Економија
Светска премиера на осмата генерација на „фолксваген голф“

„Голф“ е најуспешниот европски автомобил повеќе од четири децении. Новото поглавје во историјата на овој бестселер започнува сега, со светската премиера на осмиот „голф“- дигитализиран, потполно поврзан и интуитивен за работа. Никогаш порано ниту еден „голф“ не бил толку прогресивен. Со хибридни верзии достапни веднаш, „голф“ја електрифицира компактната класа. Неговиот дигитален ентериер овозможува нова димензија на интуитивно работење. Брзини до 210 км/ч се достигнуваат со системите за асистенција на возачот. Тоа е првиот „фолксваген“ кој користи разузнавачки информации од сообраќајот преку Car2X, што значи дека може да предупредува на опасности. Неговата светска премиера се одржа во Волфсбург, каде и беше создаден „голф“ и каде е изграден и рафиниран во последните 45 години.
„Во текот на седумте генерации ‘голф’ импресионираше повеќе од 35 милиони клиенти. Целата автомобилска индустрија очекува новиот ‘голф’ да го постави стандардот во класата“, објасни д-р Херберт Дис, претседател на Управниот одбор на Volkswagen AG. Во однос на својата технологија, „голф“го прави најголемиот скок нанапред од своето деби. Ралф Брандстартер, главен оперативен директор за патничките автомобили на Volkswagen: „Овој автомобил е целосно нов. Но, секако, ‘голф’секогаш останува ‘голф’. Бидејќи основниот концепт е безвременски. Овој автомобил го дефинира нашиот бренд со децении. ‘Голф’ постојано ги прави новите технологии достапни за сите“.
Факт е дека новиот „голф“ ја прави одржливата подвижност достапна за многу луѓе. Уште повеќе, со новиот „голф“, Volkswagen се префрла на дигитализирана, самообјаснувачка операција. Клаус Бишоф, директор во Volkswagen: „Во свет каде сложеноста се зголемува, новиот ‘голф’ му дозволува на возачот интуитивно да управува со возилото.“ Практично, сите дисплеи и контроли се дигитални: новите инструменти и мрежните инфозабавни системи се спојуваат заедно во пејсажен приказ со команди на допир.
Пет хибридни погони за новиот „голф“
Со новиот „голф“, Volkswagen започна хибридна офанзива. Како прв модел на марката, осмата генерација на „голф“ ќе биде достапен во не помалку од пет хибридни верзии. Неговото деби слави и 48V технологија: генератор за стартување на ремен, 48V литиум-јонска батерија и најновата генерација на ефикасни TSI мотори формираат нов благ хибриден погон во eTSI. Материјални придобивки: потрошувачката е намалена до 10% (врз основа на WLTP) и возилото е екстремно агилно и удобно. Volkswagen ќе го понуди „голф“ во три излезни варијанти од eTSI: 81 kW / 110 КС, 96 kW / 130 КС и 110 kW / 150 КС.
Осмата генерација на најпродаваниот Volkswagen, исто така, ќе биде достапен и како plug-in хибрид во две варијанти. Новиот „голф“генерира 150 kW / 204 КС, додека многу спортската GTE изведба испорачува 180 kW / 245 КС. Двете верзии на „голф“ со plug-in хибриден погон ќе стартуваат со нова литиум-јонска батерија од 13 kWh која овозможува поголем досег со електрична енергија од приближно 60 километри, додека привремено го претвора „голф“во возило со нулта емисија на штетни гасови.
Ефикасен бензин и дизел – заштеда на потрошувачка до 17%
Погонските опции за новиот Golf вклучуваат бензински (TSI), дизел (TDI) и погон на природен гас (TGI), два трицилиндрични бензински мотори со 66 kW / 90 КС и 81 kW / 110 КС, два четирицилиндрични дизел мотори со 85 kW / 115 КС и 110 kW / 150 КС, и TGI со 96 kW / 130 КС Новите варијанти на TSI имаат особено ниска потрошувачка и емисија на штетни гасови благодарение на новите елементите вклучително и иновативниот TSI Miller процес на согорување. Иновација во погоните на TDI: Volkswagen користи технологија за тн. двојно дозирање (два SCR катализатори) за значително намалување на емисијата на азотни оксиди (NOx) до 80%; Покрај тоа, потрошувачката на TDI е намалена за 17% во споредба со претходникот.
Постојана конективност и Car2X како стандард
Системите не само што се поврзани едни со други, туку благодарение на единицата за поврзување преку интернет (OCU), тие исто така се поврзани со светот надвор од „голф“. Стандардниот OCU има интегрирани eSIM-линкови до онлајн функции и услуги „We Connect“ и „We Connect Plus“. Новиот „голф“ е исто така првиот Volkswagen што се поврзува со својата околина како стандард, преку Car2X: сигналите од сообраќајната инфраструктура и информациите од други возила оддалечени 800 метри се известуваат за возачот преку дисплеј. „Голф“ ги споделува и овие предупредувања со другите возила со Car2X. Интелигенцијата за т.н. рој станува реалност, што претставува почеток на нова фаза на безбедност во сообраќајот.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР
Економија
Божиновска: Стабилната грејна сезона е приоритет, институциите во редовна координација

