Економија
Специјално издание на „порше панамера“ во чест на десетгодишнината од производството

„Порше“ ја слави десетгодишнината од производството на Panamera со специјално издание. Новото издание на Panamera 10 Years Edition има особено обемна стандардна опрема во областите на комфор, а исто така е подобрена и со ексклузивни детали на дизајнот. На пример, новите 21-инчни тркала Panamera Sport Design во бело-златна металик боја и логото „Panamera10“ на врататите, исто така во „бело-златна металик боја“, се детали кои се ексклузивни за моделите на ова специјално издание. Логото, исто така, може да се најде во ентериерот на предниот патнички панел и на штитниците за влез на вратата. Ентериерот е дизајниран во црна кожа. Декоративното шиење создава особено квалитетен впечаток.
Многу дополнителна опрема како стандард
Моделите Panamera 10 Years Edition доаѓаат со низа дополнителни комфорни и безбедносни системи: LED предните светла вклучуваат PDLS Plus, Lane Change Assist и Lane Keeping Assist со препознавање сообраќајни знаци и Park Assist вклучувајќи и камера се дел од продолжениот пакет на стандардна опрема, како и панорамскиот покрив, стаклото за приватност, 14-насочни комфорни седишта со греење и крест на Porsche во потпирачите за глава, „мекото“ затворање на вратите, дигиталното радио и системот BOSE Surround Sound.
Со стандардната адаптивна воздушна суспензија со 3 комори, вклучувајќи управување со суспензија Porsche Active (PASM) и Power Steering Plus, моделите Panamera10 се исто така идеално опремени за извонредна динамика на возењето. Хибридните модели на Panamera 10 Years Edition доаѓаат со батерии со капацитет за полнење од 7,2 kW наместо во спротивно стандардните 3,6 kW.
Спортска кола, луксузна лимузина, хибриден пионер: Историјата на Panamera
Како ниту еден друг автомобил во класата на луксузни автомобили, Panamera претставува комбинација на спортски автомобил со луксуз и разноврсност на вистински гранд турер уште од 2009 година. Покрај тоа, Panamera решително го обликуваше брендот во текот на последните десет години како технолошка платформа за иновации кои подоцна беа пренесени и на другите модели на Porsche. Тековната, втора генерација на модели се произведува целосно во погонот Porsche во Лајпциг, и доаѓа во три различни варијанти на каросеријата. Досега се испорачани над 250.000 единици.
Porsche за четворица – во текот на повеќе од 70-годишната историја на компанијата, инженерите на Porsche продолжија да се враќаат на оваа идеја. Сепак, прототипите како што се Тип 530 засновани врз 356, издолжените варијанти на 928 или купето со четири врати Тип 989 не влегоа во сериско производство. На почетокот на новиот век, беше донесена одлука да се развие хечбек седан со четири врати. Спецификациите вклучуваат извонредна динамика на возење, одлична просторност и типичен дизајн на Porsche. Првата Panamera – со внатрешна ознака G1 – го направи своето јавно деби на 19 април 2009 година на 94-ти кат во Светскиот финансиски центар во Шангај и постави стандарди во својата класа благодарение на уникатниот концепт на перформансите и удобност. И тоа беше преполно со иновации: за прв пат се понуди модерен производствен модел од луксузна класа со систем на менувач со двојна спојка. Предводникот на моделот Panamera Turbo, воведе и воздушна суспензија, како и прилагодлив, мулти-димензионален заден спојлер. Gran Turismo исто така го отвори патот за сите други модели на Porsche со својот нов дисплеј и оперативен концепт.
Во 2011 година, Panamera ја постави сцената за иднината на електромобилноста: како прв паралелен полн хибрид во луксузната класа, хибридот Panamera C беше најекономичното Porsche до денес и покрај моќноста од 380 КС. Две години подоцна, Panamera S E-Hybrid повторно го водеше патот во сегментот како прв plug-in хибрид во светот. Опсегот на модели продолжи да расте брзо, а Panamera беше исклучително важен модел за Porsche: Gran Turismo – со излез до 570 КС и исто така достапен со издолжено меѓуоскино растојание од 2013 година – го основа брендот во нов сегмент од пазарот.
Комплетно нова втора генерација во 2016
Развојот на втората генерација Panamera (G2) следеше неколку патеки: покрај седанот, кој ја прослави својата светска премиера во Берлин на 28 јуни 2016 година, долгата верзија, и третата варијанта која беше развиена на заедничката платформа: Sport Turismo. Од 2017 година, неговиот авангарден дизајн и концепт донесе поголема разновидност на луксузната класа. G2 е уште поспортски и поелегантен, но со исто така доволна просторност и комфор. Атрактивната надворешност уште еднаш опфаќа низа иновации, вклучувајќи дигитализиран дисплеј и оперативен концепт. Благодарение на системите за шасија како што се тро-коморни воздушни суспензии, управувачот од задната оска и системот за стабилизација на електромеханички стабилизатори PDCC Sport, Panamera подеднакво добро припаѓа и на улиците и на патеката. Опсегот на моќност на бензинските мотори се протега од 330 до 550 КС. Покрај тоа, Porsche целосно ги прифати електричните перформанси со втората генерација Panamera: стратегијата за зајакнување донесена од Spyder 918 овозможува перформанси слични на автомобили во комбинација со висока ефикасност. Врвниот модел е Panamera Turbo S E-Hybrid со системска моќност од 680 КС.
(ПР-текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Пуштени во употреба првите 20 километри од автопатот Кичево-Охрид

