Економија
SEAT ќе лансира шест електрични и plug-in хибридни модели

SEAT ја претстави својата електрична стратегија која започнува од денес, и ќе вклучува шест електрични и plug-in-хибридни модели. Електричната верзија на Mii и новиот el-Born ќе бидат првите два целосно електрични модели на брендот, додека новата генерација на Leon и Tarraco ќе имаат „plug-in“ хибридна верзија. Покрај тоа, CUPRA Leon и CUPRA Formentor, исто така, ќе имаат „plug-in“ хибридна варијанта. Претседателот на SEAT – Лука де Мео, на конференција за медиуми најави дека CUPRA Formentor, новиот CUV, кој беше откриен на саемот во Женева, ќе биде изграден во фабриката Марторел.
За првпат во историјата на компанијата, SEAT ќе развие нова платформа за возила во соработка со брендот Volkswagen, како помала верзија на Modular Electric Drive Toolkit (MEB), со големина од околу четири метри наменета за сите брендови на групацијата. Целта на новата платформа е да се развијат прифатливи електрични возила. Повеќе од 300 високо квалификувани инженери ќе учествуваат во овој проект во Шпанија.
За време на презентацијата на резултатите што се одржаа во корпоративното седиште на SEAT во Марторел, извршниот директор на компанијата Лука де Мео изјави – „SEAT сега има појасна улога во Volkswagen Group, и благодарение на добиените резултати, ја разработивме новата платформа за електрични возила“. „За прв пат, Техничкиот центар на SEAT ќе развие платформа која може да се користи од повеќе брендови низ целиот свет“, додаде Де Мео.
Генералниот директор на Volkswagen AD, д-р Херберт Дис, присуствуваше на презентацијата и ја истакна улогата на SEAT во рамките на Volkswagen групацијата: „SEAT игра нова улога во групата Volkswagen преземајќи уште поголема одговорност. Овогодишните достигнувања го потенцираат потенцијалот на SEAT за искористување на можностите за развој и отворање нови пазари“. Д-р Дис додаде дека „проектот за мали електрични платформи е голем чекор кон уште подостапна електрична мобилност. SEAT ќе го реализира првото електрично возило кое е специјално дизајнирано за урбани патувања.“
Електричната офанзива оди подалеку од новите модели и исто така ја опфаќа и стратегијата за микромобилност која, како што најави генералниот директор на SEAT за време на Мобилниот светски конгрес, компанијата ќе ја предводи Volkswagen Group. Неодамна претставеното возило со концепт SEAT Minimó има важна улога во оваа стратегија, а електричниот SEAT eXS kickscooter се два примери на решенија за урбани микромобили кои ги нуди компанијата.
2018 е најдобрата година во историјата на SEAT.Во 2018 година SEAT ги доби најдобрите резултати во својата историја. Добивката по оданочување достигна 294 милиони евра, што е за 4,6% повеќе од претходната година (281). Покрај тоа, оперативната добивка се зголеми за 93,2% и изнесуваше 223 милиони евра (2017: 116), а прометот изнесуваше 9,991 милијарди евра, што е за 4,6% повисоко од резултатот од 2017 година (9,552). Сите износи поставија нови историски записи. Во изминатите пет години, прометот на SEAT порасна за 33%.
Покрај тоа, испораките се зголемија на највисоко ниво во речиси седум децении на постоење на SEAT, а бројката од 517.600 продадени возила (10.5% повеќе од 2017 година), го направи SEAT најбрзо растечкиот бренд во Европа минатата година. Водена од Ateca и Arona, продажбата на модели со поголема придобивка придонесе за подобрување на резултатите од профитот на SEAT. Во својата прва година како независен бренд, CUPRA беше инструмент за зголемување на крајна линија на компанијата откако продажбата се зголеми за 40%, достигнувајќи 14.400 единици.
Според Лука де Мео, „2018 беше најдобрата година во историјата на SEAT. За првпат имаме добри производи во релевантните и најпрофитабилните сегменти, што доведе до тоа да станеме еден од најбрзо растечките брендови во Европа во изминатите три години. SUV офанзивата што ја започнавме во 2016 година ги надмина нашите најоптимистички очекувања и еден од трите продадени автомобили минатата година влезе во оваа категорија. SEAT сега може да ја гледа иднината директно во очите.“
SEAT, подготвен за иднината
Автомобилската индустрија се соочува со трансформација која е составена од многу предизвици и нови можности. Борбата против климатските промени и целите за намалување на емисиите се главните прашања што ќе влијаат на автомобилската индустрија во наредните години, како и поврзаноста и новите услуги за мобилност.