На координациски состанок со претставници на сите надлежни институции од енергетскиот сектор беа разгледани тековните активности и подготвителните мерки за непречено снабдување со топлинска и електрична енергија во претстојната грејна сезона, информираат од Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини.
Редовниот ресорски состанок се одржа во Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, каде покрај претставниците на Министерството од соодветните сектори, присуствуваа и претставници на компании и институции од енергетскиот сектор.
Во дискусијата активно учествуваа раководствата на ЕСМ, МЕПСО, НОМАГАС, како и претставници на НЕМО, кои ги изнесоа своите ставови, предизвици и предлози за натамошно унапредување на енергетскиот систем и зголемување на координацијата помеѓу институциите.
Разгледани беа: напредокот на проектите за енергетска инфраструктура; состојбата со обезбедувањето на потребните енергенси; плановите за работењето на берзата за електрична енергија и day-ahead пазарот; координацијата помеѓу институциите за одржување на стабилноста на системот.
Министерката Сања Божиновска беше информирана за досегашните подготовки и нагласи дека клучен приоритет останува сигурното и стабилно снабдување на граѓаните и индустријата во текот на целата грејна сезона.
За првпат по формирањето на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, Божиновска воведе пракса на редовни координациски состаноци со сите надлежни институции од секторот. Целта е навремено информирање и координирање на активностите – практика што досега не постоела, посочуваат од министерството.
Економија
Гувернерот Славески на средба со претставници на Амбасадата на Швајцарија и на Институтот од Женева: Поддршка за јакнење на институционалните капацитети на Народната банка

Гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, оствари средба со Михал Харари, вршителка на должноста амбасадорка во Амбасадата на Швајцарија и со претставници на Институтот за меѓународни и развојни студии во Женева, на која се разговараше за давање поддршка за натамошно јакнење на институционалниот капацитет на Народната банка на патот кон Европската Унија.
Во рамките на разговорите беше истакната поддршката што Институтот ја дава преку Програмата за билатерална помош и јакнење на капацитетите за централните банки (BCC), финансирана од Државниот секретаријат за економски прашања на Швајцарија (SECO), во која ќе биде вклучена и Народната банка. Програмата има за цел да им помогне на централните банки во земјите во развој во градењето аналитичка и техничка експертиза за водење ефикасна монетарна политика, како и за одржување стабилен и сеопфатен финансиски систем.
Гувернерот Славески нагласи дека соработката со швајцарската амбасада и вклучувањето во овој проект претставуваат значаен поттик за натамошно зајакнување на институционалните капацитети на Народната банка во повеќе важни области на работењето. Соработката со Институтот ќе опфати техничка помош и пренос на знаење за унапредување на истражувачката активност, модернизација на алатките за анализа, унапредување на системот за управување со ризиците, како и за поголема финансиска вклученост.
Во моментов, проектот вклучува централни банки од десет земји од различни делови на светот, а наскоро и Народната банка ќе биде дел од оваа мрежа на институции коишто преку оваа програма инвестираат во знаење и напредок.