Економија
Jürgen Klopp jа превзема новата Opel Astra Plug-in-Hybrid

· „Еве ја!“: успешениот менаџер сега вози електрифициран бестселер од компактна класа.
· Црната убавица: новата Astra, на опеловиот амбасадор на брендот, во Ultimate врвно ниво на опременост.
· Моќен и без CO2 емисија на покуси релации: моќност од 133kW, со 180КС и вртежен момент од 360Nm, како и опсег на возење во елетричен режим до 60km.
· Забавно е да се вози електрично возило: Klopp ужива во првото возење во Ливерпул.
Руселсхајм. „Тоа е тоа!“ Како и обично за Jürgen Klopp, успешниот менаџер директно поентира: „Еве ја!“ Долгогодишниот амбасадор на Opel, се интересираше за најновата генерација на возилото од компактната класа уште од минатата есен од нејзината светска премиера. А сега, Jürgen Klopp беше воодушевен да ја превземе својата нова Opel Astra Plug-in Hybrid, во близина на својата „канцеларија“ во Ливерпул, Англија.
Со новата Astra Plug-in Hybrid, Klopp влегува во нова ера. „Ова е моето деби во електричната мобилност. Сега возам електрично возило – возбудливо!“ изјави двократниот добитник на наградата за „Најдобар машки тренер во FIFA“.
Со моќност од 133kW, 180КС и максимален вртежен момент од 360 Nm, перформансите кај неговиот нов автомобил се комбинираат со одговорност (комбинирана потрошувачка на гориво/емисии WLTP: 1,1 l/100 km; емисија на CO2 26-24 g/km). Забрзувањето од нула до 100km/h е за 7,6 секунди, а Astra може да помине до 60km придвижувајќи се само на електрична енергија, локално без емисии на CO2 (WLTP). Заклучокот на Klopp за неговата нова Аstra: „Изгледа одлично, се чувствува добро. Токму ваков треба да биде еден автомобил!“
Покрај технологијата во новата Astra, Jürgen Klopp е подеднакво импресиониран од нејзиниот дизајн. Тој беше инволвиран уште од самиот почеток, посетувајќи го Центарот за дизајн во Руселсхајм, во периодот кога новата Astra беше во развој. Неговата нова Astra е со највисоко ниво на целосно опремена и управувач од десната страна.
Значајно е да се истанке, во вистинска смисла на зборот, дека новата Astra Plug-in Hybrid на Klopp, со Ultimate ниво на опременост, ја има најновата верзија на Intelli-Lux LED® Pixel светла. Адаптивниот систем за осветлување има 168 индивидуално контролирани LED елементи. Ова возило е опремено и со систем за помош на возачот Intelli-Drive, head-up дисплеј Intelli-HUD и целосно дигитален Pure Panel. „Сè е таму каде што треба и одлично изработено. Браво Оpel“, рече 55-годишниот Klopp.
Во новата Astra, Klopp ќе ужива во удобноста на ергономските AGR спортски седишта во црна Nappa кожа и функциите за: греење, масажа и вентилација. Покрај компатибилноста со Apple CarPlay и Android Auto, инфозабавниот систем содржи и навигација и hi-fi звучен систем. Воздухот во внатрешноста кај новата Astra останува што е можно почист за возачот и патниците благодарение на Intelli-Air.
Jürgen Klopp му се придружи на Opel како амбасадор на брендот во 2012 година. Тој сe појави во повеќе од 20 ТВ реклами за овој германски производител на автомобили. Покрај тоа, тој често учествуваше на дилерските настани и во неколку наврати разговараше со вработените во седиштето во Rüsselsheim.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Трипуновски: Преку Јавниот повик за Мерката 112 ги вклучуваме младите во секторот земјоделство

Во изминатите денови се распиша Јавен повик бр.02/2025 за доставување на барања за користење на средства од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството и руралниот развој за 2025 година.
Овој Јавен повик се однесува за Мерката 112 – „Помош на млади земјоделци за започнување на земјоделска дејност“.
Трипуновски информираше дека јавниот повик е наменет за млади земјоделци на возраст од 18 до 40 години, кои што
• за првпат започнуваат со земјоделска активност;
• преземаат постоечко или воспоставуваат ново земјоделско стопанство;
• и се запишани во Единствениот регистар на земјоделски стопанства во последните 18 месеци.
Максималната финансиска поддршка по корисник за Мерка 112 изнесува 600.000 денари, односно 100% од направените трошоци.
Овие предвидени средства ќе се доделуваат за период на реализација на деловниот план и ќе се исплаќаат на годишно ниво но најмногу на три рати. Дополнително предвидена е и 40% авансна исплата на предметната инвестиција.
Крајниот рок за доставување на барањата е 09.05.2025 година
„Би сакал да напоменам дека за аплицирање на Јавниот повик за Мерката 112 се олеснети процедурите околу исполнувањето на критериумите, со кои што излегуваме во пресрет на секој еден млад кој што сака да влезе во земјоделскиот процес. Исто така ги охрабрувам да аплицираат за оваа мерка.
Целта на Министерството и на Владата е активирање на младите во земјоделскиот сектор преку низа на мерки. Токму Мерката 112 е една од низата која што ќе им помогне на младите да се активираат и да влезат во земјоделското производство.
Овој Јавен повик е само еден стимул на нашите млади да влезат секторот земјоделство и истите да продолжат да го движат процесот во производството на квалитетна храна.
Новата енергија во земјоделството е потребна за да се зголеми производството на храна, со што ќе станеме земја која што ќе извезува квалитетни земјоделски производи и по тоа ќе станеме и понатаму препознатливи.
Министерството ќе продолжи да работи на сет на мерки кои што ќе ги анимираат младите да се вклучат во процесот на производство на квалитетни земјоделски производи.
Заедно работиме да го вратиме македонското земјоделство и повторно да биде едно од најзначајните гранки“, рече Трипуновски.
Економија
Интерес за батерии – се бара спас за струјата произведена од фотоволтаици

