Економија
Audi Q8 – новиот лик во Q-семејството
Audi Q8 ја комбинира елеганцијата на луксуз во купе со четири врати со практична разновидност на голем SUV. Богатно опремен, сеопфатно поврзан и доволно моќен за авантурите надвор од патот, тој е сигурен придружник за бизнис и забава. Audi Q8 доаѓа на европскиот пазар во третиот квартал од 2018 година.

Разновиден, спортски, елегантен: димензиски и просторен концепт
Audi Q8 зрачи со спортска динамика и престиж како ниеден друг SUV од брендот со четирите прстени. Долг од 4,99 метри, широк 2 метра и висок 1,71 метар, SUV-купето е пошироко, пократко и пониско од неговиот сестрински модел Q7. Со меѓуоскино растојание од речиси 3 метри нуди пространа внатрешност која ги удира своите директни конкуренти во најрелевантните димензии вклучувајќи ја должината на внатрешноста и височината. Во задниот дел поставени се три седишта со надолжно приспособување по потреба. Со навалени потпирачи за седишта багажниот простор изнесува 1.755 литри.

Новото присуство на Q-семејството: надворешен дизајн
Со вметнатиот Singleframe во октогонален дизајн, Audi Q8 е новото лице на семејството Q. Решетката за ладилникот стои исправено и заедно со спојлерот, кој е поставен кон предниот дел, и големите високо контурирани воздушни приливи, го нагласува самоуверениот изглед. Елегантно опасната покривна линија завршува во нежно наклонети D-столбови и се потпира на Quattro-лаковите на тркалата, во кои се сместени 22-инчни тркала. Многу детали укажуваат на дизајнот на оригиналниот Quattro. Силните контури и атлетски тесните површини даваат чувство на моќ, софистицираност и посебна динамика на постојаниот погон на сите тркала. Спојлерот, лајсните на лаковите на тркалата, лентите за триење на вратата и дифузорот се во контрастна боја за понатамошно нагласување на надворешниот изглед.
Стандардните LED-фарови го осветлуваат патот со HD Matrix LED-технологија достапна како опција. Тука е и тридимензионалниот потпис на дневните предни и задни светла кои имаат дигитален карактер.

Спортско возачко искуство: суспензија и возење
Audi е Quattro и Quattro е Audi – се разбира, ова се однесува особено на Q8, врвен SUV на брендот. Диференцијалот чисто механички ги пренесува силите на предната и задната оска со сооднос од 40:60 како стандардно. Кога е потребно, пренесува повеќе сила на оската со подобра тракција. Со 254 милиметри простор над земјата, кратките надминувања на пречките и контролата на спуштањето на ридовите значи дека Audi Q8 може да продолжи и по завршувањето на асфалтираните патишта. Суспензијата со контрола на амортизерите е стандардна. Audi нуди адаптивна воздушна суспензија со контролирано амортизирање како опција, со комфор или спортско поставување. Ја приспособува висината на возењето во зависност од ситуацијата на возење и желбата на возачот за 90 милиметри.

Сите погонски системи се особено ефикасни благодарение на новата блага хибридна технологија (MHEV).
Примарниот електричен систем со 48 волти вклучува два важни технолошки модула: литиум-јонска батерија и стартер за појас. За време на сопирањето тој може да врши рекуперација до 12 kW моќ, која ја враќа назад во батеријата. Технологијата MHEV овозможува долги фази на рекуперација со деактивирање на моторот и опсег за старт-стоп, кој започнува на 22 км/ч.
Премиум-внатрешност
Дигиталната прецизност од Audi и високото ниво на интеграција на новиот дизајнерски јазик и техлоногија се лесно забележливи. Audi Q8 го добива и најновиот MMI-мултимедијален уред и комбинација од два големи дисплеја – еден 10,1-инчен, кој се користи за мултимедија и навигација, а под него има уште еден 8,6-инчен дисплеј наменет за климатизацијата, загревањето и внесувањето текст. Во мракот опционалното контурно светло ги трасира карактеристичните линии на дизајнот на ентериерот и обезбедува осветлување за тридимензионалното Quattro-лого лоцирано пред совозачот. Опциите што вклучуваат приспособени контурни седишта со функција за масажа и вентилација, четиризонското автоматско климатизирање и пакетот за квалитет на воздух дополнително го подобруваат елегантен амбиент.

