Економија
Постојани шанси за вработување во македонските компании кои се дел од Групацијата Балфин

Една од најголемите приватни инвестициски групации во Југоисточна Европа, „Балфин“, во моментот во Македонија е присутна со две големи компании – „Нептун“ и „Ист гејт“. Станува збор за две претпријатија од различен калибар – „Нептун“, кој работи во сферата на продажба на бела техника и електроника, и „Ист гејт“, во полето на градежништвото, односно на изградбата на мултифунционалниот комплекс во Скопје, кој ќе го носи истото име. Но, овие две компании како дел од големото семејство „Балфин“, кое брои повеќе од 5.000 вработени во девет земји, делат иста филозофија во однос на третманот, шансите за раст и вложувањето во вработените, информираат од „Нептун“.
„Нептун“ во моментот има 417 вработени, а генералниот директор, Горан Цветинов, посочува дека бројот расте со динамика од 10 отсто годишно како резултат на отворањето нови продажни салони, зголемување на обемот на работа и воведувањето нови услуги.
„Секоја година планираме и инвестираме во обука и развој на вработените. На годишно ниво се определува план за обуки и програма за развој во согласност со потребите на компанијата, промените во околината и новитетите во работењето. Плановите и програмите за развој се однесуваат на новите и на постојните вработени и се приспособени на хиерархиските нивоа, секторот и природата на работата. Компанијата се грижи вработените на сите нивоа да бидат запознаени со новините во соодветната област“, објаснува Цветинов и дополнува дека најдобрите вработени, кои покажуваат извонредни резултати и желба за напредок, се вклучуваат во посебна програма за управување со таленти во организацијата.
Шанси за домашни компании и работници
Ана Костовска, која е менаџер за човечки ресурси во „Нептун“, се вработила во компанијата во 2015 година. Посочува дека менаџментот инвестира во своите вработени со обуки што се важни и директно поврзани со успех во работата.
„Се организираат и обуки што придонесуваат за личен развој на вработените. Дополнително, при отворање слободни позиции предност им се дава на вработените во „Нептун“, што е позитивен индикатор за опциите за унапредување во рамките на компанијата“, вели Костовска.
Администраторот за продажба во „Нептун“, Мирјана Младеновска, е вработена во компанијата од 2005 година и досега имала многу шанси за раст и развој.
„Нептун“ инвестира во своите вработени, но не секој ја користи таа шанса. Напредок има онаму каде што има и обострана соработка и желба за тоа“, додава таа.
Горан Цветинов надополнува дека секоја апликација што доаѓа во „Нептун“, без разлика дали се работи за пријава на оглас или отворена пријава за вработување, внимателно се разгледува.
„Апликантите што ги задоволуваат нашите критериуми се повикуваат на интервју или тестирање за да се оценат во согласност со нашите дефинирани критериуми. Кандидатите што успешно го поминуваат прелиминарното интервју, се земаат предвид за следната слободна позиција“, појаснува Цветинов.
Соработка со образовни институции
„Нептун“ има воспоставено и релација со повеќе образовни институции во Македонија, со цел да се идентификуваат и привлекуваат студенти што би можеле да се вклучат во програмите за развој на вработени.
„На овој начин ќе поттикнеме вработување и развој на апсолвенти или штотуку дипломирани кандидати, а секако останува и можноста за воведување студентска пракса во компанијата“, вели Цветинов и додава дека воедно имаат континуирана соработка со Економскиот факултет при Љубљанскиот универзитет, каде што редовно праќаат вработени на доусовршување во разни области.
Компанијата „Ист гејт“ е релативно нова и брои 15 вработени. Но, како и кај сите компании што се дел од „Балфин“, главен фокус е вложување во општеството во кое функционираат. Поради тоа, во моментот тече постапка за аплицирање на македонски претпријатија кои би биле ангажирани за изградба на мултифункционалниот комплекс со истото име, „Ист гејт“.
„Јавно го промовираме системот за е-набавки на „Ист гејт“. Сите компании имаат можност да се регистрираат во системот за да може да ги следат сите повици и тендери, а нивните пријави и понуди се истовремено достапни до акционерите и одговорните инволвирани во процесот на набавки во компанијата. Ова ќе биде принципот на функционирање и понатаму при изградба на комплексот. Не само поради ефикасноста, туку поради вредностите што ги промовираме како компанија: транспарентност, непристрастност и фер третман на сите подизведувачи при процесот на избор на партнери“, објаснува Игор Давков, извршен директор на „Ист гејт“.
