Економија
Светска премиера на осмата генерација на „фолксваген голф“

„Голф“ е најуспешниот европски автомобил повеќе од четири децении. Новото поглавје во историјата на овој бестселер започнува сега, со светската премиера на осмиот „голф“- дигитализиран, потполно поврзан и интуитивен за работа. Никогаш порано ниту еден „голф“ не бил толку прогресивен. Со хибридни верзии достапни веднаш, „голф“ја електрифицира компактната класа. Неговиот дигитален ентериер овозможува нова димензија на интуитивно работење. Брзини до 210 км/ч се достигнуваат со системите за асистенција на возачот. Тоа е првиот „фолксваген“ кој користи разузнавачки информации од сообраќајот преку Car2X, што значи дека може да предупредува на опасности. Неговата светска премиера се одржа во Волфсбург, каде и беше создаден „голф“ и каде е изграден и рафиниран во последните 45 години.
„Во текот на седумте генерации ‘голф’ импресионираше повеќе од 35 милиони клиенти. Целата автомобилска индустрија очекува новиот ‘голф’ да го постави стандардот во класата“, објасни д-р Херберт Дис, претседател на Управниот одбор на Volkswagen AG. Во однос на својата технологија, „голф“го прави најголемиот скок нанапред од своето деби. Ралф Брандстартер, главен оперативен директор за патничките автомобили на Volkswagen: „Овој автомобил е целосно нов. Но, секако, ‘голф’секогаш останува ‘голф’. Бидејќи основниот концепт е безвременски. Овој автомобил го дефинира нашиот бренд со децении. ‘Голф’ постојано ги прави новите технологии достапни за сите“.
Факт е дека новиот „голф“ ја прави одржливата подвижност достапна за многу луѓе. Уште повеќе, со новиот „голф“, Volkswagen се префрла на дигитализирана, самообјаснувачка операција. Клаус Бишоф, директор во Volkswagen: „Во свет каде сложеноста се зголемува, новиот ‘голф’ му дозволува на возачот интуитивно да управува со возилото.“ Практично, сите дисплеи и контроли се дигитални: новите инструменти и мрежните инфозабавни системи се спојуваат заедно во пејсажен приказ со команди на допир.
Пет хибридни погони за новиот „голф“
Со новиот „голф“, Volkswagen започна хибридна офанзива. Како прв модел на марката, осмата генерација на „голф“ ќе биде достапен во не помалку од пет хибридни верзии. Неговото деби слави и 48V технологија: генератор за стартување на ремен, 48V литиум-јонска батерија и најновата генерација на ефикасни TSI мотори формираат нов благ хибриден погон во eTSI. Материјални придобивки: потрошувачката е намалена до 10% (врз основа на WLTP) и возилото е екстремно агилно и удобно. Volkswagen ќе го понуди „голф“ во три излезни варијанти од eTSI: 81 kW / 110 КС, 96 kW / 130 КС и 110 kW / 150 КС.
Осмата генерација на најпродаваниот Volkswagen, исто така, ќе биде достапен и како plug-in хибрид во две варијанти. Новиот „голф“генерира 150 kW / 204 КС, додека многу спортската GTE изведба испорачува 180 kW / 245 КС. Двете верзии на „голф“ со plug-in хибриден погон ќе стартуваат со нова литиум-јонска батерија од 13 kWh која овозможува поголем досег со електрична енергија од приближно 60 километри, додека привремено го претвора „голф“во возило со нулта емисија на штетни гасови.
Ефикасен бензин и дизел – заштеда на потрошувачка до 17%
Погонските опции за новиот Golf вклучуваат бензински (TSI), дизел (TDI) и погон на природен гас (TGI), два трицилиндрични бензински мотори со 66 kW / 90 КС и 81 kW / 110 КС, два четирицилиндрични дизел мотори со 85 kW / 115 КС и 110 kW / 150 КС, и TGI со 96 kW / 130 КС Новите варијанти на TSI имаат особено ниска потрошувачка и емисија на штетни гасови благодарение на новите елементите вклучително и иновативниот TSI Miller процес на согорување. Иновација во погоните на TDI: Volkswagen користи технологија за тн. двојно дозирање (два SCR катализатори) за значително намалување на емисијата на азотни оксиди (NOx) до 80%; Покрај тоа, потрошувачката на TDI е намалена за 17% во споредба со претходникот.
Постојана конективност и Car2X како стандард
Системите не само што се поврзани едни со други, туку благодарение на единицата за поврзување преку интернет (OCU), тие исто така се поврзани со светот надвор од „голф“. Стандардниот OCU има интегрирани eSIM-линкови до онлајн функции и услуги „We Connect“ и „We Connect Plus“. Новиот „голф“ е исто така првиот Volkswagen што се поврзува со својата околина како стандард, преку Car2X: сигналите од сообраќајната инфраструктура и информациите од други возила оддалечени 800 метри се известуваат за возачот преку дисплеј. „Голф“ ги споделува и овие предупредувања со другите возила со Car2X. Интелигенцијата за т.н. рој станува реалност, што претставува почеток на нова фаза на безбедност во сообраќајот.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Божиновска: Новата ТС Охрид го поврзува Балканот и европскиот пазар на електрична енергија

