Економија
Јубилеј на „Бекутан“ – 40 години традиција, љубов и грижа за најмалите

Во присуство на претставници на медиумите, педијатри, фармацевти, технолози, дерматолози и други блиски соработници „Алкалоид“ го одбележа почетокот на кампањата планирана по повод 40-годишиот јубилеј на еден од водечките брендови на компанијата – добро познатиот „Бекутан“.
Приказната за „Бекутан“ започнува во далечната 1978 година, со само 5 производи наменети за нега на бебешката кожа. Прв во редот, според видеосведоштвото на едни од првите директни креатори на проектот, бил кремот „бекутан“:
„Токму на 8 март имав рачно направено точно 3 килограми крем ‘бекутан’, кои им ги подаривме на дечиња во градинка“, стоеше во изјавата на Блажо Ставров, пензиониран технолог, кој заедно со Софка Солеска, пензиониран фармацевт, со особена гордост и пиетет се присетија на скромните почетоци на приказната за „Бекутан“. Според Солеска, индустриското производство на „Бекутан“ започнува во 1978 година, со кремот „бекутан“, во скромни количини дупликатор од 100 литри, во одделението за производство на медицински масти при одделот за фармација во Автокоманда. Денес, производното портфолио на брендот „Бекутан“ брои 26 основни типа производи, сo над 50 форми на пакувања. За своите најнови производи во низата: редизајнираните бебешки пелени „бекутан“ и новата влажна тоалетна хартија „бекутан“, „Алкалоид“ ангажира нови заштитни лица, кои како заштитни модели на „Бекутан“ публиката имаше можност да ги запознае: Дарија Митрева од Скопје, Пела Кукова од Штип, Ледијан Муртези од Скопје, Андреј Пановски од Скопје, Луна Антовски од Тетово, Огнен Тагасовски од Скопје и Михаил Михаилов од Куманово.
За време на настанот од страна на компанијата беа претставени и низа активности преку кои „Бекутан“ ќе ја прослави 4-децениската доверба со своите лојални потрошувачи: „По повод 40-годишниот јубилеј компанијата одлучи да подготви низа активности наменети за нашите ценети корисници, особено оние најмалите, меѓу кои: лимитирани трендовски пакувања од добропознатите шампон и пенлива купка; нови форми од водечкиот производ – препознатливиот крем ‘бекутан’, кои набргу ќе бидат достапни на пазарот; стикери на ‘Вибер’ за полесна и поинтересна комуникација; наградна игра со многубројни интересни награди, а со оглед на динамиката на брендот сигурно ќе следуваат и други изненадувања“, истакна Маја Мизо, бренд-менаџер за „Бекутан“.
40-те години традиција, љубов и грижа за најмалите беа презентирани и во новиот рекламен видеоспот снимен по повод јубилејот, кој премиерно се емитуваше за време на настанот. Во знак на благодарност за долгогодишната соработка во развојот на брендот низ годините, „Алкалоид“ им додели признанија за почесни бренд-амбасадори на пет докторки: прим. д-р Марина Поп Лазарова, доц. д-р Катерина Дамевска, проф. д-р Катарина Ставриќ, прим. д-р Весна Деловска и проф. д-р Катица Пиперкова.
Како гест на благодарност за професионалниот и партнерски однос во текот на годините, „Бекутан“ им додели јубилејни плакети на 5 здравствени установи: Универзитетската клиника за гинекологија и акушерство – Скопје, Специјалната болница по гинекологија и акушерство „Мајка Тереза“ – Чаир, Клиничката болница – Тетово, Првата приватна општа болница „Ремедика“ и Клиничката болница „Аџибадем Систина“.
„Довербата во брендот „Бекутан“ од 1978 година се пренесува од генерација на генерација. Тоа е нашиот најцврст темел за долгогодишна традиција. Формулациите на продуктното портфолио се работени според најновите трендови во медицинската козметологија, во блиска соработка со врвни фармацевти, педијатри и дерматолози во земјата. Со повеќе од 200 милиони продадени производи, ’Бекутан’ е синоним за постојан квалитет, доверба и лојалност. И во иднина ние како компанија ќе продолжиме да работиме сериозно и максимално посветено за оваа наша заедничка успешна приказна да продолжи“, истакна генералниот директор/претседател на УО, Живко Мукаетов.
Рангирани меѓу водечките брендови во сегментот детска козметика на регионално ниво, производите на „Бекутан“ се изработени од врвни суровини со проверен квалитет, исклучително благи формулации и уникатни рецептури, сигурни за употреба уште од првиот ден по раѓањето. Севкупниот производен процес се одвива во согласност со строгите стандарди за добра производна пракса. Лидер во колекцијата е детскиот крем „бекутан“ со продадени над 45 милиони парчиња.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
СДСМ: Инфлација од 4,4 проценти беснее и во август, власта не носи ниту една мерка

