Економија
Павел Андреев за патот од градежен инженер до градежник на надеж во PavelAndreev.ORG
Во ова интервју, ќе ве запознаеме со Павел Андреев, основачот на PavelAndreev.ORG. Ќе разговараме за импресивните резултати постигнати од платформата за краткото време во Македонија, како и за тоа како срдечноста на Македонците придонесува за успешни кампањи. Павел Андреев зборува за тоа како платформата им помага на луѓето на кои им е потребна транспарентно, како се развива во регионот и зошто е толку важно да се помогне!
Г-н Андреев, кажете ни со неколку зборови на нашите читатели. Како се роди идејата за платформа за собирање донации?
Здраво, јас сум Павел Андреев, имам 33 години.
Пред 4-5 години, имав голема желба да направам нешто корисно за општеството – да создадам социјален проект. Во тоа време немав јасна идеја, но таа желба беше доволно силна сама по себе. Ова вклучува организирање мали кампањи за собирање средства помеѓу мене и неколку пријатели, обично за време на празниците. Така им помогнавме на постарите, на пример, купувајќи им храна. Но, рачното собирање на средства, управувањето со трошоците и одговорноста се покажаа како тежок процес. Потоа решив дека може да стане нешто големо-општествено значајно.
Јас ангажирав лице кое го создаде софтверот и веб-страницата за мене. Платформата не беше јавно достапна и беше достапна само преку врска, користејќи ја помеѓу пријателите и семејството. Меѓутоа, еден ден една жена случајно налетала на страницата (можеби преку познаник кој и испратил линк) и сакала да ја искористи. Така ја започнавме нашата прва кампања, за две деца чии родители починаа за време на пандемијата Ковид. Ние покренавме околу 5-6 илјади лева за поддршка на бабите и дедовците на децата. Кампањата беше успешна – парите се собраа, а ние купивме ваучери за храна и облека.
По оваа успешна кампања, се повеќе луѓе почнаа да комуницираат кои посакуваа да започнат свои кампањи. Потребата за платформа за собирање средства беше толку јасно формирана – тоа беше мојот мотивирачки почеток!
Што значи „да се биде мотор на општествени промени”. Дали Вие се чувствувате како таков?
– Во различни фази од развојот на платформата, иако со една заедничка цел, слушнав различни дефиниции за мојата работа, вклучително и “моторот на општествените промени”. Навистина се надевам дека е така! Чувствувам дека со мојот пристап, можам да го сменам целиот социјален сектор на подобро, особено кога станува збор за кампањи за собирање средства. Верувам дека поставувам пример за собирање средства со нагласување на транспарентноста. Нашата работа е професионална, транспарентна и точна – и за донаторите и за оние кои започнуваат кампањи. Ако се што опишав може да се нарече “мотор на општествени промени”, целосно ги прифаќам овие зборови за себе!
Платформата се воспостави како сигурен партнер за сите земји, и благодарение на ова, го менувам целиот сектор. Така да, можам да бидам наречен “мотор на промени”.
Што ве мотивира повеќе – идејата да им помогнете на луѓето на кои им е потребна или можноста да изградат меѓународна заедница што ќе ги направи промените одржливи?
– Кога го имате вистинскиот поттик, нема исцрпеност. Во првата година од постоењето на платформата, успеавме да собереме околу 250.000 евра, да изградиме и структурираме тим кој работи како добро подмачкана машина. Отсекогаш сум се борел за успешни кампањи, и финансиски успешни и успешни во однос на лекувањето. За жал, не можеме директно да влијаеме на второто, освен за собирањето на средства и финансирањето на лекувањето, но сето ова ме мотивира.
Во моментов, најголем поттик за мене е да оставам позитивен белег врз општеството, како во секторот во кој работам, така и на глобално ниво. Кога ќе им помогнете на оние на кои им е потребно поврзување со донатори и обезбедување транспарентност на услугата, оставате отпечаток и на луѓето на кои сте им помогнале во тешки времиња и на оние кои сакале да помогнат и да го направат тоа преку вас. Кога тоа се случува во голем обем, задоволството е огромно. Затоа сум мотивиран да ги постигнам овие цели во многу други држави.