Во овој контекст, SEAT ќе создаде центар за развој на софтвер за да добие конкурентска предност. Метрополис: Лабораторија во Барселона ќе стане интегрирана во новиот центар со цел да продолжи да развива иновативни решенија за подобра мобилност. Други независни компании SEAT, како што е XMOBA, исто така, ќе работат надвор од овој нов центар, кој ќе се наоѓа во Барселона и ќе има персонал од 200 професионалци, за целосно да ги искористи сите синергии.
Електричната офанзива која ќе вклучува шест електрични и plug-in хибридни SEAT и CUPRA модели до почетокот на 2021 година. Покрај тоа, развојот на новата електрична платформа за урбаните возила, во соработка со брендот Volkswagen, ќе послужи како основа за создавање електрични возила кои се достапни за сите. Тие ќе ја видат светлината во период од три до четири години и ќе помогнат во достигнувањето на електричната мобилност.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Муцунски: Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд-инвестиции

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, и директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Гоце Димоски, денеска одржаа тематска прес-конференција, на која говореа за последниот извештај на „Фајненшл Тајмс“ – fDi Intelligence, според кој Северна Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП.
„Денес споделуваме резултати што се видливи и недвосмислени. Според најновиот извештај на ‘Фајненшл Тајмс’ – fDi Intelligence, нашата земја е меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП. Докажуваме дека сме мала земја која умее да постигне големи резултати“, истакна министерот Муцунски.
Тој појасни дека гринфилд инвестициите значат нови фабрики, капацитети и нови работни места, додавајќи дека овој индекс покажува оти државата привлекува повеќе нов капитал отколку што би се очекувало за нејзината економска тежина – дека остварените резултати во делот на странските инвестиции се над нашата категорија.
„Тоа е порака до инвеститорите и граѓаните: тука вреди да се инвестира, да се гради, да се остане. Тоа е јасен сигнал дека енергетската транзиција и индустрискиот раст се во фаза на реализација – не само план или парола. И да бидеме јасни: ова признание не е случајно. Градиме предвидливост. Ние сме кредибилна членка на НАТО. Се поврзуваме со европските коридори. Испраќаме порака дека нашата држава е сигурен и достоинствен партнер“, додаде министерот Муцунски.
На прес-конференцијата тој истакна и дека граѓаните очекуваат чесна држава и јасни правила, подобро платени работни места и пониски трошоци. Во таа насока, нагласи дека целта не е постигната и дека Владата го забрзува чекорот:
„Денес не велиме ‘целта е постигната’. Денес го забрзуваме чекорот. Поедноставуваме постапки, кратиме рокови, ги поврзуваме домашните компании со странските инвеститори, вложуваме во вештини за младите. И, најважно – создаваме систем во кој никој не е над законот, затоа што довербата е нашата најсилна валута за раст“, заклучи министерот.
Директорот Димоски, пред медиумите, истакна дека денешниот успех претставува признание за стратегијата, пристапот и политиките што ги спроведува Владата во областа на привлекувањето странски директни инвестиции, каде клучни приоритети се економскиот раст, креирањето нови работни места и привлекувањето инвестиции со висока додадена вредност за македонската економија.
„После само една година посветена и напорна работа, сведоци сме дека, според последниот извештај кој веќе десет години го подготвува ‘fDi Intelligence’, специјален истражувачки оддел на ‘Фајненшл Тајмс’, Македонија е рангирана на шестото место во светот во привлекувањето на странски инвестиции во однос на бруто домашниот производ“, истакна Димоски.
Тој потенцираше дека крајната цел е структурна промена во начинот на привлекување инвестиции – со фокус на квалитет и додадена вредност, наспроти квантитет и обем на проекти – што е суштинската разлика која ја издвојува нашата земја од многу други економии во минатото, но и моментално во регионот.
