Економија
Нoва Opel Astra Electric: Бестселерот од компактна класа станува целосно електричен

Нoва Opel Astra Electric, Бестселерот од компактна класа станува целосно електричен
• Деби: Последната генерација на Astra за прв пат е достапна и како електрично возило
• Пионир: Astra Sports Tourer Electric прв електричен караван од германски производител
• Врвни перформанси: 270 Nm, опсег до 416 km (WLTP), максимална брзина од 170 km/h
• Широк избор: електричната верзија ја проширува гамата на погонската група
• Наелектризирани перформанси: одлично држење на патот, чиста забава при возење – локално без емисија на штетни гасови.
Opel го отвори следното револуционерно поглавје со новата Astra: денес производителот на автомобили од Риселсхајм ги откри првите слики од новата Opel Astra Electric. Марката „Blitz“ на тој начин ја претставува првата целосно електрична верзија на Astra. Повеќедецениско успешно прикажување на бестселерот од компактната класа и ново крунисан како „Златен возач за 2022 година“. Но, тоа не е сè: во исто време со електричната верзија со пет врати, марката богата со традиција ја претставува и новата Opel Astra Sports Tourer Electric, првиот целосно електричен караван од германскиот производител.
„Astra Electric и Astra Sports Tourer Electric се вистински пионери: со новите електрични верзии на моделот со пет врати и караванот, клиентите ќе имаат придобивки во нивните секојдневни задачи во комбинација со удобноста, а пред сè без емисии и уживање при возењето. Ова е она што го мислиме кога зборуваме за разумно „позеленување“ на мобилноста“, рече извршниот директор на Opel, Florian Huettl. „Во исто време, ние продолжуваме да ја спроведуваме нашата офанзива за електрификација. Новата Opel Astra Electric е важна пресвртница на нашиот пат да станеме целосно електричен бренд во Европа“.
Во иднина, клиентите на Opel Astra ќе можат да избираат од повеќе алтернативи на погони отколку за кој било друг модел на „Blitz“. Покрај високоефикасните мотори со внатрешно согорување, Astra и Astra Sports Tourer се веќе достапни како електрифицирани plug-in хибридни верзии, вклучувајќи го и новиот врвен модел, Astra GSe. А гамата на погонски склопови наскоро ќе биде надополнета со целосно електричната верзија Astra Electric, која ќе биде достапна за нарачка од пролетта 2023 година.
Забавно и безбедно возење: емотивно, секојдневна допадливост, управување локално без емисија на штетни гасови
Новите Opel Astra Electric и Opel Astra Sports Tourer Electric ќе ги наелектризираат клиентите. Како и сите верзии на Astra, тие не само што импресионираат со смелиот и елегантен дизајн, туку и со нивните перформанси. Новата Astra Electric пренесува чиста забава при возење локално без емисија на штетни гасови. Електричниот мотор испорачува 115 kW/156 КС и моќни 270 Nm максимален вртежен момент – и двата модели од првиот допир на педалата за гас, обезбедуваат брзо стартување и убедливо забрзување. И додека многу други електрични автомобили се ограничени на 150 km/h или 160 km/h, новата Astra Electric има максимална брзина од 170 km/h. Во зависност од преференциите за возење, возачите на Astra Electric можат да избираат помеѓу трите режими Eco, Normal и Sport.
Енергијата се складира во литиум-јонска батерија од 54 kWh. 102-те батериски ќелии се сместени во 17 модули и гарантираат дека новата Astra Electric може да покрие до 416 km локално без емисија во согласност со WLTP. Инженерите придаваат големо значење на ефикасното пакување и беа во можност да обезбедат примерен опсег со компактна големина на батеријата. Новата Astra Electric бара само 12,7 kWh електрична енергија на 100 km (14,9 kWh според WLTP), што го прави не само совршено, ефикасно возило за секојдневна употреба, туку и идеален придружник кој заштедува време на подолги патувања – како модел со пет врати или како караван Sports Tourer. Дури и кога електричната Astra треба да се наполни, ова значи само краток „стоп“ на станица на полнење. Astra Electric може да се наполни до 80 проценти од капацитетот на батеријата за околу 30 минути на станица за брзо полнење со директна струја од 100 kW. Дополнително, целосно електричната Astra е стандардно опремена со трифазен вграден полнач од 11 kW за ѕиден полнач дома.
Батериите практично се сместени во долниот дел од каросеријата – така што во внатрешноста не се губи од просторот за патници и багажот. Дури и со исправени задни седишта, Astra Sports Tourer Electric нуди 516 литри простор во багажникот – со склопени седишта, капацитетот се зголемува до 1.553 литри. Друга предност: ниската положба на батеријата, исто така, им дава на Astra Electric и Astra Sports Tourer Electric безбедна и цврста позиција на патот, како што е типично за Opel.
