Економија
Porsche ја претстави новата Panamera

Уникатна симбиоза на контрастите: новата Porsche Panamera сега опфаќа уште поширок спектар. Taa ги комбинира перформансите на спортски автомобил со удобноста на ексклузивна лимузина. Со 463kW Panamera Turbo S, производителот на спортски автомобили успешно го поддржува своето тврдење за најдобри перформанси во класата. Новиот модел ги подобрува перформансите од претходната Panamera Turbo на широко ниво. Porsche исто така продолжува да ја следи својата стратегија за е-перформанси. Panamera 4S E-Hybrid е новост во палетата plug-in хибриди, нудејќи комплетно нов погонски систем со излезна моќност од 412kW. Споредено со претходните хибридни модели, целиот електричен опсег е сега зголемен за 30 проценти. Удобноста и перформансите имаат придобивки од подобрените компоненти на шасијата и системите за контрола во комбинација со управувачот и пневматиците за управување со новата генерација.
Turbo S: од нула до 100 km/h за само 3,1 секунда
Со моќност од 463kW и вртежен момент од 820 nm, новата Panamera Turbo S нуди 59kW поголема моќност и 50Nm повеќе вртежен момент споредбено со претходните Турбо модели. Ова има многу позитивен ефект врз перформансите на возењето: во режимот Sport Plus, моделот Turbo S забрзува од 0 – 100 km на час за само 3,1 секунда. Развиен во Вајсах и изграден во Зафенхаузен, познатиот четири-литарски V8 битурбо мотор е сеопфатно освежен за да му овозможи на автомобилот да постигне максимална брзина од 315km на час. Со цел да се пренесе огромна моќ на патот на контролиран начин и да се зголемат перформансите на аголот, воздушната суспензија со три комори, Porsche Active Suspension Management (PASM) и системот за стабилизација Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), вклучувајќи Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) се прилагодени на секој специфичен модел и соодветно се оптимизирани.
Новиот Panamera Turbo S веќе ја докажа својата бескомпромисна способност со своја изведба на легендарната стаза Nürburgring Nordschleife каде тест возачот Ларс Керн го заврши кругот долг 20.832 километри на најтешката тркачка патека во светот за точно 7:29.81 минути – што претставува новиот официјален рекорд во класата „Executive Saloon“.
Зголемен спортски изглед и удобност благодарение на оптимизираните системи за контрола на шасијата
V8 битурбо моторот во Panamera GTS беше оптимизиран со специфичен фокус на испорака на моќност. Со 353kW и 620Nm, новата Panamera GTS испорачува 15kW поголема моќност од својот претходник. Излезот на моќност постојано се зголемува блиску до границата на брзината на моторот. Затоа, испораката на електрична енергија е како онаа на класичен спортски автомобил со природно аспириран мотор. Традиционалните карактеристики на звукот на V8 се уште поистакнати отколку порано благодарение на новиот стандарден спортски издувен систем кој има асиметрично позиционирани задни придушувачи.
Новите Panamera и Panamera 4 сега се опремени со познатиот 2.9-литарски V6 битурбо мотор на сите пазари низ целиот свет. Испорачувајќи 243kW и 450Nm, перформансите остануваат непроменети.
Системите за контрола и шасијата се насочени кон спортски и удобен карактер за сите нови модели на Panamera. Некои системи дури се применети целосно од нула. На пример, Porsche Active Suspension Management (PASM) системот, резултира во забележително подобрување во удобноста при амортизација, додека контролата на системот за стабилизација Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) обезбедува подобрена стабилност на телото на колата. Исто така, постои и нова генерација на опрема за контрола на управувачот и тркалата.
