Економија
Porsche ја претстави новата Panamera
Уникатна симбиоза на контрастите: новата Porsche Panamera сега опфаќа уште поширок спектар. Taa ги комбинира перформансите на спортски автомобил со удобноста на ексклузивна лимузина. Со 463kW Panamera Turbo S, производителот на спортски автомобили успешно го поддржува своето тврдење за најдобри перформанси во класата. Новиот модел ги подобрува перформансите од претходната Panamera Turbo на широко ниво. Porsche исто така продолжува да ја следи својата стратегија за е-перформанси. Panamera 4S E-Hybrid е новост во палетата plug-in хибриди, нудејќи комплетно нов погонски систем со излезна моќност од 412kW. Споредено со претходните хибридни модели, целиот електричен опсег е сега зголемен за 30 проценти. Удобноста и перформансите имаат придобивки од подобрените компоненти на шасијата и системите за контрола во комбинација со управувачот и пневматиците за управување со новата генерација.

Turbo S: од нула до 100 km/h за само 3,1 секунда
Со моќност од 463kW и вртежен момент од 820 nm, новата Panamera Turbo S нуди 59kW поголема моќност и 50Nm повеќе вртежен момент споредбено со претходните Турбо модели. Ова има многу позитивен ефект врз перформансите на возењето: во режимот Sport Plus, моделот Turbo S забрзува од 0 – 100 km на час за само 3,1 секунда. Развиен во Вајсах и изграден во Зафенхаузен, познатиот четири-литарски V8 битурбо мотор е сеопфатно освежен за да му овозможи на автомобилот да постигне максимална брзина од 315km на час. Со цел да се пренесе огромна моќ на патот на контролиран начин и да се зголемат перформансите на аголот, воздушната суспензија со три комори, Porsche Active Suspension Management (PASM) и системот за стабилизација Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), вклучувајќи Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) се прилагодени на секој специфичен модел и соодветно се оптимизирани.
Новиот Panamera Turbo S веќе ја докажа својата бескомпромисна способност со своја изведба на легендарната стаза Nürburgring Nordschleife каде тест возачот Ларс Керн го заврши кругот долг 20.832 километри на најтешката тркачка патека во светот за точно 7:29.81 минути – што претставува новиот официјален рекорд во класата „Executive Saloon“.

Зголемен спортски изглед и удобност благодарение на оптимизираните системи за контрола на шасијата
V8 битурбо моторот во Panamera GTS беше оптимизиран со специфичен фокус на испорака на моќност. Со 353kW и 620Nm, новата Panamera GTS испорачува 15kW поголема моќност од својот претходник. Излезот на моќност постојано се зголемува блиску до границата на брзината на моторот. Затоа, испораката на електрична енергија е како онаа на класичен спортски автомобил со природно аспириран мотор. Традиционалните карактеристики на звукот на V8 се уште поистакнати отколку порано благодарение на новиот стандарден спортски издувен систем кој има асиметрично позиционирани задни придушувачи.
Новите Panamera и Panamera 4 сега се опремени со познатиот 2.9-литарски V6 битурбо мотор на сите пазари низ целиот свет. Испорачувајќи 243kW и 450Nm, перформансите остануваат непроменети.
Системите за контрола и шасијата се насочени кон спортски и удобен карактер за сите нови модели на Panamera. Некои системи дури се применети целосно од нула. На пример, Porsche Active Suspension Management (PASM) системот, резултира во забележително подобрување во удобноста при амортизација, додека контролата на системот за стабилизација Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) обезбедува подобрена стабилност на телото на колата. Исто така, постои и нова генерација на опрема за контрола на управувачот и тркалата.

4S E-Hybrid со батерија 17,9kWh и електричен опсег до 54km
Porsche презентира дополнителен хибриден модел ориентиран кон перформанси со новиот Panamera 4S E-Hybrid. Интелигентната комбинација на електричен мотор од 100kW интегриран во осумстепениот менувач со двојна спојка PDK и 2,9 литарскиот V6 битурбо мотор со 324kW генерира системски излез од 412kW и максимален вртежен момент на системот од 750Nm. Бројките за изведба се многу импресивни: во комбинација со стандардниот Sport Chrono пакет, спринтот од 0 – 100 км на час е покриен за 3,7 секунди. Најголемата брзина е 298km на час. Бруто капацитетот на батеријата е зголемен од 14,1 на 17,9kWh во споредба со претходните хибридни модели користејќи оптимизирани ќелии, а режимите за возење се оптимизирани за уште поефикасно искористување на енергијата. 4S E-Hybrid има целосен електричен опсег до 54 км во согласност со WLTP EAER City (NEDC: до 64 км).
