здравковски изјави дека тие се резултат на „безидејност или едноставно, хронично незнаење“, бидејќи предлагале амандмани за проекти кои веќе биле предвидени со ребалансот.
„Опозицијата наместо да ги поддржи овие реформски чекори, тие преку амандмани се обидуваат покажат вештачка грижа за некој поен плус, па меѓу другото, предлагаат измени за локалните предизвици во Кочани, кои се таложеле во нивното седумгодишно владеење. Период кога не мрднале ниту со мал прст за да сменат нешто на подобро,“ рече тој.
На крајот, Здравковски додаде дека Владата, со поддршка од Собранието, веќе подолг период работи на решавање на проблемите на граѓаните, вклучително и во делот на социјалната политика, како што се зголемување на бројот на вработени во градинките и изградба на нови домови за стари лица.