Економија
Новиот „фолксавген туарег“ – лесно управување кое ги штити луѓето и животните кога се вози во мрак
Новиот „туарег“ ќе биде пуштен на пазарот опремен со голем број иновации дизајнирани да помогнат во минимизирање на опасните ситуации. Новиот „туарег“ е првиот модел на „Фолксваген“ достапен со системот Night Vision. Термичката камера (инфрацрвена камера) интегрирана на предниот дел на возилото го регистрира инфрацрвеното зрачење што доаѓа од живите организми. Ако оваа камера детектира луѓе или животни, асистентот го предупредува возачот. Ова го намалува ризикот од загрозување на пешаците, особено кога станува збор за не толку добро осветлени градски улици.
Деталните карактеристиките на новиот систем вклучуваат: Инфрацрвена камера која може да регистрира објекти било тие да стојат или да се движат како пешаци, велосипедисти и животни во опсег од 10 до 130 метри пред автомобилот. Откако тие ќе влезат во т.н. дефиниран коридор возачот е предупреден преку екранот во дигиталниот кокпит – дигиталната инструмент табла на новиот „туарег“ .
Надвор од ризичниот коридор, минувачите и животните се обележани со жолто во црно-белата сликата создадена од системот за ноќна визија (Night Vision). Ако поминат низ одредени граници по должината на патот, фигурите со жолта боја стануваат црвени. Дури и ако екранот за системот за ноќна визија не е активиран, екранот автоматски се префрлува на овој режим кога ќе се открие опасност и кога брзината е поголема од 50 км / ч, па ги прикажува луѓето и животните во црвена боја.
Благодарение на новите интерактивни „IQ.Light – LED матрични фарови“, коишто се вградени во новиот „туарег“ , луѓето во потенцијалната опасната област накратко се осветлуваат кога се вози со брзина поголема од 60 km / h за тие дојдат уште поизразени кај возачот. Станува збор за еден вид на предупредување без заслепување на засегнатите лица. Оваа функција исклучиво доаѓа во комбинација со системот Night Vision. Со комбинација на Night Vision и IQ.Light-LED-фаровите, опасните ситуации може да се препознаат многу порано и истите тие да бидат безбедно решени.
Иако звучи како обид да се постигне невозможното, но со новиот „туарег“ , „Фолксвеген“ нуди луксузен SUV на пазарот кој е агилен и лесен за ракување како компактен автомобил. Може ли тоа навистина да функционира? Секако дека може благодарение на новиот развиени систем за управување со сите тркала. И предните и задните тркала се ставаат прецизно во функција во согласност со специфичната ситуација во возењето. Ова управување со сите тркала е една од причините зошто овој SUV толку преицизно и лесно ги сече кривините во тесните градски улички и лесно се управува. Новиот систем, исто така, обезбедува дополнителна стабилност на возењето при големи брзини.
Во суштина постојат два вида на сценарио за возење, каде опционалниот систем за управување со сите тркала прави големо влијание: возење со брзина под 37 км / ч и со брзина над 37 км / ч. Маневрирањето со новиот „туарег“ e навистина лесно, па дури и да имаме закачено со себе приколка. Новиот систем за управување со четири тркала ни овозможува лесно маневрирање, а електрично управуваната задна оска се движи во зависност од ситуацијата и со тоа го олеснува возењето и паркирањето.
Новата функција за управување со сите тркала, заедно со воздушната суспензија, се нуди како дел од пакетот кој вклучува автоматска адаптивна суспензија, прилагодување на висината и електронска контрола на амортизацијата. Овој пакет ја носи агилноста на „туарег“ до ниво што беше практично незамисливо во овој сегмент до неодамна.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
УЈП со потсетување до даночните обврзници: рокот за поднесување на ДДВ-04 пријавите е до 27 јануари
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, кои имаат обврска да поднесат ДДВ-04 пријави, дека рокот за поднесување е до 27 јануари 2025 година.
До денес, од вкупно 41.531 очекувани ДДВ-04 пријави, поднесени се 6.253 пријави, што претставува само 15,1 % од вкупниот број. Остануваат уште 35.278 ДДВ-04 пријави, кои треба да се поднесат во преостанатите денови, соопштија од УЈП.
Апелираат граѓани да бидат одговорни даночни обврзници и да ги достават сите потребни документи до сметководителите со цел навремено и точно да се обработат нивните ДДВ-04 пријави за овој даночен период.
Економија
Нови 200 милиони евра задолжувања – власта товари нови долгови врз грбот на граѓаните, велат од СДСМ
„Покрај кредитот од Унгарија од 500 милиони евра, за кој веќе тече камата а парите не се реализирани, владата на Мицкоски и ДПМНЕ се задолжува интензивно на сите страни“, соопшти СДСМ.
„Нови над 200 милиони евра долгови власта натовари на грбот на граѓаните за само неколку месеци. Пред само десетина дена власта се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници.
Претходно кон крајот на октомври 2024 година кај домашните кредитори власта се задолжи со уште едно големо задолжување од 73,7 милиони евра.
Тоа се 700 милиони евра нови долгови создадени од ВМРО-ДППМНЕ за само 6 месеци. Власта енеромно го зголемува јавниот долг и ја турка државата во должничко ропство.