Овие две компании како дел од семејството на „Балфин“ работат според принципите на големата инвестициска групација со седиште во Тирана. Идејата е да се стави акцент на вработените, на нивниот раст и развој знаејќи дека токму луѓето се тие што ја прават една компанија навистина голема и успешна.
„Балфин“ е една од најголемите приватни инвестициски групации во регионот, која е позната по своите инвестиции во трговски центри, резиденцијални и комерцијални објекти, туристички проекти, како што Green Coast Resort и Vala Mar Residences, активности во модната и во рударската индустрија, како и во сферата на малопродажбата со „Нептун“, „Џамбо“, SPAR и други.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Николоски – Соријано-Ортиз: Авиолиниите до Мадрид и до Барселона се одлична можност за подoбрување на соработката меѓу двете држави

Билатералните односи меѓу Македонија и Шпанија дополнително ги зајакнуваме преку отворање на авиолинијата Скопје -Мадрид и претходно воспоставената линија Скопје -Барселона, истакнаа на денешната средба вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски и амбасадорот на Кралството Шпанија, Рафаел Сориано Ортиз.
Двете авиолинии, информираше вицепремиерот, се дел од владината програма за развој на ависообраќајот преку кои се отвораат нови перспективи меѓу двете земји и за двата народи.
На средбата, исто така беа разменети и мислења и ставови за актуелните политички и економски прашања во земјава и регионот, притоа вицепремиерот Николоски истакна дека Македонија е влезена во инвестициски циклус во развој на патната и железничка мрежа со посебен акцент на коридорите кои треба да го придвижат регионалниот економски развој.
На средбата беа потенцирани и можностите за инвестирање во земјава, преку реализација на инвестиции во сектори од заеднички интерес.
На крајот од средбата двајцата соговорници се согласија дека соработката меѓу двете земји е на добро ниво и дека истата дополнително може да се зацврстува особено во делот на економијата.
Економија
УЈП: Инкасирани 2,3 милијарди денари или 37,4 милиони евра повеќе во буџетот споредбено со јули лани

Во јули 2025 година, Управата за јавни приходи оствари значителен раст на наплатата по основ на даноци и социјални придонеси за речиси 37,4 милиони евра во споредба со јули 2024 година.
Вкупната наплата од даноци (Данок на додадена вредност (ДДВ), данок на личен доход (ДЛД) и данок на добивка ДД) изнесува 14.344 милиони денари, односно приближно 233 милиони евра, што претставува рекордна месечна наплата досега.
По тој основ остварен е раст од 922 милиони денари или околу 15 милиони евра, што е раст од 6,9% во однос на јули 2024 година. Раст од 13,4% се бележи и кај социјалните придонеси, и по тој основ наплатени се 11.823 милиони денари (192,2 милиони евра), што е за 1.400 милиони денари (околу 23 милиони евра) повеќе наплатени средства од придонеси во споредба со истиот месец минатата година.
„Растот на приходите не е случаен – тој е резултат на зголемена економска активност, како и посветена работа, партнерство и доверба која Управата за јавни приходи постојано ја гради со даночните обврзници. Во изминатиот период, а во согласнст со законските надлежности, УЈП презеде низа мерки и е во постојан контакт со даночните обврзници и нивните овластени сметководители кои имаат пријавен, но ненаплатен долг за соодветниот даночен период. Целта е навремено подмирување на обврските и избегнување на блокада на сметки и дополнителни трошоци за присилна наплата“, велат од УЈП.
Во рамки на превентивните мерки, доставени се персонализирани пораки и известувања до обврзниците, со јасна порака за доброволно усогласување. Придобивката од овој пристап е јасна: се овозможува финансиска стабилност кај обврзниците, се избегнуваат санкции и се гради одржлива даночна историја, што директно придонесува за стабилни јавни финансии и позитивна деловна клима.
