Економија
SEAT ќе лансира шест електрични и plug-in хибридни модели

SEAT ја претстави својата електрична стратегија која започнува од денес, и ќе вклучува шест електрични и plug-in-хибридни модели. Електричната верзија на Mii и новиот el-Born ќе бидат првите два целосно електрични модели на брендот, додека новата генерација на Leon и Tarraco ќе имаат „plug-in“ хибридна верзија. Покрај тоа, CUPRA Leon и CUPRA Formentor, исто така, ќе имаат „plug-in“ хибридна варијанта. Претседателот на SEAT – Лука де Мео, на конференција за медиуми најави дека CUPRA Formentor, новиот CUV, кој беше откриен на саемот во Женева, ќе биде изграден во фабриката Марторел.
За првпат во историјата на компанијата, SEAT ќе развие нова платформа за возила во соработка со брендот Volkswagen, како помала верзија на Modular Electric Drive Toolkit (MEB), со големина од околу четири метри наменета за сите брендови на групацијата. Целта на новата платформа е да се развијат прифатливи електрични возила. Повеќе од 300 високо квалификувани инженери ќе учествуваат во овој проект во Шпанија.
За време на презентацијата на резултатите што се одржаа во корпоративното седиште на SEAT во Марторел, извршниот директор на компанијата Лука де Мео изјави – „SEAT сега има појасна улога во Volkswagen Group, и благодарение на добиените резултати, ја разработивме новата платформа за електрични возила“. „За прв пат, Техничкиот центар на SEAT ќе развие платформа која може да се користи од повеќе брендови низ целиот свет“, додаде Де Мео.
Генералниот директор на Volkswagen AD, д-р Херберт Дис, присуствуваше на презентацијата и ја истакна улогата на SEAT во рамките на Volkswagen групацијата: „SEAT игра нова улога во групата Volkswagen преземајќи уште поголема одговорност. Овогодишните достигнувања го потенцираат потенцијалот на SEAT за искористување на можностите за развој и отворање нови пазари“. Д-р Дис додаде дека „проектот за мали електрични платформи е голем чекор кон уште подостапна електрична мобилност. SEAT ќе го реализира првото електрично возило кое е специјално дизајнирано за урбани патувања.“
Електричната офанзива оди подалеку од новите модели и исто така ја опфаќа и стратегијата за микромобилност која, како што најави генералниот директор на SEAT за време на Мобилниот светски конгрес, компанијата ќе ја предводи Volkswagen Group. Неодамна претставеното возило со концепт SEAT Minimó има важна улога во оваа стратегија, а електричниот SEAT eXS kickscooter се два примери на решенија за урбани микромобили кои ги нуди компанијата.
2018 е најдобрата година во историјата на SEAT.Во 2018 година SEAT ги доби најдобрите резултати во својата историја. Добивката по оданочување достигна 294 милиони евра, што е за 4,6% повеќе од претходната година (281). Покрај тоа, оперативната добивка се зголеми за 93,2% и изнесуваше 223 милиони евра (2017: 116), а прометот изнесуваше 9,991 милијарди евра, што е за 4,6% повисоко од резултатот од 2017 година (9,552). Сите износи поставија нови историски записи. Во изминатите пет години, прометот на SEAT порасна за 33%.
Покрај тоа, испораките се зголемија на највисоко ниво во речиси седум децении на постоење на SEAT, а бројката од 517.600 продадени возила (10.5% повеќе од 2017 година), го направи SEAT најбрзо растечкиот бренд во Европа минатата година. Водена од Ateca и Arona, продажбата на модели со поголема придобивка придонесе за подобрување на резултатите од профитот на SEAT. Во својата прва година како независен бренд, CUPRA беше инструмент за зголемување на крајна линија на компанијата откако продажбата се зголеми за 40%, достигнувајќи 14.400 единици.