Првите 20 километри од автопатот Кичево – Охрид, на потегот од Врбјани до Ботун, денеска се пуштени во употреба. Овој момент, според Владата, претставува пресвртна точка и симбол на работата, посветеноста и разликата во пристапот кон големите проекти меѓу актуелната и претходната власт.
На свеченоста присуствуваше премиерот Христијан Мицкоски, кој порача дека не се работи само за пуштање на делница, туку за враќање на довербата на граѓаните.
„Само една година откако ја презедовме одговорноста за водење на државата, успеавме да го откочиме еден од најзаглавените инфраструктурни проекти. Овој автопат беше симбол на застој и срам, а денес е симбол на новото време. Секој метар е изграден со напор и волја да се стави крај на неуспесите од минатото“, изјави премиерот.
Тој најави дека веќе следната година автопатот Кичево – Охрид ќе биде целосно завршен и ставен во функција.
„Ова нема да биде случајна победа, туку планиран успех и резултат на секојдневна одговорна работа“, додаде Мицкоски.
Оптимизам за иднината изрази и вицепремиерот и министер за транспорт и врски Александар Николоски, кој оцени дека со оваа делница се отвораат нови можности за граѓаните и туризмот во регионот.
„Ова е автопат кој ги поврзува Кичево, Охрид и Струга со Скопје, Тетово и Гостивар, но и со Албанија. Веќе денес, овие први 20 километри се реалност и корист од нив ќе имаат сите“, нагласи Николоски.
Тој потсети дека проектот бил оставен во заборав и запустен од претходната Влада.
„Ова беше симбол на неспособноста на СДСМ и ДУИ. Немаше ниту работници, ниту инженери, ниту механизација. А денес е доказ за нашата посветеност и тоа е клучната разлика“, рече Николоски, додавајќи дека е симболично што првиот дел се отвора токму во славна Дебарца.
Изградбата на целокупниот автопат, кој е со вкупна должина од 57 километри, треба да биде завршена до крајот на 2026 година.
Економија
Тодор Анѓушев на конференција на Делегацијата на германско стопанство „Децентрализирано снабдување со електрична енергија преку фотоволтаици“

Законските одредби се донесени, и останува да се поставуваат батерии со добра проценка и пресметка за да се постигне најдобра исплатливост, порача Тодор Анѓушев, директор на ЕМС во групацијата Фероинвест, на конференцијата на Делегацијата на германското стопанство во Македонија, на која германски фирми ги претставуваа своите практики, производи и искуства во енергетиката.
„Потребно е да одиме кон што повеќе обновлива енергија, но истовремено дистрибутивниот и преносниот систем треба да се стабилизираат за да може да го поднесат тоа. Треба што побрзо да се работи на поставување батериски системи и на тој начин да се реши дизбалансот што обновливите извори го прават во системот. Но, по инсталирањето многу битен ќе биде и мониторингот на батерискиот систем. Нашата компанија располага со сопствен мониторинг систем, и може да ја програмира, води и управува батеријата ден за ден за инвеститорот да добие оптимални резултати“ – изјави Тодор Анѓушев.
Германските компании на конференцијата ги презентираа своите технолошки решенија и искуства, вклучително и примената на BIPV (building integrated photovoltaics) – технологија која овозможува вградување на фотоволтаици во фасади и кровни елементи без да се наруши естетиката на објектите.
Овие практики покажуваат јасен тренд – иднината припаѓа на децентрализираното, чисто и ефикасно производство на енергија, а Северна Македонија, со усвоените закони и со компании кои веќе нудат современи решенија, има потенцијал да го следи тој пат со забрзан чекор.
Комерцијален текст
Економија
Божиновска: Новата ТС Охрид го поврзува Балканот и европскиот пазар на електрична енергија

Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, денес изврши теренска посета на градилиштето за изградба на новата трансформаторска станица Охрид (ТС Охрид), дел од проектот за интерконекција Македонија–Албанија. Проектот опфаќа две целини – LOT 1: далноводот Битола – граничен премин со Албанија и LOT 2: изградба на трансформаторската станица Охрид во близина на селото Мешеишта.
Божиновска се запозна со текот на интензивните градежни активности што се одвиваат на површина од 80.000 метри квадратни: изградба на потпорни ѕидови и наклони, градежни работи на командната зграда, комплетирани фундаменти и започната монтажа на челични носачи и опрема во 400 kV постројка.
„Со реализацијата на овој проект, Северна Македонија гради мост кон европските пазари на електрична енергија, создава услови за стабилно и економично снабдување за граѓаните и отвора простор за приклучување на нови производители од обновливи извори – што е наш врвен приоритет, “истакна Божиновска.
Изградбата на новата 400 kV линија е стратешко зајакнување на стабилноста и сигурноста на електроенергетската мрежа на земјава. Со тоа се заокружува електроенергетското поврзување со сите соседи, што овозможува не само зголемена стабилност и доверливост, туку и активно учество на пазарите за балансни и системски услуги и размена на енергија во регионот.
При посетата, таа беше пречекана и детално информирана за напредокот на проектот од страна на проект менаџерот Дарко Докузовски.