Економија
ŠKODA е на врвот на Auto Trophy 2022 со пет победи
› ŠKODA е најуспешниот бренд на „Auto Trophy 2022“
› SUPERB триумфира во категоријата за возила од средна класа помеѓу конкурентите и зема уште една награда за најдобар сооднос цена-перформанси
› KAMIQ ја остава конкуренцијата зад себе како најдобар „Увезен SUV под 30.000 евра“
› ENYAQ iV ја освои титулата најдобар увезен модел во категоријата „Електричен теренец под 50.000 евра“
› Читателите ја изгласуваат ŠKODA за најдобар увозен бренд деветти пат по ред
Со вкупно пет награди, ŠKODA повторно е фаворит во овогодинешната анкета на читателите на „Auto Trophy 2022“, спроведена од трговскиот магазин Auto Zeitung, повторно постигнувајќи подобри резултати од која било друга марка. KAMIQ е на врвот на листата на „увезени теренци под 30.000 евра“, додека ENYAQ iV води на полето во категоријата „увезени електрични теренци под 50.000 евра“. Читателите го изгласаа SUPERB на прво место во две категории: се појави како победник во „класата со средна големина“ и исто така ја доби наградата за најдобар сооднос цена-перформанси. По деветти пат по ред, гласачите во анкетата на читателите ја прогласија и ŠKODA за најдобар увозен бренд.
Оваа година, 16.657 читатели и онлајн корисници учествуваа во 35-от круг од анкетата на читателите „Auto Trophy“ организирана од трговскиот магазин Auto Zeitung. Тие ги избраа победниците од вкупно 226 модели и 95 брендови во 32 категории. Еден од десет испитаници ја смета ŠKODA за „најдобар увозен бренд“. ŠKODA сега ја обезбеди оваа титула по деветти пат по ред од 2014 година.
Омилениот градски SUV – ŠKODA KAMIQ преовладува во категоријата „Увезен SUV под 30.000 евра“
![]()
Во категоријата „Увезен SUV до 30.000 евра“, ŠKODA KAMIQ ја остави конкуренцијата зад себе со 16,3% од гласовите и се најде на првото место. Градскиот SUV ги комбинира најдобрите карактеристики на теренецот, вклучително и повисока позиција на седење и зголемено меѓуоскино растојание со агилноста на компактното возило и емотивниот дизајн на марката.
ENYAQ iV број еден во категоријата „Увезен електричен SUV под 50.000 евра“
![]()
Читателите го изгласаа ŠKODA ENYAQ iV на прво место меѓу „увезените електрични теренци под 50.000 евра“. Со 20,51%, еден од пет гласови беа за водечкиот електричен предводник на чешкиот производител на автомобили. Со простор за удобно сместување на пет лица и капацитет на багажникот од 585 литри, кој се зголемува на 1.710 литри со склопени задни седишта, ENYAQ iV е идеален секојдневен придружник за семејствата. Во зависност од верзијата, има досег до 544 километри во циклусот WLTP, а со кратки времиња на полнење е одличен избор за долги патувања.
Две награди за ŠKODA SUPERB
![]()
Читателите на Auto Zeitung беа импресионирани од сеопфатната опрема на ŠKODA SUPERB, ефикасните системи за возење и пространоста по која се познати автомобилите на ŠKODA. Доби две награди за овие карактеристики на „Auto Trophy 2022“. SUPERB обезбеди речиси еден од четири гласови (24,56%) во категоријата „Увоз од средна класа“, носејќи го до врвот. Дополнително, со 24,77% од сите гласови, се најде на првото место во категоријата „Најдобар сооднос цена-перформанси“.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Mint Store – новото лице на паметното купување во Македонија
Во време кога онлајн купувањето стана секојдневие, домашниот пазар има играч кој ја подига летвичката на повисоко ниво. Mint Store се позиционира како прва специјализирана e-commerce платформа во Македонија што нуди паметно, поблиско и пофлексибилно искуство на купување.
Целосно нов пристап кон онлајн трговијата
За разлика од класичните интернет-продавници, Mint Store гради интегриран модел кој ја комбинира удобноста на дигиталниот шопинг со сигурноста на традиционалната услуга. Платформата нуди широка палета на производи — од бела техника, електроника и мали апарати, до спорт, рекреација, мода и lifestyle категории — и станува вистински дигитален дом на современиот потрошувач.
Флексибилност што ја менува навиката на купување
Еден од клучните елементи што го издвојуваат Mint Store на пазарот е можноста за купување на рати до 36 месеци, без долги процедури и скриени трошоци. Покрај тоа, корисниците можат да изберат плаќање при достава или со платежна картичка, а целата трансакција е заштитена со највисоки стандарди за онлајн безбедност.
„Нашата идеја е едноставна – да им понудиме на потрошувачите повеќе избор, повеќе доверба и повеќе вредност за нивното време,“ велат од тимот на Mint Store. „Онлајн купувањето треба да биде искуство, не обврска.“

Купување за новото време
Во период кога времето станува највредната валута, Mint Store ја разбира потребата на модерниот човек да живее поефикасно. Платформата не е само уште една продавница, туку интелигентен систем за купување што го спојува најдоброто од технологијата, практичноста и довербата.