Растот на трошоците за живот не запира, статистиката повторно регистрира зголемување на инфлацијата и цените на мало, реагираат од СДСМ.
Како што истакнуваат, според најновите податоци на Државниот завод за статистика, инфлацијата на годишно ниво, односно август 2025 година споредено со август 2024 година, бележи зголемување од 4,4%. Најголемо зголемување има на трошоците за храна и безалкохолни пијалаци од 6,2 %.
„Во истиот период, цените на мало поскапеле за 4,1%. Дури за 6,7% се зголемени цените на мало за прехранбени производи.
Ова е реалноста која ја живеат македонските граѓани – животот станува сѐ поскап, инфлацијата ја јаде куповната моќ.
Ова е резултатот од погрешните и аматерски економски политики на владата предводена од Христијан Мицкоски.
Колку и да сака премиерот Мицкоски да прикаже дека во државата добро се живее, статистиката не лаже, граѓаните ја чувствуваат сиромаштијата на свој грб.
Оваа влада покажа дека ниту има стратегија, ниту капацитет да ја заузда растечката инфлација. Жално е што владата на ВМРО-ДПМНЕ покажа дека нема желба да им помогне на граѓаните и да преземе конкретни мерки за заштита на животниот стандард“.
Според опозициската партија, додека граѓаните прават математики како да го протуркаат месецот, власта се расфрла со народни пари за свои луксузи и партиски интереси.
„Нема пари за повисоки плати, но има пари за милионски тендер за скапа опрема за промоција и организирање на настани.
СДСМ постојано предупредува на растечкиот тренд на инфлацијата и понуди конкретни решенија за раст на платите и намалување на цените, кои владејачкото мнозинство не ги прифати. Сега повторно бараме владата да преземе итни мерки за заштита на животниот стандард, граѓаните не смеат да бидат жртва на погубните политики на оваа власт“.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот

Од ноќеска на полноќ цените на бензините и на дизелот ќе се зголемат за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 10.9.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 76,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 78,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 69,50 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 37,148 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, како и на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се зголемуваат за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 1,245 ден/кг и сега изнесува 37,148 ден/кг.
Економија
Славески на средба со извршниот директор на АФИ: Поттикнување на финансиската вклученост како предуслов за економскиот развој

За време на Глобалниот форум на Алијансата за финансиска вклученост (АФИ), кој се одржува во Намибија, гувернерот на Народната банка, Трајко Славески, оствари средба со извршниот директор на АФИ, Алфред Ханиг. На средбата се разговараше за напорите на Народната банка за подобрување на пристапот до финансиски услуги, зголемување на финансиската писменост и промовирање на дигиталните финансиски канали.
„Финансиската вклученост е клучен предуслов за повисока економска активност и доход. Народната банка континуирано работи на олеснување на пристапот до финансии, заштитата на потрошувачите и промовирaњето на дигиталните и зелените финансии,“ истакна гувернерот Славески.
Според последните податоци од Светската банка, 84% од населението над 15 години во земјава поседува сметка, што претставува највисоко ниво во регионот на Западен Балкан. Користењето дебитни и кредитни картички расте, при што 76% од граѓаните ги користат за плаќања, а 62% од сопствениците на сметка вршат онлајн плаќања.
На средбата беше истакнато дека натамошното унапредување на финансиската вклученост, особено кај младите, жените и ранливите групи, е од стратегиско значење за економскиот развој и стабилноста на земјата.
Гувернерот Славески и извршниот директор на АФИ, Ханиг се согласија дека размената на искуствата и соработката меѓу централните банки и меѓународните институции ќе придонесе за натамошно зајакнување на финансиската вклученост и зголемување на довербата на населението во финансискиот систем.
АФИ е глобална мрежа за финансиска вклученост, која опфаќа централни банки и финансиски регулатори од 84 земји во светот, овозможувајќи размена на знаење и искуства, како и развој на ефективни политики за финансиска вклученост.