Економија
Светска премиера на осмата генерација на „фолксваген голф“
„Голф“ е најуспешниот европски автомобил повеќе од четири децении. Новото поглавје во историјата на овој бестселер започнува сега, со светската премиера на осмиот „голф“- дигитализиран, потполно поврзан и интуитивен за работа. Никогаш порано ниту еден „голф“ не бил толку прогресивен. Со хибридни верзии достапни веднаш, „голф“ја електрифицира компактната класа. Неговиот дигитален ентериер овозможува нова димензија на интуитивно работење. Брзини до 210 км/ч се достигнуваат со системите за асистенција на возачот. Тоа е првиот „фолксваген“ кој користи разузнавачки информации од сообраќајот преку Car2X, што значи дека може да предупредува на опасности. Неговата светска премиера се одржа во Волфсбург, каде и беше создаден „голф“ и каде е изграден и рафиниран во последните 45 години.

„Во текот на седумте генерации ‘голф’ импресионираше повеќе од 35 милиони клиенти. Целата автомобилска индустрија очекува новиот ‘голф’ да го постави стандардот во класата“, објасни д-р Херберт Дис, претседател на Управниот одбор на Volkswagen AG. Во однос на својата технологија, „голф“го прави најголемиот скок нанапред од своето деби. Ралф Брандстартер, главен оперативен директор за патничките автомобили на Volkswagen: „Овој автомобил е целосно нов. Но, секако, ‘голф’секогаш останува ‘голф’. Бидејќи основниот концепт е безвременски. Овој автомобил го дефинира нашиот бренд со децении. ‘Голф’ постојано ги прави новите технологии достапни за сите“.

Факт е дека новиот „голф“ ја прави одржливата подвижност достапна за многу луѓе. Уште повеќе, со новиот „голф“, Volkswagen се префрла на дигитализирана, самообјаснувачка операција. Клаус Бишоф, директор во Volkswagen: „Во свет каде сложеноста се зголемува, новиот ‘голф’ му дозволува на возачот интуитивно да управува со возилото.“ Практично, сите дисплеи и контроли се дигитални: новите инструменти и мрежните инфозабавни системи се спојуваат заедно во пејсажен приказ со команди на допир.
Пет хибридни погони за новиот „голф“
Со новиот „голф“, Volkswagen започна хибридна офанзива. Како прв модел на марката, осмата генерација на „голф“ ќе биде достапен во не помалку од пет хибридни верзии. Неговото деби слави и 48V технологија: генератор за стартување на ремен, 48V литиум-јонска батерија и најновата генерација на ефикасни TSI мотори формираат нов благ хибриден погон во eTSI. Материјални придобивки: потрошувачката е намалена до 10% (врз основа на WLTP) и возилото е екстремно агилно и удобно. Volkswagen ќе го понуди „голф“ во три излезни варијанти од eTSI: 81 kW / 110 КС, 96 kW / 130 КС и 110 kW / 150 КС.

Осмата генерација на најпродаваниот Volkswagen, исто така, ќе биде достапен и како plug-in хибрид во две варијанти. Новиот „голф“генерира 150 kW / 204 КС, додека многу спортската GTE изведба испорачува 180 kW / 245 КС. Двете верзии на „голф“ со plug-in хибриден погон ќе стартуваат со нова литиум-јонска батерија од 13 kWh која овозможува поголем досег со електрична енергија од приближно 60 километри, додека привремено го претвора „голф“во возило со нулта емисија на штетни гасови.
Ефикасен бензин и дизел – заштеда на потрошувачка до 17%
Погонските опции за новиот Golf вклучуваат бензински (TSI), дизел (TDI) и погон на природен гас (TGI), два трицилиндрични бензински мотори со 66 kW / 90 КС и 81 kW / 110 КС, два четирицилиндрични дизел мотори со 85 kW / 115 КС и 110 kW / 150 КС, и TGI со 96 kW / 130 КС Новите варијанти на TSI имаат особено ниска потрошувачка и емисија на штетни гасови благодарение на новите елементите вклучително и иновативниот TSI Miller процес на согорување. Иновација во погоните на TDI: Volkswagen користи технологија за тн. двојно дозирање (два SCR катализатори) за значително намалување на емисијата на азотни оксиди (NOx) до 80%; Покрај тоа, потрошувачката на TDI е намалена за 17% во споредба со претходникот.