Audi Q8 е врвен и во однос на квалитетот на звукот и конекцијата благодарение на Audi LTE-модулот. Истото важи и за напредниот звучен систем Bang & Olufsen. Тоа обезбедува фасцинантен 3D-звук до сите пет седишта. Музиката се пренесува токму како да е снимена во концертна сала.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
ЏАМБО пристигнува во Гевгелија: Нова голема инвестиција во локалната економија и реализација на ветената експанзија
Европскиот реномиран бренд ЏАМБО (JUMBO) продолжува со успешна реализација на својата долгорочна стратегија за интензивен развој и пошироко позиционирање на македонскиот пазар. Оваа сабота, 13 декември 2025 година, компанијата пишува ново поглавје во својата деловна приказна со свеченото отворање на својот нов, најсовремен маркет во Гевгелија, сместен во рамките на новоотворениот трговски центар „Gevgelija Mall“. Оваа значајна инвестиција доаѓа како природен и логичен след на исклучително успешните деловни приказни кои компанијата веќе ги изгради во Скопје, Тетово и Битола, и претставува директно исполнување на ветувањата дадени пред македонските потрошувачи за континуирано проширување на модерната продажна мрежа низ целата територија на државата.
Пристигнувањето на ЏАМБО во јужниот регион на земјава има многу пошироко значење од самото збогатување на трговската понуда во градот. Со овој стратешки потег, компанијата јасно ја потврдува својата цврста позиција на сериозен странски инвеститор кој верува во потенцијалот на домашниот пазар и активно вложува во неговиот напредок. Како докажана општествено одговорна компанија, ЏАМБО со оваа инвестиција директно ја стимулира локалната економија и влијае врз подобрување на животниот стандард.

Отворањето на новиот објект значи и отворање на нови работни места, со што компанијата создава нови професионални можности и стабилни кариери за жителите на Гевгелија, потврдувајќи ја својата грижа за заедницата во која делува. Дополнително, новиот ЏАМБО маркет е проектиран со визија да функционира како силен регионален магнет кој ќе привлекува купувачи не само од градот, туку и од пошироката околина и соседството, со што значително ќе се зголеми економскиот проток и ќе се зајакне статусот на Гевгелија како клучна трговска дестинација во регионот.

