Економија
Специјално издание на „порше панамера“ во чест на десетгодишнината од производството

„Порше“ ја слави десетгодишнината од производството на Panamera со специјално издание. Новото издание на Panamera 10 Years Edition има особено обемна стандардна опрема во областите на комфор, а исто така е подобрена и со ексклузивни детали на дизајнот. На пример, новите 21-инчни тркала Panamera Sport Design во бело-златна металик боја и логото „Panamera10“ на врататите, исто така во „бело-златна металик боја“, се детали кои се ексклузивни за моделите на ова специјално издание. Логото, исто така, може да се најде во ентериерот на предниот патнички панел и на штитниците за влез на вратата. Ентериерот е дизајниран во црна кожа. Декоративното шиење создава особено квалитетен впечаток.
Многу дополнителна опрема како стандард
Моделите Panamera 10 Years Edition доаѓаат со низа дополнителни комфорни и безбедносни системи: LED предните светла вклучуваат PDLS Plus, Lane Change Assist и Lane Keeping Assist со препознавање сообраќајни знаци и Park Assist вклучувајќи и камера се дел од продолжениот пакет на стандардна опрема, како и панорамскиот покрив, стаклото за приватност, 14-насочни комфорни седишта со греење и крест на Porsche во потпирачите за глава, „мекото“ затворање на вратите, дигиталното радио и системот BOSE Surround Sound.
Со стандардната адаптивна воздушна суспензија со 3 комори, вклучувајќи управување со суспензија Porsche Active (PASM) и Power Steering Plus, моделите Panamera10 се исто така идеално опремени за извонредна динамика на возењето. Хибридните модели на Panamera 10 Years Edition доаѓаат со батерии со капацитет за полнење од 7,2 kW наместо во спротивно стандардните 3,6 kW.
Спортска кола, луксузна лимузина, хибриден пионер: Историјата на Panamera
Како ниту еден друг автомобил во класата на луксузни автомобили, Panamera претставува комбинација на спортски автомобил со луксуз и разноврсност на вистински гранд турер уште од 2009 година. Покрај тоа, Panamera решително го обликуваше брендот во текот на последните десет години како технолошка платформа за иновации кои подоцна беа пренесени и на другите модели на Porsche. Тековната, втора генерација на модели се произведува целосно во погонот Porsche во Лајпциг, и доаѓа во три различни варијанти на каросеријата. Досега се испорачани над 250.000 единици.
Porsche за четворица – во текот на повеќе од 70-годишната историја на компанијата, инженерите на Porsche продолжија да се враќаат на оваа идеја. Сепак, прототипите како што се Тип 530 засновани врз 356, издолжените варијанти на 928 или купето со четири врати Тип 989 не влегоа во сериско производство. На почетокот на новиот век, беше донесена одлука да се развие хечбек седан со четири врати. Спецификациите вклучуваат извонредна динамика на возење, одлична просторност и типичен дизајн на Porsche. Првата Panamera – со внатрешна ознака G1 – го направи своето јавно деби на 19 април 2009 година на 94-ти кат во Светскиот финансиски центар во Шангај и постави стандарди во својата класа благодарение на уникатниот концепт на перформансите и удобност. И тоа беше преполно со иновации: за прв пат се понуди модерен производствен модел од луксузна класа со систем на менувач со двојна спојка. Предводникот на моделот Panamera Turbo, воведе и воздушна суспензија, како и прилагодлив, мулти-димензионален заден спојлер. Gran Turismo исто така го отвори патот за сите други модели на Porsche со својот нов дисплеј и оперативен концепт.
Во 2011 година, Panamera ја постави сцената за иднината на електромобилноста: како прв паралелен полн хибрид во луксузната класа, хибридот Panamera C беше најекономичното Porsche до денес и покрај моќноста од 380 КС. Две години подоцна, Panamera S E-Hybrid повторно го водеше патот во сегментот како прв plug-in хибрид во светот. Опсегот на модели продолжи да расте брзо, а Panamera беше исклучително важен модел за Porsche: Gran Turismo – со излез до 570 КС и исто така достапен со издолжено меѓуоскино растојание од 2013 година – го основа брендот во нов сегмент од пазарот.