Сопствениците на фотоволтаици засилено инвестираат во батерии, со цел во целост да ја искористат произведената електричната енергија.
На последната презентација на ФЕРОИНВЕСТ во Стопанската комора, присуствуваа 60 претставници од субјекти заинтересирани да вградат батериски системи за складирање за да ја избегнат загубата на електричната енергија, а со тоа и загубата на финансии. Тоа се, пред се, фабрики кои имаат поставено фотоволтаици на фабричките покриви, но и инвеститори кои имаат изградено фотонапонски електрани на земја.
Презентацијата ја одржаа ФЕРОИНВЕСТ и глобалниот бренд WEIHENG, кој е глобално препознатлив по иновативни решенија за складирање енергија, за чии батериски системи ФЕРОИНВЕСТ е застапник за Македонија.
Компанијата ФЕРОИНВЕСТ, која нуди изведување ,,клуч на рака”, ги запозна присутните со можностите за имплементирање на високонапонски хибридни системи за складирање енергија на веќе изградени фотонапонски електрани (на фабрички кров или на земја) и можност за градење на нови фотонапонски електрани со паралелно вградување на батериски системи од самиот почеток.
Берзите во моментот покажуваат неповолен пад на цената на електричната енергија во часовите на интензивно производство од фотоволтаици во текот на денот, што ќе биде уште поизразено во текот на летните месеци.
Единствено решение е складирање на вишокот електрична енергија и нејзино користење или продавање во часовите кога има потреба од енергија и кога побарувачката на пазарот ќе формира економски поповолна цена.
(ПР)
Економија
Кафето станува скапо задоволство, цените допрва ќе растат

Цената на кафето, еден од најконсумираните пијалоци во светот, достигнува рекордни нивоа.
Зголемувањето на цените на кафето е првенствено резултат на сушата која ги десеткуваше приносите на зрна на најголемите плантажи во светот и го загрози целокупното производство, а потоа се и геополитичките тензии кои ги загрозуваат синџирите на снабдување. Најсвеж пример се царините на американскиот претседател Доналд Трамп, кои се закануваат да предизвикаат еден вид трговска војна, на која индустријата за кафе нема да биде имуна.
Најголеми производител на кафе е Бразил, одговорен за една третина од светскиот пазар. После него се Виетнам, Колумбија, Хондурас, Мексико, Виетнам, Перу… Нивниот главен адут во успешното производство на кафе е климата. Зрната кафе се исклучително чувствителни и бараат оптимални услови, поради што екстремните температури и суши се основен проблем во овие земји. Освен што го намалува приносот, се влошува и вкусот на кафето. Бразил е особено тешко погоден, каде земјоделците се речиси без залихи. Очекувањата се дека годинава ќе има уште послаба берба во Бразил поради долгите сушни периоди, најдолги од 1981 година. Затоа, се соочуваме со неизвесна сезона и континуирани поскапувања.
Состојбата на родот и климатскиот статус на Бразил и Виетнам ја одредуваат иднината на секоја шолја кафе што ја пиеме.
Арабика и Росбуста се двата најпопуларни типа на кафе. Околу 75 проценти од светското производство го сочинува Coffea arabica, а Coffea canephora останатите 25 проценти. Тоа се две растенија со различни вкусови кои бараат различни услови за одгледување, па затоа имаат различни цени.
Растенијата Арабика се многу попрефинети, растат само на големи надморски височини и бараат голема експертиза во одгледувањето, што ги прави скапи. Робуста е полесна и поевтина за одгледување. Поотпорен е на болести и штетници, а претпочита потопли услови. Исто така, дава поголем принос. Зрната се помали, но имаат повеќе кофеин и се користат главно за еспресо кафе. Арабика има попријатен вкус и умерена киселост, поради што нашла поширока примена.