Според Лука де Мео, „2018 беше најдобрата година во историјата на SEAT. За првпат имаме добри производи во релевантните и најпрофитабилните сегменти, што доведе до тоа да станеме еден од најбрзо растечките брендови во Европа во изминатите три години. SUV офанзивата што ја започнавме во 2016 година ги надмина нашите најоптимистички очекувања и еден од трите продадени автомобили минатата година влезе во оваа категорија. SEAT сега може да ја гледа иднината директно во очите.“
SEAT, подготвен за иднината
Автомобилската индустрија се соочува со трансформација која е составена од многу предизвици и нови можности. Борбата против климатските промени и целите за намалување на емисиите се главните прашања што ќе влијаат на автомобилската индустрија во наредните години, како и поврзаноста и новите услуги за мобилност.
Во овој контекст, SEAT ќе создаде центар за развој на софтвер за да добие конкурентска предност. Метрополис: Лабораторија во Барселона ќе стане интегрирана во новиот центар со цел да продолжи да развива иновативни решенија за подобра мобилност. Други независни компании SEAT, како што е XMOBA, исто така, ќе работат надвор од овој нов центар, кој ќе се наоѓа во Барселона и ќе има персонал од 200 професионалци, за целосно да ги искористи сите синергии.
Електричната офанзива која ќе вклучува шест електрични и plug-in хибридни SEAT и CUPRA модели до почетокот на 2021 година. Покрај тоа, развојот на новата електрична платформа за урбаните возила, во соработка со брендот Volkswagen, ќе послужи како основа за создавање електрични возила кои се достапни за сите. Тие ќе ја видат светлината во период од три до четири години и ќе помогнат во достигнувањето на електричната мобилност.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
„Ако веќе имате паметен телефон, зошто да не ја имате и вашата Влада таму?“ – Андоновски најави владина суперапликација

Министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, учествуваше на панел-дискусијата „Дигитални политики и иновации за економија подготвена за иднината“, во рамки на Самитот 2025 кој е во организација на Македонија 2025.
Министерот во својот говор се осврна на владината суперапликација, која како што рече, треба да биде клучен проект кој ќе ги донесе услугите до граѓанитe.
„Едно од највозбудливите нешта што ги градиме е Super App – нашата национална мобилна апликација за дигитален идентитет и услуги. Сакаме да ја завршиме и лансираме до крајот на оваа година”, изјави министерот.
Тој во продолжение од својот говор објасни дека ваквата апликација е иснпирирана од украинската апликација ДИА, која целосно го променила начинот на комуникација помеѓу граѓаните и институциите во Украина.
„Нашата верзија ќе започне со она што им е најпотребно на луѓето – дигитална лична карта, возачка дозвола и пристап до клучни услуги. Идејата е едноставна: Ако веќе имате паметен телефон во рака, зошто да не ја имате и вашата Влада таму?” – додаде Андоновски.
„Не брзаме. Тестираме, подобруваме, ги слушаме корисниците и ја поставуваме правната основа правилно – бидејќи ако не функционира лесно и безбедно од првиот ден, луѓето нема да се вратат. Но, визијата е јасна: да им го вратиме времето, енергијата и довербата на луѓето. Но, исто така, да изградиме нешто ново тука – во Македонија“, заклучи министерот.
Економија
Македонија2025 го отвори најголемиот Самит досега: Фокус на реформи, иновации и економски раст

Стратегии за забрзан економски раст преку болни реформи, значењето на дигиталните политики и иновациите за економија подготвена за иднината, улогата на глобалните економски партнерства, како и иднината на парите, медиумите и дигиталната слобода, се дел од темите на првиот ден од 14-тото издание на Самитот на Македонија2025.
Самитот беше официјално отворен со поздравни обраќања на претседателот на Одборот на директори на Македонија2025, Виктор Мизо и главната извршна директорка проф. Никица Мојсоска Блажевски. Тие ја истакнаа долгогодишната визија и мисија на организацијата за градење посилна нација преку економски раст, нулта толеранција за корупцијата, ефикасна јавна администрација, вложувања во образованието, иновации и ангажирање на дијаспората.
