Економија
Турската компанија „Пурпласт“ ќе гради фабрика во ТИРЗ Скопје 2

Директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Александар Младеновски, и извршниот директор на турската компанија „Пурпласт“, Мехмет Шишманоглу, денес, во Владата, потпишаа договор за долгогодишен закуп на градежно земјиште во ТИРЗ Скопје 2. Компанијата „Пурпласт“ закупи 26.266 квадратни метри во зоната Бунарџик, а фабриката, која ќе почне да се гради набргу, е нивна прва надвор од Република Турција.
Вицепремиерот за економски прашања, Кочо Анѓушев, обраќајки се на свеченоста, потенцира дека индустријализацијата на Северна Македонија продолжува со силно темпо, притоа појасни дека во изминатиот период почнаа со реализација триесетина инвестициски проекти, од кои некои веќе почнаа со работа, други се во фаза на градба, а трети се подготвуваат за градба на производствените капацитети.
„Токму како резултат на новите инвестиции на странските и домашните компании, реализирани се нови 54.000 илјади вработувања во изминатите две и пол години. Работата на реалниот сектор придонесе за раст на индустриското производство, во август 2019 година во однос на истиот месец лани тоа е зголемено 9,8 отсто, а во периодот јануари-август, во споредба со истиот период во 2018 година, растот е околу 5,5 отсто. Економијата ја базираме на раст на индустријата, земјоделството, градежништвото и трговијата и сите овие сектори се во подем. Задоволство ни е што компанијата ‘Пурпласт’ во конкуренција од 5 земји ја избра Република Северна Македонија како прва дестинација за фабрика надвор од Република Турција, а во Владата ќе имаат сериозен партнер за понатамошен раст и развој на фабриката“, истакна вицепремиерот Анѓушев.
Министерот за економијата, Крешник Бектеши, нагласи дека со потпишување на договорот се продолжува позитивниот тренд на раст на инвестиции во земјата и дека позитивните економски индикатори се резултат од владиниот план за економски раст, со кој на компаниите им се овозможува транспарентна, предвидлива и значителна поддршка за реализација на инвестициите.
„Планoт за економски раст не дава резултати само во делот на привлекување странски инвестиции, туку и во други аспекти. Сите инвеститори што во моментот оперираат во Северна Македонија во моментот имаат доставувачи што се надвор од државата. Но, сега со мерките од планот за економски раст се докажува дека ние со мерките што ги даваме за компаниите ги носиме тие доставувачи да инвестираат во Северна Македонија, односно носиме нови странски инвеститори во нашата земја, кои ќе бидат доставувачи за странските инвеститори“, дополни министерот Бектеши.
Извршниот директор на компанијата „Пурпласт“, Мехмет Шишманоглу, посочи дека оваа инвестиција е прва што се реализира во странска држава и нагласи дека е особено задоволен што потпишувањето на договорот се случува во денот кога се одбележува Денот на Републиката, односно 96 години од формирање на современата турска држава.
„’Пурпласт’ е компанија со 500 вработени во 4 фабрики во Република Турција, која своите производи ги извезува во 36 земји, а соработува со светски познати компании како ‘Мерцедес’, ‘Волво’, ‘Сканија’, БМВ, ‘Фиат’ и, се разбира, ‘Ван Хол’. Планираме почетна инвестиција од 5 милиони евра со отворање нови 100 работни места, а вкупните инвестиции, кои ќе се развиваат во повеќе фази, се очекува да достигнат 12 милиони евра и околу 300 нови работни места. Фабриката што ќе ја изградиме во Северна Македонија, ќе биде главен логистички центар за Европа“, потенцира Шишманоглу и додаде дека очекува оти отворањето на фабриката ќе се совпадне со одбележување на 40-годишнината на компанијата и ќе биде во 2020 година.
Директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Александар Младеновски, посочи дека иницијалните контакти со компанијата „Пурпласт“ се воспоставени пред два месеца, а истакна дека станува збор за компанија со 40-годишно искуство во производството на пластични компоненти за автомобилската индустрија.
