Економија
Whirlpool Experience Tour: единственo иновативно комерцијално возило за храна дизајнирано од WHIRLPOOL и PEUGEOT Design Lab

Групацијата WHIRLPOOL со задоволство го објавува лансирањето на Whirlpool Experiencе Tour во партнерство со PEUGEOT. Овој единствен спектакуларен промотивен концепт ќе ги прикаже новите W6 и W7 печки на пареа пред своите B2B клиенти.
WHIRLPOOL и PEUGEOT избраа да работат заедно за да создадат ново и ексклузивно искуство, врз основа на нивното позиционирање како врвен генералистички бренд со моќни и уникатни дизајни на производи. Тие заедно преку експертизата на PEUGEOT Design Lab дизајнираа комерцијално возило за храна со дизајн инспириран од малите ресторани и гастрономијата.
Овој амбасадор на брендот е развиен од моделот PEUGEOT EXPERT, модифициран од компанијата BCC. Пред да се отвори новата сезона во април 2022 година, Whirlpool Experience Tour завршува успешна прва сезона во 2021 година, со посетени 20 градови и 72 обуки дадени на повеќе од 500 продавачи.
Whirlpool Experience Tour: врвен дизајн и уживање
Дизајнерите на PEUGEOT Design Lab и WHIRLPOOL со дизајнот на ова комерцијално возило за храна, наречено Whirlpool Experience Tour, во фокус го ставија задоволството на клиентите. Неговиот простор е оптимизиран со нова кинематика. Страната на возилото се отвора целосно во форма на крила, оставајќи две големи работни површини кои се отвораат кон надвор, создавајќи ергономски идеална кујна. Готвачот има мијалник и плоча за готвење на идеална висина, како и простор за складирање и две парни печки на дофат. Има интегрирана настрешница која штити за време на демонстрирањето.
Со овој иновативен и спектакуларен концепт, готвачот за прв пат е на иста висина како и продавачите за порелаксирано чувство при демонстрациите. Ќе можат да ги следат неговите подготовки без да пропуштат нешто. На задната страна на камионот за храна има мултимедијален систем со лента за звук и голем екран инспириран од концептот „Le Bistrot du Lion“ за прикажување упатства и објаснување на карактеристиките на печките. Whirlpool Experience Tour е вистински амбасадор на брендот, со својот прецизен дизајн и останува доследен на„бистрономскиот“ дух на примена на барањата на големите готвачи на едноставни, достапни јадења во порелаксиран амбиент. Работната плоча и предните делови на комерцијалното возило за храна се направени од бела италијанска керамика со антибактериска, без мирис и лесна за чистење површина. Месингните додатоци ја нагласуваат работната плоча. Сивата Titanium боја на каросеријата на комерцијално возило за храна, со своите шари од тон-во-тон, се навраќа во светот на пареата и ја рефлектира естетиката на врвните печки WHIRLPOOL.
Whirlpool Experience Tour: нова алатка за комуникација
Благодарение на технологијата SteamSense на печките на пареа WHIRLPOOL W6 и W7, кои користат импулсна топлина и вбризгување на пареата, храната е крцкава, златно-кафеава однадвор и мека одвнатре. Храната се готви брзо и рамномерно. Практичната фиока Ви овозможува да ја наполните рерната со вода.
Whirlpool Experience Tour беше базиран на PEUGEOT EXPERT Long, модифициран од BCC (Hauts de France). Компактен (5,30 m) со оглед на неговата кинематика, лесен за маневрирање и висок само 1,90 m, може едноставно да се паркира на повеќето паркиралишта. Дополнителна приколка, со иста боја на каросеријата како комерцијалното возило за храна, содржи фрижидер и додатоци. Сончевиот панел го напојува фрижидерот додека генератор ги одржува сите апарати во функција.
PEUGEOT и WHIRLPOOL: заедничка DNА, успешна соработка
Не случајно групацијата WHIRLPOOL, инспирирани од концепт комерцијалното возило за храна „Le Bistrot du Lion“, со помош на студиото PEUGEOT Design Lab го развија нивното прилагодливо коцепт возило за храна. Следејќи го комерцијалното возило за храна Gillardeau, PEUGEOT Design Lab повторно ја покажува својата иновативна и релевантна експертиза за своите клиенти кои не се во автомобилскиот свет.
За WHIRLPOOL и PEUGEOT, дизајнот, емоциите и технологијата се во срцето на дизајнот на производите. Печките WHIRLPOOL на W Collection нудат модерна, чиста, минималистичка естетика и добро осмислена ергономија. Брусениот нерѓосувачки челик е комбиниран со екрани и површини на допир. Дизајнот на најновите PEUGEOT возила комбинира сензуални облини, остри рабови и светлосен потпис во форма на три лавовски канџи, додека i-Cockpit® го истакнува искуството при возење.