Економија
Мицкоски: Македонија е шеста држава во привлекување странски инвестиции по БДП

Ќе бидам прецизен за да не бидам погрешно разбран, зборувавме дека сме четврта економија во Европа. За жал се уште постојат такви кои на брутален начин лешинарски се обидуваат да дефокусираат, многу јасно и прецизно рековме тогаш дека станува збор за четврти најголем раст на БДП во Европа. Така и ова ние сме шеста држава по бројот, обемот и волуменот на странски инвестиции во светот според БДП, значи да бидеме прецизни, да не оставиме на овој тип на луѓе да го дефокусираат и ова, вели премиерот, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање.
Премиерот Мицкоски додаде дека според Светската туристичка организација на ОН, Македонија е шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година.
„И исто така треба да кажеме дека Обединетите Нации секторот туризам објавуваше дека сме шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година. Тоа се параметри кои се добри и значајни. Дали тоа ќе се почувствува кај стандардот кај граѓаните, јас сум убеден дека тоа се случува, можеби доаѓа споро, но во периодот кој што следи ќе биде уште по изразено. Имајќи предвид дека без да имаме интервенционизам, популизам и без да имаме начин на кој што порано се зголемуваше просечната плата, ние го имаме истиот раст од 11, 12 и 13 проценти, што значи дека стандардот полека но сигурно доаѓа на свое место“, истакна тој.
„Примарна наша цел беше да се консолидираме како држава, ценам дека сме во таа состојба на консолидирање и сега е времето да се почне со раст, односно да се почувствува сето она за кое што денеска зборуваме. Затоа велам ако ние имаме раст на платите од 11, 12, 13 проценти на месечно ниво, а инфлација условно кажано во просек од 4 проценти, тогаш нето имаме зголемување од 7 проценти. Каква беше состојбата пред година ипол, две: Тогаш имавме просечна инфлација од 15,18, 20 проценти, и раст на платите кое што беше под нивото на инфлација, што значи дека стандардот беше во негатива, односно во минус, за разлика од сега кој е во позитива“, посочи премиерот Мицкоски.
Економија
Советот на Народната банка донесе одлуки за унапредување на заштитата на потрошувачите на финансиски услуги

На својата последна седница, Советот на Народната банка усвои четири значајни одлуки насочени кон зајакнување на системот за заштита на потрошувачите, коишто треба да обезбедат поголема транспарентност, фер практики и ефикасно постапување по поплаките на граѓаните од страна на банките и штедилниците, како и соодветни контролни механизми од страна на Народната банка во оваа област.
Со Одлуката за обезбедување јасни, релевантни и навремени информации за производите и услугите, којашто беше усвоена од Советот, се воведува задолжителна обврска за банките да обезбедуваат точни, разбирливи и навремени информации на потрошувачите, особено пред склучувањето договори за кредити и депозити. Информациите треба да дадат јасни насоки во однос на основните придобивки, ризиците и условите за користење на производот или на услугата, вклучително и за трошоците поврзани со финансиските производи и услуги, извести Народната банка.
Со усвоената Одлука за обезбедување фер и транспарентен пристап при склучување и примена на договорите со потрошувачите се воспоставуваат стандарди за фер пристап кон потрошувачите, како и забрана за нефер, измамнички и агресивни деловни практики. Воедно, се дефинираат основните можни ризиците кои треба јасно да им бидат објаснети на потрошувачите пред склучување на договор, а банките се задолжуваат да донесат интерни акти со кои ќе обезбедат фер практика и недискриминација, вклучително и во однос на потрошувачите со попреченост.
Одлуката за воспоставување систем за прием, евиденција и правично постапување со поплаките на потрошувачите го уредува начинот на поднесување, прием и разгледување на поплаки во банките, како и обврска за почитување на рокови за одговарање на поплаките и формирање посебна организациска единица или назначување лице задолжено за заштита на потрошувачите во банките и штедилниците.
Одлуката за начинот на вршење контрола над работењето на финансиските институции во доменот на заштитата на потрошувачите ги пропишува основните видови на контроли во доменот на заштита на потрошувачите. Покрај теренски и вонтеренски контроли, се предвидуваат и хоризонтални контроли на одредена тема кај сите банки и штедилници, како и контрола преку „таинствено купување“ по примерот на напредните европски практики.
Со овие четири одлуки, Народната банка поставува правила и механизми за подобра заштита на правата и интересите на потрошувачите, придонесувајќи кон потранспарентна и пофер средина за користење на финансиските услуги, како и поголема финансиска инклузија, се додава во соопштението на Народната банка.