Култура
Отворање на изложбата „Небоглед“ во МКЦ на Татјана Ристовска и Борче Богоевски
„Небоглед“ е насловот на заедничката изложба на Татјана Ристовска и Борче Богоевски, каде што ќе го претстават својот најнов концепт, материјализиран во дела изработени во разни медиуми, слики и скулптури. Структурата на сите ликовни елементи, кои ја градат идејата во заедничкиот проект во себе, содржи една поврзувачка природа, и тоа на начин каде што се сретнуваат дијалектичките процеси на разните искуства на авторите преточени во едно универзално искуство.
Тие искуства и разни сензибилитети преку ликовниот израз имаат намера да визуализираат сегментирани внатрешни духовни содржини испреплетени помеѓу уметноста и животот, личното и општото, помеѓу сеќавањата, доживувањата и емоциите.
Татјана Ристовска е родена 1981 година во Скопје. Дипломирала на Факултетот за ликовни уметности во Скопје при Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во 2007 година, на педагошкиот отсек, насока вајарство, во класата на проф. Станко Павлески, каде што добила награда за најдобар студент на генерацијата 2001-2005 година на Факултетот за ликовни уметности, педагошки оддел. За време на студиите работела како студент демонстратор по вајарство на педагошкиот оддел при Факултетот за ликовни уметности во Скопје. Во 2009 година е една од основачите на уметничката група и уметнички простор Арт И.Н.С.Т.И.Т.У.Т. во Скопје. Во 2012 во соработка со шест колешки ја основа уметничката група МОМИ, со која реализираат голем број изложби. Во нејзиниот творечки опус има учествувано на многубројни групни и две самостојни изложби, меѓу кои позначајни се: „Отсликани дистанци“, Центар за современи уметности, Куршумли ан, Скопје (2007), Множество Божество Рождество, Белград, Србија (2013), Табу, Сплит, Хрватска(2013), Resist What?, Загреб, Хрватска(2014); „Нест“, Музеј на град Скопје (Графичко студио), Скопје (2018).
Во 2013, заедно со Борче Богоевски, е основач на брендот КЕРАКАМИКА и истоименото студио за изработка на керамички уметнички предмети и производи, каде што редовно одржува работилници за деца и возрасни од областа на керамиката.
Борче Богоевски е роден 1981 година во Скопје. Дипломира во 2007 година на Факултетот за ликовни уметности во Скопје, отсек сликарство, насока конзервација и реставрација, во класата на проф. м-р Благоја Маневски. Тој е еден од основачите на уметничката група и уметнички простор Art I.N.S.T.I.T.U. Скопје (2009-2011), каде што учествува во два проекта: „Обид 0“ Културен центар АРТ И.Н.С.Т.И.Т.У.Т. Скопје 2009. Let`s Fuck Them With Purple, Културен центар АРТ И.Н.С.Т.И.Т.У.Т. 2009 Скопје. Во 2017 година станува член на Друштвото на ликовните уметници во Македонија. Неговите дела се претставувани на многубројни групни и на шест самостојни изложби, како што се: 2023 – „Небоглед“ – МКЦ Младински културен центар – Скопје – куратор Горјан Ѓорѓиев, 2016 Ezotera Aesthetic – FLUX галерија Скопје, 2015 – „Хетимасијa“ – Галерија ФЛУ – Факултет за ликовни уметности Скопје, 2011 – „Девет порти“ – Музеј на град Скопје, 2008 – „Глас на хоризонтот“ – Музеј на град Скопје, 2006 – „Континуитет во ритам“ – Младински културен центар – Скопјe.
Во неговата уметничка практика инкорпорира длабоки езотериски кодови преку чија визуализација ни ја доближува својата постојана потрага по вистинската суштина на постоењето. Работи во повеќе сликарски техники и медиуми.
Отворањето на изложбата е закажано за 2 октомври (во Галеријата МКЦ во 20 часот, а ќе биде отворена за посетителите до 16 октомври.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Факултетот за музичка уметност го најави годишниот концерт „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“
Факултетот за музичка уметност – Скопје го најави годишниот концерт насловен „ОРИОН – каде што се раѓаат ѕвездите“, кој ќе се одржи во петок, 5 декември, со почеток во 20:00 часот во Големата концертна сала на Македонската филхармонија. Настанот е дел од одбележувањето на 59-годишнината од постоењето на институцијата.
ФМУ – Скопје истакнува дека како алма матер на голем број уметници од земјата и регионот, останува централниот столб на музичкото и балетското образование, создавајќи генерации изведувачи, педагози и творци кои го обликуваат уметничкиот живот во Македонија.
