Економија
Нови технологии, поголема удобност: Volkswagen го претстави новиот Touareg

· Подобрениот премиум SUV блеска со високотехнолошки карактеристики
· Новите LED Matrix IQ.LIGHT HD светла проектираат светлина точно на лентата на возење
· Подобрената суспензија нуди одлична комбинација на удобност и перформанси
· Touareg R eHybrid со 340 kW (462 КС) повторно е водечки модел во производната линија
Volkswagen ја надградува третата генерација на Touareg со големи подобрувања: суспензијата, како и екранот и оперативниот концепт на теренецот се променети, а предниот и задниот дизајн се изострени. Посебно впечатливи карактеристики се ново развиените HD matrix фарови напред и LED задните светла, кои се изведени како светлосна лента. За прв пат во Германија е вградено црвено-осветлено лого на Volkswagen.
„Новиот Touareg импресионира со врвен квалитет и извонредна удобност. Уште еднаш систематски ги имплементиравме желбите на нашите клиенти во овој модел: го изостривме дизајнот, интегриравме осветлено задно лого и го направивме работењето уште по интуитивно. Ние, исто така, ги подобривме карактеристиките на возење, што го прави нашиот премиум Volkswagen уште подобар. Резултатот е вистински сеопфатен автомобил кој ќе ве возбуди во секое патување“ – изјави Имелда Лабе, член на Управниот одбор на Volkswagen за продажба, маркетинг и постпродажба.
Нов систем за осветлување. Друга предност на новите опционални IQ.LIGHT HD matrix фарови е долгото светло без отсјај: ова континуирано долго светло може трајно да се остави вклучено надвор од градовите, бидејќи интерактивните LED диоди се грижат просторот за маскирање на сообраќајот и возилата кои се движат од напред, да биде попрецизен од кога било досега.
Изострен дизајн. Новиот премиум SUV може веднаш да се препознае по новиот преден и заден дизајн. Напред, агрегатот формиран од решетката на ладилникот, фаровите и предната престилка добија нов изглед. Дизајнот на задниот дел е исто така поостар: тој сега има континуирана хоризонтална LED лента за групите на задните светла и вклучува лого на Volkswagen кое е осветлено во црвено.
Сè-во-едно – максимална удобност при патувањето и оптимални перформанси. Volkswagen ја засили суспензијата на Touareg. Меѓу другото, Touareg сега е стандардно опремен со нов сензор за оптоварување на покривот кој е тесно интегриран со електрониката на суспензијата. Ако се открие оптоварување на покривот, тоа му овозможува на контролниот систем како што е ESC (Електронска контрола на стабилноста) порано да интервенира за да се зголеми стабилноста при возењето. Спротивно на тоа, ако нема оптоварување на покривот, системот овозможува уште поспортски перформанси. Во зависност од верзијата, Touareg е достапен со иновативни технологии за суспензија, како што се систем за активна компензација при пролизгување и управување со сите тркала. Ова дополнително ја подобрува динамиката на возење на премиум SUV.
Подобрена внатрешност. Стандардната опрема на новиот Touareg вклучува и Innovision Cockpit. Ова се состои од дигитален кокпит и висококвалитетен инфозабавен систем Discover Pro Max. Различни функции на Innovision Cockpit, како што се навигација на ниво на лента и податоци за мапи во HD со висока резолуција, се оптимизирани во новиот модел. Подобрена е и стандардната гласовна контрола. USB-C поврзувањата со капацитет за полнење од 45 вати (претходно 15 вати) овозможуваат значително побрзо полнење на електронски уреди како паметни телефони, таблети или лаптопи. Дополнително, со оценување на повратните информации од клиентите, висококвалитетното ниво на внатрешноста на Touareg е дополнително подобрено. На пример, облогите на централната конзола сега се помеки од порано, обезбедувајќи дополнителна удобност.
Ефикасни системи за помош при возење. Touareg е стандардно опремен со голем број системи за практичност и помош. Дополнително, достапен е широк опсег на опционални системи. Тие ги вклучуваат, меѓу другото, следните технологии:
· „Travel Assist “ (помогнато возење до максимална брзина)
· „Trailer Assist “ (за помогнато маневрирање со приколка)
· „Night Vision “ (помош за ноќно возење)
Широк избор на мотори – како бензински, дизел или plug-in хибриди. Новиот Touareg ќе биде лансиран во пет погонски верзии. Покрај бензинскиот мотор со турбополнач, има избор од два турбодизел мотори и два plug-in хибриди. Сите високоефикасни мотори се стандардно комбинирани со 8-брзински автоматски менувач и постојан погон на сите тркала 4MOTION.