4S E-Hybrid со батерија 17,9kWh и електричен опсег до 54km
Porsche презентира дополнителен хибриден модел ориентиран кон перформанси со новиот Panamera 4S E-Hybrid. Интелигентната комбинација на електричен мотор од 100kW интегриран во осумстепениот менувач со двојна спојка PDK и 2,9 литарскиот V6 битурбо мотор со 324kW генерира системски излез од 412kW и максимален вртежен момент на системот од 750Nm. Бројките за изведба се многу импресивни: во комбинација со стандардниот Sport Chrono пакет, спринтот од 0 – 100 км на час е покриен за 3,7 секунди. Најголемата брзина е 298km на час. Бруто капацитетот на батеријата е зголемен од 14,1 на 17,9kWh во споредба со претходните хибридни модели користејќи оптимизирани ќелии, а режимите за возење се оптимизирани за уште поефикасно искористување на енергијата. 4S E-Hybrid има целосен електричен опсег до 54 км во согласност со WLTP EAER City (NEDC: до 64 км).
Преработената светлосна лента од задниот дел сега беспрекорно го истакнува капакот на багажниот простор со адаптирана контура. На тој начин обезбедува континуирана и слеана врска помеѓу двете ново дизајнирани LED светлосни кластери на опашката. Стандард за GTS моделите е новиот затемнет ексклузивен дизајн на светлата на задниот дел со динамична функција. Три нови 20 и 21-инчни тркала се додадени во опсегот, така што сега се достапни вкупно 10 различни дизајни.
Дигитални системи за поврзување и помош за поголема безбедност и удобност
Porsche Communication Management (PCM) вклучува дополнителни дигитални функции и услуги, како што се подобрената контрола на говорниот пилот преку Интернет, радарскиот ризик за ажурирани патокази и информации за опасност, безжичен Apple® CarPlay и многу други услуги за поврзување на интернет. Panamera исто така нуди широк спектар на иновативни системи за светлина и помош на пат, како што е сега помошта за одржување на лента во која се вози, со препознавањена патните знаци, како и Porsche InnoDrive вклучувајќи адаптибилна контрола при возење, помошник за ноќно возење, помошник за промена на лента, LED светла – предни светла вклучувајќи PDLS Плус, Park Assist вклучувајќи можност за поглед на околината и горен дисплеј.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Изгласан новиот закон за енергетика

Денес, во Собранието беше изгласан новиот Закон за енергетика.
Oд Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, законот го опишаа како стемски, сеопфатен и реформски закон кој ги поставува темелите на новата енергетска политика на земјата. Со тоа, како што се додава, Македонија конечно добива јасна, модерна и европски усогласена законска рамка за развој на енергетиката.
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, на завршното обраќање пред пратениците нагласи:
„Законот што денес го донесовме претставува визија за иднината и темел на нашата национална трансформација кон чиста, одржлива и праведна енергетска иднина. Ова е закон што создава можности, но и бара одговорност.“
Законот е подготвуван во соработка со институции, експерти, бизнис сектор, оператори, регулаторот и други заинтересирани страни.
Новиот Закон за енергетика содржи зголемување на уделот на обновливи извори во финалната потрошувачка; поголема енергетска ефикасност и намалување на загубите; отворен енергетски пазар во кој граѓаните стануваат активни чинители – производители, продавачи, членови на енергетски заедници. Законските решенија вклучуваат заштита на ранливите категории, поддршка за енергетска сиромаштија и фер пристап до енергија за сите.
„Енергијата не е само моторот на економијата, таа е основа за квалитетен живот. Со овој закон ја отвораме вратата за една енергетски суверена, зелена и европска Македонија.“ истакна министерката Божиновска.
Економија
Автоматски ќе има мерки што ќе важат до крајот на годината ако се утврди скок на цените, Мицкоски засега не знае за поскапувања

Ќе има автоматски мерки што ќе важат до крајот на годината ако се утврди скок на цените, Мицкоски засега не знае за поскапувања.
Ако до крајот на месецот се утврди дека има скок на цените откога престана да важи последната мерка за замрзнати маржи, ќе има нови мерки што ќе останат во сила многу подолго отколку досегашните. Премиерот Христијан Мицкоски засега нема информации за поскапени производи, но остава простор тоа да го утврди извештајот на Државниот пазарен инспекторат на крајот на овој месец.