Новиот продажен простор, кој се простира на импресивна површина од 3.000 метри квадратни, е дизајниран и уреден според највисоките светски стандарди за да понуди врвно шопинг искуство и да прерасне во новата омилена дестинација за целото семејство. Посетителите ќе имаат ексклузивен пристап до богат асортиман од над 20.000 артикли, вклучувајќи играчки, декорации, производи за домот и сезонски изненадувања.
Концептот на маркетот доследно го следи препознатливиот корпоративен идентитет и популарниот слоган на брендот „За сѐ што ви треба и не сте знаеле дека ви треба“, нудејќи креативни решенија и радост за секој дом.
Како посебна новина и значајна додадена вредност за купувачите во Гевгелија, во рамките на овој маркет интегриран е и широко препознатлив асортиман од брендот ВЕРО, кој е внимателно селектиран да го задоволи сечиј вкус. Оваа стратешка синергија на двата силни бренда им овозможува на потрошувачите уникатна привилегија, да ги задоволат сите потреби за домаќинството и семејството на едно место, штедејќи драгоцено време и уживајќи во квалитетот на докажаните производи.
По повод ова големо отворање, Петар Денковски, генерален директор на ЏАМБО маркетите во Македонија, ја истакна важноста на овој момент за компанијата и заедницата. Тој нагласи дека пристигнувањето во Гевгелија е моментот кога долгорочните стратешки планови стануваат
реалност и претставува важен чекор во стратегијата на компанијата да биде поблиску до своите потрошувачи. Според Денковски, успехот на компанијата не се мери само преку ширењето на квадратурата на маркетите, туку првенствено преку конкретниот придонес кон општеството и заедницата. Тој изрази гордост што преку оваа капитална инвестиција, компанијата директно влијае на развојот на локалната заедница преку отворање на нови работни места, инвестирање во човечкиот потенцијал и создавање на нов економски импулс кој ќе го раздвижи целиот регион. Денковски порача дека динамиката на развој на компанијата нема да запре тука и со задоволство најави дека успешната експанзија ќе продолжи и во текот на следната година со планираното отворање на нов, современ маркет во Струмица, со што ќе се заокружи присутноста на брендот во овој дел од државата.
Свеченото отворање на новиот ЏАМБО маркет е закажано точно на пладне, во 12:00 часот, на 13 декември 2025 година, паралелно со отворањето на „Gevgelija Mall“.
Компанијата ги поканува сите граѓани да бидат дел од овој настан, каде ги очекува целодневна семејна атмосфера исполнета со богата забавна програма. За најмладите се подготвени специјални изненадувања, дружење со маскоти, цртање на лице и игри со сапунени меури, со цел денот на отворањето да прерасне во вистински празник и незаборавно доживување за целиот град.
ПР
Економија
Америка го продолжи рокот за купување странски средства на рускиот „Лукоил“
Соединетите Американски Држави го продолжија рокот за завршување на преговорите за купување странски средства на руската нафтена компанија „Лукоил“ до 17 јануари, објави Министерството за финансии.
Според општата дозвола на Канцеларијата за контрола на странските средства (OFAC) при Министерството за финансии на САД, договорот за купопродажба може да се склучи до 17 јануари 2026 година.
Продолжувањето на рокот се однесува само на трансакции чие спроведување е експлицитно условено од добивање посебна дозвола од Канцеларијата за контрола на странските средства, се наведува во дозволата.
На крајот на октомври Министерството за финансии на САД воведе санкции врз „Лукоил“ и “Роснефт“ со образложение дека сака да го ограничи буџетскиот капацитет на Русија за финансирање на војната во Украина.
Неколку дена подоцна, „Лукоил“ објави дека има намера да ги продаде своите странски средства потврдувајќи дека прифатил понуда од швајцарскиот мултинационален трговец со суровини „Гунвор“.
На почетокот на ноември „Гунвор“ ја повлече понудата откога Вашингтон сигнализира дека нема намера да му додели лиценца за бизнис.
На средината на минатиот месец, американското Министерство за финансии, преку Канцеларијата за контрола на странските средства, го продолжи рокот за склучување на договорот за продажба на средствата на „Лукоил“ до 13 декември.
Меѓународната филијала на „Лукоил“, со седиште во Виена, поседува рафинерии во Бугарија, Романија и во Холандија, акции во нафтени полиња во Казахстан, Узбекистан, Ирак, Мексико, Гана, Египет и во Нигерија, како и мрежа на бензински пумпи во 20 земји, вклучувајќи ја Македонија. Вредноста на меѓународните средства на рускиот нафтен гигант се проценува на речиси 22 милијарди долари, објавува „Ројтерс“.
Според извори и медиумски извештаи, голем број компании изразиле интерес за купување на средствата на „Лукоил“, вклучувајќи ги американските нафтени гиганти „Шеврон“ и „Ексон мобил“ и инвестициската фирма „Карлајл“, како и Националната нафтена компанија во Абу Даби и конгломератот „Интернешнл холдинг компани“ од Обединетите Арапски Емирати (ОАЕ).
Според неименувани извори, унгарскиот МОЛ исто така го искажал својот интерес за купувањето на американските претставници, првенствено за рафинериите и бензинските пумпи на „Лукоил“ во Европа, како и за удели во наоѓалишта во Казахстан и Азербејџан.
Економија
Божиновска: Праведната транзиција ќе успее само ако ја водиме заедно
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, учествуваше на Националниот настан за вмрежување на Локалните економско-социјални совети, каде што уште еднаш ја потврди силната определба на Министерството да работи отворено, во соработка и директен дијалог со сите засегнати страни.
„Транзицијата мора да донесе подобар живот за сите нас. А тоа е можно само ако сме отворени, достапни и ако работиме заедно. Министерството е партнер за секоја општина, секоја организација, секој работник и секоја компанија што носи иницијатива. Можете да ни се обратите во секој момент“, изјави министерката Божиновска.
Локалните економско-социјални совети – се платформа којашто ги обединува општините, синдикатите, бизнис-заедницата, граѓанските организации и институциите во процесот на праведната енергетска транзиција.
„Ако не работиме заедно, ако работниците, општините, локалниот бизнис и граѓанските организации не се во процесот – тогаш процесот нема да успее. Многу е едноставно“, истакна Божиновска.
Божиновска се осврна и на Инвестициската платформа за праведна енергетска транзиција, која веќе функционира и создава можност за финансирање на локални проекти:
„Со тоа се отвора реален простор за инвестиции што ќе ја придвижат транзицијата напред. Но мора, сите вклучени чинители, посебно општините, да се поодговорни, да се понудат реални издржани проекти за да ги користиме средствата ефикасно. Нашата задача е да обезбедиме јасна политичка насока, координација меѓу институциите и поддршка за квалитетни локални проекти. Ние не сакаме транзиција само на хартија. Сакам секоја општина да има шанса да развие проект, секој работник да има пристап до нови можности, а секоја заедница да почувствува дека ова е процес што создава вредност — не страв. Затоа сме тука, затоа сме отворени“, додаде Божиновска.

