Економија
Специјално издание на „порше панамера“ во чест на десетгодишнината од производството

„Порше“ ја слави десетгодишнината од производството на Panamera со специјално издание. Новото издание на Panamera 10 Years Edition има особено обемна стандардна опрема во областите на комфор, а исто така е подобрена и со ексклузивни детали на дизајнот. На пример, новите 21-инчни тркала Panamera Sport Design во бело-златна металик боја и логото „Panamera10“ на врататите, исто така во „бело-златна металик боја“, се детали кои се ексклузивни за моделите на ова специјално издание. Логото, исто така, може да се најде во ентериерот на предниот патнички панел и на штитниците за влез на вратата. Ентериерот е дизајниран во црна кожа. Декоративното шиење создава особено квалитетен впечаток.
Многу дополнителна опрема како стандард
Моделите Panamera 10 Years Edition доаѓаат со низа дополнителни комфорни и безбедносни системи: LED предните светла вклучуваат PDLS Plus, Lane Change Assist и Lane Keeping Assist со препознавање сообраќајни знаци и Park Assist вклучувајќи и камера се дел од продолжениот пакет на стандардна опрема, како и панорамскиот покрив, стаклото за приватност, 14-насочни комфорни седишта со греење и крест на Porsche во потпирачите за глава, „мекото“ затворање на вратите, дигиталното радио и системот BOSE Surround Sound.
Со стандардната адаптивна воздушна суспензија со 3 комори, вклучувајќи управување со суспензија Porsche Active (PASM) и Power Steering Plus, моделите Panamera10 се исто така идеално опремени за извонредна динамика на возењето. Хибридните модели на Panamera 10 Years Edition доаѓаат со батерии со капацитет за полнење од 7,2 kW наместо во спротивно стандардните 3,6 kW.
Спортска кола, луксузна лимузина, хибриден пионер: Историјата на Panamera
Како ниту еден друг автомобил во класата на луксузни автомобили, Panamera претставува комбинација на спортски автомобил со луксуз и разноврсност на вистински гранд турер уште од 2009 година. Покрај тоа, Panamera решително го обликуваше брендот во текот на последните десет години како технолошка платформа за иновации кои подоцна беа пренесени и на другите модели на Porsche. Тековната, втора генерација на модели се произведува целосно во погонот Porsche во Лајпциг, и доаѓа во три различни варијанти на каросеријата. Досега се испорачани над 250.000 единици.
Porsche за четворица – во текот на повеќе од 70-годишната историја на компанијата, инженерите на Porsche продолжија да се враќаат на оваа идеја. Сепак, прототипите како што се Тип 530 засновани врз 356, издолжените варијанти на 928 или купето со четири врати Тип 989 не влегоа во сериско производство. На почетокот на новиот век, беше донесена одлука да се развие хечбек седан со четири врати. Спецификациите вклучуваат извонредна динамика на возење, одлична просторност и типичен дизајн на Porsche. Првата Panamera – со внатрешна ознака G1 – го направи своето јавно деби на 19 април 2009 година на 94-ти кат во Светскиот финансиски центар во Шангај и постави стандарди во својата класа благодарение на уникатниот концепт на перформансите и удобност. И тоа беше преполно со иновации: за прв пат се понуди модерен производствен модел од луксузна класа со систем на менувач со двојна спојка. Предводникот на моделот Panamera Turbo, воведе и воздушна суспензија, како и прилагодлив, мулти-димензионален заден спојлер. Gran Turismo исто така го отвори патот за сите други модели на Porsche со својот нов дисплеј и оперативен концепт.
Во 2011 година, Panamera ја постави сцената за иднината на електромобилноста: како прв паралелен полн хибрид во луксузната класа, хибридот Panamera C беше најекономичното Porsche до денес и покрај моќноста од 380 КС. Две години подоцна, Panamera S E-Hybrid повторно го водеше патот во сегментот како прв plug-in хибрид во светот. Опсегот на модели продолжи да расте брзо, а Panamera беше исклучително важен модел за Porsche: Gran Turismo – со излез до 570 КС и исто така достапен со издолжено меѓуоскино растојание од 2013 година – го основа брендот во нов сегмент од пазарот.
Комплетно нова втора генерација во 2016
Развојот на втората генерација Panamera (G2) следеше неколку патеки: покрај седанот, кој ја прослави својата светска премиера во Берлин на 28 јуни 2016 година, долгата верзија, и третата варијанта која беше развиена на заедничката платформа: Sport Turismo. Од 2017 година, неговиот авангарден дизајн и концепт донесе поголема разновидност на луксузната класа. G2 е уште поспортски и поелегантен, но со исто така доволна просторност и комфор. Атрактивната надворешност уште еднаш опфаќа низа иновации, вклучувајќи дигитализиран дисплеј и оперативен концепт. Благодарение на системите за шасија како што се тро-коморни воздушни суспензии, управувачот од задната оска и системот за стабилизација на електромеханички стабилизатори PDCC Sport, Panamera подеднакво добро припаѓа и на улиците и на патеката. Опсегот на моќност на бензинските мотори се протега од 330 до 550 КС. Покрај тоа, Porsche целосно ги прифати електричните перформанси со втората генерација Panamera: стратегијата за зајакнување донесена од Spyder 918 овозможува перформанси слични на автомобили во комбинација со висока ефикасност. Врвниот модел е Panamera Turbo S E-Hybrid со системска моќност од 680 КС.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Според пратениците од ВМРО-ДПМНЕ, лицемерен бил предлогот на СДСМ за намалување на ДДВ-то на храната и струјата

