Економија
Новиот „фолксавген туарег“ – лесно управување кое ги штити луѓето и животните кога се вози во мрак

Новиот „туарег“ ќе биде пуштен на пазарот опремен со голем број иновации дизајнирани да помогнат во минимизирање на опасните ситуации. Новиот „туарег“ е првиот модел на „Фолксваген“ достапен со системот Night Vision. Термичката камера (инфрацрвена камера) интегрирана на предниот дел на возилото го регистрира инфрацрвеното зрачење што доаѓа од живите организми. Ако оваа камера детектира луѓе или животни, асистентот го предупредува возачот. Ова го намалува ризикот од загрозување на пешаците, особено кога станува збор за не толку добро осветлени градски улици.
Деталните карактеристиките на новиот систем вклучуваат: Инфрацрвена камера која може да регистрира објекти било тие да стојат или да се движат како пешаци, велосипедисти и животни во опсег од 10 до 130 метри пред автомобилот. Откако тие ќе влезат во т.н. дефиниран коридор возачот е предупреден преку екранот во дигиталниот кокпит – дигиталната инструмент табла на новиот „туарег“ .
Надвор од ризичниот коридор, минувачите и животните се обележани со жолто во црно-белата сликата создадена од системот за ноќна визија (Night Vision). Ако поминат низ одредени граници по должината на патот, фигурите со жолта боја стануваат црвени. Дури и ако екранот за системот за ноќна визија не е активиран, екранот автоматски се префрлува на овој режим кога ќе се открие опасност и кога брзината е поголема од 50 км / ч, па ги прикажува луѓето и животните во црвена боја.
Благодарение на новите интерактивни „IQ.Light – LED матрични фарови“, коишто се вградени во новиот „туарег“ , луѓето во потенцијалната опасната област накратко се осветлуваат кога се вози со брзина поголема од 60 km / h за тие дојдат уште поизразени кај возачот. Станува збор за еден вид на предупредување без заслепување на засегнатите лица. Оваа функција исклучиво доаѓа во комбинација со системот Night Vision. Со комбинација на Night Vision и IQ.Light-LED-фаровите, опасните ситуации може да се препознаат многу порано и истите тие да бидат безбедно решени.
Иако звучи како обид да се постигне невозможното, но со новиот „туарег“ , „Фолксвеген“ нуди луксузен SUV на пазарот кој е агилен и лесен за ракување како компактен автомобил. Може ли тоа навистина да функционира? Секако дека може благодарение на новиот развиени систем за управување со сите тркала. И предните и задните тркала се ставаат прецизно во функција во согласност со специфичната ситуација во возењето. Ова управување со сите тркала е една од причините зошто овој SUV толку преицизно и лесно ги сече кривините во тесните градски улички и лесно се управува. Новиот систем, исто така, обезбедува дополнителна стабилност на возењето при големи брзини.
Во суштина постојат два вида на сценарио за возење, каде опционалниот систем за управување со сите тркала прави големо влијание: возење со брзина под 37 км / ч и со брзина над 37 км / ч. Маневрирањето со новиот „туарег“ e навистина лесно, па дури и да имаме закачено со себе приколка. Новиот систем за управување со четири тркала ни овозможува лесно маневрирање, а електрично управуваната задна оска се движи во зависност од ситуацијата и со тоа го олеснува возењето и паркирањето.
Новата функција за управување со сите тркала, заедно со воздушната суспензија, се нуди како дел од пакетот кој вклучува автоматска адаптивна суспензија, прилагодување на висината и електронска контрола на амортизацијата. Овој пакет ја носи агилноста на „туарег“ до ниво што беше практично незамисливо во овој сегмент до неодамна.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Димитриеска – Кочоска ќе го следи поскапувањето на бензините, не кажа дали тоа ќе повлече други поскапувања