Одвнатре и однадвор: Интензивно искуство со електричната мобилност на Astra Electric
Внатрешноста, исто така, обезбедува особено интензивно искуство при возење: ергономските активни спортски седишта, опционално достапни во Alcantara, им овозможуваат на возачите и патниците на Astra Electric највисоко ниво на удобност во седиштата на Opel. Седиштата, кои се сертифицирани од Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR; Кампања за поздрав грб), обезбедуваат одлична странична стабилност и широк опсег на опции за мануелно и електрично прилагодување. На овој начин, возачот се чувствува уште поцврсто интегриран во возилото и доживува уникатно чувство на управувачот.
Целосно дигиталниот Pure Panel со два големи 10-инчен широк екран, исто така, го носи возачот во модерен свет на cockpit. Последната генерација на интуитивен интерфејс човек-машина ги прикажува сите важни функции како што се статусот на полнење на батеријата или опсегот, додека важните поставки како што е контролата за климата сè уште може лесно да се прилагодат со притискање на копче. А со големиот E-HUD head-up дисплеј и природното препознавање на глас, погледот на возачите може да остане фокусиран на патот и сообраќајната ситуација. Бројни системи за помош, од предупредување за можен преден судир со автоматско итно сопирање до активна помош за задржување лента, детектирање поспаност и предупредување за возила од страна при возење наназад до полуавтоматско менување лента, се вклучени во новиот Intelli-Drive 2.0, меѓу другото, и дополнително ја подобруваат безбедноста – како и водечките во класата, прилагодливи Intelli-Lux LED® Pixel светла со вкупно 168 LED елементи.
Новата Astra Electric пренесува директно, динамично чувство при возење на прв поглед. Смел и елегантен дизајн, целосно електричната Astra доаѓа со лицето на брендот Opel Vizor, вклучувајќи дополнителен спортски дизајн на предниот браник во секое ниво на опременост. Друго што привлекува внимание се стандардните 18-инчни алуминиумски фелни со дијамантски сјај или целосниот црн финиш. И овде, новата Opel Astra Electric е непогрешливо јасна: компактната класа на Opel отвора ново поглавје – емотивно, електрифицирано и, за прв пат, целосно електрично.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Завршува ерата на неточни броила“: Министерството за енергетика бара опремата за проверка на струјомерите веднаш да биде на располагање на граѓаните

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини активно работи на воведување системски решенија кои ќе ја зголемат заштитата на граѓаните и ќе обезбедат поголема транспарентност и контрола врз мерењето на потрошената енергија. Во таа насока, министерката Божиновска бара, во најкраток можен рок, Бирото за метрологија да ја стави во функција софистицираната опрема за тестирање и верификација на броилата, која поради неажурност во претходните години останала неискористена и не била ставена во функција.
Станува збор за машина – Трофазен систем за мерење на електрична енергија и моќност, која повеќе од 7 години седи неупотребена во подрумските простории на Бирото. Со ставањето во употреба на оваа опрема, крајна цел е, освен верификација на мерилата, и да се испитува исправноста на мерилата по жалба на потрошувач, за која Божиновска инсистира да биде спроведувана и заради честите поплаки и барања од граѓаните.
Минатата недела, Министерката Божиновска при посетата на Бирото за метрологија изврши обиколка на опремата со цел да се утврди нејзината состојба. Веднаш беа дадени насоки да се започне со сите потребни активности за нејзино итно активирање. По што доби уверување од раководството на Бирото дека веднаш ќе се распише потребниот тендер за проверка на функционалноста, инсталација и пуштање во употреба на опремата, како и обука на вработените, по што ќе може да започне со проверки на броилата.
Со оваа мерка, граѓаните ќе добијат можност за независна проверка на исправноста на своите броила, директно во државна институција. Ова ќе овозможи секој сомнеж за неправилно фактурирање да се провери со прецизни и официјални мерења, при што граѓаните ќе добијат јасен и недвосмислен одговор за состојбата на нивниот инструмент.
Истовремено, ова ќе претставува дополнителен механизам на контрола врз компаниите кои ги инсталираат и одржуваат броилата, со што ќе се обезбеди поголема правичност во наплатата на потрошената енергија и ќе се намалат можностите за неправилности. Министерството останува посветено на заштитата на правата на граѓаните и воведување механизми кои ќе обезбедат фер и точен систем на мерење.
Економија
Божиновска во Вруток: И покрај предизвиците Мавровскиот систем произведе 28% над планот

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, ја посети Хидроелектраната Вруток, во рамки на нејзините заложби за редовна проверка на сите енергетски капацитети во земјата. Оваа посета е дел од континуираните активности на Министерството за следење на состојбата на клучните енергетски објекти и подобрување на нивната ефикасност.
