Економија
Opel и TU Darmstadt остварија соработка за „технологија за осветлување“
• „OpenLabs“: Stellantis управува со глобална истражувачка мрежа со универзитетите
• Стратешко партнерство: TU Darmstadt е првата OpenLab во Германија
• Пет главни области на развој: системи за комуникација и помош, адаптивни предни светла, задни светла, внатрешно осветлување, извори на светлина
• Цел: Научни сознанија за употреба во идните генерации на автомобилско осветлување
Opel и Техничкиот универзитет во Darmstadt (TU Darmstadt) започнаа заедничко истражување на новите технологии за осветлување. Соработката е дел од глобалната истражувачка мрежа на Stellantis заедно со реномирани универзитети.
Моментално, 15 таканаречени „OpenLabs“ стекнуваат научни сознанија за употребата на технолошките системи кај идните генерации на возила. Стратешкото партнерство со TU Darmstadt, првата Stellantis OpenLab во Германија, ќе овозможи нова ера на технологии за осветлување. Покрај тоа, Stellantis финансира тројца докторанти на катедрата за електротехника и информатичка технологија на универзитетот, првично во следните четири години.
„Напредните адаптивни светлосни системи се многу повеќе отколку само да го осветлуваат патот според услови кои се на патот“, изјави извршниот директор на Opel, Uwe Hochgeschurtz.
„Тие се поврзани со бројни системи за помош при возење и го прават возењето побезбедно и поудобно. Заедно со TU Darmstadt сакаме да развиеме целосно нови системи за осветлување и да ги донесеме на пазарот. Задоволни сме што работиме со експертите за наука и истражување од TU Darmstadt“.
Предниот дел кај Opel Manta GSe ElektroMOD Pixel-визирот веќе покажува како безбедноста во патниот сообраќај може да се зголеми преку иновативни системи за осветлување. „Имаме холистички поглед на темата за светлината. Светлината има голема важност во многу области кај автомобилот, што оди многу подалеку од предните светла“, објасни Philipp Röckl, главен инженер за иновации за надворешно осветлување. Затоа, истражувањето во OpenLab во TU Darmstadt се фокусира на понатамошниот развој на системите за комуникација и помош на возачот, адаптивни системи на предните светла, задните светла, внатрешното осветлување и изворите на светлина воопшто.
Финансираното истражување ќе вклучи интелигентен, самоприспособлив систем на предни и задни светла што оптимално се прилагодува на околината и ситуацијата во сообраќајот, како и на други фактори кои влијаат. Првичните тестови со прототип се веќе планирани за крајот на годината. „Сакаме да направиме револуција во автомобилското осветлување со оваа технологија и да го придружуваме развојот низ сите фази, од истражување до прототипови и тестирање до готовиот производ“, изјави професорот Tran Quoc Khanh, раководител на одделот за адаптивни системи за осветлување и визуелна обработка во TU Darmstadt.
Соработката ја забрзува безбедноста на патиштата
За двата партнера, новата отворена лабораторија значи победничка ситуација на патот кон идните генерации на светлина: Stellantis може да ја искористи стручноста на кадарот на реномираниот TU Darmstadt за да ги пренесе наодите од истражувањето во системите на возилата, а докторантите на TU може да ги користат автомобилската техничката инфраструктура на компанијата за да ги тестира нивните случувања на терен.
„Ние работиме со експерти од областа на професорот Кhanh долги години. Оваа соработка на полето на технологијата за осветлување ќе се интензивира и зајакнува долгорочно од OpenLab“, додава Philipp Röckl. Тековниот истражувачки проект првично е планиран за четири години. Сепак, целта е да се воспостави стратешка соработка за следните десет години и понатаму.
„Ако сè оди според планираното, првите возила со технологиите за осветлување развиени со Stellantis ќе бидат видени на патиштата до 2028 година“, рече професорот Khanh. „Тие ќе имаат една од најинтелигентните технологии за осветлување во светот“.