Економија
Од бесплатни услуги до премиум-привилегии, сè во една банка

Без разлика дали сте примател на плата, пензија или млад корисник на HalkЕz пакетот, да се биде клиент на Халкбанк значи можност, секојдневно да добивате повеќе.
Повеќе слобода, повеќе удобност, повеќе безбедност и пристап до услуги кои ви го олеснуваат животот, а притоа штедите време и пари.
Халкбанк за своите клиенти, приматели на плата/пензија овозможува бројни услуги кои се целосно бесплатни, како на пример подигнување готовина без провизија од сите банкомати, на сите банки, во земјата, со Mastercard дебитната картичка.
За младите до 24 години, HalkEz пакетот значи почеток на финансиска независност со поддршка, со бесплатно одржување на платежна сметка, бесплатно електронско и мобилно банкарство, Visa PayWave дебитна платежна картичка – без надоместок за годишна членарина со која можете да повлекувате готовина без надоместок од сите банкомати во земјата и странство.
За пензионерите, Халкбанк обезбедува сигурност и лесни пензионерски денови, преку редовна и навремена исплата на пензијата пред секој 1ви во месецот, како и преку овозможување на бесплатни услуги кои се дел од специјалниот Пакет за пензионери. Пензионерите добиваат бесплатна MasterCard дебитна картичка со која можат да подигнуваат готовина од сите банкомати, на сите банки во земјата без провизија, а дополнително и бесплатно електронско банкарство и бесплатна мобилна апликација. Интерните налози на шалтерите на банката се без провизија. За секоја направена трансакција, пензиониерите добиваат и бесплатни СМС известувања.
За оние што што бараат нешто повеќе, тука се Премиум картичките на банката. Во премиум програмата, Mastercard World Debit, Mastercard World Credit, Visa Platinum и Visa Gold на Халкбанк носат едно поразлично ниво на искуство.
Со дебитната премиум картичка Visa Platinum следува бесплатно подигање на готовина во странство, бесплатно електронското банкарство и СМС инфо, како и 2 бесплатни посети на LoungeKey и Fast Track услугата, додека со Mastercard World Debit добивате бесплатно годишен пристап од 6 влеза до аеродромските LoungeKey салони, како и Асистенција на пат – пакет Европа. Со Мastercard World Credit овозможен е бесплатен пристап до Lounge Key салоните за над 1400 аеродроми во светот, кадешто ќе најдете сè што ви е потребно за мирен старт на патувањето, удобни места за седење, бесплатни освежувања и пијалоци, Wi-Fi, електрични приклучоци, весници и она најважното, мир.
Со Visa Gold премиум картичката, корисниците покрај можноста за пристап до висок кредитен лимит и полиса за осигурување од незгода може да уживаат во привилегијата на бесплатна Fast Track услуга на аеродромот во Скопје, која овозможува побрзо завршување на административните формалности во делот за полетување, а кои вклучуваат пасошка контрола и безбедносна проверка.
Преку кредитната картичка Visa Travel се добива пристап и до иновативните ORYX услуги, кои нудат поддршка на пат (ORYX на пат) во случај на незгода или потреба од влечна служба и Drive Angel мобилна апликација која ги предупредува возачите на небезбедно возење, овозможува итни повици и повици во случај на несреќа и многу повеќе.
Како приматели на плата и корисници на Халк Смарт пакетот, за само 150 денари месечен трошок, добивате дебитна картичка со можност за повлекување готовина од сите банкомати, на сите банки во земјата без провизија, без годишна членарина и без трошок за редовно реиздавање. Во рамки на пакетот е вклучено и електронско т.е. мобилно банкарство, без никакви дополнителни трошоци за месечно одржување, како и со неограничен број на бесплатни електронски, интерни или меѓубанкарски, налози ПП30 и ПП50. Со пакетот добивате и бесплатни СМС известувања за сите извршени трансакции. Како дополнителна вредност за корисниците на пакетот, вклучен е и подарок ORYХ Home Аssistance – поддршка за поправки во домот, без надомест.
Со Халкбанк, добивате многу повеќе од обична банкарска услуга, добивате партнер кој е тука за вас во секој чекор. Со транспарентни услуги, практични решенија и постојана грижа за клиентите, Халкбанк е ваш доверлив финансиски партнер.
(ПР)