На концертната програма ќе настапат Симфонискиот оркестар на ФМУ, Мешаниот хор „Драган Шуплевски“, Камерниот гудачки оркестар „ФМУ Солисти“, Оркестарот од народни инструменти со солисти, студенти од Катедрата за балетска педагогија, од Катедрата за џез и популарна музика, како и дувачкиот ансамбл на ФМУ, под водство на проф. м-р Цанев, проф. м-р Татарчевски и доц. м-р Спироски.
Публиката ќе има можност да слушне дела од Пурсел, Сен-Санс, Прокофјев, Тиле/Вајс, Коен, Сусато, Горецки, Гершвин, македонска традиционална музика, како и нови композиции од студентите А. Голчева и М. Цветановска.
Влезот на настанот е слободен.
Култура
Сè што ни е заедничко“ – во МСУ изложба што го иницира прашањето „Дали навистина го дишеме истиот воздух?“
Сè што ни е заедничко (Институција во дишење) – нова изложба во МСУ-Скопје од 27 ноември
Во Музејот на современата уметност – Скопје на 27 ноември 2025 година, со почеток во 20 часот, ќе биде отворена изложбата „Сè што ни е заедничко (Институција во дишење)“, кураторски проект на Мира Гаќина и Јованка Попова.
Во изложбата учествуваат Forensic Architecture, Денис Фереира да Силва и Арџуна Неуман, Дурмиш Ќазим, Џумана Мана, Зорица Зафировска и Палестинскиот музеј.
Проектот тргнува од прашањето дали навистина го дишеме истиот воздух. Изложбата го поставува воздухот како ресурс што формално го делиме, но не и еднакво, укажувајќи на токсичните атмосфери – буквални и политички – и на позицијата на маргинализираните заедници.
Инспирирана од концептот на Фанон за „борбено дишење“, поставката ги истражува уметничките практики што откриваат колонијални, империјални и капиталистички структури впишани во воздухот што го дишеме. Авторите визуелизираат токсични облаци, архиви на насилство и невидливи атмосфери што влијаат врз секојдневието.
Паралелно со изложбата, која ќе трае до крајот на февруари, ќе се одржат јавни програми. Во рамките на проектот „Институционални градини“ на Зорица Зафировска ќе има детски работилници за садење и изработка на семенски топчиња, активности за чистење и обновување на просторот околу МСУ, поставување компостна кутија и прикажување едукативни видеа.
Со оваа поставка МСУ-Скопје се претставува како „институција во дишење“ – отворена, инклузивна и ориентирана кон заедницата, со повик за заедничко размислување и акција. Визуелниот идентитет на проектот е дело на Албана Бектеши.
Култура
Промоција на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска
Во среда, 3 декември, со почеток од 19:00 часот во „Јавна соба“, Скопје, ќе се одржи промоцијата на монографијата „Рисима“ од Јасна Франговска, посветена на најпознатата и најуспешна македонска кореографка за современ танц ‒ Рисима Рисимкин. Изданието е на „ПНВ Публикации“ и објавено е со поддршка од Министерството за култура и туризам.
Монографијата низ разговор со Јасна Франговска и Рисима Рисимкин ќе ја претстави Јулијана Величковска, главен и одговорен уредник на „ПНВ Публикации“.
Во ова обемно и луксузно издание, на 180 страници, опфатени се сите значајни аспекти од 45-годишната кариера на Рисима Рисимкин ‒ од самите почетоци како балерина, со сите предизвици со кои се соочувала, до големите успеси што ја дефинираа како истакната кореографка од областа на современиот танц, којашто со нејзината едукациска работа зад себе остава нови генерации танчари и кореографи. Рисима Рисимкин е клучна фигура во македонската култура, а нејзиниот труд годинава беше крунисан и со високото признание ‒ Витез на францускиот ред на уметностите и книжевностите што го доделува државата Франција.
Покрај извонредно питкото писмо на Франговска, што на многу топол и непосреден начин го доближува животниот и професионалниот пат на Рисимкин, извадоците од позначајните рецензии за нејзините дела и обраќањата до читателот од самата Рисима, изданието е збогатено и со неверојатни фотографии од личната архива на Рисимкин и од архивата на „Интерарт културниот центар“, чиишто автори се: Андреј Гиновски, Драган Перковски, Сашо Димоски, Сердар Ајдин, Aнтонио Пиштолов, Ивана Тасев, Олга Ибатулина, Зоран Велјаноски ‒ Летра, Емил Петров и Борис Грдановски.
„Би ја опишала како македонската Пина Бауш, потпрена на белиот балет, којашто во еден момент посакува да излезе од таа рамка и да оди во слободата на движењето…“, ќе изјави Мирјана Радочевиќ за „Политика“, Белград во 2003 г.