Комплетно нова втора генерација во 2016
Развојот на втората генерација Panamera (G2) следеше неколку патеки: покрај седанот, кој ја прослави својата светска премиера во Берлин на 28 јуни 2016 година, долгата верзија, и третата варијанта која беше развиена на заедничката платформа: Sport Turismo. Од 2017 година, неговиот авангарден дизајн и концепт донесе поголема разновидност на луксузната класа. G2 е уште поспортски и поелегантен, но со исто така доволна просторност и комфор. Атрактивната надворешност уште еднаш опфаќа низа иновации, вклучувајќи дигитализиран дисплеј и оперативен концепт. Благодарение на системите за шасија како што се тро-коморни воздушни суспензии, управувачот од задната оска и системот за стабилизација на електромеханички стабилизатори PDCC Sport, Panamera подеднакво добро припаѓа и на улиците и на патеката. Опсегот на моќност на бензинските мотори се протега од 330 до 550 КС. Покрај тоа, Porsche целосно ги прифати електричните перформанси со втората генерација Panamera: стратегијата за зајакнување донесена од Spyder 918 овозможува перформанси слични на автомобили во комбинација со висока ефикасност. Врвниот модел е Panamera Turbo S E-Hybrid со системска моќност од 680 КС.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Митева: Владина делегација учествуваше на националниот ден на светската изложба ЕКСПО 2025 во Јапонија

Владината делегација предводена од министерот за надворешни работи и надворешна трговија Тимчо Муцински, министерот за култура и туризам Зоран Љутков и генералниот секретар на Владата Игор Јанушев денес учествуваше на националниот ден на светската изложба ЕКСПО 2025 во Јапонија.
„Силен впечаток остави точката и настапот на националниот ансамбл Танец кои го отворија денешниот ден. Македонскиот павилјон изобилува со традиционални изложби, но најсилно и најголеми внимание зазема токму онаа на јапонскиот архитект Кензо Танге кој го има проектирано Скопје после земјотресот во 1963 година“, изјави портпаролката, Марија Митева.
Како Влада остануваме посветени на афирмација на Македонија, а присуството на ЕКСПО 2025 година е уште еден доказ за тоа, додаде Митева.
Економија
Силна профитабилност во првиот квартал од 2025 година во услови на меѓународно опкружување исполнето со предизвици

Во првиот квартал од 2025 година, цените на суровата нафта се движеа помеѓу 60 и 68 долари за барел што претставува намалување во однос на опсегот од 68 до 93 долари за барел, во првиот квартал од 2024 година. Ваквиот пад првенствено беше предизвикан од неизвесноста околу развојот на глобалниот трговски протекционизам, инфлаторните притисоци и геополитичките тензии. Инфлацијата доведе до повисоки трошоци за производство, додека геополитичките прашања го дестабилизираа пазарот. Како резултат на трговските тензии, проекциите за растот на глобалната побарувачка за нафта беа намалени, за разлика од општото зголемување на цените во првиот квартал од 2024 година, предизвикано од геополитички ризици и нарушувања во снабдувањето.
Обемот на продажба во првиот квартал од 2025 година изнесуваше 247 илјади М³, со пад од 10% споредено со истиот период минатата година. Производите беа пласирани на двата пазари на кои компанијата традиционално работи (домашниот и извозниот), при што извозот учествуваше со 24% во вкупниот обем на продажба.
Бруто-добивката достигна 269 милиони денари, што претставува намалување од 9% споредено со истиот период минатата година. Добивката пред оданочување изнесува 107 милиони денари.
Прилагодената ЕБИТДА за периодот достигна 137 милиони денари, бележејќи годишен раст од 25%. Ова е резултат од зголемената продажба на домашниот пазар, зголемените чисти извозни бруто-маржи, повисоката бруто маржа на електрична енергија и намалувањето на оперативните трошоци за 5%. Остварената ЕБИТДА забележа пад од 15% споредено со истиот период лани, главно поради негативниот ефект на вреднување на залихите од 20 милиони денари, наспроти позитивниот ефект од 28 милиони денари постигнат во претходната година.
Во согласност со своите стратешки приоритети и одлуката да ги зајакне инвестициите во почисти извори на енергија и да ги намали емисиите на јаглерод диоксид, компанијата инвестираше 9 милиони денари во проекти за обновливи извори на енергија во текот на првиот квартал од 2025 година. Овие тековни инвестиции не само што придонесуваат кон одржливоста на животната средина, туку обезбедуваат и значителни економски придобивки.
Посветеноста на компанијата на својата стратегија за ООП останува цврста и доследна, особено во поглед на поддршката на средината и заедницата каде што ОКТА работи. Годината започна со фокус на иднината на земјата – децата и младите. Преку нашата годишна донација од 6.000 литри екстра лесно масло за греење на СОС Детското село во Скопје, обезбедивме доволни количини за целосно покривање на потребите за греење за целата година. Ваквиот придонес значително ги подобрува условите за живот на децата без родителска грижа.
