Економија
Светска премиера на новиот електричен Porsche Taycan – чист дизајн со препознатлив Porsche ДНК

Porsche го претстави својот прв, целосно електричен спортски автомобил пред јавноста со спектакуларна светска премиера што се одржува истовремено на три континенти. „Taycan го поврзува нашето минато со иднината. Ја носи напредната приказна за успехот на нашиот бренд – бренд кој ги фасцинира и воодушевува луѓето низ целиот свет за повеќе од 70 години“, рече Оливер Блум, претседател на Извршниот одбор на Porsche AG , кој ја отвори светската премиера во Берлин: „Овој ден означува почеток на нова ера“.
Спортскиот седан со четири врати претставува уникатно возило, кој нуди типични перформанси за едно Porsche и поврзување со секојдневна употребливост. Во исто време, високо напредните методи на производство и карактеристиките на Taycan поставуваат нови стандарди во областа на одржливоста и дигитализацијата. „Ветивме вистинско Porsche во времето на електромобилноста – фасцинантен спортски автомобил што не само што возбудува во однос на својата технологија и возна динамика, туку и предизвикува страст кај луѓето ширум светот, исто како што тоа го правеа нејзините легендарни претходници. Сега го испорачуваме ова ветување “, потенцира Мајкл Штајнер, член на Извршниот одбор на Porsche AG за истражување и развој.
Првите модели во новата серија се Taycan Turbo S и Taycan Turbo. Тие се најсовремените модели на Porsche E-Performance и се меѓу најмоќните модели што производителот на спортски автомобили моментно ги има во својот асортиман на производи. Помалку моќни варијанти на овие возила со погон на сите тркала ќе следат оваа година. Првиот дериват што ќе се додаде ќе биде Taycan Cross Turismo на крајот на следната година.