Преработената светлосна лента од задниот дел сега беспрекорно го истакнува капакот на багажниот простор со адаптирана контура. На тој начин обезбедува континуирана и слеана врска помеѓу двете ново дизајнирани LED светлосни кластери на опашката. Стандард за GTS моделите е новиот затемнет ексклузивен дизајн на светлата на задниот дел со динамична функција. Три нови 20 и 21-инчни тркала се додадени во опсегот, така што сега се достапни вкупно 10 различни дизајни.

Дигитални системи за поврзување и помош за поголема безбедност и удобност
Porsche Communication Management (PCM) вклучува дополнителни дигитални функции и услуги, како што се подобрената контрола на говорниот пилот преку Интернет, радарскиот ризик за ажурирани патокази и информации за опасност, безжичен Apple® CarPlay и многу други услуги за поврзување на интернет. Panamera исто така нуди широк спектар на иновативни системи за светлина и помош на пат, како што е сега помошта за одржување на лента во која се вози, со препознавањена патните знаци, како и Porsche InnoDrive вклучувајќи адаптибилна контрола при возење, помошник за ноќно возење, помошник за промена на лента, LED светла – предни светла вклучувајќи PDLS Плус, Park Assist вклучувајќи можност за поглед на околината и горен дисплеј.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Народната банка и Државниот секретаријат за економски прашања на Швајцарија (SECO) потпишаа Меморандум за соработка и јакнење на институционалните капацитети
Народната банка и Државниот секретаријат за економски прашања на Швајцарија – СЕKО (SECO) потпишаа Меморандум со кој се воспоставува рамка за соработка во периодот 2025 ‒ 2028 година. Меморандумот го потпишаа гувернерот на Народната банка, Трајко Славески и амбасадорот на Швајцарија во земјава, Кристоф Зомер.
Соработката опфаќа обезбедување техничка помош и размена на знаење заради унапредување на истражувачката активност, модернизација на алатките неопходни за водење монетарна политика, зајакнување на стабилноста на финансискиот сектор, како и за понатамошно јакнење на институционалните капацитети на Народната банка.
„Воспоставената соработка претставува значаен поттик за натамошно зајакнување на капацитетите на Народната банка во повеќе важни области на работењето и потврда на долгогодишното партнерство меѓу нашата земја и Швајцарија“, истакна гувернерот Славески нагласувајќи ја улогата на централната банка во обезбедувањето макроекономска стабилност и поддршката на одржливиот економски развој.
„Швајцарија е посветен партнер за развој на Северна Македонија повеќе од 30 години. Преку овој меморандум за соработка, ја потврдуваме нашата поддршка за економските институции и реформите во земјата, како и за силна, независна и кредибилна централна банка којашто ги применува меѓународните и европските стандарди. Швајцарија го почитува ова партнерство и е посветена на унапредување на макроекономската стабилност и на одржливиот економски развој“, истакна амбасадорот Зомер.
Во рамките на Програмата, активностите се насочени кон унапредување на спроведувањето на монетарната политика, промовирање стабилен и сеопфатен финансиски сектор, зајакнување на отпорноста, одржливоста и ефикасноста во работењето. Поддршката опфаќа анализа и спроведување на монетарната политика, макроекономски податоци и статистика, истражувања, финансиска стабилност и вклученост, развивање нови дигитални решенија за модернизација на платежната инфраструктура преку подобрување на пристапот до платежните услуги, еколошката одржливост, управувањето со ризиците, како и управувањето со човечките ресурси и меѓународната соработка.
Соработката се остварува во рамките на Програмата за билатерална помош и градење капацитети за централните банки (Bilateral Assistance and Capacity Development for Central Banks – BCC), финансирана од СЕКО и спроведена од Женевскиот институт за меѓународни и развојни студии. Програмата има за цел да ги зајакне капацитетите на централните банки во земјите во развој преку унапредување на нивната аналитичка и техничка експертиза за водење ефикасна монетарна политика и одржување стабилен финансиски систем. Со потпишувањето на Меморандумот, Народната банка ќе биде дел од оваа мрежа на институции коишто преку оваа програма инвестираат во знаење и напредок.
Економија
Божиновска пред Енергетската заедница: Македонија ја забрзува интеграцијата во европскиот енергетски пазар
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, се обрати на состанок на Енергетската заедница, каде што ја презентираше реалната и мерлива динамика на напредокот на Северна Македонија во усогласувањето со европското енергетско и климатско законодавство и во јакнењето на регионалната енергетска интеграција.