PEUGEOT и WHIRLPOOL, генералисти и стручни, имаат слично позиционирање на брендот. Нивните клучни зборови се перформанси и ефикасност, но и социјална и еколошка одговорност. Ова партнерство е исто така во согласност со новиот слоган на Whirlpool “The sense of what is really essential” или во буквален превод -„Чувството за она што е навистина важно“ и има за цел да промовира спокојство за себе и планетата.
Рерните W Collection ветуваат комбинирано готвење на пареа без маснотии, што значи дека храната ги задржува своите витамини. Електрификуваните, 100% електрични (e-208, e-2008, e-PARTNER, e-EXPERT и e-BOXER) или Plug-In хибридните модели на PEUGEOT (308 hatch и SW, 3008, 508 седан и SW) го комбинираат уживањето во возењето согласно со стандардите за емисија на CO2.
Пред да се отвори новата сезона во април 2022 година, Whirlpool Experience Tour завршува успешна прва сезона во 2021 година! Минатото лето беше на турнеја во Франција, со 20 посетени градови и 72 едночасовни сесии за обука, дадени на повеќе од 500 продавачи заведени од овој уникатен, инвентивен и ексериментален концепт за обука.
Во втората фаза, брендот планира да нарача други примери за демонстрации во неговата европска мрежа: Италија, Полска и Велика Британија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Трансформација, иновации и одржливост во фокусот на конференцијата „Бизнис лидер“

Вчера, на 17 септември, во хотелот Александар Палас, успешно се одржа првата конференција „Бизнис лидер“. Настанот, насловен „Обликување на иднината: Лидерство во ерата на трансформација“, ги обедини највлијателните и најуспешните бизнис лидери, претприемачи и претставници од јавниот и институционалниот сектор, со цел да се дефинираат стратешки насоки кои ќе го поттикнат растот и развојот на македонскиот бизнис сектор.
Конференцијата започна со воведен говор на министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, кој нагласи дека бизнис заедницата е двигател на економијата, а улогата на државата е да обезбеди поволна деловна клима. Тој додаде дека економијата подготвена за иднината зависи од дигиталните политики и иновациите, како и од усогласувањето на економскиот потенцијал на земјата со паметни инвестиции.
Потоа, Огнен Огненоски, основач и извршен директор на Бизнис Мрежа, ја презентираше „Макроекономската анализа на македонското стопанство за 2024 година“. Анализата откри ексклузивни податоци и трендови за економијата на Македонија. Според неа, вкупниот број на трговски друштва изнесува 73.384. Најголем број компании има во секторите: трговија на мало (19.1%), трговија на големо (9.1%), и товарен патен транспорт (4.3%). Највисоки профитни маржи остваруваат индустриите поврзани со недвижен имот (26.9%), компјутерска инфраструктура (26.7%) и друго рударство (25.5%). Најголем раст на приходите во периодот 2022-2024 е забележан во јавната управа (214%) и вадењето на сурова нафта и природен гас (72%). Во однос на странските инвестиции, компаниите со странски сопственици во 2024 година оствариле приходи од 8.8 милијарди евра и добивка од 0.5 милијарди евра. Во Македонија се регистрирани 3.522 компании со странски сопственици од вкупно 81 земја. Најмногу од овие компании се од Турција (25.1%), Србија (10.0%) и Бугарија (8.4%).
По анализата, Анета Коробкина, меѓународен коуч за трансформација, истакна дека современото лидерство се заснова на самосвесност и емоционална интелигенција, посочувајќи дека емоционалната интелигенција е фактор што прави 90% од разликата меѓу добар и одличен лидер.
Потоа следеше инспиративен разговор на тема „Зелена трансформација и конкурентност“, модериран од генералната директорка на Макстил, Марија Дуковска Павловска. Таа истакна дека деловните методи и организациската култура се клучни за управување со промените и имплементација на доброто корпоративно управување. Панелистот Горан Антевски, генерален директор на Раде Кончар – ТЕП, наведе дека ESG стандардите ги поттикнале да размислуваат за одржливост, а отпадот доколку се менаџира правилно може да биде извор на придобивка наместо проблем.