Вашата платформа работи во Македонија од околу девет месеци. Како ја стекнувате довербата на локалната заедница?
– Градиме доверба насекаде – било тоа во Македонија или некоја од 70-те земји каде успешно организираме и спроведуваме кампањи. Јас лично посегнувам до дарителите и корисниците во текот на целиот процес на организација на кампањата. Платформата е целосно транспарентна – нема скриени услови, сѐ е јасно опишано. Комуницирам директно со дарители и луѓе кои водат кампањи. Покрај моето име, дејствувам и како лице, давам интервјуа и го промовирам мојот бизнис, достигнувајќи широка и разновидна публика.
Дали постојат разлики во донацијата низ културите и како ги надминувате?
– Се разбира, постојат разлики. За жал, злоупотребите и лажните кампањи се вообичаени во Балканските земји, што доведе до зголемена недоверба кај донаторите и корисниците. Ние работиме на поинаков начин – транспарентно собираме средства за оние на кои им е потребна, и тие се целосно искористени за лекување на засегнатата личност, без да ни должат ништо.
Што мислите, што е поважно за успехот на доброволната кампања-добро раскажана приказна или ефективен маркетинг?
– Успешната кампања се заснова на висококвалитетни фотографии и фотографски материјали што се прикачени на неа. Текстот исто така игра клучна улога – дарителот мора добро да ја запознае приказната. Покрај тоа, користењето на докажана платформа како што е нашата, која обезбедува професионално собирање средства, значително ги зголемува шансите за успех во кампањата.
Како да изберете во кои земји да работите? Во кој момент сфативте дека таква услуга е потребна во Македонија?
– Како што споменав претходно, една од главните работи што ми дава сила и емоционална мотивација да работам континуирано е можноста да ја зајакнам платформата во што е можно повеќе земји за да им помогнам на повеќе луѓе.
Македонците какви дарители се?
– Еден од најемпатичните луѓе и донатори! Не го велам ова од учтивост – не сакам да звучи така, но со текот на годините се сретнав со секакви случаи – вклучително и кампања за дете болно од рак, кое не доби ниту една донација и не беше поддржано ниту од неговото блиско семејство, иако направивме се што можевме! Во Македонија луѓето се срдечни и сочувствителни – тоа го докажуваат неколку успешни кампањи во краток временски период! Ви благодариме!
Што би сакале да им посакате на нашите читатели на крајот од интервјуто?
– Јас секогаш велам: „Секоја кауза вреди“. Сигурен сум дека секој од вас ќе најде причина блиску до вашето срце на нашата платформа и ќе ја поддржи!
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Вицегувернерката Нацевска: Кога плаќањата се извршуваат без напор, економијата расте со доверба
„Единствената област за плаќања во евра, СЕПА, веќе е дел од нашата реалност. Тоа не е само симбол, туку и услуга. Преку пониските трошоци, брзината и едноставниот сет информации потребен за извршување на плаќањето, граѓаните и компаниите од нашата земја веќе ги чувствуваат придобивките кога испраќаат пари или кога плаќаат снабдувачи во странство или, пак, кога примаат дознаки од странство“, порача вицегувернерката на Народната банка, Емилија Нацевска, во завршното обраќање на 16. конференција за плаќањата и пазарната инфраструктура, одржана под наслов „Преповрзување на плаќањата во дигиталната ера“.
Вицегувернерката истакна дека следниот приоритет е развивањето и воведувањето инстант плаќања, како нова навика, а не само можност. „Целта е практична – да можете да платите и да ви биде платено за неколку секунди, во секое време (24/7/365), преку безбеден систем и со сигурно порамнување преку централната банка“, рече Нацевска, додавајќи дека меѓусебното поврзување на платните системи на земјите од Западен Балкан, како и со европскиот ТИПС ќе придонесе за побрза економска интеграција на регионот во Европската Унија.