Touareg R eHybrid – модел со перформанси од Volkswagen R. Touareg R eHybrid е врвниот модел на производната линија со најмоќниот погонски систем: V6 бензински мотор плус електричен мотор со системска моќност од 340 kW (462 КС). Последната генерација ја продолжува долгата традиција на моделите Touareg R со високотехнолошки карактеристики и приспособена опрема. Сите тие беа развиени од Volkswagen R, одделот за врвни перформанси на Volkswagen.
Успешната приказна на популарниот премиум теренец. Во 2002 година, Touareg беше првиот SUV од Volkswagen. Со поттикот на новиот врвен модел, марката Volkswagen последователно се разви во еден од водечките глобални даватели на целосен опсег. Touareg стана и пионер на исклучително успешен тип на возило што денес го нуди Volkswagen во секој сегмент. Со својот висококвалитетен спој на возила за долги патувања, влечење приколки и теренски возила, моделот останува многу популарен. Повеќе од 1,13 милиони единици се продадени откако Touareg за прв пат беше претставен во 2002 година.
(ПР)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Божиновска во Вруток: И покрај предизвиците Мавровскиот систем произведе 28% над планот

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, ја посети Хидроелектраната Вруток, во рамки на нејзините заложби за редовна проверка на сите енергетски капацитети во земјата. Оваа посета е дел од континуираните активности на Министерството за следење на состојбата на клучните енергетски објекти и подобрување на нивната ефикасност.
ХЕЦ Вруток, како најголема електрана во рамки на Мавровскиот хидроенергетски систем, игра стратешка улога во македонскиот електроенергетски систем. Со инсталирана моќност од 165,6 MW и просечно годишно производство од 350 GWh, Вруток е клучен фактор во обезбедувањето стабилност на снабдувањето со електрична енергија.
„Континуираниот надзор и инвестиции во хидроелектраните се суштински за енергетската безбедност на земјата. Нашата цел е да ја зголемиме ефикасноста, сигурноста и одржливоста на хидропотенцијалот што го имаме. Мавровскиот хидроенергетски систем е столбот на обновливото производство на електрична енергија во Македонија, и затоа е важно да се одржува со највисоки стандарди“, изјави министерката Божиновска.
И покрај предизвиците со ниската кота на Мавровското Езеро (2,74 m под нивото од 2023 г.), преку реорганизација и оптимално планирање, ХЕС „Маврово“ постигна производство од 493,27 милиони kWh во 2024 година – за 28% над планот. Ова придонесе за стабилно снабдување со енергија во земјата и задоволување на потребите во периоди на врвна потрошувачка.
Мавровскиот хидроенергетски систем, кој покрај ХЕЦ Вруток ги опфаќа и ХЕЦ Равен и ХЕЦ Врбен, со вкупна инсталирана моќност од 200 MW и годишно производство од околу 450 GWh, претставува еден од најголемите и најсложените во земјата. Водите што се влеваат во езерото се собираат од површина од над 500 километри квадратни од планининските масиви на Кораб и Шар Планина. Водата се пренесува со канали и цевководи долги над 130 километри. Со акумулација од 275 милиони кубни метри вода, овој систем е од критично значење за енергетската одржливост и балансирање на производството од обновливи извори
Во текот на посетата, министерката Божиновска се запозна со тековните активности за одржување и планираните инвестиции во модернизација на постројките. Во последните декади, системот беше предмет на три фази на ревитализација, со вкупна инвестиција од преку 60 милиони евра. Последната фаза од ревитализацијата, завршена во 2014 година, овозможи зголемување на инсталираната моќност за дополнителни 18,58 MW и годишното производство за 40 GWh. Дополнително, ревитализацијата придонесе за намалување на емисиите на CO₂ за 36.400 тони годишно.
Во наредните години, се планира реализација на третата фаза на ревитализација, Овие активности ќе осигурат продолжување на животниот век на објектите, зголемување на нивната сигурност и стабилност, како и дополнителни економски придобивки. Дополнителни приходи од околу 2,5 мил. евра од зголеменото производство и околу 2,5 мил. евра од системски балансни услуги.