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денес изврши теренска посета на градилиштето за изградба на новата трансформаторска станица Охрид (ТС Охрид), дел од проектот за интерконекција Македонија–Албанија. Проектот опфаќа две целини – LOT 1: далноводот Битола – граничен премин со Албанија и LOT 2: изградба на трансформаторската станица Охрид во близина на селото Мешеишта.
Божиновска се запозна со текот на интензивните градежни активности што се одвиваат на површина од 80.000 метри квадратни: изградба на потпорни ѕидови и наклони, градежни работи на командната зграда, комплетирани фундаменти и започната монтажа на челични носачи и опрема во 400 kV постројка.
„Со реализацијата на овој проект, Северна Македонија гради мост кон европските пазари на електрична енергија, создава услови за стабилно и економично снабдување за граѓаните и отвора простор за приклучување на нови производители од обновливи извори – што е наш врвен приоритет, “истакна Божиновска.
Изградбата на новата 400 kV линија е стратешко зајакнување на стабилноста и сигурноста на електроенергетската мрежа на земјава. Со тоа се заокружува електроенергетското поврзување со сите соседи, што овозможува не само зголемена стабилност и доверливост, туку и активно учество на пазарите за балансни и системски услуги и размена на енергија во регионот.
При посетата, таа беше пречекана и детално информирана за напредокот на проектот од страна на проект менаџерот Дарко Докузовски.
Економија
Поставен камен-темелник на новата фабрика на „Чагатај кабло“, инвестиција вредна 6 милиони евра

Поставен е камен-темелник на новата фабрика на „Чагатај кабло“, инвестиција вредна 6 милиони евра и 200 нови работни места, изјави премиерот, Христијан Мицкоски.
„Компанијата ‘Чагатај кабло’ почнува со изградба на нова фабрика во рамките на ТИРЗ Скопје 1. Се работи за инвестиција во вредност од 6 милиони евра. Ќе се изгради објект со површина од 10.000 квадратни метри и ќе се отворат нови до 200 работни места или вкупно, како што рече и претседателот на управниот одбор, ќе дојдеме до бројка од 500 работни места, кои ќе произведуваат овде во производните капацитети на компанијата ‘Чагатај кабло’“, рече Мицкоски.
Тој додаде дека со ова ќе се воведат нови технологии, ќе се прошири капацитетот и ќе се создаде идна вредност што ќе остане овде – во нашата татковина.
Секој ваков почеток не е добар само за компанијата, додаде Мицкоски, туку е добар за локалната заедница, добар за националната економија и добар за иднината на секој млад човек што сака да остане овде.
„Нашата цел е да ја направиме Македонија земја на можности. Земја во која трудот се исплати. Земја во која инвестицијата има смисла. Земја во која институциите се партнери на бизнисот – не пречка, туку поддршка“, рече Мицкоски.
Економија
Инвестиција од 1 милијарда евра на „Казанџи груп“ за изградба на гасни централи, трајно решение за аерозагадувањето, најави ВМРО-ДПМНЕ

Приоритет на Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ е создавање услови за нов циклус на економски раст. Се поттикнува економската слобода на инвеститорите преку креирање на фер услови за сите стопански субјекти. Се враќа довербата на странските инвеститори за своите инвестиции да ги пласираат во државата, да отворат нови или да ги прошират своите капацитети. За разлика од минатото кога имаше недостаток на доверба кај инвеститорите во владата на СДС и ДУИ сега домашните и странските инвеститори имаат партнер во владата на ВМРО-ДПМНЕ, велат од владејачката партија.
Од таму наведуваат дека се официјализираше меморандум за соработка со компанијата „Казанџи груп“ којашто е светски гигант во енергетиката. „Казанџи Холдинг“, е водечка турска компанија со преку 25 години искуство, оперира со инсталиран капацитет од над 3,500 MW во осум држави и е активна во 22 земји на четири континенти.
„Во Македонија „Казанџи груп“ ќе инвестира 1 милијарда евра за изградба на секундарна гасоводна мрежа, топловодна мрежа и когенеративните централи со 500 MW инсталиран капацитет кои произведуваат 4,1 TWh електрична енергија и 720 GWh топлинска енергија на годишно ниво. Освен енергетската стабилност, со градењето на когенеративни гасни централи, трајно се решава загадениот воздух. Со оваа и останатите инвестиции во енергетиката државата ќе стане енергетски независна. Владата предводена од ВМРО-ДПМНЕ има јасна стратегија и план за енергетскиот сектор во служба на граѓаните. За енергетска ефикасност, енергетска стабилност и независност на државата. Ги градиме темелите на промените. Доаѓа времето на Македонија“, велат од ВМРО-ДПМНЕ.