Во текот на првиот квартал од годината, ОКТА ја најави својата програма за стипендии за постдипломски студии во земјата и во странство. Оваа иницијатива го поддржува нашето уверување дека инвестирањето во образованието и новата генерација значи инвестирање во поодржлива и посигурна иднина. Нашите вработени пак, повторно ја покажаа својата посветеност на општествената добробит преку учеството во првата традиционална крводарителска акција за оваа година, потврдувајќи ја својата непоколеблива посветеност на хуманоста и благосостојбата на заедницата.
ОКТА има за цел да ја задржи својата лидерска позиција на локалниот пазар преку обезбедување на редовно и непрекинато снабдување со горива од највисок квалитет до своите клиенти на пазарите на кои работи. Унапредувајќи ги своите иницијативи за автоматизација, компанијата работи на подобрување на својата организациска ефикасност, намалување на трошоците и поставување на цврста основа за идни остварувања.
Преку прифаќање на иновациите и приспособливоста, ОКТА не само што обезбедува континуитет, туку и придонесува за подобрување на општеството, поттикнувајќи одржлив напредок и стабилност за сите.
ПР
Економија
„Бехтел и Енка“ на средба со градежната индустрија за коридорите

На 29 април 2025 година, во кампот на Бехтел ЕНКА во Гостивар, се одржа значајна средба помеѓу менаџментот на компанијата и домашните компании членки на Здружението на градежнишво при Стопанската комора на Северна Македонија.
Овој настан, организиран во рамки на соработката помеѓу Бехтел ЕНКА и Стопанската комора, имаше за цел да ја продлабочи соработката и да овозможи поголема вклученост на домашните градежни компании во реализацијата на Коридорите 8 и 10д – два од најзначајните инфраструктурни проекти во земјата и поширокиот регион.
Џош Бејкер, проектен менаџер во Бехтел ЕНКА, изрази благодарност за конструктивната соработка со Комората и за силниот интерес од домашните компании. Тој истакна дека моментално околу 60% од снабдувачите на проектот се локални, како и повеќе од 90% од подизведувачите, со цел дополнително да се зголеми ова учество.
„Со нетрпение очекуваме да изградиме длабоки и соработувачки партнерства со талентирани домашни компании и да работиме заедно за постигнување на највисоки стандарди за безбедност и квалитет,“ изјави Бејкер.
Тој додаде дека и покрај почетните доцнења поради експропријација, градежните активности на делниците Гостивар–Букојчани и Прилеп–Битола напредуваат стабилно, а делницата Тетово–Гостивар е во фаза на засилено активирање.
„Повеќе од 35 години, Бехтел ЕНКА успешно реализира автопатски проекти низ Балканот, благодарение на силната соработка меѓу нашите директно вработени тимови и подизведувачите, од кои поголемиот дел се од локалниот пазар во кој работиме. Овој модел на партнерство – изграден врз тимска работа, взаемно учење и заедничка посветеност – е клучот за нашиот успех. И на нашиот тековен проект го продолжуваме овој пристап, и веќе гледаме ветувачки резултати во областите каде што сме вклучиле подизведувачи. Во Бехтел ЕНКА, ние не ги доделуваме обврските и потоа се повлекуваме; работиме рамо до рамо со нашите подизведувачи за да обезбедиме безбедност, квалитет и навремена испорака. Ова обединето залагање е суштинско за постигнување на највисоките стандарди низ целиот проект“, истакна Џанберк Атила, заменик раководител на проект – менаџер за изградба и терен.
Крис Хинспетер, бизнис менаџер на проектот, додаде дека Бехтел ЕНКА е посветена на транспарентност во процесите за набавка и подизведување. „Сакаме овој процес да биде отворен и достапен. Колку повеќе локални компании се приклучат, толку посилен ќе биде проектот,“ изјави тој.
Техничките менаџери Озкан Доган (подизведување), Хакан Билај (земјени работи), Фатих Курт (структури) и Чаглар Кандемир (карпи и постројки) ги презентираа процедурите и можностите за регистрација и квалификација на домашните компании, охрабрувајќи ги активно да аплицираат за наредните можности.
Д-р Јелисавета Георгиева Јовевска одговорна во Комората за инфраструктура и економски развој ја истакна подготвеноста и капацитетот на македонските компании во вклучување на овие значајни инфраструктурни проекти: „Нашите компании имаат децении искуство, и дома и во странство. Веруваме во заеднички настап – обединување на домашната експертиза со меѓународни стандарди.“
Стопанската комора на Северна Македонија ја потврди својата поддршка за своите членки и ги повика сите заинтересирани компании да ги контактираат за помош и ресурси поврзани со ангажманот на проектот.