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини ќе продолжи со стратегијата за развој на хидроенергијата, а во наредниот период се предвидени нови инвестиции за зголемување на ефикасноста на постоечките капацитети и подобрување на нивната стабилност. Со вакви активности, Министерството го потврдува својот фокус на енергетската транзиција и одржливо производство на електрична енергија.
Економија
УЈП: Поднесете ги ДДВ-04 пријавите навреме, избегнете дополнителни трошоци

Управата за јавни приходи ги повикува сите даночни обврзници да ги достават потребните документи до своите сметководители и навремено да ги поднесат ДДВ-04 пријавите за изминатиот даночен период. Крајниот рок за поднесување на ДДВ-04 пријавата е 25-ти февруари (вторник).
„До вчера до крај на работниот ден од очекуваните 7.396 ДДВ пријави, поднесени се 1.862 што претставува 25% од вкупниот број на ДДВ – 04 пријави за овој даночен период. Ова покажува дека значителен број на обврзници сè уште не ја исполниле својата законска обврска, односно остануваат да се поднесат уште 5.534 ДДВ – 04 пријави“, велат од УЈП.
Управата за јавни приходи апелира до сите даночни обврзници да ги исполнат своите законски обврски навремено, за да избегнат стрес, казни и дополнителни финансиски трошоци.
„Навременото поднесување на ДДВ-04 пријавата е од исклучителна важност за правилното усогласување со даночните прописи, одржување на финансиската стабилност на бизнисите и за развојот на економијата.
Даночните обврзници кои имаат потреба од дополнителни информации или поддршка можат да се обратат на:
Е-пошта: [email protected]
Телефонски броеви:
Од фиксна линија: 0800 33 000
Од мобилен телефон: 02 3253 200
Управата за јавни приходи и нејзините тимови во секое време стојат на располагање за да обезбедат информации со цел успешно исполнување на даночните обврски од страна на даночните обврзници“, се додава во соопштението на УЈП.
Економија
ССК: Поддршката на мали и средни компании со поволни кредити, ќе биде двигател на целокупната економија

Денес во просториите на Сојузот на стопански комори на Македонија се одржа средба помеѓу Претседателот Трајан Ангелоски и раководството на оваа комора и министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска, на која стана збор за потребата од поддршка на домашните мали и средни претпријатија за нивниот иден развој.
„Владата, како што е веќе познато, обезбеди 250 милиони евра поволни средства од унгарската Експорт-импорт Банка, со цел да ги поддржи домашните компании, особено во неизвесни услови на глобално ниво. За таа цел веќе ги дефиниравме условите и средствата се веќе достапни на компаниите. Тие средства се значаен поттик за реализација на инвестиции од страна на малите и средни претпријатија, кои се двигателот на нашата економија, а особено што условите под кои се пласираат преку банките, а кои Владата ги договори претходно, се поповолни од оние што се нудат од деловните банки. За истакнување е дека покрај ниската каматна стапка, значаен е и рокот на отплата до 15 години и грејс период до 3 години што ги охрабрува особено малите и средните претпријатија да влезат во реализација на посериозен инвестициски проект”, изјави министерката за финансии, Гордана Димитриоска-Кочоска.
Таа додаде дека средствата се веќе достапни и дека најважно е компаниите да подготват проекти и да аплицираат за поддршка. Со тоа ќе обезбедат средства за својот развој и за поттикнување на економската активност во целина.
„Сојузот на стопански комори (ССК) го смета унгарскиот кредит за еден од најповолните, обезбедувајќи значајна поддршка за бизнисите овозможување нов квалитетен инвестициски циклус. На средбата со министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска беше договорено бизнис-секторот да подготви листа со царински стапки за нивно усогласување со европските стандарди.Побаравме даночните процедури да се поедностават, и за царинските стапки кои треба да се хармонизираат, наидовме на големо разбирање”, изјави претседателот на ССК Трајан Ангелоски, на заедничката прес-конференција.
ССК го повтори својот став дека данокот за солидарност беше неоправдано воведен и нагласи дека ја ценат проактивноста на Владата во однос на ова прашање.
На средбата беше заеднички контатирано дека вакви средби на кои се споделуват информации за мерките на Владата се особено важни што на компаниите им дава насоки за условите за работа во иднина и дека овие средби се исто така можност да се разговара за одредени прашања кои претставуваат бариери во работењето на компаниите.