Покрај СЕПА и инстант плаќањата, во фокусот на Конференцијата беа и отпорноста и довербата во платните системи, како предуслов за стабилност, којашто е неопходна за непречено функционирање на економијата. Нацевска истакна дека размената на искуства, тестирањето и координираното реагирање при инциденти се клучот за одржувањето на довербата на јавноста.
Посебно внимание ѝ беше посветено на улогата на финтек-компаниите и на небанкарските даватели на платежни услуги, коишто веќе се рамноправен дел од системот. „Тие носат брзина, практичност и конкуренција, но со тоа и одговорност за заштита на корисниците и податоците“, нагласи таа.
Во однос на иновативните решенија и регулативата, вицегувернерката порача дека тие не треба да се гледаат како спротивности, туку дека регулаторите треба да создадат простор за нови идеи, но и да обезбедат сигурност на плаќањата и заштита на клиентите, бидејќи рамнотежата меѓу иновацијата и стабилноста е исклучително важна, рече Нацевска, нагласувајќи ја важноста на пропорционалноста во регулирањето, заради обезбедување еднакви правила и правични услови за сите учесници на пазарот.
Во своето завршно обраќање, Нацевска потсети дека ако на претходната конференција се зборуваше за планови, оваа година веќе се истакнуваат конкретни резултати и реални решенија.
„Се движиме во вистинската насока – од дизајн кон услуга, од концепти кон видливи придобивки“, заклучи вицегувернерката, изразувајќи им благодарност на сите учесници, партнери и организатори на Конференцијата за нивните идеи, соработка и посветеност во градењето подобар и посигурен платен екосистем.
Економија
Истече рокот за поднесување и плаќање на ДДВ обврските за третиот квартал
Управата за јавни приходи ја информира јавноста дека заклучно со 27 октомври 2025 година, кога истече законскиот рок за поднесување на ДДВ-04 пријавите и плаќање на даночниот долг за третиот квартал од 2025 година, сè уште постојат даночни обврзници кои не ги исполниле своите законски обврски.
Според евиденцијата на УЈП, остануваат неподнесени 2.209 тримесечни и 146 месечни пријави, како и 7.436 тримесечни и 1.270 месечни даночни обврзници кои не го извршиле плаќањето на пријавениот даночен долг. Редовноста во исполнувањето на обврските е знак на одговорност и доверба, вредности што заеднички го градат системот во кој сите учествуваме и веруваме.
Управата за јавни приходи веќе достави персонализирани известувања до сите обврзници со пријавен, а ненаплатен долг за соодветниот даночен период.
Во тек е спроведување на активности и мерки во координација со сметководителите и обврзниците, со цел да се избегнат блокади на сметки и дополнителни трошоци за присилна наплата. Важно е да се внимава на роковите, бидејќи за секој ден на задоцнување се пресметува камата во износ од 0,03% од преостанатиот долг, како и изрекување на дополнителни глоби. Оттука, потсетуваме на обврската за точно, целосно и навремено плаќање на поднесените ДДВ-04 пријави. По доставата на опомените, Управата ќе пристапи кон присилна наплата кај сите обврзници кои нема да го подмират долгот доброволно. УЈП апелира до сите засегнати обврзници да постапат одговорно и навремено, со цел да се обезбеди стабилна даночна историја и да се избегнат непотребни последици. За дополнителна помош и поддршка, даночните обврзници и сметководителите можат да се обратат преку е-пошта на [email protected] или телефонски на 0800 33 000 (од фиксен) и 02 3253 200 (од мобилен). Вашата дисциплина денес е вашата предност утре.