Министерката Гордана Димитриеска – Кочоска по денешните најави за поскапување на бензините кажа дека Министерството за финансии ќе ја следи состојбата, но не даде конкретен одговор на новинарско прашање дали поскапувањето на бензинот кај нас ќе повлече и други поскапувања.
„Станува збор за берзански производ на кој не можеме да имаме никакво влијание, така што ќе следиме што ќе се случува. Сме имале години кога сме имале и многу високи цени, да се вратиме наназад да ги видиме, сега немаме некоја премногу висока цена на горивото меѓутоа да видиме што ќе се случува на берзанските производи. На тоа Владата не може да има влијание затоа што станува збор за цени кои се формираат на светските берзи“, рече министерката Димитриеска – Кочоска денес по состанокот со постојаната координаторка на Обединетите нации во земјава, Рита Колумбија, на кој се договорија амбасадите на координации во Министерството за финансии да ги договараат проектите за кои ќе одвојуваат средства во земјава, за да нема поклопување.
Регулаторната комисија за енергетика утрово извести дека од ноќеска по полноќ за 1,50 денар за литар поскапуваат бензините еуросупер 95, еуросупер 98 и дизелот, а мазутот е поскап за 1,293 денари по литар
Економија
Се зголемува цената на бензините и на дизелот

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши зголемување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 1,63 % во однос на одлуката од 9.06.2025 година.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 4,088%, кај дизелот за 5,626%, кај екстра лесното масло за 5,127% и кај мазутот зголемувањето е за 5,691%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 0,6205%.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 и на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемуваат за 1,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се намалува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 1,293 ден/кг и сега ќе изнесува 39,779 ден/кг.
„Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 17.6.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени“, велат од РКЕ.
Економија
Средба на гувернерот Славески со МБА: Стабилниот и одговорен банкарски сектор како неопходна потпора за економијата

„Во услови на светска неизвесност и постојани економски предизвици, воспоставувањето стабилен, добро капитализиран и одговорен банкарски сектор претставува суштинска потпора за граѓаните и за развојот на домашната економија.“ Ова беше една од централните пораки на средбата помеѓу гувернерот на Народната банка, д-р Трајко Славески и раководството на Македонската банкарска асоцијација (МБА) – претседателката, д-р Маја Стевкова Штериева и заменик-претседателот, м-р Бојан Стојаноски.
На средбата беше нагласено дека одржувањето на стабилноста на банкарскиот сектор е заеднички приоритет и предуслов за градење долгорочна доверба кај граѓаните и кај стопанството. Гувернерот Славески истакна дека банкарскиот сектор кај нас е добро капитализиран, со стапка на адекватност на капиталот од 19%, што овозможува отпорност и во услови на евентуални шокови. Воедно, беше потцртано дека Народната банка е активно вклучена во унапредувањето на регулативата преку свој придонес во подготовката на новиот Закон за банките, како и во доследното спроведување на Законот за решавање банки, заради понатамошно зајакнување на стабилноста и усогласеноста со европските стандарди.
„Народната банка преку добро поставените политики обезбедува стабилна и предвидлива средина. Тоа е предуслов за банките да ги исполнат очекувањата на граѓаните и компаниите – со сигурни, достапни и со квалитетни услуги“, рече гувернерот.
Посебен акцент беше ставен на потребата од натамошно унапредување на конкуренцијата во платниот промет, особено преку финтек-иновации и нови технологии. Во таа смисла беше отворено и прашањето за напредокот во пристапувањето на банките кон Единствената област за плаќања во евра (СЕПА). Беше нагласено дека крајниот рок за поднесување на барањата е 5 октомври оваа година и дека се очекува од банките да ги засилат активностите за навремено исполнување на оваа важна стратегиска цел, со која ќе се подобри интеграцијата и ефикасноста на прекуграничните плаќања.
Во однос на монетарната политика, гувернерот истакна дека Народната банка внимателно ги следи движењата на внатрешните и надворешните фактори на ризик. Секоја идна одлука за основната каматна стапка ќе биде донесена врз основа на детални макроекономски анализи, со цел да се зачува ценовната стабилност и да се поддржи економската активност.