„Ги следиме состојбите, јас немам таква информација. Разговарав со министерот пред два дена, имавме состанок и ми покажа бројки, немам информација дека тоа се случува. Но, доколку тоа се случи, на крајот од месецот автоматски ќе бидат применети мерки што ќе траат до крајот на годината. Јасно кажавме дека такви трикови нема да толерираме. Слушаме трикови во кои преку прокси правни лица ќе се изнесуваат пари под плаштот на маркетинг-услуги, ПР-услуги и така натаму, а со тоа практично ќе се плаќа маржата што се плаќаше во минатото на одредени маркети. Слушаме, стигаат и до нас такви информации. Вознемирени сме од она што го слушаме и тоа не е добро затоа што на тој начин не можеме да градиме партнерски однос“, рече денес премиерот Христијан Мицкоски по поставувањето камен-темелник за спортска сала во училиштето „Гоце Делчев“ во село Долно Лисиче.
Маржите на 102 групи производи беа замрзнати до 30 април, а последните две недели има производи чии цени се зголемија и за 60 денари, како што се некои хигиенски производи. Министерот за економија Бесар Дурмиши минатата недела рече дека таквите поскапувања треба да ги потврди Државниот пазарен инспекторат за да може да преземат мерки. И тој најави дека мерките ќе бидат поригорозни и за трговците, и за производителите, и за дистрибутерите.
Економија
Мицкоски најавува инвестициски бум од речиси 2 милијарди евра: ќе се инвестира во здравството, енергетиката, а ќе се реконструира и модернизира и железничкиот транспорт

Претседателот на Владата, Христијан Мицкоски, денеска, одговарајќи на новинарско прашање во однос на тоа што предвидува планот за инфраструктурен бум што беше најавен за Македонија за 2025, изјави:
„Да, тоа ќе биде еден, би рекол, инфраструктурен бум, ако можам така да го наречам. Ќе се модернизира и реконструира Коридорот 10, железничката пруга од Табановце до Гевгелија. Кога сето тоа ќе биде завршено ,граѓаните ќе патуваат и ќе може да го користат железничкиот транспорт со брзина од 160 километри на час во просек.
А карго-возовите, мислам дека еден таков поминува сега, тие ќе може, наместо сегашните, во одредени делници од 10 до 15 километри на час, да возат 110 километри на час во просек. Што значи најмалку четирипати повеќе од сегашниот просек. Со тоа очекуваме не само зголемена брзина на карго-превозот кшто ќе транзитира низ нашата држава туку да има и зголемен интерес за повеќе композиции, на кои, секако, поради побрзиот транзит, ќе им биде зголемен бројот. Очекувам најмалку десетпати да се зголеми. Двапати по основ на интерес и четири-петпати по основ на брзина. Така што, во нето-износ тоа да биде најмалку десетпати повеќе од ова што денеска е. И крајната цел е на „Македонски железници“ годишниот приход од својата основна дејност да достигне помеѓу 100 и 120 милиони евра. Тоа е во делот на железничкиот превоз.
Исто така, инвестираме во здравството. Продолжуваме со изградба на Клиничката болница во Штип. Зграда за Медицинскиот факултет, студентски дом, болницата во Кичево, реконструкција на Клиничката болница во Тетово, инвестиции помеѓу 190 и 200 милиони евра или вкупно заедно со реконструкцијата на Коридорот ќе натфрли бројка од две милијарди евра.
Продолжуваме да бараме партнер за изградба на стратешки проекти. Во енергетиката главен фокус ни е проектот „Чебрене-Галиште“. Пред состанокот на извршниот комитет имав состанок со министерката вчера, разговаравме за стратегијата, пристапот и за начинот на кој тој проект понатаму ќе го водиме. И убеден сум дека овој пат анализираме, дека државата ќе има можности да направи поинаков договор од она што беше во минатото“.
Мицкоски одговараше и во однос на реконструкцијата на Коридорот 10 и дали тој е дел од планот за раст.
„Дел од планот за раст, но и дел од најавената инвестиција што врз основа на договор на Влада со Влада ќе го потпишеме. Многу бргу, веќе не се недели, денови се во прашање, македонската јавност точно ќе знае за што станува збор“.