Постојана конективност и Car2X како стандард
Системите не само што се поврзани едни со други, туку благодарение на единицата за поврзување преку интернет (OCU), тие исто така се поврзани со светот надвор од „голф“. Стандардниот OCU има интегрирани eSIM-линкови до онлајн функции и услуги „We Connect“ и „We Connect Plus“. Новиот „голф“ е исто така првиот Volkswagen што се поврзува со својата околина како стандард, преку Car2X: сигналите од сообраќајната инфраструктура и информациите од други возила оддалечени 800 метри се известуваат за возачот преку дисплеј. „Голф“ ги споделува и овие предупредувања со другите возила со Car2X. Интелигенцијата за т.н. рој станува реалност, што претставува почеток на нова фаза на безбедност во сообраќајот.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Николоски: Се работи на нов просторен план на Македонија, стратешки документ за развој на државата
Изработката на новиот просторен план на Македонија треба да ги даде насоките за просторниот развој на државата со што ќе се овозможат бенефити за целокупното општество. Планот кој го изработува Агенцијата за просторно планирање, а во соработка со надлежни институции треба да понуди нов инфраструктурен концепт за развојот на Македонија, истакна вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на настанот по повод 20 години постоење на Агенцијата за просторно планирање.
Како што потенцира тој, Агенцијата има централна улога во обликување на идниот развој на државата.
„Би сакал да ја потенцирам важноста на новиот просторен план од следните причини: Македонија како природна крстосница меѓу Југоисточна и Централна Европа, има геостратешка важност која произлегува од положбата на коридорите Исток–Запад и Север–Југ, односноа Коридорите 8, 10 и 10 – д. Понатаму близината на јужните пристаништа и улогата како транзитна земја за транспорт, енергија и трговијата. Гледаме во овие глобални предизвици колку е важно Македонија енергетски да се поврзува и во таа насока изградбата на интерконекторот кој не поврзува со Грција како и планираниот интерконектор со Србија, ќе значи дека Македонија ќе стане и енергетска раскрсница. А во меѓувреме интензивно се работи и на далноводно поврзување и со Албанија преку далноводот Охрид-Елбасан. Тука се автопатите, железничките поврзувања, логистичките центри, мултимодуларните јазли особено јазолот со вкрстувањето на коридор 10 со коридор 8, подобрување на меѓуграничната поврзанот и др. И затоа сметам дека треба да постои добра соработка со сите институции на изработка на тој документ кој ќе се почитува и со кој ќе се следи развојот на државата”, кажа Николоски.
Тој го потенцира институционалното партнерство со Министерството за транспорт во спроведување на стратешките политики на Владата, а најави дека министерството работи на изработка на софтвер за развој и управување со геопросторни податоци. Вицепремиерот упати честитки за јубилејот на Агенцијата.
Економија
Минт кредит – роденденска акција што носи подарок
Време е за нови можности и убави изненадувања, затоа што Минт Кредит слави роденден, а кога се слави роденден – подароците се задолжителни. Овој пат, Минт Кредит те изненадува со специјален роденденски Mint Store ваучер покрај брзата финансиска поддршка
Избери износ што ти одговара и добиј подарок::
• Кредит до 30.000 МКД – ваучер од 1.000 МКД
• Кредит до 60.000 МКД – ваучер од 2.000 МКД
• Кредит до 300.000 МКД – ваучер од 3.000 МКД
Брзо, едноставно и без компликации:
✔️ Минимум 12 рати рок на отплата
✔️ Онлајн апликација од каде било
✔️ Одобрување за само 10 минути
Искористи ја роденденската акција и добиј повеќе вредност со секоја апликација – финансиска поддршка плус Mint Store ваучер за шопинг.
Минт Кредит – Кога вредноста е двојна, изборот е јасен.
Аплицирај на Минт Кредит За повеќе информации јави се контактирај се на 15 107, или во една од нашите канцеларии.
*Подарокот важи за одобрени и исплатени кредити.
ПР
Економија
Фатих Шахбаз е нов главен извршен директор на Халкбанк АД Скопје
Д-р Фатих Шахбаз е назначен за нов главен извршен директор на Халкбанк АД Скопје. По успешно спроведените законски и регулаторни процедури, Народната банка даде одобрение за назначување на новиот ГИД, кој банката ќе ја води во следниот период. Со оваа одлука Халкбанк продолжува со стратегиски ориентиран и стабилен развој под раководство на искусен професионалец, кој зад себе има повеќе од две децении богато искуство во банкарскиот сектор.
Д-р Шахбаз својата кариера ја градел во рамките на Türkiye Halk Bankası A.Ş., каде последователно извршувал различни значајни функции, од специјалист, внатрешен инспектор, директор и раководител на филијала, до менаџер на оддел и директор на група. На 1 декември 2022 година бил назначен за заменик генерален директор задолжен за Управување со човечки ресурси и Секторот за поддршка, а од 17 јули 2025 година ја извршувал функцијата заменик генерален директор задолжен за Управување со поддршка и Дигитална трансформација.

Неговото академско образование, богато професионално портфолио и долгогодишната експертиза како и искуството во менаџирање со клучни сегменти од банкарското работење, претставуваат силна основа во понатамошниот развој и водење на Халкбанк во Македонија.
Халкбанк АД Скопје е стабилна и високо позиционирана банка на македонскиот пазар, еден од најзначајните двигатели на економијата во државата и стабилен партнер на македонските компании и граѓани, со континуиран раст и силни финансиски показатели. Банката ја заврши 2024 година со актива од 1,852 милијарди евра, кредитно портфолио од 1,17 милијарди евра, депозитна база од 1,325 милијарди евра и нето добивка од над 30 милиони евра. Веќе во вториот квартал од 2025 година активата порасна на 1.922 милиони евра, што е раст за шест месеци од речиси 71 милион евра, депозитната база достигна 1.443 милиони евра, додека кредитирањето вкупно се зголеми за речиси 158 милиони евра, резултати кои ја потврдуваат довербата на клиентите, професионалноста на тимот и стабилната улога на Банката во економијата.
Со поставувањето на Д-р Фатих Шахбаз за Главен извршен директор, Банката продолжува со јасна визија, стратегиски развој и посветеност во унапредувањето на финансиските услуги, дигиталните решенија и поддршката на економскиот раст и развојот на македонскиот пазар.
ПР