„Има прогрес во Македонија, но другите земји растат побрзо од нас. Сакаме пазарна економија, а бараме државен интервенционизам, работниците бараат повисоки плати, но не зборуваат за подобрување на нивните вештини. Лесно е да се обвинуваат соседите, Владата, но сите придонесуваме за тоа колку ќе просперира државата. Оваа Влада почна болни реформи, верувам дека гледа малку подалеку од изборниот циклус“, истакна Мојсоска Блажески.
На првиот ден од Самитот учествуваше и претседателот на Владата, Христијан Мицкоски кој во разговорот со директорката Мојсоска Блажевски се осврна на досегашните предизвици и резултатите што ги постигна неговата влада. Во фокусот на разговорот беа реформите кои треба да обезбедат подинамичен економски раст на земјата, како и соработката меѓу владата и приватниот сектор.
Самитот продолжи со панел дискусија насловена „Полнолетство – Македонија2025: Каде сме и каде одиме“, модерирана од членот на Одборот на директори, Боријан Борозанов, на која учествуваа основачите на Македонија2025, Мајк Зафировски и Џон Битов, како и членот на Одборот на директори, Живко Мукаетов. Во рамки на дискусијата тие се осврнаа на првичните мотиви за основањето Македонија 2025 и досегашните достигнувања на организацијата, за стратешките приоритети за забрзан развој на земјата, како што се борбата против корупцијата, постигнување на економски раст од над 5% годишно и дигитализација, а ја нагласија и улогата на приватниот сектор и лидерството во трансформација на државата и нивната визија за развојот на земјата до 2030 година.
„Македонија мора да ги трансформира јавните услуги, да вложува во технолошките таленти, но и да ги подготви компаниите за современиот дигитален екосистем преку дигитална трансформација и примена на вештачката интелигенција. Како да се постигне ова ќе биде едно од клучните прашања на кои ќе се обидеме да дадеме одговор токму на Самит“ изјави Кати Ицева, член на Одборот на директори на Македонија 2025.
За значењето на дигиталната трансформација на земјата и напорите на Македонија 2025 во оваа област зборуваше и Васко Кроневски, член на бордот на директори, кој напомена: „Технологијата станува стратешки ресурс за развојот и ние така мора да го гледаме. Можеме да го постигнеме посакуваниот економски раст и развој на целото општество, доколку ја употребиме технологијата и ги ставиме во функција огромниот број домашни таленти кои сега работат за потребите на други конкурентни економии и го поддржуваат нивниот развој“, истакна Кроневски.
Годинешниот Самит на Македонија 2025 е најголем досега и обединува над 700 учесници, вклучувајќи домашни и меѓународни лидери, претприемачи, креатори на политики, меѓународни експерти и претставници на академската заедница и на граѓанскиот сектор.
Првиот ден од Самитот се одвива во атмосфера на амбициозни разговори за реформи, отчетност и конкурентност – втемелени во заедничките вредности и јасната визија за економската иднина на Македонија. Самитот продолжува и утре со дискусии околу значењето на образованието за развојот на државата, за потребата од редефинирање на стратегиите за привлекување странски инвестиции, за улогата на вештачката интелигенција и нејзиното влијание врз трансформацијата на традиционалните индустрии, а ќе стане збор и за улогата на дијаспората во поттикнување на економскиот раст и развој на земјата.
Економија
Се зголемуваат цените на бензините, се намалува на дизелот

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,21 % во однос на одлуката од 05.05.2025 година.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 0,847%, кај дизелот има намалување за 1,511%, кај екстра лесното масло исто така има намалување за 1,181% и кај мазутот намалувањето е за 2,906%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е повисок за 0,3599%.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се намалува за 0,50 ден/лит.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,592 ден/кг и сега ќе изнесува 35,450 ден/кг.
Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 13.5.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени, велат од РКЕ.