Економија
„Реплек“ на најпрестижниот саем за фармација CPHI – потврда за конкурентноста, квалитетот и интернационалниот потенцијал
Портфолиото на фармацевтската компанија „Реплек“ и оваа година предизвикува голем интерес на CPHI саемот за фармација, кој од 28-ми до 30-ти октомври се одржува во Франкфурт, Германија, под мотото „Ја обликуваме иднината на фармацијата“. CPHI саемот е собир на глобалните лидери во фармацијата и во неговите рамки се презентираат иновациите во индустријата.
„Реплек“ го презентира своето производно портфолио – фармацевтски производи и козметика, а значително внимание предизвикуваат производите на компанијата на база на канабис, за кои интересот континуирано расте. Во рамките на саемот, менаџментот на компанијата остварува бројни средби за проширување на соработката и освојување на нови пазари и понатамошно унапредување на позициите кои се градени 80 години, јубилеј кој годинава го одбележува компанијата.
„‚Реплек’ континуирано вложува во дигитализација, иновации, лансирање на нови производи, како и во проширување на пласманите. Наша стратешка цел е продлабочување на постојните партнерства и склучување нови, со цел ширење на компанијата и на пазарите каде што досега не сме биле присутни. Со воведувањето напредни технологии и иновативни решенија во портфолиото, нашите производи и брендови сѐ повеќе го освојуваат меѓународниот фармацевтски пазар, на кој ја потврдуваме нашата позиција како конкурентен производител, но и како сигурен и доверлив партнер. Нѐ радува фактот што реномирани компании од Европската унија, Јужна Америка и Азија го потврдуваат интересот и веќе имаме најава за проширување на соработката. Дополнително, саемот е одлична можност за привлекување потенцијални партнери не само за извоз во регионот и пошироко, туку и за истражување на интересот за Реплек како регионален дистрибутер и партнер за продажба и маркетинг на Балканот“, изјави Душан Пецовски, генерален директор на „Реплек“.
Во рамките на саемот, заедно со меѓународните партнери, „Реплек“ ќе го одбележи и својот 80-годишен јубилеј. CPHI покажува дека долгогодишната фармацевтска традиција е нешто што високо се вреднува на меѓународниот пазар, ја зголемува довербата во компанијата и нејзината конкурентност. Континуираното сертифицирање со EU GMP сертификатот за добри производни практики е уште еден аспект кој значајно влијае на конкурентноста на компанијата на меѓународниот пазар.
CPHI е највлијателниот светски фармацевтски настан, кој годинава се одржува по 36 пат, а свое учество на саемот имаат најзначајните фармацевтски компании. Оваа година саемот на едно место собра повеќе од 62.000 професионалци и експерти од над 166 земји, а нивните предавања за најновите достигнувања во областа на фармацијата предизвикуваат огромен интерес. Присутни се и 2.400 изложувачи од целиот свет. Саемот секоја година се одржува на различна локација. На овој престижен настан компаниите од фармацевтскиот сектор од целиот свет имаат можност за промоција на своите портфолија, како и презентација на нивните иновативни производи и брендови.
Компанијата „Реплек“ околу 75 отсто од своите производи ги пласира на странските пазари, во повеќе од 25 држави во Европската Унија, Централна и Југоисточна Азија, како и во регионот Адрија. Најголема потврда за високиот квалитет и конкурентноста на производите на компанијата која има 80-годишна традиција, е фактот што голем дел од нив на некои од пазарите се во рангот на најпродаваните.
„Реплек“ континуирано инвестира во модернизација и унапредување на своето производно портфолио, со цел зајакнување на своите пазарни позиции. Во таа насока е и значајното двојно меѓународно признание кое компанијата го доби минатиот месец, односно двата EAEU GMP сертификати, кои се резултат на инспекции кои потврдуваат дека производствените процеси и системот за квалитет на „Реплек“ се целосно усогласени со принципите за добра производна пракса регулирани за Евроазиската економска унија. Овие сертификати се потврда за високите стандарди што се применуваат во секоја фаза од работењето и постојаното подобрување на квалитетот на секој чекор, од развојот и производството, до финалната дистрибуција.
(ПР)