Со својот јасен концепт, транспарентен пристап и ориентација кон клиентот, Mint Store покажува дека дигиталната трговија во Македонија е подготвена за следниот чекор – кон паметно купување што штеди време, пари и енергија.
Mint Store – затоа што новото време заслужува нов начин на купување.
https://mintstore.mk/
ПР
Економија
Собранието ги изгласа измените на законот, ќе се плаќа ДДВ на пратките од „Тему“ и од „Алиекспрес“
Собранието ги изгласа измените и дополнувањата на Законот за данок на додадена вредност, со кои се укинува ослободувањето од ДДВ за онлајн пратки со вредност до 22 евра.
Целта на овие законски измени се зајакнување на домашната економија, поддршка на локалните компании и создавање нови работни места, соопшти Министерството за финансии.
Спроведувањето на измените се очекува да има директни позитивни ефекти врз економијата и работењето на домашните компании. Со укинувањето на ослободувањето, околу 4 милиони денари месечно, колку што изнесува прометот кон странските онлајн платформи во одредени периоди, ќе се пренасочат кон домашното стопанство.
Овие средства ќе помогнат во растот на локалните компании, креирањето нови работни места и подобрувањето на условите и платите на вработените.
Оваа измена претставува значаен чекор во заштитата и развојот на домашната економија, особено во услови на интензивна глобализација и раст на дигиталната трговија.
Дополнително, новиот модел ќе придонесе за намалување на сивата економија. Досегашниот систем дозволуваше можни злоупотреби – увоз на стоки ослободени од ДДВ кои понатаму се продаваа на домашниот пазар. Новите законски решенија ја спречуваат оваа пракса и обезбедуваат фер и контролирана пазарна средина.
Трошокот за пресметката и плаќањето на ДДВ нема да падне на товар на граѓаните, што значи дека нема да има промена на цените за крајните потрошувачи, а мерката ќе обезбеди фер конкурентност помеѓу домашните и странските онлајн продавници.
Со усвојувањето на измените, државата испраќа јасна порака за поддршка на компаниите што создаваат додадена вредност, инвестираат во развој и отвораат нови работни места во земјата, се наведува во соопштението на Министерството за финансии.
Економија
Претставени новите правила за учество на пазарот на електрична енергија
Националниот оператор на пазар на електрична енергија – МЕМО ДООЕЛ Скопје, одржа презентација и јавна расправа за „Правилата за регистрација на учество на пазарот на електрична енергија и уредување на пазарот на билатерални договори“. На настанот беше презентиран и Извештајот за работа на МЕМО за тековната година.
На расправата присуствуваа претставници од Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, Регулаторната комисија за енергетика, МЕПСО, ЕСМ, како и компании снабдувачи, трговци и производители на електрична енергија. Стручните тимови на МЕМО и раководството презентираа и беа отворени за дискусија со учесниците на настанот.
Управителот на МЕМО, Зоран Ѓорѓиевски, истакна дека во тековната година активно се реализираат зацртаните цели на Операторот, кој ги интегрира функциите поврзани со управување со пазарот на билатерални договори, интеграцијата на обновливите извори на пазарот на електрична енергија како и Македонската берза за електрична енергија.
„Расте бројот на компании кои тргуваат на домашната берза, како и истргуваната количина, што претставува показател за поголема ликвидност и транспарентност. Веќе 39 компании активно тргуваат и споредено со 2024 година забележуваме раст на истргуваната количина од 40%. До октомври годинава истргувани се над 1 TWh електрична енергија,“ истакна Ѓорѓиевски.
Тој додаде дека е забележан раст и во производството од обновливи извори кај 178 повластени производители, што го зголемува учеството на зелената енергија во националната енергетска структура. Воедно, значително расте и бројот на издадени Гаранции за потекло – од април до денес издадени се 127.907 гаранции.
Во делот на идните активности, Ѓорѓиевски најави дека се работи на воспоставување на пазар во тековниот ден (Intraday Market), кој се очекува да стане оперативен до крајот на вториот квартал од 2026 година, како и на подготовките за пазарно спојување со европскиот пазар.
Во однос на новите Правила за регистрација на учество на пазарот на електрична енергија и уредување на пазарот на билатерални договори, беше истакнато дека нивната цел е обезбедување ефикасен, конкурентен и финансиски одржлив пазар, заснован врз транспарентност и недискриминација, согласно законската регулатива од областа на енергетиката и обновливите извори.
Правилата ја утврдуваат целокупната организација, функционирање и регулирање на пазарот на електрична енергија, вклучувајќи ги условите, постапките, правата и обврските на сите учесници, начинот на тргување – домашно и прекугранично – како и уредувањето на набавките, евиденциите и односите со повластените и виртуелните производители.
Новитет во Правилата се воведувањето на Оператор на складиште и Агрегатор како нови учесници на пазарот на големо, согласно новиот Закон за енергетика. По јавната расправа следи процес на одобрување на Правилата од страна на Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги од јавен интерес.