Конференцијата продолжи со динамична панел-дискусија на тема: „Финансиски партнери или само кредитори? Новата улога на банките во екосистемот на МСП“, модерирана од Огнен Огненоски, основач и извршен директор на Бизнис Мрежа. Извршниот директор и член на Управен одбор на Халкбанк АД Скопје, Д-р Беркан Имери, нагласи дека банкарството се движи кон тоа да биде советник и партнер на компаниите, со услуги кои досега беа достапни само во високо развиените банкарски системи. Директорот на Сектор за корпоративни клиенти на Шпаркасе Банка АД Скопје, Благоја Устијаноски посочи дека најголемиот предизвик за МСП не е секогаш каматата, туку нивната подготвеност и транспарентност. Тој истакна дека дигиталниот пристап, преку онлајн апликации и вештачка интелигенција, ќе ја олесни комуникацијата и ќе ја зголеми брзината на одлуките. Славен Ќуриќ, извршен директор за трансформации и финансии на Мега-метал Словенија, додаде дека банката не треба да биде само кредитор, туку и партнер кој ќе им помогне на компаниите да ја подобрат финансиската дисциплина и управувањето со ризиците, земајќи ги предвид и нематеријалните фактори како што се иновациите, тимот и пазарниот потенцијал.
Генералниот директор на Млекара АД Битола, Ѓорѓи Петрушев, во својата главна презентација „Одржливост и лидерство во млечната индустрија“ нагласи дека одржливоста не е само маркетиншки израз, туку системска вредност која мора да биде прифатена од бизнис лидерите. По оваа презентација, Петрушев продолжи со инспиративен разговор, модериран од Владимир Ристевски, извршен директор на Евентика, каде истакна дека лидерството е обврска, а не само титула, која ја носи тежината на довербата што другите ја имаат во тебе. Според него, вистинските лидери треба да ја гледаат кризата како можност за трансформација. За да се изгради култура на еднакви можности, потребно е да се верува дека тоа носи поголеми вредности и подобри резултати, а разновидниот менаџмент значи поефикасно носење одлуки. Петрушев посочи и на важноста да се избере вредноста пред профитот, бидејќи репутацијата е најголемиот капитал на компанијата.
По оваа презентација, се одржаа уште три динамични панел-дискусии. На панел-дискусијата за „Лидерство во време на криза“, модерирана од Ирена Јакимова, меѓународен тренер и коуч за лидерство, Д-р Лазар Јовевски, професор на Правниот факултет, нагласи дека вистинскиот лидер гради визија и менталитет кој успешно го издигнува тимот над кризата преку усогласување на лидерството со постојаните промени. Генералниот директор на Порше Македонија, Златко Муцунски, истакна дека во времиња на неизвесност, лидерството не се мери само со резултати, туку и со отпорност и емпатија, а кризите се можност за раст. Контролинг менаџерката и членка на стратешкиот менаџмент на Зегин групација, Јана Ѓорчева Корубин истакна дека контролингот како систем на отчетност е од суштинско значење за вистинските лидери.
На третата панел-дискусија за „Финтек револуција и иднината на финансиите“, модерирана од генералната директорка на ЕОС Матрикс, Катерина Бошевска, беа истакнати клучните аспекти на дигиталната трансформација во финансискиот сектор. Директорката на Управата за јавни приходи, Елена Петрова, нагласи дека интеграцијата на дигиталните пари, е-фактурата и податоците во реално време во даночните процеси придонесува за поедноставна, поточна и поефикасна наплата. Таа додаде дека финтек алатките не само што ја подобруваат ефикасноста, туку градат доверба и отвораат простор за иновации и раст. Благоја Хамамџиев, основач и управител на Моделикс, посочи дека финтек индустријата го решава проблемот на крајниот корисник преку брзи, евтини и
квалитетни услуги. Тој ја истакна можноста за реплицирање на успешни приказни како онлајн бакната Револут од Литванија доколку се олабави законската регулатива. Главната извршна директорка на Иуте Македонија, Биљана Мишиќ, нагласи дека во дигиталната ера, човечкиот фактор останува клучен. Според неа, иднината е во „phygital“ моделот, кој комбинира автоматизација со човечка поддршка, со цел да се изгради долгорочен однос со клиентите заснован на транспарентност и доверба.
На последната панел-дискусија за „Градење на организациска култура прилагодлива на промени“, модерирана од генералната менаџерка на Консалтинг Интер Груп Пенка Мукаетова, панелистите понудија клучни увиди. Димитар Ристовски, корпоративен секретар на Алкалоид, потенцираше дека силата на една компанија лежи во трајните вредности како искреност и чесност. Ивана Стојаноска, сениор менаџер за комерцијално работење на Филип Морис Тутунски Комбинат Прилеп, ја нагласи важноста на флексибилноста и адаптацијата, додека извршната директорка на Сава Осигурување Мелита Гугуловска истакна дека компаниите мора да имаат цврсти темели и да бидат флексибилни за адаптација.
На крајот од конференцијата, Борислав Тноковски во својот завршен говор истакна дека трансформацијата е неминовност, а во срцето на секоја успешна трансформација стои храбар, одговорен и визионерски лидер. Тој изрази надеж дека разговорите ги инспирирале присутните да продолжат да ја обликуваат иднината на своите компании и на општеството.