Лицемерни се предложените измени од пратениците од СДСМ за намалување на ДДВ-то на храната и струјата, изјави Игор Здравковски од пратеничкта група на ВМРО-ДПМНЕ откако владејачкото мнозинство не даде поддршка за овој предлог во законодавниот дом.
Од ВМРО-ДПМНЕ велат дека по седум години власт, социјалдемократите предлагаат мерка за намалување на ДДВ на храната и струјата, а претходно ги зголемија стапките на ДДВ на стотици артикли.
„Во ситуација на енергетска криза, кога цената на берзите беше над 800Е за MWh, тие беа глуви на барањата на потрошувачите, на опозицијата и на граѓаните, па не дадоа ниту време, ниту модус да застанат на страна на граѓаните. Напротив, го искористија моментот да го искрадат и уништат енергетскиот сектор преку матни тендери. Економските и енергетските генијалци, успеаја цената на производот на електрична енергија да ја качат од 45Е на 133Е за MWh. Денес цената на струјата е стабилна, а покачувањето е 1,48 отсто во последните 8 месеци“, рече Здравковски.
Како што додаде, со активните мерки со ограничување на маржите ќе има запирање на инфлацијата на храната, а со тоа и заштита на стандардот на граѓаните.
До СДСМ порача, наместо да се однесуваат лицемерно,во иднина да ги прифатат мерките на Владата и конструктивно заедно да работат за доброто на граѓаните.
Предлогот на СДСМ предвидуваше намалување на ДДВ-то за струјата, што, како што велат предлагачите, ќе значеше 13 отсто пониски сметки за над 600 илјади домаќинства. За сметка од 3.000 денари, граѓаните ќе заштедеа 400 денари месечно, а за повисоките сметки, заштедата ќе беше уште поголема. Истото тоа важи и за основните прехранбени производи. Пратеникот Фатмир Битиќи изјави дека нмалувањето на ДДВ на нула проценти ќе значеше директно поевтинување на храната, односно над 3.000 производи ќе беа поевтини, меѓу кои лебот, брашното, млекото, јајцата, маслото, шеќерот и сите други основни продукти што секојдневно ги купуваат граѓаните.
Економија
Од полноќ поевтинуваат горивата

Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување кај бензините во просек за 1,256% или за 9,300 $/тон, кај дизелот намалувањето е во просек за 0,356% или за 2,550 $/тон, кај екстра лесното масло намалувањето е во просек за 0,325% или за 2,300 $/тон и кај мазутот зголемување во просек за околу 0,247% или за 1,200 $/тон, поради што во структурата на цените на нафтените деривати е извршено соодветно прилагодување.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, се намалуваат за 1,00 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 20.02.2025 година и со тоа, малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-95 изнесува 79,00 ден/лит, додека малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-98 изнесува 81,00 ден/лит.
Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ1), се намалуваат за 0,50 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 20.02.2025 година и со тоа малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) изнесува 73,50 ден/лит, додека малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) изнесува 73,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС, се намалува за 0,012 ден/кг, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на
нафтените деривати и горива за транспорт од 20.02.2025 година и со тоа малопродажната цена на Мазутот М-1 НС изнесува 46,178 ден/кг.
Економија
Не помина предлогот на СДСМ за намалување на ДДВ-то на струјата и храната

Наместо да донесат одлука што директно ќе го олесни товарот врз семејните буџети, пратениците од владејачката коалиција одбија да ги поддржат измените и дополнувањата на Законот за ДДВ, со кои предложивме намалување на ДДВ-то за електричната енергија од 18 на 5 отсто и укинување на ДДВ-то за основните прехранбени производи, објави пратеникот од СДСМ, Фатмир Битиќи.
Како што рече, во време кога цените на храната растат без контрола, кога електричната енергија стана најскапа во регионот, кога граѓаните се принудени да живеат во постојана неизвесност за наредниот месец, мнозинството ги отфрли конкретните мерки, што веднаш ќе значеа помали сметки за струја и поевтина храна.
Предлогот предвидуваше намалување на ДДВ-то за струјата, што, како што велат предлагачите, ќе значеше 13 отсто пониски сметки за над 600 илјади домаќинства. За сметка од 3.000 денари, граѓаните ќе заштедеа 400 денари месечно, а за повисоките сметки, заштедата ќе беше уште поголема.
Истото тоа важи и за основните прехранбени производи. Намалувањето на ДДВ на нула проценти ќе значеше директно поевтинување на храната, односно над 3.000 производи ќе беа поевтини, меѓу кои лебот, брашното, млекото, јајцата, маслото, шеќерот и сите други основни продукти што секојдневно ги купуваат граѓаните, рече Битиќи.
Најави дека СДСМ ќе продолжи политички да се бори за системски решенија за замрзнување на цените на основните производи, за фиксни маржи што ќе спречат злоупотреби, за итна примена на Законот за нефер трговските практики, за поевтин зелен картон и за зголемување на платите преку замрзнување на придонесите.