Во исто време додека се трупаат огромни долгови платите стагнираат , трошоците за живот ратст а граѓаните имаат се помалку пари во своите џебови. Економската политика на ДПМНЕ е катастрофлано лоша и долгорочна опасна за финансиската стабилност и одржливост“, се наведува во соопштението на СДСМ.
Економија
Битиќи: Јавниот долг веќе изнесува 70 проценти од БДП
Пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница истакна дека предлог законот за изменување и дополнување на Законот за јавен долг, по скратена постапка, е обид на Владата на мала врата да изврши импровизации и да ги коригира сопствените пропусти и грешки поврзани со реализацијата на кредитот од Унгарија.
Парите се повлекоа, провизиите се платија, каматата почна да тече. 500 и повеќе милиони евра стојат на сметка. Се изнаслушавме за историски најниска камата, но реалноста е поинаква, таа не функционира. Не постои институционален капацитет за нивно ефектуирање, ниту кон стопанството, ниту кон било кој друг. Постои само капацитет за ефектуирање на провизии. Дозволете ми да бидам и малку саркастичен, оваа задолжување е спроведено како некој на кредит да купил луксузен автомобил без да знае да вози. Го плативме автомобилот, плаќаме и за гаражата, но тој стои неподвижен, истакна Битиќи.
Тој рече дека кога беше изгласан законот за задолжувањето претставниците на Владата, како и пратениците од владејачкото мнозинство емотивно зборуваа и аргументираа дека овие пари ќе бидат насочени кон инфраструктурен развој на општините, развој на стопанството итн.
„Но, до ден денес банкарските критериуми за пласирање не само што не се објавени, туку се чини дека не се ни дефинирани, оставајќи го стопанството во состојба на неизвесност и финансиска нестабилност. Компаниите, кои се двигател на економијата, се оставени на милост и немилост, без јасна поддршка од институциите кои треба да ги штитат нивните интереси. Доцнењето на повратот на ДДВ, кое сега достигнува рекордни суми, е само врвот на ледениот брег. Средствата предвидени со Законот за финансиска поддршка на инвестициите се намалија“, нагласи Битиќи, додавајќи дека Владата најавуваше дека средствата од првата транша од 250 милиони евра ќе бидат ефектуирани до крајот на 2024 година.
„Ќе потсетам на еден став на Владата од 25 ноември 2024 година, кога самоуверено најави дека „до крајот на неделата“ 250-те милиони евра од унгарскиот заем ќе бидат достапни на стопанството. Денес е 17 јануари 2025 година, и парите сè уште се мистерија. Очигледно, во Владата календарите функционираат по некоја друга временска зона или можеби овие 250 милиони евра се само мит, приказна“, рече Битиќи.
Тој нагласи дека со предложените измени, владејачкото мнозинство, решило да разоткрие уште една „историска“ димензија поврзана со овој кредит, а тоа е воведувањето на механизмот препозајмување, како нов законски инструмент за финансирање на долгот на јавните претпријатија и на трговските друштва кои се во целосна или во доминантна сопственост на државата, општините, општините во градот Скопје и градот Скопје.
„Она што не се зборува во образложението, а што е прикриена намера со овие измени, е создавање на можност дел од долговите на јавните претпријатија, кои се проценуваат на околу една милијарда евра, да се покријат со нереализираните средства од унгарскиот кредит. Се отвора пат за Владата само да ги префрла долговите од една каса во друга. Оваа политика не е ништо друго освен „финансиско перење раце“ на грбот на граѓаните, кои на крајот ќе го сносат товарот на каматите и скриените трошоци“, порача Битиќи.
Битиќи истакна дека додека парите од унгарскиот кредит стојат, Владата не стои, туку неодамна се задолжи со 128 милиони евра преку државни записи и обврзници, претходно кон крајот на октомври 2024 година, кај домашните кредитори се задолжи со 73,7 милиони евра.
Овде се отвора прашањето за финансиската транспарентност и капацитетот на Владата за управување со јавните пари. Сега е јасно зошто веб страницата „Отворени финансии“, која функционираше како алатка за транспарентност, сега е со нарушена функционалност. Уште поскандалозно е што делот за Јавниот долг – клучен елемент за јавен увид – е целосно исклучен. Овие технички проблеми не се ништо друго освен обид да се сокрие вистината: јавниот долг веќе изнесува над 70% од БДП, со тенденција за дополнително зголемување, рече Битиќи.
Тој нагласи дека ако вратата за влез на корозивен капитал беше подотворена, сега со овие измени таа е ширум отворена.
„Пред нас е обид да се легитимира задолжувањето кое беше извршено во „четири очи“ со Унгарија, без јавна дебата, и да се создаде дополнителна законска рамка која нема да го заштити јавниот интерес, туку ќе штити странските влијанија. Парите од унгарскиот кредит, стануваат алатка за подлабока институционална зависност. Ова е класичен пример за корозивен капитал – финансиски средства кои на површината изгледаат како помош, но всушност создаваат институционална ерозија. Корозивниот капитал е тивок напаѓач на демократските институции, и неговото присуство во економијата значи дека секој граѓанин ќе ја плаќа цената на коруптивните зделки. Но, очигледно, оваа Влада реши да ни покаже како изгледа „одржлив ризик“ – ризик кој ќе го плаќаат идните генерации, истакна пратеникот на СДСМ Фатмир Битиќи од собраниската говорница.