„Компанијата работи во автомобилската индустрија, а своите производи ги извезува во 36 земји во светот. Во индустрискиот капацитет во ТИРЗ Скопје 2 инвеститорот ќе произведува пластични маски и други пластични компоненти за компанијата ‘Ван Хол’ и многу други компании што произведуваат автобуси и компании“, нагласи директорот Младеновски.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Муцунски: Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд-инвестиции

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, и директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Гоце Димоски, денеска одржаа тематска прес-конференција, на која говореа за последниот извештај на „Фајненшл Тајмс“ – fDi Intelligence, според кој Северна Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП.
„Денес споделуваме резултати што се видливи и недвосмислени. Според најновиот извештај на ‘Фајненшл Тајмс’ – fDi Intelligence, нашата земја е меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП. Докажуваме дека сме мала земја која умее да постигне големи резултати“, истакна министерот Муцунски.
Тој појасни дека гринфилд инвестициите значат нови фабрики, капацитети и нови работни места, додавајќи дека овој индекс покажува оти државата привлекува повеќе нов капитал отколку што би се очекувало за нејзината економска тежина – дека остварените резултати во делот на странските инвестиции се над нашата категорија.
„Тоа е порака до инвеститорите и граѓаните: тука вреди да се инвестира, да се гради, да се остане. Тоа е јасен сигнал дека енергетската транзиција и индустрискиот раст се во фаза на реализација – не само план или парола. И да бидеме јасни: ова признание не е случајно. Градиме предвидливост. Ние сме кредибилна членка на НАТО. Се поврзуваме со европските коридори. Испраќаме порака дека нашата држава е сигурен и достоинствен партнер“, додаде министерот Муцунски.
На прес-конференцијата тој истакна и дека граѓаните очекуваат чесна држава и јасни правила, подобро платени работни места и пониски трошоци. Во таа насока, нагласи дека целта не е постигната и дека Владата го забрзува чекорот:
„Денес не велиме ‘целта е постигната’. Денес го забрзуваме чекорот. Поедноставуваме постапки, кратиме рокови, ги поврзуваме домашните компании со странските инвеститори, вложуваме во вештини за младите. И, најважно – создаваме систем во кој никој не е над законот, затоа што довербата е нашата најсилна валута за раст“, заклучи министерот.
Директорот Димоски, пред медиумите, истакна дека денешниот успех претставува признание за стратегијата, пристапот и политиките што ги спроведува Владата во областа на привлекувањето странски директни инвестиции, каде клучни приоритети се економскиот раст, креирањето нови работни места и привлекувањето инвестиции со висока додадена вредност за македонската економија.
„После само една година посветена и напорна работа, сведоци сме дека, според последниот извештај кој веќе десет години го подготвува ‘fDi Intelligence’, специјален истражувачки оддел на ‘Фајненшл Тајмс’, Македонија е рангирана на шестото место во светот во привлекувањето на странски инвестиции во однос на бруто домашниот производ“, истакна Димоски.
Тој потенцираше дека крајната цел е структурна промена во начинот на привлекување инвестиции – со фокус на квалитет и додадена вредност, наспроти квантитет и обем на проекти – што е суштинската разлика која ја издвојува нашата земја од многу други економии во минатото, но и моментално во регионот.
Економија
Мицкоски: Македонија е шеста држава во привлекување странски инвестиции по БДП

Ќе бидам прецизен за да не бидам погрешно разбран, зборувавме дека сме четврта економија во Европа. За жал се уште постојат такви кои на брутален начин лешинарски се обидуваат да дефокусираат, многу јасно и прецизно рековме тогаш дека станува збор за четврти најголем раст на БДП во Европа. Така и ова ние сме шеста држава по бројот, обемот и волуменот на странски инвестиции во светот според БДП, значи да бидеме прецизни, да не оставиме на овој тип на луѓе да го дефокусираат и ова, вели премиерот, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање.