Организаторот на настанот, Владимир Ристевски, извршен директор на Евентика, изрази огромно задоволство од успехот на конференцијата. Тој истакна дека настанот „Бизнис лидер“ е создаден со цел да се постави повисок стандард во светот на настаните и да се создаде платформа каде елитата на бизнис-заедницата се среќава, разменува идеи и се инспирира. Според Ристевски, визијата на компанијата е фокусирана на иновации, дигитално и зелено, со акцент на доброто корпоративно управување како стандард.
Економија
Меѓународен ден на еднакви плати: жените во Македонија сè уште заработуваат помалку од мажите

Денеска, светот го одбележува Меѓународниот ден на еднакви плати, кој потсетува на потребата од еднакви можности и фер однос на работното место. По тој повод, Алијансата за родова еднаквост на работното место (GEA) предупредува дека родовиот јаз во платите останува сериозен проблем и покрај долгогодишната законска рамка што гарантира еднаква плата за иста работа.
Според податоците, жените на глобално ниво заработуваат речиси 20 % помалку од мажите, а во Европската Унија просечниот јаз изнесува 12,7 %. Во Македонија разликата во 2022 година била 13,5 %, со просечна годишна бруто-заработувачка од 615.725 денари кај мажите и 532.625 денари кај жените. Најголеми разлики се бележат кај вработените на возраст од 45 до 49 години и кај оние со високо образование.
GEA укажува дека овие нееднаквости се резултат на дискриминација на пазарот на трудот, пониска застапеност на жените на раководни позиции и концентрирање во сектори со пониско вреднуван труд. Дополнително, повеќето од примателите на минимална плата се жени.
„Овие разлики не се само прашање на правичност, туку и на економска рационалност. Жените претставуваат најголемиот неискористен потенцијал за економски раст“, порачаа од Алијансата додавајќи дека намалувањето на родовиот јаз во учеството на пазарот на труд би донело значителен раст на глобалниот БДП.
GEA апелира институциите, работодавците и општеството да обезбедат еднаков третман, фер застапеност и реални можности за напредок на жените нагласувајќи дека родовата еднаквост е предуслов за одржлив развој и праведно општество.
Економија
Министерството за енергетика: Методологија за енергетска сиромаштија – Македонија првпат добива јасни критериуми за ранливите домаќинства

Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини доби позитивен одговор од Секретаријатот на Енергетската Заедница за драфт-верзијата на Методологијата за мерење на нивото на енергетска сиромаштија. Во нивниот коментар, беше потврдено дека документот е во согласност со европските стандарди и со обврските кои произлегуваат од Директивата (ЕУ) 2019/944, која ги задолжува земјите да воспостават и објават критериуми за утврдување на енергетската сиромаштија.
Тоа значи дека методологијата е целосно прифатлива за објава, а воедно претставува и прв ваков систематизиран документ во земјава кој ќе овозможи реално мерење и следење на овој феномен.
Со оваа методологија, за првпат се воспоставуваат јасни критериуми за препознавање на ранливите домаќинства – како што се ниските приходи, високите трошоци за енергија во семејниот буџет и ниската енергетска ефикасност на домаќинствата. Овие параметри ќе бидат основа за понатамошни годишни програми за заштита на ранливите енергетски потрошувачи, велат од Министерството за енергетика.
Зошто е важна методологијата?
· Таа ќе овозможи институциите да имаат јасна слика за обемот и структурата на енергетската сиромаштија во земјата.
· Ќе послужи како основа за креирање таргетирани политики и мерки за заштита на домаќинствата кои најмногу се соочуваат со тешкотии при обезбедување енергија.
· Ќе придонесе кон усогласување со европските практики и стандарди, како дел од пошироката агенда за енергетска транзиција и социјална одржливост.
Министерството за енергетика веќе работи на следните чекори – подготвување на годишна програма за заштита на ранливите потрошувачи, каде методологијата ќе биде централна алатка за дефинирање на приоритетите и интервенциите.
„Со оваа методологија за првпат систематски ќе ја измериме енергетската сиромаштија во земјава. Тоа ќе ни овозможи јасно да ги идентификуваме домаќинствата кои се најпогодени и да креираме прецизни, таргетирани мерки за нивна заштита. Нашата цел е никој да не биде оставен на маргините. Ова е силен чекор напред кон една поправедна и посоцијално одржлива енергетска политика“, истакна министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска.
Со ова, Македонија прави значаен исчекор во градењето на праведна енергетска политика која се грижи за граѓаните и ја става социјалната димензија на енергетската транзиција во фокусот, се додава во соопштението на Министерството за енергетика.