Intelli-Lux LED® Pixel светла веќе во денешните Opel Insignia, Grandland и Astra
Да се направат иновативните технологии за осветлување достапни за широк спектар на купувачи е традиција на Opel, што новата Astra моментално го демонстрира.
Во 2015 година, претходната генерација („Европски автомобил на годината 2016“) ја донесе револуционерната Intelli-Lux LED® Matrix светлина во компактната класа. Сега започна следната фаза на развој: Intelli-Lux LED® Pixel светлата познати кај знаменосците на Opel, Insignia и новиот SUV Grandland, ја слави својата премиера кај Astra. Со вкупно 168 LED елементи – 84 по предно светло – најновиот модел во компактна класа обезбедува прецизна и беспрекорна шема на светлина во секое време, прилагодена на ситуацијата и без заслепување на другите учесници во сообраќајот.
LED диодите се интегрирани во ултра тенки фарови. Главното предно светло „се спушта“ во рок од милисекунда, со цел да не ги заслепи возилата што доаѓаат од спротивната страна. Останатите области продолжуваат да бидат осветлени со целосно долго светло, за оптимална видливост и безбедност во секое време.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Исплатена Еврообврзницата во износ од 500 милиони евра издадена во 2018 година
Министерството за финансии денеска ја исплати Еврообвзницата издадена во 2018 година во износ од 500 милиони евра.
„Денеска во целост ја исплативме Еврообврзницата издадена во 2018 година на износ од 500 милиони евра, а која доспеваше за исплата на 18 јануари 2025 година. Со цел да се обезбедат средства по најниски трошоци за исплата на оваа Еврообврзница, беше потпишан Договор за заем со унгарската Експорт-импорт банка. Условите под кои ги добивме средствата направија заштеди на буџетот по основ на камати и по основ на провизии. Ќе продолжиме со политиките на редовно и навремено сервисирање на обврските и обезбедување средства по најповолни услови“, рече министерката за финансии Гордана Димитриеска-Кочоска и додаде дека 2025 година ја почнуваме со ликвидни и стабилни јавни финансии кои ќе овозможат редовно и навремено сервисирање на обврските.
Средствата за сервисирање на оваа обврска која доспеавше на 18 јануари 2025 година беа обезбедени преку заем од унгарската Експорт-импорт банка по поволни услови со камата од 3,25%, рок на отплата 15 години, со вклучен грејс период од 3 години.
Земјата досега има издадено 9 еврообврзници, од кои шест се веќе исплатени, а во наредните години доспеаваат за отплата уште 3 еврообврзници издадени во 2020, 2021 и 2023 година во вкупен износ од 1,9 милијарди евра.
Економија
Од полноќ повисоки цени на бензинот и дизелот
Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад донесе Одлука со која се врши зголемување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 1,16 отсто во однос на одлуката од 17 јануари.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 3,747%, кај дизелот за 1,791%, кај екстра лесното масло зголемувањето е за 0,516% и кај мазутот зголемувањето е за 0,921%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок за 0,0771%.
Од 21.1.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 81,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 83,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 76,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 75,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 46,673 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 1,50 ден/лит.
Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,337 ден/кг и сега ќе изнесува 46,673 ден/кг.
Регулаторна напоменува дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 21.1.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени.
Економија
УЈП со потсетување до даночните обврзници: рокот за поднесување на ДДВ-04 пријавите е до 27 јануари
Управата за јавни приходи ги потсетува даночните обврзници, кои имаат обврска да поднесат ДДВ-04 пријави, дека рокот за поднесување е до 27 јануари 2025 година.
До денес, од вкупно 41.531 очекувани ДДВ-04 пријави, поднесени се 6.253 пријави, што претставува само 15,1 % од вкупниот број. Остануваат уште 35.278 ДДВ-04 пријави, кои треба да се поднесат во преостанатите денови, соопштија од УЈП.
Апелираат граѓани да бидат одговорни даночни обврзници и да ги достават сите потребни документи до сметководителите со цел навремено и точно да се обработат нивните ДДВ-04 пријави за овој даночен период.