Премиерот Мицкоски додаде дека според Светската туристичка организација на ОН, Македонија е шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година.
„И исто така треба да кажеме дека Обединетите Нации секторот туризам објавуваше дека сме шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година. Тоа се параметри кои се добри и значајни. Дали тоа ќе се почувствува кај стандардот кај граѓаните, јас сум убеден дека тоа се случува, можеби доаѓа споро, но во периодот кој што следи ќе биде уште по изразено. Имајќи предвид дека без да имаме интервенционизам, популизам и без да имаме начин на кој што порано се зголемуваше просечната плата, ние го имаме истиот раст од 11, 12 и 13 проценти, што значи дека стандардот полека но сигурно доаѓа на свое место“, истакна тој.
„Примарна наша цел беше да се консолидираме како држава, ценам дека сме во таа состојба на консолидирање и сега е времето да се почне со раст, односно да се почувствува сето она за кое што денеска зборуваме. Затоа велам ако ние имаме раст на платите од 11, 12, 13 проценти на месечно ниво, а инфлација условно кажано во просек од 4 проценти, тогаш нето имаме зголемување од 7 проценти. Каква беше состојбата пред година ипол, две: Тогаш имавме просечна инфлација од 15,18, 20 проценти, и раст на платите кое што беше под нивото на инфлација, што значи дека стандардот беше во негатива, односно во минус, за разлика од сега кој е во позитива“, посочи премиерот Мицкоски.
Економија
Советот на Народната банка донесе одлуки за унапредување на заштитата на потрошувачите на финансиски услуги

На својата последна седница, Советот на Народната банка усвои четири значајни одлуки насочени кон зајакнување на системот за заштита на потрошувачите, коишто треба да обезбедат поголема транспарентност, фер практики и ефикасно постапување по поплаките на граѓаните од страна на банките и штедилниците, како и соодветни контролни механизми од страна на Народната банка во оваа област.
Со Одлуката за обезбедување јасни, релевантни и навремени информации за производите и услугите, којашто беше усвоена од Советот, се воведува задолжителна обврска за банките да обезбедуваат точни, разбирливи и навремени информации на потрошувачите, особено пред склучувањето договори за кредити и депозити. Информациите треба да дадат јасни насоки во однос на основните придобивки, ризиците и условите за користење на производот или на услугата, вклучително и за трошоците поврзани со финансиските производи и услуги, извести Народната банка.
Со усвоената Одлука за обезбедување фер и транспарентен пристап при склучување и примена на договорите со потрошувачите се воспоставуваат стандарди за фер пристап кон потрошувачите, како и забрана за нефер, измамнички и агресивни деловни практики. Воедно, се дефинираат основните можни ризиците кои треба јасно да им бидат објаснети на потрошувачите пред склучување на договор, а банките се задолжуваат да донесат интерни акти со кои ќе обезбедат фер практика и недискриминација, вклучително и во однос на потрошувачите со попреченост.
Одлуката за воспоставување систем за прием, евиденција и правично постапување со поплаките на потрошувачите го уредува начинот на поднесување, прием и разгледување на поплаки во банките, како и обврска за почитување на рокови за одговарање на поплаките и формирање посебна организациска единица или назначување лице задолжено за заштита на потрошувачите во банките и штедилниците.
Одлуката за начинот на вршење контрола над работењето на финансиските институции во доменот на заштитата на потрошувачите ги пропишува основните видови на контроли во доменот на заштита на потрошувачите. Покрај теренски и вонтеренски контроли, се предвидуваат и хоризонтални контроли на одредена тема кај сите банки и штедилници, како и контрола преку „таинствено купување“ по примерот на напредните европски практики.
Со овие четири одлуки, Народната банка поставува правила и механизми за подобра заштита на правата и интересите на потрошувачите, придонесувајќи кон потранспарентна и пофер средина за користење на финансиските услуги, како и поголема финансиска инклузија, се додава во соопштението на Народната банка.