Во своето обраќање, министерката истакна дека изминатата година била обележана со предизвици, но и со конкретни институционални резултати, пред сè во делот на законодавните реформи и стратешките инфраструктурни чекори.
Како клучна пресвртница, Божиновска го нагласи усвојувањето на новиот Закон за енергетика, со кој во голема мера е транспониран Пакетот за интеграција на електричната енергија. Според неа, Законот создава јасна правна основа за активна интеграција на националниот електроенергетски и гасен систем во регионалниот и во внатрешниот пазар на Европската Унија и претставува најзначајниот чекор кон идното спојување на македонскиот пазар со европскиот пазар на електрична енергија.
„Со овој закон се редефинираат улогите, обврските и одговорностите на институциите, операторите на преносните системи и пазарните оператори – не само во имплементацијата, туку и во активното учество во креирањето на заедничките правила за регионалните енергетски пазари“, беше истакнато во обраќањето.
Дополнително, министерката информираше дека во 2025 година е усвоен и Законот за изменување и дополнување на Законот за енергетска ефикасност, со кој се отстрануваат регулаторните и нерегулаторните бариери за реализација на проекти за енергетска ефикасност, се зајакнува соработката меѓу сите чинители, се поттикнува користењето обновливи извори на енергија кај крајните корисници и се овозможува поефикасно користење на финансиски механизми и стимулации.
Во делот на стратешкото планирање, Божиновска информираше дека Ревидираниот Национален енергетски и климатски план (НЕКП) за периодот 2025–2030 се наоѓа во финална фаза пред усвојување. Јавната консултација со сите релевантни засегнати страни, вклучително и со Енергетската заедница, е завршена, а усвојувањето се очекува во најкраток можен рок.
Посебно беше истакнат и пристапот на МЕПСО кон Заедничката канцеларија за алокација (JAO) – заедничката европска платформа за аукција на прекугранични преносни капацитети, што, како што кажа Божиновска, претставува стратешки исчекор за националниот електроенергетски систем и практична интеграција во најголемата и најтранспарентна европска платформа од овој тип.
Во таа насока, министерката најави дека МЕПСО има намера да номинира еден преносен инфраструктурен проект во рамки на процесот за избор на Проекти од интерес на Енергетската заедница / Проекти од заемен интерес (PECI/PMI) во циклусот за 2026 година, како дел од заложбите за јакнење на регионалната поврзаност и усогласување со европските плански рамки.
На крајот, Божиновска подвлече дека државата паралелно работи на критични инвестиции во регионалните електроенергетски и гасни интерконекции, со цел зголемување на енергетската безбедност, вклучително и проектот за гасен интерконектор со Грција и продолжување на разговорите со Србија.
Економија
Николоски: Се работи на нов просторен план на Македонија, стратешки документ за развој на државата
Изработката на новиот просторен план на Македонија треба да ги даде насоките за просторниот развој на државата со што ќе се овозможат бенефити за целокупното општество. Планот кој го изработува Агенцијата за просторно планирање, а во соработка со надлежни институции треба да понуди нов инфраструктурен концепт за развојот на Македонија, истакна вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на настанот по повод 20 години постоење на Агенцијата за просторно планирање.
Како што потенцира тој, Агенцијата има централна улога во обликување на идниот развој на државата.
„Би сакал да ја потенцирам важноста на новиот просторен план од следните причини: Македонија како природна крстосница меѓу Југоисточна и Централна Европа, има геостратешка важност која произлегува од положбата на коридорите Исток–Запад и Север–Југ, односноа Коридорите 8, 10 и 10 – д. Понатаму близината на јужните пристаништа и улогата како транзитна земја за транспорт, енергија и трговијата. Гледаме во овие глобални предизвици колку е важно Македонија енергетски да се поврзува и во таа насока изградбата на интерконекторот кој не поврзува со Грција како и планираниот интерконектор со Србија, ќе значи дека Македонија ќе стане и енергетска раскрсница. А во меѓувреме интензивно се работи и на далноводно поврзување и со Албанија преку далноводот Охрид-Елбасан. Тука се автопатите, железничките поврзувања, логистичките центри, мултимодуларните јазли особено јазолот со вкрстувањето на коридор 10 со коридор 8, подобрување на меѓуграничната поврзанот и др. И затоа сметам дека треба да постои добра соработка со сите институции на изработка на тој документ кој ќе се почитува и со кој ќе се следи развојот на државата”, кажа Николоски.
Тој го потенцира институционалното партнерство со Министерството за транспорт во спроведување на стратешките политики на Владата, а најави дека министерството работи на изработка на софтвер за развој и управување со геопросторни податоци. Вицепремиерот упати честитки за јубилејот на Агенцијата.