Photography: Christoph Bauer
Postproduction: Wagnerchic – www.wagnerchic.com
До 2022 година, Porsche ќе инвестира повеќе од шест милијарди евра во електромобилност.
Перформанси сплотени со ефикасност
Предводникот, Taycan Turbo S може да генерира моќност до 560 kW (761 КС) во комбинација со контролата на лансирање (Launch Control), а Taycan Turbo испорачува до 500 kW (680 КС). Taycan Turbo S забрзува од нула до 100 км/ч за 2,8 секунди, додека Taycan Turbo го комплетира овој спринт за 3,2 секунди. Turbo S има опсег до 412 километри, а Turbo располага со опсег до 450 километри. Најголемата брзина и кај двата модела со погон на сите тркала е 260 км на час.
Taycan е првото возило со системски напон од 800 волти наместо вообичаените 400 волти за електрични автомобили. Ова е посебна предност за возачите на Taycan на патот: за нешто повеќе од пет минути, батеријата може да се наполни со употреба на директен полнач (DC) од мрежата за напојување со голема моќност за опсег до 100 километри. Времето на полнење од 5 пет до 80 проценти SoC (состојба на полнење) е 22,5 минути со полнење во идеални услови, а максималната моќност за полнење е 270 kW. Целокупниот капацитет на батеријата Performance Battery Plus е 93,4 kWh. Возачите на Taycan, исто така можат удобно да ги полнат своите автомобили на стандардните домашни приклучоци.
Чист дизајн со препознатлив Porsche ДНК
Со својот чист дизајн, Taycan го сигнализира почетокот на новата ера. Во исто време, ја задржува непогрешливата ДНК за дизајн на Porsche. Од предната страна изгледа особено широко и рамно со високо контурирани крилја. Силуетата ја обликува спортската кровна линија која се наклонува надолу кон задниот дел. Карактеристични се и високо-извајаните странични делови. Тенка кабина, привлечениот заден С-столб и изразените раменици на крилјата резултираат во остра нагласена задница, типична за Porsche. Исто така, постојат иновативни елементи како што е логото Porsche со стакло-ефект, кој е интегриран во светлосната лента од задниот дел.
Коефициентот за воздушен отпор изнесува 0,22, благодарение на аеродинамично оптимизираната основна форма која дава значаен придонес за ниската потрошувачка на енергија и со тоа и долгиот досег.
Уникатен дизајн на внатрешноста
Кокпитот сигнализира почеток на нова ера со својата јасна структура и целосно нова архитектура. Слободниот, превиткан кластер на инструменти претставува највисока точка на контролната табла. Ова става јасен фокус на инструментите кон возачот. Централен, 10,9-инчен дисплеј за инфозабава и дополнителен патнички дисплеј се комбинирани за да формираат интегриран стаклен опсег во црниот панел. Сите кориснички интерфејси се целосно ново дизајнирани за Taycan. Бројот на класични хардверски контроли како прекинувачи и копчиња е значително намален. Наместо тоа, контролата е интелигентна и интуитивна – користејќи ја операцијата на допир или функцијата на гласовна контрола, која одговара на командата „Еј Порше“.
Со Taycan, Porsche за прв пат нуди ентериер комплетно без употреба на материјали од животинско потекло. Ентериери направени од иновативни рециклирани материјали го потенцираат одржливиот концепт на електричниот спортски автомобил. Дополнителниот простор за патниците е добиен од вдлабнатините на батеријата во задниот дел од возилото – обезбедете удобност при седење во задниот дел и задржете ја ниската точка на тежиште на возилото типично за спортски автомобили. Достапни се два багажни простори: предниот простор има капацитет од 81 литар и задниот 366 литри.
Иновативен погон со двобрзински менувач
Taycan Turbo S и Taycan Turbo имаат две исклучително ефикасни електрични мотори, еден на предната оска и еден на задната оска, со што автомобилот добива погон на сите тркала. И опсегот и постојаната моќност на погонот имаат корист од високата ефикасност на трајно синхронизираните машини. Електричната машина, менувачот и инверторот се комбинираат во компактен погон. Модулите имаат најголема на моќност по диспозиција (kW на литар простор) од сите електрични погони на пазарот денес. Посебна карактеристика на електричните мотори е намотувањето на калените на статорот. Оваа технологија овозможува да се вметне повеќе бакар во статорот, со што се зголемува моќноста и вртежниот момент додека се одржува истиот волумен на компонентата. Двостепениот менувач инсталиран на задната оска е иновација развиена од Porsche. Првата брзина му дава на Taycan уште поголемо забрзување од место, додека втората брзина со долг сооднос на менувачот обезбедува висока ефикасност и подеднакво големи резерви на моќност. Ова важи и при многу големи брзини.
Централно поврзана шасија
Porsche користи централно мрежно контролен систем на шасијата во Taycan. Контролата на шасијата со интегрален Porsche 4D систем ги анализира и синхронизира сите системи на шасијата во реално време. Иновативните системи за шасија вклучуваат адаптибилна воздушна суспензија со трикоморна технологија, вклучувајќи електронска контрола на амортизерите PASM (Porsche Active Suspension Management), како и системот за контрола на шасијата Porsche Dynamic Chassis Sport (PDCC Sport), вклучувајќи електро-механичка стабилизација и Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Контролата на погонот на сите тркала со два електрични мотори и системот за закрепнување се уникатни. До 265 kW, потенцијалната моќ за рекуперација е значително поголема од онаа на конкурентите. Тестовите покажаа дека приближно 90% од секојдневното сопирање го вршат само електричните мотори – без да се активираат сопирачките на тркалата.
Профилот на различните режими на возење во основа ја следи истата филозофија како и во другите серии на модели Porsche. Ова е дополнето со специјални поставки кои овозможуваат оптимална употреба на чисто електричен погон. Достапни се четири режими на возење: „Range“, „Normal“, „Sport“ и „Sport Plus“. Покрај тоа, индивидуалните системи можат да се конфигурираат во режимот „Individual“.
Светска премиера на три континенти во исто време
Светската премиера на Porsche Taycan се одржа истовремено во Северна Америка, Кина и Европа. Најважните продажни пазари на новиот електричен спортски автомобил се на овие три континенти. Локациите на настанот се исто така синоним за три начини на одржливо управување со енергијата: Нијагарините водопади на границата меѓу американската држава Њу Јорк и канадската провинција Онтарио ја претставуваат хидроенергијата, соларна фарма во Нојхарденберг во близина на Берлин која претставува соларна енергија и фарма на ветерници на островот Пингтан, околу 150 километри од кинескиот град Фужоу во провинцијата Фуџијан што претставува моќта на ветерот. Овие природни сили ги перцепираме со сите наши сетила на ист начин како што доживуваме импресивно напојување на првиот електричен спортски автомобил од Porsche. Овој еднократен настан беше емитуван низ целиот свет преку преносот во живо на NewsTV.porsche.com.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
МЗШВ: Во четвртиот квартал од 2025 година ќе биде објавен јавниот повик за претприемачите во прехранбената индустрија

Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство ја информира јавноста дека во четвртиот квартал од оваа година ќе биде објавен Јавниот повик 02/2025 за користење на средства од ИПАРД Програмата 2021-2027, мерка 3 – „Инвестиции во основни средства за преработка и маркетинг на земјоделски и рибни производи”.
Оваа мерка претставува исклучителна можност за македонските претприемачи во прехранбената индустрија да ги унапредат своите капацитети и да станат поконкурентни на домашниот и меѓународниот пазар.
Мерката 3 – „Инвестиции во основни средства за преработка и маркетинг на земјоделски и рибни производи”од ИПАРД Програмата овозможува финансиска поддршка за модернизација на преработувачките капацитети, инвестиции за преработка и маркетинг на земјоделски и рибни производи, како и усогласување со европските стандарди. Преку оваа мерка се поддржува зголемувањето на конкурентноста на земјоделското производство и земјоделско-прехранбениот сектор во целина.
Средствата за оваа мерка се обезбедени преку Инструментот за претпристапна помош за рурален развој на Европската Унија (ИПАРД Програмата за периодот 2021 – 2027 година).
Министерството ги повикува сите заинтересирани да започнат со навремена подготовка на потребната документација и да ги следат официјалните објави на Агенцијата за финансиска поддршка во земјоделството и руралниот развој.
Економија
Издадени првите лиценци за батериски систем за складирање на електрична енергија од обновливи извори

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад (РКЕ) ги издаде првите лиценци за батериски систем за складирање на електрична енергија од обновливи извори на компанијата ЕНЕРГО СОЛАР СИСТЕМИ.
Станува збор за два батериски системи со вкупна инсталирана моќност од 2 600 kW, што се инсталирани во склоп на две различни фотонапонски електроцентрали кои се веќе изградени и во функција.
„Издавањето на овие лиценци во кои се вклучени батериски системи за складирање на електрична енергија, всушност го означува почетокот на еден нов инвестициски циклус во енергетиката. Воведувањето на батериите во пракса значи забрзана енергетска транзиција преку создавање на одржлив, ефикасен и еколошки енергетски систем во земјава. Во РКЕ очекуваме голем број сопственици на ФЕЦ да поднесат барање за инсталирање на “сториџи“, но исто така очекуваме интерес да појават и компании кои би биле самостојни оператори на складишта само со батериски системи. Употребата на батериите ќе придонесе за сигурно и доверливо функционирање на системите, а едновремено и за економски посигурен и поефикасен енергетски пазар. Истите можат да даваат услуги на операторот на електропреносниот систем за балансирање на истиот, како и одржување на одредени параметри на мрежата во пропишани граници. Складирањето на енергија во периоди кога има вишок и нејзино користење во периоди кога потребите од електричната енергија се зголемуваат се очекува дека ќе влијае и врз намалување на вкупните трошоци во системот.“ посочи Марко Бислимоски, претседател на РКЕ.
Условите, постапката и потребната документација за добивање на лиценца за складирање на електрична енергија се уредена во Законот за енергетика и Правилникот за лиценци, .
Економија
Владата усвои измени: Се укинува ослободувањето од ДДВ за онлајн пратки во вредност до 22 евра

Со цел зајакнување на домашната економија, поддршка на локалните компании и создавање нови работни места, Владата усвои измени и дополнувања на Законот за данок на додадена вредност, со кои се укинува ослободувањето од ДДВ за онлајн пратки во вредност до 22 евра. Законските измени веќе се во собраниска процедура, а нивното спроведување се очекува да има директни позитивни ефекти врз економијата и работењето на домашните компании.
Со оваа мерка, околу 4 милиони денари месечно, колку што во одредени периоди изнесува прометот кон странските онлајн платформи, ќе се пренасочат кон домашното стопанство. Овие средства ќе придонесат за развој на локалните компании, отворање нови работни места и исплата на повисоки плати на вработените.
Ова претставува значаен чекор во заштита и поддршка на домашната економија, особено во услови на зголемена глобализација и дигитална трговија.
Дополнително, измените ќе помогнат во намалување на сивата економија, имајќи предвид дека досегашниот систем овозможуваше злоупотреби – односно увоз на стоки ослободени од данок кои понатаму се продаваат на домашниот пазар.
Со оваа измена, државата испраќа јасен сигнал на поддршка за домашните компании кои создаваат додадена вредност и вработуваат граѓани во земјата, велат од Министерството за финансии.