ХЕЦ Вруток, како најголема електрана во рамки на Мавровскиот хидроенергетски систем, игра стратешка улога во македонскиот електроенергетски систем. Со инсталирана моќност од 165,6 MW и просечно годишно производство од 350 GWh, Вруток е клучен фактор во обезбедувањето стабилност на снабдувањето со електрична енергија.
„Континуираниот надзор и инвестиции во хидроелектраните се суштински за енергетската безбедност на земјата. Нашата цел е да ја зголемиме ефикасноста, сигурноста и одржливоста на хидропотенцијалот што го имаме. Мавровскиот хидроенергетски систем е столбот на обновливото производство на електрична енергија во Македонија, и затоа е важно да се одржува со највисоки стандарди“, изјави министерката Божиновска.
И покрај предизвиците со ниската кота на Мавровското Езеро (2,74 m под нивото од 2023 г.), преку реорганизација и оптимално планирање, ХЕС „Маврово“ постигна производство од 493,27 милиони kWh во 2024 година – за 28% над планот. Ова придонесе за стабилно снабдување со енергија во земјата и задоволување на потребите во периоди на врвна потрошувачка.
Мавровскиот хидроенергетски систем, кој покрај ХЕЦ Вруток ги опфаќа и ХЕЦ Равен и ХЕЦ Врбен, со вкупна инсталирана моќност од 200 MW и годишно производство од околу 450 GWh, претставува еден од најголемите и најсложените во земјата. Водите што се влеваат во езерото се собираат од површина од над 500 километри квадратни од планининските масиви на Кораб и Шар Планина. Водата се пренесува со канали и цевководи долги над 130 километри. Со акумулација од 275 милиони кубни метри вода, овој систем е од критично значење за енергетската одржливост и балансирање на производството од обновливи извори
Во текот на посетата, министерката Божиновска се запозна со тековните активности за одржување и планираните инвестиции во модернизација на постројките. Во последните декади, системот беше предмет на три фази на ревитализација, со вкупна инвестиција од преку 60 милиони евра. Последната фаза од ревитализацијата, завршена во 2014 година, овозможи зголемување на инсталираната моќност за дополнителни 18,58 MW и годишното производство за 40 GWh. Дополнително, ревитализацијата придонесе за намалување на емисиите на CO₂ за 36.400 тони годишно.
Во наредните години, се планира реализација на третата фаза на ревитализација, Овие активности ќе осигурат продолжување на животниот век на објектите, зголемување на нивната сигурност и стабилност, како и дополнителни економски придобивки. Дополнителни приходи од околу 2,5 мил. евра од зголеменото производство и околу 2,5 мил. евра од системски балансни услуги.
Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини ќе продолжи со стратегијата за развој на хидроенергијата, а во наредниот период се предвидени нови инвестиции за зголемување на ефикасноста на постоечките капацитети и подобрување на нивната стабилност. Со вакви активности, Министерството го потврдува својот фокус на енергетската транзиција и одржливо производство на електрична енергија.
Економија
УЈП: Поднесете ги ДДВ-04 пријавите навреме, избегнете дополнителни трошоци

Управата за јавни приходи ги повикува сите даночни обврзници да ги достават потребните документи до своите сметководители и навремено да ги поднесат ДДВ-04 пријавите за изминатиот даночен период. Крајниот рок за поднесување на ДДВ-04 пријавата е 25-ти февруари (вторник).
„До вчера до крај на работниот ден од очекуваните 7.396 ДДВ пријави, поднесени се 1.862 што претставува 25% од вкупниот број на ДДВ – 04 пријави за овој даночен период. Ова покажува дека значителен број на обврзници сè уште не ја исполниле својата законска обврска, односно остануваат да се поднесат уште 5.534 ДДВ – 04 пријави“, велат од УЈП.
Управата за јавни приходи апелира до сите даночни обврзници да ги исполнат своите законски обврски навремено, за да избегнат стрес, казни и дополнителни финансиски трошоци.
„Навременото поднесување на ДДВ-04 пријавата е од исклучителна важност за правилното усогласување со даночните прописи, одржување на финансиската стабилност на бизнисите и за развојот на економијата.
Даночните обврзници кои имаат потреба од дополнителни информации или поддршка можат да се обратат на:
Е-пошта: [email protected]
Телефонски броеви:
Од фиксна линија: 0800 33 000
Од мобилен телефон: 02 3253 200
Управата за јавни приходи и нејзините тимови во секое време стојат на располагање за да обезбедат информации со цел успешно исполнување на даночните обврски од страна на даночните обврзници“, се додава во соопштението на УЈП.